Ga naar inhoud

Waarom bij de een wel borstband en de ander niet?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat dat aan meerdere factoren ligt... De grootte van de pocket, de strakte van je spieren, de werkwijze van de pc...

Bij de een wordt de band gebruikt om de prothesen op hun plek te houden, bij de ander om ze een handje te helpen om te zakken.

Als jouw pc een voorstander is van geen band, dan kun je er meestal vanuit gaan dat het goed komt zonder band.

Ik weet dat bijvoorbeeld dr. Verdonck vroeger geen band gebruikte, maar vaker met meiden te maken had, waarvan de prothesen te hoog bleven zitten, en nu standaard (zover ik weet) een band gebruikt. Dit alleen even om een voorbeeld te noemen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg van dr De Meyere na mijn operatie een papier met instructies dat hij normaal geeft aan patiënten die een bv voor de spier hebben gehad (bij hem meestal het geval). Daar stond in dat ze de dag nadien de band al mochten uitdoen. Bij mij (achter de spier) had hij dit doorstreept en er bij genoteerd dat ik hem 2 weken moest dragen. Hij zei me dat dit nodig was om de protheses gemakkelijker te laten zakken. Aangezien ze bij mij inderdaad nog heel hoog zitten, draag ik braaf mijn band...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom je bij de ene chirurg wel een borstband moet dragen en bij de ander niet?

Ik word door dr. Nio geopereerd, en zover ik weet hoef je bij hem geen borstband te dragen nadien?

Ik ben door Nio geopereerd en ik loop rond met een borstband ;)

Het is om ze te helpen indalen, dus als je ze nodig hebt zal hij je er een geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb bij mijn 1e bv geen borstband gehad,hup meteen een sportbh aan,was bij ViA Sana DP geplaatst,en nu bij mijn 2e bv ook geen borstband gekregen,was bij Velthuis kliniek ook DP geplaatst,heb me dit ook al heel erg vaak afgevraagd!en 1e bv anatomisch en 2e bv rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wolkje1986

Goeie vraag, aangezien bij mij na 8 weken mijn rechterborst hoger zit, gaat maar om 2 cm maar toch.. Had misschien zo'n band wel uitkomst geboden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb bij mijn 1e bv geen borstband gehad,hup meteen een sportbh aan,was bij ViA Sana DP geplaatst,en nu bij mijn 2e bv ook geen borstband gekregen,was bij Velthuis kliniek ook DP geplaatst,heb me dit ook al heel erg vaak afgevraagd!en 1e bv anatomisch en 2e bv rond

Ging het dalen wel goed bij jou of redelijk langzaam? Bij mij was er na een week namelijk eerst nog geen verschil, toen heb ik em pas gekregen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.