Ga naar inhoud

eerste 2 dagen


Siccus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik lees heel veel op dit forum waar ik overigens heel blij mee ben!

Voor zo veel ik heb gelezen zijn de eerste 2 dagen na de operatie het pijnlijks/vervelends. Niet bij iedereen uiteraard iedereen ervaart het anders.

Ik mag van mijn moeder (waar ik altijd mee in de knoop lig) niet bij hun thuis logeren de 2 dagen na de operatie. (Dit hadden we afgesproken maar zojuist via de app te horen gekregen dat me moeder het niet wilt).

Oke heel fijn maar ik woon dus alleen... samen met me kat... verder ook niemand..

Nu is mijn vraag.. hoe hebben jullie de eerste dagen na de operatie ervaren en waar hadden jullie hulp bij nodig?

Naar de wc gaan, douche, koken, de kat eten geven enz enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat ontzettend vervelend.

Ik ken jou relatie met je moeder niet, maar vind het wel heel raar dat je je dochter laat zitten in zo'n periode,

Heb je geen vrienden/vriendinnen die jou kunnen helpen?

Ik had de hulp wel nodig en had niet geweten wat ik zonder had gedaan. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je alles laag zet en binnen handbereik voor je. Zorg dat je voor je operatie thuis gewoon alles klaar heb en je dus echt helemaal kan concentreren op jou herstel.

Misschien zijn er wel meiden die het ook alleen hebben moeten doen, maar kan er zo even niet opkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hulp kan regelen zou dat echt heel fijn zijn, ik kon de eerste dagen helemaal niks, zelfs niet uit mezelf uit bed komen op sommige momenten. Gaat er wel iemand met je mee naar de kliniek/ziekenhuis? Je kan natuurlijk niet alleen naar huis.

Zoals Esmiralda zegt, alles inderdaad binnen handbereik zetten en zorg ook dat je in je bed half rechtop kan slapen zodat je in ieder geval zelf overeind kan komen. Tafeltje naast je bed met water en medicijnen dan moet je de dagen wel doorkomen. Maar nogmaals, als je hulp kan krijgen is dat 100% beter!

Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dames

Ik ben hier en daar een beetje aan het rondvragen, maar het is moeilijk. Vriendinnen hebben allemaal kleine kinderen en ik zou het fijn vinden als ik gewoon in me eigen huisje kan herstellen. Vertrouwde omgeving:)

Naar en van de kliniek zouden me ouders ook doen maar ik weet niet of ik dat nu nog wel wil.

Gelukkig heb ik een hele lieve collega die me wel heen en weer wil rijden

Hopelijk kan ik volgende week maandag een datum prikken voor eind jan/ begin februari ivm met mijn.

Alles laag zetten is in ieder geval al een begin bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen een kwestie van alles laag zetten, je mag zelfs niet je haar doen ivm boven je hoofd.

En niet stofzuigen/dweilen en strijken enzo.

Is het mogelijk dat je ouders bijdraaien?

Of is het mogelijk dat je een soort van schema kunt doen met vriendinnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Siccus,

Jeetje, wat vervelend. Wanneer wordt je nou geopereerd??

Ik ben zelf twee dagen geleden geopereerd en tja, het gaat goed maar veel kunm je zelf niet doen meid. Zorg er voornamelijk voor dat je kat in de poezenpension terecht kan, dan heb je ten minste dit uit je hoofd. Denk verder aan:

- waterkoker laag zetten

- je bank recht tegenover de tv zodat je nog eens je nek hoeft te verdraaien

- twee extra kussen voor onder je rug want het slapen liggen gaat op een gegeven moment niet meer

- medicijnen klaarleggen

- flesjes water licht opendraaien, straks kun je het niet

- lossen broek en een los (opengeknoopt) truitje of gewoon lekker je ochtendjas alleen dragen!

- was je haar van te voren en indien je lang haar hebt, vlecht het maar want straks is het lastig

- vochtige doekjes zodat jij je een beetje kan opfrissen

- alles wat je in je dagelijkse leven per se nodig hebt, op de hoogte vd aanrecht leggen

- je mobiel en de oplader in de buurt van je bed/bank houden want als dat ding straks leeg is en jij niet van bed komt heb je een probleem..

sterke en nogmaals: probeer wie dan ook te bellen, je hoeft niet per se te vertellen dat jij aan je borsten geopereerd bent want dat zie je door de sport bh niet zo, ds als je verteld dat je bijv. aan je onderbuik geopereerd bent ( zo lijkt dat omdat je toch gebogen gaat lopen), komt echt iedereen je graag helpen.

laat weten hoe het met je is!

Fijne kerstdagen!!!

koekkoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties een Koekkoek13 bedankt voor al je tip! Deze zijn erg welkom:)

Op mijn werk weet bijna iedereen er vanaf waar ik eigenlijk heel blij mee ben want dan kan ik gelukkig me ei kwijt. Vandaag dus ook met mijn collega's erover gehad en die vinden het erg kinderachtig allemaal (ben ik volledig met ze eens) en ooo wat ben ik blij dat ik zulke lieve super lieve collega's heb! 1 van mijn collegas stelde zelfs voor om me heen en weer te rijden van de kliniek omdat hij een grote en vooral hoge auto heeft en dat met instappen misschien makkelijker is! Ho lief is dat? :D en een collega die een uur ja een UUR verderop woont is zelfs bereid om 2 dagen bij me in te trekken en te helpen zooooo lief hihi

En weer een andere collega, tevens ook vriendinnetje geworden, die 20 min verderop woont is bereid om steeds langs te komen en dat vond ik wel een heel goed idee

Zoals Menl al zei is een schema misschienniet zo gek... alleen zonder me ouders, helaas maar het is niet anders.

Volgende week maandag de 29e hoop ik een afspraak in te kunnen plannen voor eind jan/begin feb

Het enige waar ik zo bang voor ben is flauwvallen... ik lees steeds meer dat meiden flauwgevallen zijn na de operatie.. hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar ik dacht..wat als...

Npgmaals bedankt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ik woon zelf ook alleen met een kat, en voor sommige dingen had ik een vriendin en mijn zus die langs kwamen, om bijv de kattenbak te verschonen , stofzuigen en de rest van de huishoudelijke dingen, ook met haar wassen had ik hulp, maar borstelen deed ik voorzichtig zelf, zolang je je armen tegen je lichaam houd, je hoofd schuin lukt dat best redelijk :6:

van te voren had ik de vriezer volgezet met eten, zodat ik het alleen maar hoefde op te warmen, of bijv makkelijke dingen kopen, voor magnetron of zak soep etc

kleding en dergelijke allemaal op ooghoogte, en ik had een klein opstapje gekocht, als extra hulpje

ik denk ook dat als je er alleen voor staat, je een heleboel dingen voor elkaar krijgt, natuurlijk wel op een verantwoorde manier, en hulp achter de hand hebt voor de dingen die je echt niet mag doen

gaat echt helemaal goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

desert-Rose

O gelukkig ben ik niet de enige die het grotendeels alleen heeft moeten doen. Fijn om te horen dat het dus echt mogelijk is hihi

ik heb gelukkig geen kattebak, hij gaat lekker naar buiten

huishouden wacht maar even denk ik zo, huis loopt niet weg:)

Een extra krukje is helemaal geen slecht idee ga ik ook kopen:D thx!

Haren wassen en dergelijke moet ik nog even bekijken, misschien dat me collega wil helpen en anders moet het maar even wachten;)

Wat leuk dat jullie zo mee denken ik ga alles opschrijven en toepassen als het zo ver is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor het is echt mogelijk, en natuurlijk zijn er wel eens dingen waar je tegenaan loopt omdat je het niet kan /mag, maar dat is dan iets waar je je aan over moet geven

ok kijk eens aan, geen kattebak, helemaal makkelijk :6:

je kan ook voor de eerste dagen droog shampoo kopen, als je collega niet kan helpen

mijn kat was aan het verharen toen ik net was geopereerd, en vriendin kon pas dag later stofzuigen, ik heb toen een dweil genomen voet erop en zo de haren even voor het grootste gedeelte weggehaald, dus je kan altijd wel foefjes verzinnen hihihi

idd gewoon even een lijstje maken tegen de tijd dat je je voorbereidingen gaat treffen, overal is een mouw aan te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je iets aan de tip hebt

wc is best in het begin even lastig, ik had ook 1.5 week drains dus ik liep ook nog met een paar van die potten te sjouwen , maar zowieso droeg ik thuis een jogging pak, dus broek kan je makkelijker laten zakken en weer omhoog doen, en wc zelf echt arm langs je lichaam en beetje op een spastische manier afvegen :6: maar hier zijn ook weer natte doekjes makkelijker en gelijk weer lekker fris

met dit soort dingen moet je zelf ook een beetje een manier vinden die jij makkelijk vind, zo ook met slapen en omhoog komen etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meid,

Niks flauwvallen!! Geen spraje van! Zobde van je nieuwe boobs ;-p!!

Weet je.. Ik word normaal gesproken heel moeilijk wakker vd narcose, en wat al obmogelijk is: normaal wakker. Ik ben normaal gesproken zo ziek als n puppy: overgrven, misselijk, hoofdpijn.

Ik werd nu om 09.00u geopereerd, werd om half11 wakker en zat om half12 in de auto. Gegeten en al. Dus baseer aub niet op de verhalen van de anderen die doodzenuwachting zijn en waarschijnlijk door de spanning achteraf flauwvallen maar geloof in je zelfven blijf aub rustig! Bevalling us veel erger (en bedankt ? Hihi).

Kop op, niet te veel bij stil staan, is maar een ingreep, 2 snijtjes en hoppa jaaaaarrrrren plezier van!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah ik moet wel lachen om je berichtje haha kon ik wel even gebruiken:)

Ik ben vroeger als heel klein meisje een keer onder narcose geweest voor me neus of keel amandelen... geen idee welke het waren eigenlijk haha

die dag herinner ik me nog als de dag van gister! Heb toen als klein guppie dat hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuw van de pijn hihi

Verder nooit meer onder narcose geweest. Ik weet wel dat ik absoluut geen tramadol in neem! Daar kan ik echt NIET tegen krijg er ook allergische reactie van. Paracetamol is het enige wat ik in neem :)

Verder ben ik best een stresskip af en toe maar ik denk dat het ook komt doordat ik er super veel zin in heb:)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, wat naar dat je moeder je in de steek laat, maar super fijn van die collega's die voor je klaar staan. Ik vond het overeind komen uit bed het lastigs. Ik had een touw om het matras en onderstel van mijn bed gebonden, waar ik mijn tenen achter kon haken, zo kon ik omhoog komen zonder mijn armen te gebruiken. Ik ben ook de eerste twee dagen overdag alleen thuis geweest. Had voldoende water met een rietje klaargezet. En maaltijdsalades van te voren gemaakt. Ging prima. Ik kon alleen geen theepot dragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii tijger

Dat is slim zeg met dat touw! Ik las bij iemand anders dat je ook met je voeten onder het andere matrass kunt doen en dat zo omhoog trekken, komt een beetje op hetzelfde neer.. aleen 1 probleem.. mijn matras bestaat uit 1 deel van 1.80 m hihi dus dat gaat dan niet. Dus ook deze tip ga ik opschrijven! Kan het altijd proberen :D

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het ook allemaal alleen gaan doen overdag hoor. Ik heb geregeld dat mijn nichtje elke dag uit werk komt om mijn eten te maken en boodschappen te doen en mijn moeder komt in het eerste weekend even langs om mijn haar te wassen en zo nodig mijn huis schoon te maken.

Ik ga inderdaad ook alles wat ik nodig heb lekker op het aanrecht zetten zodat ik niet dingen boven mijn hoofd hoef te pakken. Ik hoop dat ik zelfstandig uit bed kom.. Maar mijn telefoon ligt in noodgevallen naast mijn bed en er is bij mij gelukkig altijd iemand in de buurt die voor grote noodgevallen even langs kan komen.

Het zal vast wel lastig worden alleen, maar ik ben er van overtuigd dat het echt wel mogelijk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marjet

fijn om te horen dat je het zo heb kunnen regelen met je nichtje en je moeder. En het geeft mij toch wel een gerust gevoel nu ik weet dat ik niet de enige ben:)

Boodschappen laat ik aan mijn broertje of collega over denk ik en indien nood kan ik ook iemand bellen die vlakbij woont:)

Weet je al wanneer je geopereerd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je.. er zijn altijd mensen die wel ergens bij kunnen helpen en daarbij Power to the single ladies! :101:

Ik ben 8 januari aan de beurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.