Ga naar inhoud

Siliconenziekte


Aanbevolen berichten

Bericht die Bergman Kliniek mee heeft gegeven (voordat ik op consult ging):

Er bestaan helaas veel misverstanden over siliconen. Ondanks het feit dat men enkele jaren geleden wantrouwend tegenover de lichamelijke bijwerkingen van siliconen prothesen stond, heeft tot nu toe verricht wetenschappelijk onderzoek nooit aangetoond dat siliconen daadwerkelijk bijwerkingen veroorzaken of een schadelijk effect hebben op het lichaam. Het gebruik van siliconen prothesen is dan ook goedgekeurd door de Nederlandse en Europese overheid. Inmiddels is het gebruik ervan ook in Amerika weer toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar klopt dit allemaal? Onderaan staat dat siliconen geen rontgenstralen doorlaten, maar nu zeggen ze dat je dat wel gewoon kan laten doen, omdat het er ook doorheen gaat. En ook dat borstvoeding geven geen enkel probleem is.

Mja, nu maar hopen dat ik er geen last van krijg he, met me siliconen tata's. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

excella,dit roepen ze al jaren hoor,is ene woord tegen de andere gesmeten,snap je

tijden veranderen en ze hebben al zoveel onderzoek vericht,hier kan men ook echt uren over discuseren,ik negeer zulke stukken ook altijd,maar goed,had het hier nu enkel ff neergezet,in de hoop op reakties van anderen ook,wat die ervan zeggen en denken.

stukje ook even neergezet,omdat willemieke over de siliconenziekte begon per toeval op de chat,denk even kijken wat andere ervan zeggen en denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even contact gehad met de kliniek over de zgn. siliconenziekte. De kliniek had hier nog nooit over deze ziekte gehoord, blijkbaar blijkt deze ziekte niet te bestaan. Ze kwamen er wel mee, dat de protheses van vroeger konden lekken, tegenwoordig kan dat in principe niet meer omdat ze werken met een cohesieve gel. Wel kunnen de protheses gaan scheuren en kunnen de siliconen gaan ronddwalen door je lichaam. Deze kunnen niet in je bloedbanen terecht komen, omdat ze meteen worden afgestoot.. wel komen ze dan in het lymphesysteem terecht, meestal verkapselen ze meteen.. Zelden komt dit voor en wanneer men er klachten van krijgt, moet dit verwijderd worden.. De kliniek gaf tevens aan dat dezelfde siliconen gebruikt worden bij peacemakers en andere medische operaties..

Met andere woorden (wat Moontje dus ook al zegt).. Als ze zo schadelijk zijn waarom gaan ze ons lichaam dan in?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.