Ga naar inhoud

Sporten en Dual-Plane


anony

Aanbevolen berichten

Hi ladies!

3 februari is het zo ver... mijn 500/550/600 (moet de 20e nog kiezen) cc Dual Plane bij Nio (parkkliniek).

Nu heb ik een vraagje ivm. sporten..

Ik sport 3 keer in de week (waarvan 1-2 met personal trainer) al ongeveer een jaar bij dezelfde. Nu heb ik het haar verteld en ze zegt dat we naast die 6 weken niet sporten sowieso altijd voorzichtiger moeten trainen vanwege mijn borstspier en dat ik in die 6 weken 50% van al mijn harde -tot nu toe opgebouwe- werk en kracht ga verliezen:(

Ik doe krachttraining en cardio, veel HIIT en Tabata's enzo. Ook wel groepslesjes (Bodypump, Grit, Bodycombat, etc.)

Overdrijft ze? (ze vind het zonde) Hoelang hebben jullie gewacht met sporten? Was je erg veel kracht kwijt? En hoe gaat het met trainen nu?

Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je gaat wel wat kracht verliezen. Besef wel dat de meeste kracht die je verliest komt doordat je spieren verliest (logisch). Verhoog je eiwitinname om dit tegen te gaan. Eiwitten heb je sowieso meer nodig tijdens je herstel.

Ik heb geen dual plane, maar voor de spier, maar ik heb 4 weken gewacht met krachttraining. Zou met dual plane zeker 6 weken wachten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd mega veel kracht verloren.

Maar dit had ik tot mijn verbazing heel snel terug.

Doordat ik in de verpleging werk en 4 jonge kinderen heb ging het tillen na de 6 week heel snel.

Ook hardlopen was snel weer gepiept.

Wel de eerste weken kats gefrustreerd want wiebelde me allemaal in de weg:)

Inmiddels is het als voorheen en mn tieten snoer ik compleet vast :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.