Ga naar inhoud

Tillake : 1 pril 2015 : Dr. Colpaert : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Lieve forumleden

Ik had dit al veel eerder moeten doen want het blijft maar spoken in mijn hoofd.

Even alles beknopt op een rijtje

Al een 15tal jaar denk ik na over een BVK. Bijna 4 jaar geleden had ik mijn eerste afspraak met PC alsook een datum voor operatie. Maar ik kreeg cold feet en liet me beïnvloeden door mijn naaste familie die het zonde vond omdat ik nu eenmaal "zo'n mooi model" had. "Andere vrouwen zetten er bij en jij hebt ze en wil ze laten weghalen" dixit mijn mama en oma en een paar vriendinnen.

Al 20 jaar sukkel ik met nek, schouder en rugklachten en dit was dan ook de aanleiding tot de optie tot BVK. Wat ik allemaal al niet heb geprobeerd om dit te verhelpen, niets hielp op lange termijn. Sinds ruim anderhalf jaar gaat de pijn van hevig (vaak), dragelijk (regelmatig) naar geen (nooit). Het enige waar ik (tijdelijk) baat bij heb is wekelijkse sessies chiropractie en kinesitherapie.

Op aanraden van mijn nieuwe huisarts ben ik de optie van een BVK opnieuw gaan overwegen.

Ondertussen heb ik een datum bij Dr Colpaert in Antwerpen.

Wat is nu het probleem? Ik ben bang voor de littekens en vorm van mijn borsten na de operatie. Ik vind mijn borsten namelijk nu heel mooi en kwa uitzicht niet te groot (e-cup). Mijn borsten zijn na 3 kids wel gaan hangen maar noch ikzelf noch mijn man vinden ze lelijk. Integendeel. Ik wil gewoon wat lichter zijn zodat ik mijn houding opnieuw kan corrigeren want volgens veel dokters heb ik vooral last van compensatiepijn door te zware borsten en daarbij gepaard gaande verkeerde houding.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Wat zijn jullie ervaringen met het resultaat achteraf? Zijn de littekens erg zichtbaar? Hoe voelde je je hierbij? Iemand ervaring met Dr. colpaerts?

Kortom jullie gouden raad zal enorm gewaardeerd worden.

Alvast bedankt....x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,

Ik heb vorig jaar maart een Bvk /lift operatie gehad ...en ben er zoooo blij mee .

Dat had ik al veel eerder moeten doen , want jaren lang rondlopen met veel te zware borsten heeft

nogal negatieve invloed op je lijf /houding .

Ben in 2013 ook vrij zwaar geweest (103 kg) en had toen cup H of zo ...

Na 34 kg afgevallen tezijn had ik nog steeds cup F ...en zware uitgehangen borsten .

Nu , na de operatie heb ik of 85/B of 80/C ..afhankelijk hoe de bh uitvalt .

Ben er heel erg blij mee , heb nu borsten die bij mijn lijf passen , nek en rug klachten zijn weg .

Alhoewel ik nog wel 2 x per maand massage heb , en in de sportschool gericht oefeningen doe .

Maar de stand van mijn schouders en borstwervels zal helaas niet meer helemaal goedkomen .

Littekens : Tja ..er word behoorlijk in je gesneden ...het is een niet te onderschatten operatie .

Het is een keus ...je neemt de littekens voor lief , of je blijft met te grote borsten doorlopen .

Nu na +/- 10 maanden zijn mijn littekens vervaagd ...dit heeft echt z,n tijd nodig gehad .

Rond de tepel zie je bij mij een "wit" streepje /lijntje ..that,s it .

Als ik jou was ..zou ik zeggen " go for it girl "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik herken mezelf half in het verhaal ;)

Wat ik kan zeggen is dat ik blij ben dat ik ervoor gegaan ben! Ik kan je een foto van 12 jaar na dato laten zien.

Ikzelf wil graag minder druppel en meer 'bolling' qua vorm, dus heb ik gekozen om mbv siliconen de vorm wat aan te passen. Waarom niet 12 jaar eerder? Ik heb toen ook teveel naar anderen geluisterd denk ik. Maar ik ben na alles nog steeds blij dat ik het wel gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.

Foto's zijn steeds welkom dus al bedankt bij voorbaat.

Ik begin er stilaan ook wat meer vrede mee te nemen. Heb voormiddag nog met mijn chiropractor gesproken. Mijn klachten komen van een jarenlange verkeerde houding. Zolang ik intensief aan sport deed (tot mijn 20ste ongeveer) waren mijn spieren sterk genoeg om het gewicht te compenseren. Nu ben ik 38 en na 3 kids en amper nog aan sport te doen is dit weg gevallen. Hij zegt dat het niet zozeer de BVK zal zijn die mijn klachten zal wegnemen maar wel het feit dat er toch wat gewicht minder zal zijn om die spieren terug gemakkelijker te kunnen verstevigen. Gevolg: minder pijn en daar doen we het uiteindelijk voor.

ik hou jullie op de hoogte van mijn proces voor en na de operaties.

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb al jarenlang klachten door mijn te grote borsten en onderga op 25 februari een borstverkleining, ook bij dokter Colpaert :). Ik kijk er naar uit, eindelijk van dat zwaar gewicht af! Na mijn operatie zal ik in ieder geval een verslag schrijven, en kan ik je meer vertellen over hoe het bij dokter Colpaert verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.