Ga naar inhoud

Van borstvergroting naar borstverkleining binnen een jaar


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal, ik zit met een dilemma.....

Op 2 oktober jl heb ik, na lang wikken en wegen, een borstvergroting ondergaan,

Even wat voorgeschiedenis.... Ik had al grote borsten (DD) sinds mijn 15e, heb verder maat 34 dus in verhouding veel te grote borsten voor mijn lijf. Ik werd daar ook heel erg onzeker door aangezien alles en iedereen als eerste naar mijn borsten keek.

Nu ruim 15 jaar later was er van die DD niet zo heel veel over; het was een C-cup zonder volume wat met een Maximazer wel prima op te lossen was. Alleen een enorme teleurstelling op het moment dat de BH uit ging. MAARRRR.... in mijn kleding een mooie maat en een mooi decolete :)

Omdat ik me eigenlijk wel te jong vond voor de staat waarin mijn borsten verkeerden, heb nog geen kinderen overigens, had ik besloten toch eens te gaan informeren.

Ik kwam bij de Global Care Clini terecht. Een vriendin was daar geweest en erg tevreden.... mooie prijzen ook.

Ik heb daar duidelijk mijn verhaal gedaan... ik wilde wat meer volume maar absoluut GEEN echte borstvergroting, ik wilde gewoon dat het verschil met en zonder BH kleiner was

dat ik geen maximizer BH meer aan hoefde. Wat dat eigenlijk neerkomt op een D-cup. Mijn historie verteld en duidelijk gemaakt dat ik niet voor een borstvergroting kom maar eigenlijk een correctie dmv een prothese.

Volgens hun advies kwam ik uit op een 375CC voor de borstspier. Na een second opinion en een 2e consult om nog meer eens zeker te stellen dat 375CC echt niet te groot was ben ik overstag gegaan. 2 oktober was de dag!

Ik keek er zo naar uit! Nooit meer maximizers; leuke bikini's kopen.... ik had er zin in.

NU..bijna 3 maanden later ben ik ongelukkig en onzeker. Loop ik bijna alleen nog maar in wijde truien en ben ik blij dat het nog lang geen zomer is en ik geen bikini aan hoef.

Ik heb namelijk een E/F-cup (verschilt per BH).... :( alles waar ik vroeger zo mee zat is weer terug; het verbergen van mijn borsten door mijn arm er voor te houden, het dragen van wijde kleding. Ik vind het verschrikkelijk

Ben inmiddels al 2 keer op controle geweest en de laatse keer in tranen uitgebarsten.... met name door de reactie van de dokter. Zijn assisente toonde erg veel medeleven maar ik was zo teleurgesteld door de reactie van de dokter. Het leek alsof ie het alleen wilde goedpraten.... "anders was het niet mooi opgevult" was z'n antwoord. Ik had liever gehad dat hij dan van te voren eerlijk was geweest en mij gezegd had dat wat ik wilde niet mogelijk was.

Ook vertelde hij nu ineens dat een kleinere prothese eigenlijk geen optie is en dat ik dan een borstlift moest laten doen met een tepelcorrectie.... "met de nodige kosten" werd er nog aan toegevoegd...... de moed zakte in mn schoenen. Weg spaargeld en weg zelfvertrouwen.....

Ik heb in januari opnieuw een afspraak; een controle afspraak en wat extra tijd om de opties door te nemen....

Heeft iemand tips? Bestaat er een soort van "garantie" waar ik me op kan beroepen.... ik wil geen geld terug maar gewoon een hersteloperatie en het liefst een borstverkleining als ik dan toch opnieuw laat opereren. Is het heel erg slecht om dit binnen een jaar te doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je het gewoon zelf moet betalen!

Had het probleem anders om, ik vond het achteraf veel te klein dus na 10 maanden opnieuw..

Ze zijn mij wel een beetje tegemoet gekomen.

Succes! En laat je er niet onderuit lullen want dat doen die artsen altijd!

Ik zou gewoon zeggen ik ga ervan uit dat hier een passende oplossing voor komt of zijn jullie echt zo van geld gekregen en zoek het verder maar uit?

Als ze geen oplossing bieden zowiezo naar een andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal, ik zit met een dilemma.....

Op 2 oktober jl heb ik, na lang wikken en wegen, een borstvergroting ondergaan,

Even wat voorgeschiedenis.... Ik had al grote borsten (DD) sinds mijn 15e, heb verder maat 34 dus in verhouding veel te grote borsten voor mijn lijf. Ik werd daar ook heel erg onzeker door aangezien alles en iedereen als eerste naar mijn borsten keek.

Nu ruim 15 jaar later was er van die DD niet zo heel veel over; het was een C-cup zonder volume wat met een Maximazer wel prima op te lossen was. Alleen een enorme teleurstelling op het moment dat de BH uit ging. MAARRRR.... in mijn kleding een mooie maat en een mooi decolete :)

Omdat ik me eigenlijk wel te jong vond voor de staat waarin mijn borsten verkeerden, heb nog geen kinderen overigens, had ik besloten toch eens te gaan informeren.

Ik kwam bij de Global Care Clini terecht. Een vriendin was daar geweest en erg tevreden.... mooie prijzen ook.

Ik heb daar duidelijk mijn verhaal gedaan... ik wilde wat meer volume maar absoluut GEEN echte borstvergroting, ik wilde gewoon dat het verschil met en zonder BH kleiner was

dat ik geen maximizer BH meer aan hoefde. Wat dat eigenlijk neerkomt op een D-cup. Mijn historie verteld en duidelijk gemaakt dat ik niet voor een borstvergroting kom maar eigenlijk een correctie dmv een prothese.

Volgens hun advies kwam ik uit op een 375CC voor de borstspier. Na een second opinion en een 2e consult om nog meer eens zeker te stellen dat 375CC echt niet te groot was ben ik overstag gegaan. 2 oktober was de dag!

Ik keek er zo naar uit! Nooit meer maximizers; leuke bikini's kopen.... ik had er zin in.

NU..bijna 3 maanden later ben ik ongelukkig en onzeker. Loop ik bijna alleen nog maar in wijde truien en ben ik blij dat het nog lang geen zomer is en ik geen bikini aan hoef.

Ik heb namelijk een E/F-cup (verschilt per BH).... :( alles waar ik vroeger zo mee zat is weer terug; het verbergen van mijn borsten door mijn arm er voor te houden, het dragen van wijde kleding. Ik vind het verschrikkelijk

Ben inmiddels al 2 keer op controle geweest en de laatse keer in tranen uitgebarsten.... met name door de reactie van de dokter. Zijn assisente toonde erg veel medeleven maar ik was zo teleurgesteld door de reactie van de dokter. Het leek alsof ie het alleen wilde goedpraten.... "anders was het niet mooi opgevult" was z'n antwoord. Ik had liever gehad dat hij dan van te voren eerlijk was geweest en mij gezegd had dat wat ik wilde niet mogelijk was.

Ook vertelde hij nu ineens dat een kleinere prothese eigenlijk geen optie is en dat ik dan een borstlift moest laten doen met een tepelcorrectie.... "met de nodige kosten" werd er nog aan toegevoegd...... de moed zakte in mn schoenen. Weg spaargeld en weg zelfvertrouwen.....

Ik heb in januari opnieuw een afspraak; een controle afspraak en wat extra tijd om de opties door te nemen....

Heeft iemand tips? Bestaat er een soort van "garantie" waar ik me op kan beroepen.... ik wil geen geld terug maar gewoon een hersteloperatie en het liefst een borstverkleining als ik dan toch opnieuw laat opereren. Is het heel erg slecht om dit binnen een jaar te doen??

Jammer dat nu niet meer tevreden bent met het resultaat.op de foto met BH tonen ze prachtig het lijkt mij zo zonde om weer voor een operatie te gaan.

En dan nog wel voor een Borstverkleining of Borstlift denk daar niet te makkelijk over hoor (littekens)

Tussen wijde kleding en strakke truitjes ziet ook nog wel een verschil en wat voor BH je draagt.

Succes meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik naar je foto en denk nou gaan wij het krijgen...maar tot mijn verbazing zijn ze helemaal niet super groot maar juist prachtig??

Ik wil het niet bagataliseren juist niet.

Maar wil alleen zeggen dat ik ze werkelijk prachtig vind.

Ik zou me nog 10x bedenken voor al die littekens met een verkleining.

Maar goed daar in tegen weet ik wel heel goed hoe het voelt om ontevreden te zijn na een borstoperatie en dat voelt best ***

Succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat kut zeg dat je niet kan genieten van je boobies....niks zo erg als door het hele proces van een borstvergroting te gaan en dan alsnog complexen te hebben....

Ik hoop voor je dat je snel een oplossing krijgt die haalbaar is in ieder opzicht,of dat je op een morgen opstaat en je borsten met hele andere ogen bekijkt....

Ik heb juist gaan kijken naar jou foto en kvind ze eigenlijk juist prachtig,daar zou ik niets aan veranderen,maar ik snap wat je bedoeld hoor,je hebt op voorhand een beeld in je koppie van hoe het zal zijn en als dat dan niet overéén komt met de realiteit is dat moeilijk te aanvaarden....

Ik hoop en duim met je mee... :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, wat naar dat je je zo ongelukkig voelt met het resultaat. ik zat even te kijken wanneer jij bent geopereerd, omdat ik het verdriet dat jij beschrijft erg herken. Onze voorgeschiedenis is heel verschillend, maar ik heb me na de operatie ook heel ongelukkig gevoeld omdat ik het resultaat te groot vond. Misschien al een troost om te weten, want ik voelde me zo alleen en zo'n uitzondering omdat de meeste dames hier op het forum erg happy zijn en het het liefst nog groter hadden gewild. Ik merk wel dat de tijd zijn werk doet, en ik begin nu wel te wennen aan mijn nieuwe uiterlijk.

Maar een ding blijft volgens mij buiten kijf: je moet zelf happy zijn met het resultaat. Anderen kunnen nog zo vaak zeggen dat het prachtig is, als je het zelf niet voelt dan werkt het niet. Maar misschien moet je het nog wat tijd geven voordat je besluit tot weer een operatie?

in elk geval veel sterkte met je uiteindelijke besluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind ze schitterend. Ik zou er voor tekenen.

Is het niet zo dat "neppe borsten" altijd een grotere bh maat nodig hebben? Dat lees ik hier vaak op het forum. Ik zou me niet kapot staren op de maat die op je bh staat?

Vind het echt kut voor je dat je het niet mooi vindt. Je ziet er prachtig uit. Geweldige bh ook overigens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaaahhh vrouwke!

Ik kan me gerust voorstellen dat je teleurgesteld bent in de uiteindelijke resultaat dan wat je in je hoofd had!

Je hebt prachtige borsten! En idd zoals de anderen hier zeggen. Staar je niet blind op de maat!

Het is misschien wel een E of een F maar zo zien ze er niet uit!

Zou je misschien niet ff wachten tot het zomer wordt en hoe een bikini straks staat! En dat je een mooie Triangel bikini aan kan ipv een super push up. (Die je als je het water uitkomt eerst moet uitdrukken zodat er niet teveel water in zit) ;)

Moet je misschien niet wennen? Of krijg je misschien van andere mensen commentaar dat ze te groot zijn??

Kus Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

wat rot voor je joh! Je neemt die stap naar een BV juist om weer te worden na je borsten.

Er zijn er heel veel, inclusief ikzelf, die een bepaald beeld in hun hoofd hebben en als het dan niet overeenkomt best teleurgesteld zijn.

Maar zoals de andere meiden ook al wel hebben gezegd, die van jou zijn echt super mooi geworden, ook al zul je dat zelf niet zo zien. En qua grootte laat het labeltje in je bh je niet op het verkeerde been zetten.

Hoop voor je dat je samen met de kliniek een goede oplossing weet te bereiken zodat ook jij straks de borsten hebt waar je van droomt.

hele dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie lieve reacties. Ik moet toegeven dat ik de meest gunstigste foto erop heb gezet.... ik zal er nog een zonder BH op zetten, dan zien jullie denk ik iets beter wat ik bedoel. Ze vallen namelijk ook nog iets naar de zijkant waardoor ze ook breed lijken.

Het is inderdaad iets van een complex van voeger wat ik niet zomaar kwijt raak; ik heb zelfs een persoonlijke voorkeur voor kleinere borsten (B cup vind ik het mooist)

En dan klinkt het raar dat juist IK een borstvergroting heb laten doen maar was dus meer een opvulling van wat ik al had omdat ik liever niet te veel littekens wilde en dat met een borstverkleining wel meer zou zijn. Zo duidelijk gezegd dat ze absoluut niet groter mochten worden...... dat is nu toch het geval.

De operatie is verder goed gedaan en ze zien er super natuurlijk uit, dat is het niet..... ik vind ze te groot en schaam me er voor.

Voor mn gevoel heb ik de beslissing al genomen om het niet zo te laten; hoop alleen op een tegemoetkoming vanuit de kliniek in de vorm van goed advies, maar ook begrip. Ik wil dat ze snappen wat ik bedoel en samen een oplossing bedenken. En natuurlijk hoop ik dat ze ook financieel iets willen doen.... het spaargeld is op :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg vervelend dat je zo ongelukkig bent met je boobs nu. Ik heb ook de foto gezien en het ziet er inderdaad super uit! Het is inderdaad zo dat borsten met protheses kleiner ogen dan de bh maat aangeeft. Dus je blind staren op de maat zou ik inderdaad niet doen, maar goed we kunnen het allemaal geweldig vinden, maar het gaat natuurlijk om jou gevoel. Vaak is het zo dat als je lege borsten heb die je wilt opvullen je inderdaad grotere protheses nodig heb voor een mooi resultaat. Al valt het aantal cc bij jou wel mee vind ik zelf.

Ik zou als ik jou was het duidelijk aangeven bij de pc, maar ik betwijfel of je een compensatie zult krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat niet geschoten altijd mis is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze werkelijk prachtig, helemaal niet te groot!

Maar goed fa is mijn mening natuurlijk.

Een E of F cup met protheses is natuurlijk wel anders dan de natuurlijke E of F cup.

Ik zou als ik jou was er nog goed over nadenken.

Succes meid x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie lieve reacties. Ik moet toegeven dat ik de meest gunstigste foto erop heb gezet.... ik zal er nog een zonder BH op zetten, dan zien jullie denk ik iets beter wat ik bedoel. Ze vallen namelijk ook nog iets naar de zijkant waardoor ze ook breed lijken.

Het is inderdaad iets van een complex van voeger wat ik niet zomaar kwijt raak; ik heb zelfs een persoonlijke voorkeur voor kleinere borsten (B cup vind ik het mooist)

En dan klinkt het raar dat juist IK een borstvergroting heb laten doen maar was dus meer een opvulling van wat ik al had omdat ik liever niet te veel littekens wilde en dat met een borstverkleining wel meer zou zijn. Zo duidelijk gezegd dat ze absoluut niet groter mochten worden...... dat is nu toch het geval.

De operatie is verder goed gedaan en ze zien er super natuurlijk uit, dat is het niet..... ik vind ze te groot en schaam me er voor.

Voor mn gevoel heb ik de beslissing al genomen om het niet zo te laten; hoop alleen op een tegemoetkoming vanuit de kliniek in de vorm van goed advies, maar ook begrip. Ik wil dat ze snappen wat ik bedoel en samen een oplossing bedenken. En natuurlijk hoop ik dat ze ook financieel iets willen doen.... het spaargeld is op :(

Iedereen vind jouw borsten prachtig maar jij ziet het totaal niet zo,even een persoonlijke vraag wil je nog kinderen want dan veranderen je borsten ook nog.

Bedenk wel als je gaat voor een verkleining met een eventuele lift het er echt niet mooier uit zal zien

Dan de borsten die nu na je BV hebt ondergaan, kijk anders het topic bij Borstverkleining.

Ik wist het wel maar het is jouw lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vind jouw borsten prachtig maar jij ziet het totaal niet zo,even een persoonlijke vraag wil je nog kinderen want dan veranderen je borsten ook nog.

Bedenk wel als je gaat voor een verkleining met een eventuele lift het er echt niet mooier uit zal zien

Dan de borsten die nu na je BV hebt ondergaan, kijk anders het topic bij Borstverkleining.

Ik wist het wel maar het is jouw lichaam.

Ik wil inderdaad nog wel kinderen, als het me gegund is. Dat speelde ook mee dat ik wel al iets aan mijn borsten heb laten doen, nadat ik kinderen zou hebben gehad was er waarschijnlijk al helemaal niets meer over van mijn borsten.

Ik probeer mezelf ook voor te houden dat ik er niet helemaal spijt van moet hebben, want de "oude" situatie was ook niet alles. Dat zag er weliswaar met maximizer BH prachtig uit maar des te groter was de teleurstelling als de BH uit ging :) het is nu meer "what u see is what u get" .

Ik baal er gewoon van dat ik nu met minder zelfvertrouwen de deur uit ga dan voorheen..... en dat ik daar dan ook nog veel geld voor heb betaald en er waarschijnlijk niets aan te doen is.

En dan is het (thank god) winter en kan ik ze nog met veel kleding en jasjes verbergen......

Ik wacht het gesprek met de dokter deze maand even af..... kijken wat zij zeggen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve reacties :54: echt een geweldig forum hier!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi HOi

Ik ben zelf ook in de Global care clinic geweest, en alleen maar problemen gehad.

Ik heb nadien wel een telefoon gesprek met Nelissen, waar hij zijn excuses aanbood, en dat hij fouten had gemaakt, en hij vertelde mij, ik heb geen ervaring met grote borsten.

Ik kon ook een her krijgen, maar kon gewoon weer betalen!

Goed dat ik daar de her weer niet heb laten doen, anders had hij weer dezelfde fout gemaakt.

Deze dokter weet het altijd beter, en neemt gewoon zijn verantwoording niet.

Kijk maar naar mijn voor en na, dat spreekt voor zich.

Heb nu 3 operaties gehad, de laatste kwamen ze nog de fouten van de 1e BV van Nelissen tegen.

Er zijn hier nog dames geweest, die hij gewoon heeft laten zitten! Nadat ze niet tevreden waren.

Veel sterkte!! Liefs margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind ze echt heel mooi, maar dat is voor een ieder natuurlijk heel persoonlijk..... Soms hoor je mensen die willen afvallen en je bij jezelf denkt....waarom? Terwijl zij zich beter voelen bij iets minder......Allemaal heel persoonlijk..... En vergeet niet dat een verandering aan je lichaam ook psychisch tijd nodig heeft, dat moet ook wennen. Ik ben 21 okt geopereerd en de uiteindelijke maat valt juist tegen, lijken met de dag wat minder te worden. Ik hoop dat het voor jou met de tijd beter wordt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.