Ga naar inhoud

indalen prothesen


Gast littleboobs

Aanbevolen berichten

Gast littleboobs

hallo,

Ik vraag me nu echt af wanneer mijn protheses eigenlijk gaan indalen.

ben nu 3 weken po, en ze staan nog steeds bol, net of ik boven mijn tepel meer borst heb dan eronder :wacko:

of zijn er trukjes om ze te laten indalen? :66:

Ik heb ze volledig achter de spier, zou ik nu moeten masseren of niet?

Bij de kliniek ga ik echt niet meer informeren want ze zijn echt opeens onvriendelijk geworden en hebben me zonder info naar huis gestuurd. dus hoop ik dat jullie me een beetje kunnen helpen.

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI Littleboob,,

jee,dit meen je niet?waarom zijn ze onvriendelijk?vraag je teveel ineens naar hun zin?

dat moet niet uitmaken,je hebt recht op info en dan horen ze je wel netjes te behandelen.

afijn,om even antwoord op je vraag te geven,het kan best wat weekjes duren hoor,bij de een gaat het snaller als bij de ander ook.

bij mij duurde het ook toch echt wel een weekje of 5,toen ging ik het echt merken,en op foto,s zien,terwijl anderen al op week 2 en 3 al indaling hadden.

pin je niet te veel op de tijd af hoor,je lichaam herstelt zich op haar eigen manier en tempo,maar komt helemaal goed natuurlijk.

sucses met de geduld die we zo lang moeten hebben haha

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo little,

das zwaar k*t zeg dat ze je zo naar huis sturen! echt onbeschoft!!! maar ja jij zit er maar mooi mee :(

en net zoals Moon zegt,dat gaat bij iedereen op een ander tijdstip. ik vond wel dat ze van de 3 tot de 6 weken het meeste indalen. en daarna dalen ze ook nog hoor.

weer dat geduld wat je overal leest haha.

succes!

liefs Patries

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Ik vraag me nu echt af wanneer mijn protheses eigenlijk gaan indalen.

ben nu 3 weken po, en ze staan nog steeds bol, net of ik boven mijn tepel meer borst heb dan eronder :wacko:

of zijn er trukjes om ze te laten indalen? :66:

Ik heb ze volledig achter de spier, zou ik nu moeten masseren of niet?

Bij de kliniek ga ik echt niet meer informeren want ze zijn echt opeens onvriendelijk geworden en hebben me zonder info naar huis gestuurd. dus hoop ik dat jullie me een beetje kunnen helpen.

veel liefs

Hey littleboobs,

Bij mij zijn ze langzaamaan ingedaald, in het begin een beetje maar nu pas (na 14 weken) fel. In die mate zelfs dat de littekens, die in het begin mooi in de borstplooi vielen, er nu 2 cm boven staan! (niet zo blij mee maar soit...). Ook was mijn cup in het begin eerder B, maar nu absoluut een C. Koop dus ook niet te veel beha's in het begin zoals ik, want het verandert echt allemaal nog hoor! Truukjes ken ik er niet voor, enkel geduld...

Ik heb ruwe ronde protheses volledig achter de spier, en ik moest na 3 weken beginnen met masseren, echt stevig in knijpen, om ze soepeler te maken en overmatige kapselvorming tegen te gaan. Maar iedereen krijgt daar blijkbaar ander advies in.

Ik zou zeker blijven bellen naar die kliniek hoor, je hebt toch recht op advies zeker, wat een schande! Hadden die jou ook niet naar huis gestuurd terwijl je nog maar net wakker was uit de narcose?

Heb je nog een datum staan voor een nacontrole? Want daar heb je ook zeker recht op.

Niet opgeven dus!

Groetjes,

Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh sarah,dat ze nu nog FEL indalen,heb het wel vaker gelezen hoor,bij achter de spier plaatsing,en het groter worden kan ook erg goed kloppen,naarmate ze naar buiten komen,je borsten,zal idd je maat een stukje groter zijn/worden.

zo zie je maar,je bent nog helemaal niet echt af en klaar na de 6weken, :rolleyes:

wat de meeste wel verwachten al.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast littleboobs

hey meiden,

ben vandaag voor het laatst daar geweest voor mijn draadjes en ze zeiden dat een nacontrole niet nodig is :wacko:

En mijn chirurg zei me dat ik 3 weken niet mocht douchen, en vooral niet masseren de eerste 6 weken, en vandaag zei de verpleegster (chirurg was niet daar) dat ik na 1 week al mocht douchen en dat ik mag beginnen te masseren...pfff dit is toch niet meer normaal he!

zo, dat indalen zal nog ff gaan duren dan :-), maar we hebben geduld he!

en oei! een maat groter???? heb nu al een D!! maar ben ze eigenlijk al zo gewoon aan het worden, dat ik ze niet eens echt groot meer vind hihi.

Ja, ze hebben me onder narcose naar huis gestuurd, ben zo teleurgesteld in die kliniek, echt geen service daar.

Ze zijn wel allemaal supervriendelijk en de chirurg heeft mooi werk geleverd, maar tis uiteindelijk toch een redelijk zware operatie vind ik, en dan mogen ze ook wel een goede nazorg geven, ik heb er tenslotte voor betaald!!

Maar zei zeggen: "dit is hoe wij werken"...

tja, wat ben ik daar nu mee?

Al een geluk dat het borstenforum bestaat en dat ik hier alles kan vragen aan meiden die echt ervaring ermee hebben, nogmaals bedankt iedereen, heb hier echt veel aan!!!

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Wat vervelend dat je zo naar huis gestuurd bent zonder info :unsure:

Ik heb ze ook achter de spier en ik kreeg een sportbh met band wat het naar beneden duwt, heb jij ook zo'n bh met band? Het zat erg strak en het is super irritant maar weet zeker dat het heel veel heeft geholpen om het naar beneden te duwen.

Ik moest na 1 week masseren, ook zachtjes in knijpen en zachtjes ronddraaien enzo.

Maar je moet gewoon bellen hoor! Dat ze onvriendelijk zijn weet je nu, maar je hebt er wel heel veel geld voor betaald, dus dan mag je zoveel bellen als jij nodig vind (mijn mening). Als jij je zorgen maakt of niet weet wat je moet doen, moet je bellen.

Ik heb ook een keer of 4 totaal nog gebeld voor vragen! En dat is echt niet gek..

Liefs

Excella

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast littleboobs

Hey meis,

Wat vervelend dat je zo naar huis gestuurd bent zonder info :unsure:

Ik heb ze ook achter de spier en ik kreeg een sportbh met band wat het naar beneden duwt, heb jij ook zo'n bh met band? Het zat erg strak en het is super irritant maar weet zeker dat het heel veel heeft geholpen om het naar beneden te duwen.

Ik moest na 1 week masseren, ook zachtjes in knijpen en zachtjes ronddraaien enzo.

Maar je moet gewoon bellen hoor! Dat ze onvriendelijk zijn weet je nu, maar je hebt er wel heel veel geld voor betaald, dus dan mag je zoveel bellen als jij nodig vind (mijn mening). Als jij je zorgen maakt of niet weet wat je moet doen, moet je bellen.

Ik heb ook een keer of 4 totaal nog gebeld voor vragen! En dat is echt niet gek..

Liefs

Excella

:116:

Hey,

Die band, die heb ik niet gehad, was gewoon 1 week ingetaped en daarna een sportbh.

Ik weet dat ik recht heb om hun te bellen met mijn vragen, maar heb er gewoon geen zin meer in om telkens afgescheept te worden met de woorden, "dat is normaal" en me zo een verlagend gevoel te laten geven....voel me soms zo gekleineerd door hun, heb ik echt geen zin meer in.

En ze spreken elkaar daar ook zo tegen, de chirurg zegt 3 weken niet douchen, de verpleegster zegt 1 niet douchen...

de 1 zegt niet masseren, de ander zegt wel masseren.... tja mooie samenwerking daar, en wie moet ik nu geloven????

ben al blij dat alles mooi geneest en dat mijn borsten mooier en mooier met de dag worden :1big_boobs:

veel liefs littleboobs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Little,

dat ben je nu niet meer he?! :38:

maar tis gewoon flink kut. zo das ff gezegt maar tis echt niet anders als ze je zo afschepen/wegzetten.

douchen mag je heus wel als je hechtingen eruit zijn. of je moet ze afgeplakt hebben (net als ik) dan mag je meteen douchen. de wond mag natuurlijk niet nat worden.

en met masseren is het heel verschillend. dat zou je een beetje moeten googelen hier. ik mocht dus echt niet masseren maar heb ze voor de spier en ik geloof met achter de spier dat je het wel mag/moet. anders vraag ff B-Cupje,per bp ff hoe en wat. die is daar nogal erg in thuis. wie weet kan zij jou met het masseren verder helpen.

en vraag gewoon he,hier,als je vragen hebt!!! de een of de ander weet heus wel en soms weten het er meer :D

liefs en succes

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

hallo,

ik ben ondertussen bijna 5 weken geopereerd en zit met hetzelfde probleem als jij,de rechter borst wil maar niet indalen...het lijkt of er boven men tepels meer borst hangt dan eronder...de tepels staan ook niet even recht...nu heb ik naar de kliniek gebeld en die raden me aan om een borstband te dragen...ik hoop dat dit wel zal helpen om ze te laten indalen...

groetjes debbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb zonet even de topic doorgenomen .. Omdat ik ook merk dat m'n rechter prothese iets hoger zit dan de linker .

Bemerk dat na een weekje er een kleine indaling is gebeurd . Vermoedelijk komt dit ook omdat we meestal onze rechterspieren ook meer gebruiken .

Dus de rechter borstspieren dan ook iets steviger zijn dan de linker , of omgekeerd voor iemand die linkshandig is .

Ik heb mijn band na drie dagen al verwijderd en een sportbh aangedaan . De bandage zat zo strak dat ik er gek van werd .

Vraag me ook af over welke kliniek litlleboobs het heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Vraag me ook af over welke kliniek litlleboobs het heeft ?

Hair en beauty clinic in Hasselt, dr Damen.

Mijn borsten dalen volgens mij al heel erg in vanaf de eerste week, links wel iets sneller dan rechts. Ik denk wel dat het door die band komt die ik aan mn kliniekbh vast heb. Tis echt een rotding, ze worden hierdoor niet alleen naar beneden geduwd maar ook naar binnen. Ik merk dat ik hem per paar dagen strakker moet doen dus dat betekent dat ze echt zakken lijkt me. Ik vind ze zo eigenlijk wel mooi genoeg dus ik heb m niet meer elke dag aan, ik wissel hem nu af met een gewone sportbh (de ene dag dat ding, de andere een sportbh), lijkt me geen kwaad kunnen want de meeste meiden hebben niet eens zo'n ding en beginnen al meteen met een sportbh....en het scheelt een hop met kledingkeuze want die is door die kliniekbh wel erg beperkt hoor, met sportbh kan je toch al een stuk meer aan.

Wat een rotkliniek zeg waar littleboobs is geweest, had iets voor mij geweest, ik had ze echt helemaal gek gemaakt, wat een gekken joh!!!!!

En hoe zit het nou met masseren? Ik masseer helemaal niks, dacht dat dat niet mocht met ruwe protheses?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masseren ?? is mij ook niks over gezegd . Maar ik denk dat je naar je lichaam moet luisteren . Ik neem aan dat massage van de borsten zeker geen kwaad kan doen .

Het maakt de borstweefsels alleen maar soepelder en stimuleert de bloedsomloop en de indaling van de prothesen . Ook voor het littekenweefsel is het prima

Groene klei op het litteken brengen is onstekingsremmend , geneest en zuivert de wonde vlugger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je bij het masseren van ruwe protheses het inkapselproces zou verstoren....maar misschien heb ik het helemaal mis hoor...ik ga het even googlen (al stuit je dan vaak op verschillende antwoorden )

Ik gebruik voor mijn littekens Bio oil. Ben daar direct mee begonnen na het verwijderen van mijn draadjes en doe dit 1 a 2 x per dag. Het zal wel goed zijn want mn littekens zijn al nagenoeg onzichtbaar...rood heb ik ze nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat ik heb gevonden over masseren met ruwe protheses, alle sites zeggen dit wel:

Om overmatig kapselvorming te voorkomen en ook soepel te houden dienen vrouwen na een borstvergroting met gladde protheses de protheses te masseren. Di t helpt de kapselvorming af te remmen. Als u ruwwandige implantaten heeft moet u dit de eerste weken juist niet doen. U dient uw implantaten de eerste weken met rust te laten zodat ze mooi ingekapseld worden en de prothese goed gehecht kan worden aan de lichaamsdelen die daar allemaal om heen zitten. Immers de kans op samentrekken bij ruwe wanden is minder groot. Na enkele weken kunt u ook de ruwe prothese gaan masseren om verdere overmatige kapselvorming te verminderen.

Nou dan ga ik volgende week maar aan de slag he, heb helaas niemand die het voor me kan doen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij duurde dit echt bijna 8 weken!

Mn linkerborst liep ietjes achter maar je moet het echt tijd geven ^_^

Zijn die beiden nu gelijk gekomen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt heel mooi gelijk!

Kun je ook zien op de foto's (je had mijn ww volgens mij toch?)

Links zit de spier nog steeds wa strakker maar ik merk dat het steeds minder word ze voelen heerlijk zacht :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nu drie weken po en m'n prothesen dalen geen cm.. Als ik ze aanraak voelen ze bovenaan hard en vooraan hangen ze slap naar beneden ..

Om gek van te worden :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Dual plane en mijn rechter daalde veel sneller in dan de linker. Ik ben nu 5 mnd post op. Ze zijn prachtig en zacht en niemand ziet dat ze nep zijn. Maar ze zijn nu nog steeds niet volledig gelijk. De linker is een fractie minder ver ingedaald dan de rechter. Je ziet het als je naar de littekens kijkt. De linker zit in de plooi en de rechter iets erboven. Je ziet het amper en de PC zei dat ik voor het eindresultaat een jaar uit moest trekken. Dus ik ben benieuwd of het nog gelijk wordt. Het is echt millimeterwerk. Ik heb nog steeds het gevoel dat het heel heel langzaam veranderd. Dus ik ben benieuwd.

Ook is het echt permanent een D70 geworden, terwijl ik een paar weken terug nog bij sommige merken een C70 paste. Dat is over. Echt enkel een D70.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ze dual plane of achter de spier hebt scheelt dat enorm,duurt het dalen soms langer,heb het zelf ook gehad met me dual plane ervaring,heb 5weken moeten wachten erop,en toen kwam alles goed.

weet niet hoe je ze geplaatst hebt?

Onder de borstspier .. Maar als ik hier de foto's bekijk is er duidelijk wel heel wat verschil met 3 weken po .De meeste po's staan de borsten al een stuk mooier en strakker dan mijn borsten . Ik vermoed ook dat het door nog vocht onder de borst komt . Maar dat is toch al goed aan het afnemen , het herstel van m'n littekens wordt hierdoor ook beïnvloedt

Komt misschien ook doordat m'n spieren door te fitnessen wat strakker staan

Ik vind m'n borsten niet mooi momenteel .. en hoop door indaling dat dit een stuk beter zal lijken ..

dus ik wacht en wacht ........................ en wacht maar

:44:

Deze informatie vond ik op een borstenforum

Dr. R.I. van Heijningen

Onderwerp: Geplaatst: 11 mei 2002 - 17:58

Plastisch Chirurg

Geregistreerd op: 01-mei-2002

Berichten: 616

Woonplaats: Knokke

Beste Moon,

Kapsel samentrekking is een complicatie die met name in het eerste jaar kan optreden. Als het dan goed is blijft het meestal jaren zo. Na ongeveer 10 jaar is er weer enige toename van kapselvorming.

Kanttekening hierbij is dat deze gegevens gebaseerd zijn op onderzoeken over protheses die nu niet meer gebruikt worden de laatste generatie protheses zijn er nog geen 10 jaar dus de late complicaties kennen we nog niet, laten we hopen dat ze er niet zijn.....

Jullie gepraat over indalende borstprotheses begrijp ik helemaal niet, zover ik weet leg je een prothese op een bepaalde plek onder de borst, het lichaam maakt daar een kapsel om en hij blijft verder op zijn plek zitten. Dat kapsel vormt zich in ongeveer 6 weken, daarom laat ik mijn patienten 6 weken dag en nacht een sport beha dragen.

Het enige wat dan nog verandert is de zwelling van de borst, dit zgn oedeem is bij de ene patiente erger dan bij de ander en kan tot max 4-6 maanden aanwezig zijn. Maar meestal is dat na ongeveer 2 maanden verdwenen.

Het enige wat gebeurt dat je mischien indalen kunt noemen, is dat de huid soepeler wordt, maar zover ik weet verplaatst de prothese zich normaal gesproken niet.

groetjes,

_________________

Dr R. Ivar van Heijningen

Plastisch Chirurg

Duinbergen Clinic, www.duinbergen-clinic.be

+32 50 530 640

member of Esthetiek Groep, www.esthetiek-knokke.com

info@duinbergen-clinic.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond eindelijk het antwoord .. mijn probleem is oedeemvorming en moet dus gewoon een paar weken/maanden afwachten . Dan pas zie je uiteindelijk het eindresultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal het wel weten als hij een pc is maar wat ik dan niet begrijp is dat je toch echt ziet bij vrouwen die net onder het mes zijn gegaan (incl mezelf) dat die protheses heel hoog zitten en dat ze naar verloop van tijd meet gaan hangen en dat de protheses dan lager zitten. Is dat vocht dan ipv prothese? Mocht ik ooit voor controle gaan (weet nog niet of ik daar zin in heb) dan ga ik het toch eens vragen aan mn eigen pc, ben benieuwd wat hij daar over zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.