Ga naar inhoud

Consult bij chirurg of bij assistente.....


best_boobie

Aanbevolen berichten

Dames, ik kwam net op een website eindelijk tegen waar ik al langer naar op zoek was. Dé bevestiging, dat het consult dat je voor welke operatie dan ook hebt, gedaan moet worden door de behandelend arts, en dus niet door een assistente of consulente, zoals bij bijvoorbeeld accz gedaan wordt.

Dit is een regel die geldt in Nederland, geen idee hoe dit in Belgie geregeld is.

Het gaat hierbij om de 'Informed Consent'...

Dat staat niet specifiek in dit kleine stukje tekst genoemd, maar weet ik vanuit mijn medische achtergrond.

Hier het stukje dat ik vond:

In dit intake-gesprek beoordeelt de arts of uw klachten met één van de behandelingen kunnen worden verholpen. Er bestaan klinieken die dit gesprek uitbesteden aan een assistente en dat u pas op de dag van de behandeling pas kennis maakt met de behandelend arts. Dit is in Nederland echter niet toegestaan. Het is ook aan te bevelen de naam van de chirurg vooraf uitgebreid uit te “googlen” om er zeker van te zijn dat de hij/zij geen slechte naam heeft. In het vooronderzoek dient de arts te vragen naar uw medische verleden en of u medicijnen gebruikt.

Dit staat ook allemaal wel in de wet WGBO te lezen, maar zo specifiek als in dit stukje beschreven, is het in de officiele documenten van de wet WGBO lastig te quoten.

Zorg dus altijd dat je een gesprek met je pc gehad hebt, voordat je overgaat tot het beslissen of je de operatie daar gaat laten doen, of niet :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat dit duidelijk geschreven staat. Hoop dat meiden dit in hun achterhoofd houden.

Ik zou zelf ook nooit me laten opereren door iemand die ik nog niet gezien en gesproken heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar kan dit in België wel

Gezien ik consult heb gehad bij Beaucare en niet met de betreffende arts

Vond het een vreemd idee..

Idd, ik dacht ook meteen aan Beaucare... maar weet dus niet hoe de regelgeving in Belgie is..

Accz omzeild de wet, door te opereren in Duitsland... Vandaar dat het daar, in die Nederlandse kliniek dus, toch kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook erg belangrijk om de betreffende arts/chirurg te hebben gezien en gesproken van te voren!

ik heb jaren geleden in belgie meegemaakt dat dit anders was! (liposuctie rijbroek)

het consult was in nederland en operatie in belgie heel vreemd allemaal..

toen ik in de kliniek aan kwam spraken ze ook alleen maar Frans!!

zou dit nu ook nooit meer zo doen!! ik was naïef en had me totaal niet verdiept

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
Op 14-12-2014 om 15:27 zei kim.12:

ik vind het ook erg belangrijk om de betreffende arts/chirurg te hebben gezien en gesproken van te voren!

ik heb jaren geleden in belgie meegemaakt dat dit anders was! (liposuctie rijbroek)

het consult was in nederland en operatie in belgie heel vreemd allemaal..

toen ik in de kliniek aan kwam spraken ze ook alleen maar Frans!!

zou dit nu ook nooit meer zo doen!! ik was naïef en had me totaal niet verdiept

.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.