Ga naar inhoud

Lomi : 20 februari 2015 : Dr. W. Peeters : Klina Brasschaat


Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ook ik heb eindelijk de knoop doorgehakt na jarenlang dromen en onzeker te zijn over mijn kleine borsten heb ik de stap gezet.

Vrijdag 20 februari is de dag. Kan niet wachten totdat het eindelijk gaat gebeuren. Was het al maar achter de rug.

Waar ik wel erg tegen op zie is het feit dat ik geen partner heb om op terug te vallen na de operatie, ben sinds een aantal maanden een alleenstaande mama. Ik heb het nog maar tegen 3 vriendinnen verteld. 2 Vriendinnen komen mij steunen na de operatie in het ziekenhuis en brengen mij naar huis. andere vriendin blijft 2 nachtjes slapen. Verder wil ik het tegen niemand vertellen daar ik veel onbegrip verwacht van familie, zijn erg ouderwets en totaal niet met uiterlijk bezig, daarom wil ik het liever voor mijzelf houden en voorlopig nog niet tegen de kinderen zeggen.

Dus over 40 daagjes gaat het gebeuren. En dan......omdat ik er alleen voorsta, buiten de hulp van vriendinnen die het weten, zie ik erg op tegen de pijn ..... . Ik kan normaal gezien wel tegen een stootje, maar weet nu echt niet wat me staat te wachten. Niet de pijn op zich maar meer het praktische er om heen maakt me op dit moment wat onzeker. Ga ik pijn hebben en hoeveel? Wat kan en mag ik doen. Ik lees zoveel verschillende ervaringen. Sommigen hebben bijna nergens last van en anderen hebben vreselijk veel pijn. Maar lees wel dat achter de spier over het algemeen het pijnlijkst is.

De eerste 3 dagen is opvang voor de kinderen geregeld maar daarna zou ik de kinderen naar en van school moeten halen/brengen met de auto. Gaat me het lukken met het huishouden? Tienerzoon kan mij wel helpen met wat klusje, maar toch.....

Ben al een lijstje aan het maken wat ik op voorhand zeker allemaal al gedaan kan en moet hebben, voldoende boodschappen in huis, bedden verschonen, dagelijkse gebruiksvoorwerpen op een makkelijk bereikbare plaats zetten, was wegwerken, eten invriezen wat alleen opgewarmd hoeft te worden, etc.

Op vrijdag is de operatie, daarna een weekje vrij en de maandag daarop weer aan het werk, administratief. 3 dagen/week.

Volgens de pc kunnen de dames die na de operatie op 1e controle na een week weer zelf hun t-shirt uit en aantrekken.

Buiten het praktische van de eerste weken kijk ik er erg naar uit dat ik straks eindelijk mooie borsten ga hebben. En ook eens mooie bh's kan gaan kopen zonder altijd naar die voorgevulde maximizers te moeten pakken om het toch maar op iets te laten lijken.

Wauw ben zo benieuwd, was het al maar 3-4 maanden verder.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lomi,

Wat spannend dat je al een datum hebt!

Leuk vooruitzicht:)

Wat betreft jouw situatie alleen met kinderen en huishouden, ik kan me voorstellen dat dat best zwaar voor je word.

Ik heb 2 weken vakantie genomen samen met mijn man en die tijd heb je eigenlijk zeker wel nodig om goed te kunnen herstellen zonder complicaties.

Er is mij vorige week nog verteld door iemand met ervaring dat je het echt niet moet onderschatten.

Volgens mij mag je ook 2 weken sowieso geen auto rijden, dus een beetje hulp uit jou familie/vriendenkring zou denk ik wel heel erg fijn zijn in jouw situatie.

Ik ben zelf ook een ijverig type, heb 2 kids en 2 honden, werk 4 dagen pw en ben erg secuur in t huishouden, dus hoop ook dat ik dat straks even los kan laten en mezelf ook echt die rust kan gunnen om even 2 weken niets te doen want ik weet dat ik mezelf ermee heb als ik me er niet aan houdt.. Niemand zit te wachten op complicaties, dat zou zonde zijn van alles.

Heel veel succes!

Liefs Livje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lomi,

Wat spannend dat het bijna zover is!! Ik heb een paar dagen de bv achter de rug. Even vanuit mijn ervaring:

Ik heb dual plane.., ook best zware operatie.

Mijn dochter is 2,5 en ik ben een alleentaande mama. Donderdag ben ik geopereerd en mijn dochter is uit logeren geweest. Gisteren avond kwam zij thuis en me zus had haar gedoucht en aangekleed en klaargemaakt voor bed. Toen is zij weggegaan. Maar mijn dochter bleef maar uit bed kruipen en doen waardoor ik toch best actief werd.. de hele tijd opstaan en heen en weer lopen. Ik heb haar niet getild btw!

Ik kreeg gelijk hele erge steken en wist dat dit al teveel was. Nu is ze nog 1 nachtje uit logeren daarna heb ik geen oppas meer. Hoop dat het dan wel lukt.

Dus mijn advies.. trommel wat mensen op! het hangt natuurlijk heel erg vanaf hoe oud je kids zijn en in hoeverre zelfstandig. En auto rijden lukt me voorlopig nog ff niet hahah. ik ga wel weer aankomende donderdag na school hopelijk.

Hoop dat je er wat aan hebt! zoek nog even verder op het forum hier er zijn meer alleenstaande mamas. Succes iedergeval!!!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, bedankt voor jullie reacties. Gelukkig zijn mijn kids niet meer zo heel klein. heb een tienerzoon en een dochter in groep 6. Dus ben al wat jaartjes uit de luiers

Bang voor de pijn ben ik niet (wie mooi wil zijn moet pijn lijden.......hihihi :118:), tis meer wat staat me die eerste dagen/weekjes te wachten.

t kan alle kanten uit als ik terug denk aan mijn 2 keizersnedes: Mijn eerste keizersnede viel ontzettend tegen heb toen echt nog weken afgezien van de pijn, tweede keizersnede totaal geen pijn ondervonden achteraf.

Ik laat het maar over mij heen komen, zal mijn pc er nog eens over bellen/mailen. hopelijk kan hij mij ook nog wat gerust stellen.

en zoeken op nog meer ervaringen van single mama's

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi ladies,

ondertussen is mijn bv 2 dagen achter de rug (20feb)

alles prima tot nu. :-))))

het is me zo ontzettend meegevallen. geen pijn, alleen spierpijn en moeite om uit bed te komen. ik moet echt opletten dat ik niet te veel doe, dus dwing me zelf om het rustig aan te doen. slik alleen paracetamol 1g (maar vraag me eigenlijk af waarom want ik voel geen pijn) en daarbij augmentin antibiotica welke ik natuurlijk helemaal uit moet nemen.

Dus vraag me nog steeds af, kan dit wel?? ik voel geen pijn nix alleen spierpijn, nog geen geborrel ed. Wat gaat er nog komen???

Had ze wel groter verwacht.....zoals wel meerdere hier heb ik gelezen.

Maar had aan de chirurg ook aan gegeven dat ik ze niet super groot wilde maar heel natuurlijk. Maar van hetgeen ik had ben ik super tevreden. Alles staat nog superstrak en hoog, maar "geduld" is ook een woord wat ik hier vaak voorbij zie komen.

Thuisverpleging komt mijn wondjes verzorgen, ziet er volgens haar heel mooi uit. alleen een heel dun lijntje met aan de uiteinden een knoopje en waar de drains gezeten hebben aan beide kanten

Nu mijn vraag uit nieuwsgierigheid:

heb natrelle 410 lx130-365 gekregen dualplane

Op de natrelle website vind ik deze wel terug met omschrijving

low height

xtra full projection

365 gms weight 13 hight 10.9 en projection 6.1

maar nergens wat de cc's zijn van deze protheses !

Iemand een idee? die 365 gms is dat hetzelfde als 365 cc misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs!!

Ja, 365 gms is idd 365 cc

Een projectie van 6,1 cm is ook niet misselijk hoor haha.. Die gaan nog groeien bij je :)

Een goed herstel, en wees voorzichtig :)

Bij wie ben je geopereerd? Dan kunnen we anders je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen, als je dat leuk vindt :) Kunnen andere meiden ook weer jouw ervaring lezen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee bedankt best_boobie

dr wouter peeters klina brasschaat

nog groeien, slik ???? ben nu al tevreden !!! hahaha

ja moet me zelf aannamen om t rustig aan te doen. maar zal morgen toch al effe op en neer met de auto moeten rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee bedankt best_boobie

dr wouter peeters klina brasschaat

nog groeien, slik ???? ben nu al tevreden !!! hahaha

ja moet me zelf aannamen om t rustig aan te doen. maar zal morgen toch al effe op en neer met de auto moeten rijden....

Serieus? Rijden met de auto?? Officieel mag dat niet, tenzij jouw arts heeeel soepel is...

Anatomische implantaten kunnen draaien.. en als je te veel kracht gaat zetten in het begin, is die kans vele malen groter (zo heb ik het tenminste begrepen) Is er echt niks op te verzinnen dat je niet hoeft te rijden? Ik vind het eigenlijk onverantwoord snel, als ik heel eerlijk ben.. Niet om flauw te doen... maar zorg dat je niet je herstel verpest.. Niets voelen, wil niet zeggen dat je geen operatie achter de rug hebt, je niet hoeft te herstellen daarvan, en je alles zomaar kunt doen...

Voorzichtig meid...

Die buik, dat is vocht.. Veel drinken, dan trekt dat weg na een tijdje :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.