Ga naar inhoud

Leanna : 4 maart 2009 : Dr. Braakenburg : Ziekenhuis Mesos Overvecht


Gast Lanna

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd al gezegd; als ik 18 wordt laat ik gelijk m'n borsten verkleinen!!

Maarja dan wordt je echt 18 en dan begin je toch wel na te denken.. Wel, niet, wel, niet..

Eerst durfde ik het niet.. al dat gedoe, de littekens, zal het wel mooi worden, past het wel bij me? Uiteindelijk dacht ik toch dat ik het niet wilde en het ruste weer een tijdje..

Totdat ik via via hoorde dat een meisje ook een borstverkleining had laten doen en er zo blij mee was!

Toen begon ik weer na te denken.. waarom ik niet? Ik wil niet eeuwig met deze borsten rond lopen, ik wil er iets aan doen.

December 2008: ik besloot dat ik echt een borstverkleining wilde..!

januari 2009: afspraak bij de huisarts gemaakt, hij vond mijn borsten inderdaad 'vrij fors' en vroeg me of ik er wel goed over na had gedacht en of ik bekend was met alle eventuele complicaties. Hij verwees me door naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis.

Een week later kon ik daar al terecht! De plastisch chirurg die ik eigenlijk had gekozen bleek met zwangerschapsverlof te zijn en ik maakte kennis met een ander. Zij bekeek mijn borsten, vertelde me hoe de operatie gedaan zal worden en schreef een brief naar de verzekering.

Februari 2009: De verzekering keurde mijn aanvraag goed! Mijn operatie werd dus verzekerd! Ik was blij!!

Gelijk het ziekenhuis gebeld en zij waren inmiddels ook al op de hoogte. Ik werd definitief op de wachtlijst gezet. Na wat gedoe met wisselen van plastisch chirurg bleek dat mijn 'eerste keuze' al weer bijna terug kwam van zwangerschapsverlof.

Ik belde naar de opname afdeling en ik kon 4 maart bij dr. Braakenburg terecht! Dat was al over 2 weken!!

Maart 2009: 4 maart was het dus zover... 's ochtends om 7 uur moest ik in het ziekenhuis zijn en om 8 uur werd ik geopereerd. De dag ervoor had ik nog een afspraak bij de plastisch chirurge en die had me erg op mijn gemak gesteld dus op de operatie dag zelf was ik vrij rustig!

Operatie jasje aan, spuit in mn been tegen trombose en daar ging ik..

Voor de operatiekamer werd ik afgetekend door de plastisch chirurge en een assistente. Nog 1 keer kijken naar mn grote borsten!

Ik werd de operatiekamer ingereden en begon nu toch wel een beetje bang te worden.. De anesthesist begon allemaal plakkers op me te plakken en prikte een infuus in mn hand. Ik krijg wel een lekkere warme deken over me heen! Toen was het zover.. de narcose spuit werd ingespoten, wat een raar gevoel is dat!!...

... Ik werd wakker op de uitslaapkamer, het leek wel alsof ik 1 seconde was weggeweest! Ik voelde me super moe.. maar wilde perse onder de dekens kijken! Wat waren ze klein! Het was nog wel een beetje bloederig, maar er zaten alleen maar pleisters over de wonden, dus ik kon al aardig het formaat zien.

Terug op mijn kamer waren mn ouders en vriend er.. het enige wat ik kon was slapen! zo moe was ik.

Mijn moeder is de hele dag bij me gebleven en tussen het slapen door keken we steeds naar mijn kleine borsten en praten we met elkaar.

Ik heb me die dag wel heeeel beroerd gevoeld. Ik was ZO misselijk! Wat er ook nog is bij kwam, was dat ik niet kon plassen.. Op een ondersteek lukte het niet en op een zogenaamde plasstoel al helemaal niet en eigenlijk mocht ik al niet eens uit bed.. Een katheter was de oplossing. Eerst wilde ik het niet, ik was toch geen 80! maar uiteindelijk was ik er heel blij mee, ik had lekker geen 'plas'- gevoel meer en hoefde me daar niet druk meer om te maken!

De nacht in het ziekenhuis was wel erg vervelend.. doordat ik aan 4 slangen vast zat (infuus, 2 drains en de katheter) kon ik geen kant op en mn rug brak af van het alleen maar liggen op mn rug. Maarja op je zij slapen kan ook niet want dat doet hartstikke zeer. Ik was blij dat ze om 6 uur in het ziekenhuis al begonnen, en de nacht voorbij was.

Om 10 uur sochtends mocht ik al naar huis! Dat hadden we helemaal niet verwacht omdat ik de vorige dag zo misselijk was geweest en deze dag eigenlijk nog.. Ik kon gelukkig gelijk sochtends alweer zelf plassen, dus van die katheter was ik af.

Op de terugweg naar huis deden natuurlijk alle hobbeltjes zeer, maar wat was ik blij met mn nieuwe borsten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn! Ik zie ook wel een beetje op tegen die nacht in het ziekenhuis, doe volgens mij geen oog dicht!

Zit je nog thuis of hoelang heb je thuis gezeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee weken echt niks gedaan, niet naar school en niet gewerkt.

Na precies twee weken ben ik wel weer gaan werken, maar gelukkig is het rustig op mn werk, dus was het wel te doen! Maar ik was wel doodmoe aan het einde van de dag hoor!

Deze week ben ik weer naar school geweest.. ook dat ging, maar was wel weer moe.

Vanochtend in t ziekenhuis werd me nog wel even HEEL duidelijk gezegd dat ik wel nog zeker 3 weken rustig aan moest doen en niet te druk met mn armen en dergelijke!

Die nacht in het ziekenhuis is inderdaad wel heel apart.. en niet zo fijn! Maarja.. tis maar 1 nachtje in je leven en daar heb je dan wel hele mooie borsten voor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die nacht, het is inderdaad maar 1 nacht heb je ook gelijk in..

Ik ben nu tot 21 april uitgeroosterd, en daarna weer rustig beginnen, ik reis met openbaar vervoer, jij ook? Lijkt me in de spits zo hectisch terwijl je voorzichtig moet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh hou op over het openbaar vervoer! ik weet er inderdaad alles van...

Gisteren nog.. stond ik in een propvolle trein vanwege een storing bij utrecht.. moest iedereen opeens mijn trein hebben.

ik was natuurlijk als de dood dat iemand tegen mn borsten aan zou stoten!

Dus ik ben met mn borsten naar het raam gaan staan en met mn rug naar de menigte.. !

Naja je moet gewoon maar even van je af bijten hoor! Je borsten gaan nu voor.. laat al die mensen maar, haha!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Die treinen richting Utrecht zijn echt erg vervelend nu!

Ik zou er ook niet aan moeten denken om nu met een pas gedane BVK in de trein te moeten zitten.

Lanna, werd je nu niet tegen het raam aangeduwd dan? Of heb je gewoon gezegd tegen mensen dat je pas geopereerd was? (Misschien een beetje stomme vraag, maar als ik m'n BVK laat doen moet ik ook vaak in de trein zitten....)

Welke methode is er eigenlijk bij jou gebruikt? Anker of sleutelgat? En hoe gaat het met de hechtingen, vorm etc? En in welk ziekenhuis ben je eigenlijk geholpen?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa zie je wel, dat zie ik dus ook niet zitten, altijd van die lompe mensen die overal doorheen willen... Gelukkig zijn we 2 dikke weken verder voor ik daar pas over hoef na te denken.. Ga me als gehandicapte gedragen! Ik wil voorrang! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de trein bleef ik gewoon stug met mn rug naar de andere mensen toestaan en ik liet me niet wegduwen!

Setteh, ik heb net gereageerd bij jou voorsteltopic, maar ik heb dus de sleutelgat methode gehad. Ik heb eerlijk gezegd nooit de keuze gekregen om het op de sleutelgat manier of de ankermanier te doen, de pc vertelde gewoon hoe ze het ging doen en dat was dus de sleutelgat methode. Het klinkt gek, maar de vorm blijf je in je borsten eigenlijk wel terug zien! Ik heb een hele brede borst en toen ik nog grote borsten hadden, hingen ze dan ook helemaal naar buiten. Nu heb ik dus nog steeds een brede borst alleen omdat ze nu klein zijn (en niet meer hangen!) staan ze niet meer buiten mn lichaam! Ben gister voor controle geweest en de pc was heel trots op haar eigen werk, haha. De littekens zijn helemaal niet rood of opgezwollen, het ziet er eigenlijk uit alsof je een snijwondje op je hand hebt of iets dergelijks.

Ik ben in utrecht in het mesos overvecht ziekenhuis geopereerd door Dr. Braakenburg (een vrouw), hele goede ervaring! Dr. braakenburg zelf is errug aardig en de zorg in het ziekenhuis was perfect.

@LTdeJ, ik ben inderdaad ook na 2,5 week weer naar school gegaan, maar als je dat nog niet ziet zitten moet je het zeker nog niet doen hoor! Iedereen begrijpt het als je het nog niet trekt, en daar zou ik dan ook zeker gebruik van maken als je je nog niet helemaal top voelt! Ze zeggen ook dat 2,5 week al best snel is als je dan weer wat gaat doen! Gebruik je tijd om uit te zieken en uit te rusten! en natuurlijk om te genieten van je nieuwe borsten haha!

Groetjes!! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga dan ook echt rustig aan doen, gelukkig is mijn werk zitend en bij medische dienst dus men begrijpt het helemaal ja.

Ik heb ook niet gekozen welke manier van opereren ze gaan doen, maar dit was het mooist zei mijn arts, maar is niet bij elke persoon mogelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

Ik heb dan eindelijk de beslissing gemaakt om een bvk te willen.Ik ben al jaren ontevreden met mijn borsten en ben het na mijn bevalling echt zat.

Ik ben slank maar heb DD/E en ik krijg er steeds meer last van.Ik heb al meer goede berichten gehoord over Dr Braakenburg maar kun je me nog meer vertellen?en heb je mss ook foto's van de bvk?Als je ze niet wil laten zien snap ik dat goed maar het is meer dat ik zeker wil zijn dat ik een goede keuze maak.

Hoe gaat het precies in zijn werk?Je moet eerst naar de huisarts begrijp en die stuurt je dan door..Maar de PC moet de brief schrijven naar de verzekering toch?

Ik hoop iets van je te horen

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.