Ga naar inhoud

Nieuw hier, BV na 2 kinderen? Wel of niet?


Melan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik kom me even voorstellen.
Ik ben een mama van 2 en denk nu al een jaartje over een borstvergroting, maar twijfel nog erg of ik het echt wil.

Nu bedacht ik dat ik me eens goed ga oriënteren, zodat ik gewoon een goede keuze kan maken over wel of niet een BV ondergaan.

Ik heb helemaal geen kleine borsten. Ik draag nu bh's 70E.... klinkt mooi he? Alleen is het dat niet, de cups zijn zo leeg! :( Maar vanwege mijn smalle omvang en heel brede borsten kan ik geen kleinere maat dragen, dan zijn de beugels simpelweg te smal. Ik heb nu dus last van openstaande bh's aan de bovenkant omdat ik "lege" borsten heb.

Tijdens mijn zwangerschap en de maanden erna heb ik maat 70H gehad. Ik moet zeggend dat ik dat dan weer veel te groot vond....

Dus wat ga ik doen???
Ik heb besloten om mijzelf een minimaal een half jaar te geven om een beslissing te maken of dit echt is wat ik wil (en een half jaar om nog eens goed te sparen) In dat half jaar wil ik ook eerst flink gaan trainen, ik wil niet afvallen, maar een strakkere buik zal wel wonderen doen voor m'n zelfbeeld. Ik moet eerst zeker weten of de onvrede nu echt van m'n bosten komt, of van het geheel plaatje.

Hier zijn vast ook moeders die voor dezelfde keuze hebben gestaan, ik ga dus maar eens opzoek naar ervaringen. :)

Liefs M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai M,

Ik ben ook mama en heb zeker 3 jaar nagedacht over een BV

Na mijn bevalling gaf ik borstvoeding en werden me borsten heel groot ging van een cup b zeker wel na een grote D. Ik vond het geweldig zulke volle borsten voor me gevoel zag ik er een stuk voller uit terwijl ik normaal heel slank ben.

Toen ik stopte met de borstvoeding werden me borsten heel erg leeg weg waren de ronde volle borsten. Dit heeft me erg onzeker gemaakt ze zijn nu nog kleiner dan voor me zwangerschap. Dat ze kleiner zijn vond ik niet eens zo erg maar die leegte! Zijn net twee slappe hangende theezakjes net een oma van 90 voor mij gevoel . Ik voelde me depressief worden omdat ik heel onzeker werd en niet eens meer durfde te zwemmen omdat me borsten in bikini er ook erg slapjes bijhingen! Heb zeker goed nagedacht over of het wel verstandig is om in een gezond lichaam te laten snijden, maar depressief zijn is ook alles behalve gezond! Na hard sparen en veel te hebben gelezen is het dan eindelijk zo ver! 13 februari krijg ik mijn BV een mooie volle C daar ga ik voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Melan,

Ook hier is niks meer over van mijn borsten nar 4 zwangerschappen

Van nature had ik een 75F, tijdens de BV 75H en nu ..... niks...

Qua figuur heb ik niks te klagen maar de bovenkant drukt voor mij ook echt een stempel op mijn zelfvertrouwen.

Ik heb over 2 weken mijn eerste intake, volg me gerust tijdens mijn reis :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Immie,
Wat jammer dat borsten na voedingsperiode dus toch weer kleiner worden he?
Ik vind het zelf ook lastig om in een gezond lichaam te snijden. Ik heb zelf ooit een operatie moeten ondergaan om m'n leven te redden, en wat het dus is om een ongezond lichaam te hebben. Daar zit voor mij nog wel een overweging. (ik heb een enorm litteken op mn buik van die operatie, maar dat stoort me toch minder als mn borsten) Maar die euforie van een gezond lichaam hebben slijt ook met de jaren, ik wil graag weer een mooi lichaam.

Wat fijn dat jij de keus hebt gemaakt om er wat aan te gaan doen. Depressief zijn om je uiterlijk moet verschrikkelijk zijn, gelukkig zijn er dan opties!

Die gevoelens herken ik zelf niet zo, had ik er zo ingestaan had ik denk ik ook niet getwijfeld. Ik kan een hoop verbergen met goede bikini's en bh's. Daar zit hem voor mij die twijfel ook in. M'n man vind me mooi, de buitenwereld ziet niks, maar ik zou het zelf zo graag wat anders zien.

Waar ga jij de bv doen als ik mag vragen?

Hey Cmgiess

Ja jeetje wat moet 4 zwangerschappen al niet met je lijf doen. Ik vind het na 2 al lastig. Ik heb hier nog wel de overweging te maken of er een 3e komt (ik gok van niet, anders kom BV ook pas daarna).

Die enorme borsten met voedingsperiode had jij dus ook. Nu heb ik zelf mijn kinderen heel lang gevoed (jaren), en nam het tijdens bvperiode al af qua grootte. Na mn eerste had ik na anderhalf jaar best nog redelijk stevige borsten. Maar na m'n tweede dus niet meer.

Ik ga je zeker volgens, spannend je eerste intake!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in mijn galerij foto's van nu staan...
de meiden hier helpen je echt op weg naar wat je graag zou willen en wat je daarvoor nodig hebt.

Na mijn eerste was het al duidelijk dat er niks meer van overbleef, maar zodra ik zwanger was waren " mijn vrienden" weer helemaal terug .
Tot ik weer stopte met borstvoeding.

Het enige waar ik tegenop zie is dat je naar je oude maat terug "moet" door het vel.
als het nog net zo rekt als tijdens de zwangerschap zou het weer maat enorm worden, en dat wil ik niet.
Dan maar niet ....... :69: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Melan,

Het is inderdaad geen pretje om onzeker te zijn over je uiterlijk. Iets wat ik voor me zwangerschap geen last van had. Dacht altijd er zijn veel ergere dingen op de wereld dan je druk te maken om je uiterlijk!

Maar na m'n zwangerschap werd dat dus heel anders!

Vervelend dat je een operatie hebt gehad.. Maar gelukkig goedgekomem.

En indd wat je zegt het is fijn om jezelf mooi te vinden!

Mijn man zegt ook hoeft toch helemaal niet een BV maar ik denk dan die is blind verliefd hahah

Ik doe het ook echt voormezelf om we weer zekerder te voelen een echte vrouw!

De operatie vind plaats in het diakonessenhuis in Utrecht door pc dr Luijendijk

Ken wat meiden die bij een BV bij hem hebben gedaan en het resultaat was super! Vandaar mijn keuze. Hij werkt ook bij Bergman clinics maar mijn voorkeur gaat uit na het ziekenhuis omdat mocht er wat gebeuren ik in het ziekenhuis ben en de prijs lag ook lager dan als ik het bij de Bergman clinics laat doen.

Super spannend! Kan haast niet wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Je bent zeker niet alleen met dit "probleem"

Het is heel goed dat je de tijd neemt om te oriënteren. Je zult hier heel veel info kunnen vinden, maar het is ook heel belangrijk om consulten te gaan plannen bij verschillende pc's.

Bij vragen geef je maar een gil. Er is altijd wel iemand die je bij je vraag kan/wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde hier.. voor borstvoeding (2 kids) volle d.. Tijdens f en na theezakjes mr wel cup d ;). Jongste 5 jaar en het is niet meer goed gekomen..dikker worden zit er ook niet in als dat al scheelt. in oktober bv gedaan en superblij.. kijk vooral bij mn fotos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een mama van twee. Had ook een lege C?D over, voelde me zo onzeker. Kon echt janken in de pashokjes wanneer ik een BH moest kopen, niks paste goed.

Ik heb 2,5 jaar geleden de knoop door gehakt en dat was echt een hele goede stap! Voel me veel vrouwlijker weer, weer mooi in proportie. Ik noem het ook geen borstvergroting, maar herstellen in de oude staat :)

Ik zou hierbij zeker kiezen voor een arts die wel wat grotere proteses plaatst. Want jouw huid (die dus ooit een H was) moet wel echt mooi opgevuld worden, anders ben je nog niet blij straks. (loop ik nu een beetje tegen aan).

En iets klinkt al heel snel groot, maar een 'nep'borst oogt toch altijd iets kleiner dan een echte. Dus een 75H echt en nep zit wel verschil in hoe het oogt.

Ik zit nu weer terug op een 75F, maar oogt meer als een DD. Ik kan nu elke 75F uit het schap pakken en het zit gewoon weer goed, net zoals al mijn bovenkleding! Veel succes met orienteren en keuzes maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begon met een b75 voor de zwangerschappen na de eerste super grote tieten tijdens de borstvoeding c75 maar daarna bleef er niet veel over een a75 denk ik toen weer zwanger daar gingen ze weer eindelijk weer iets na de zwangerschap weet borstvoeding toen zat ik op een d75 inmiddels is het een aa70durf niet te zwemmen zo erg schaam ik me me bh glipt maar omhoog ben er de hele dag aan aan het trekken slaap zelfs met bh en heb echt diie maximizers aan anders ben ik net een meisje van 13.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de reacties dames!

Inderdaad een goed idee om meerdere consulten te plannen. Als ik me dan toch aan het oriënteren ben kan ik dat maar beter goed doen.

Maar ik zal dus toch terug moeten naar die grote maat he? Dat verwachtte ik wel al een beetje omdat ik gewoon best wel wat losse huid heb nu. Daar moet ik dan toch wel goed over nadenken of ik dat wel wil.

En er is dus een verschil in pc die wel/niet grote protheses plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je het wilt gaan opvullen dan is het vaak zo dat je toch wat grotere protheses nog heb om het mooi op te kunnen vullen, maar het ligt natuurlijk heel erg aan hoeveel huid je over heb. Het is wel zo dat als je straks een grotere bh maat heb het er niet uit zal zien als de maat die in de label staat. Zou je nu weer een H cup hebben dan zal het er uitzien als een G. Silicone borsten ogen wat kleiner dan natuurlijke borsten in dezelfde maat.

Bespreek duidelijk met de pc wat jou wensen zijn. Laat evt voorbeeldfoto's zien zodat hij/zij weet wat jij ongeveer in je hoofd heb. Het is makkelijker om dan te zien of het haalbaar is of niet. Misschien adviseren ze jou wel een lift in combinatie met een prothese. Ligt natuurlijk weer allemaal aan je situatie.

Ik heb ook mijn borsten laten opvullen omdat ik niet veel inhoud meer had helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de enige manier om er achter te komen wat kan is dus eens gesprekken gaan plannen.

Vind dat wel spannend! Hihi

Eerst hier maar eens goed rondneuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hai M,

Ik ben ook mama en heb zeker 3 jaar nagedacht over een BV

Na mijn bevalling gaf ik borstvoeding en werden me borsten heel groot ging van een cup b zeker wel na een grote D. Ik vond het geweldig zulke volle borsten voor me gevoel zag ik er een stuk voller uit terwijl ik normaal heel slank ben.

Toen ik stopte met de borstvoeding werden me borsten heel erg leeg weg waren de ronde volle borsten. Dit heeft me erg onzeker gemaakt ze zijn nu nog kleiner dan voor me zwangerschap. Dat ze kleiner zijn vond ik niet eens zo erg maar die leegte! Zijn net twee slappe hangende theezakjes net een oma van 90 voor mij gevoel . Ik voelde me depressief worden omdat ik heel onzeker werd en niet eens meer durfde te zwemmen omdat me borsten in bikini er ook erg slapjes bijhingen! Heb zeker goed nagedacht over of het wel verstandig is om in een gezond lichaam te laten snijden, maar depressief zijn is ook alles behalve gezond! Na hard sparen en veel te hebben gelezen is het dan eindelijk zo ver! 13 februari krijg ik mijn BV een mooie volle C daar ga ik voor!

Wow precies mijn gevoel, ik dan 75 lege b maar ook dat gevoel van depressief en onzeker voelen met bukken kijkt iedereen zo in je bh door de leegte. En wil zo graag die boops van de borstvoeding terug hihi maar ook weer twijfel over gezond lichaam snijden en dan alle complicaties die erbij komen kijken als t mis gaat..

Maar lekker in je vel zitten en boops hebben wint het dus ook ik ga, maar snap je volkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.