Ga naar inhoud

Mar88 : 19 maart 2010 : Dr Koopmann : Bergman Kliniek


Gast Mar88

Aanbevolen berichten

Hai ladies,

Na een tijdje meegelezen te hebben lijkt het me wel eens tijd worden om me daadwerkelijk eens "te mengen" in de conversaties :-) Ik heb vrijdag 19 maart een BV gehad, gedaan door Dr Koopman bij de Bergman kliniek. Er is 240cc ingegaan via dual plane methode. Ik ben nu al erg blij met het resultaat en de verpleegkundige vertelde me vandaag tijdens het eruit halen van de hechtingen dat het nog veel mooier gaat worden :-) Vond het trouwens best pittig de eerste 3 dagen. Nu gaat het al een stuk beter.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Wat leuk dat je even een berichtje plaatst! :)

En natuurlijk GEFELICITEERD!!

Heb je voor een ronde prothese gekozen? En welke maat hoop je te krijgen?

Ik ben benieuwd wat er zo pittig was de eerste 3 dagen.. ik ga begin mei naar Dr Koopman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai An_4!

Spannend je bent ook al bijna aan de beurt. Ik heb idd voor ronde ruwe prothese gekozen. Medium profile. Ik ben 1.72m en 58kg maar ik meet niet zo heel erg smal om mijn borstkas. Ik denk dat ik een mooie volle 75B eraan overhou, wat ook mijn wens was. Op welke maat zou jij uit willen komen?

Toen ik de eerste avond thuis was was de pijnstilling uitgewerkt. Ik was al twee keer die dag vrolijk maar de WC gegaan om te plassen. Dus ik dacht "nog 1 plasje voor het slapen gaan". Toen werd ik echt wel overvallen van door de pijn! Omdat het die middag allemaal zo goed ging. Ik vond het de eerste drie dagen echt wel verschrikkelijk, daarna werd het allemaal heel snel een stuk beter en goed leefbaar. Maar dat is bij iedereen anders hoor, misschien ervaar jij het wel heel anders. Ik heb helemaal geen last van de wond gehad. En ik zou het zo weer over doen nu ik weet wat ik ervoor terug krijg :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met je? En hoe is het je allemaal bevallen?

Voor mij nog maar 4 dagen en dan is het tijd voor mijn bv. Toevallig ook bij Dr. Koopmann in de Bergmankliniek!

Ben erg benieuwd hoe het bij jou allemaal is gegaan en hoe alles is verlopen die dag. Kreeg jij ook geen recept/medicijnen van te voren?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Steef,

Dank je wel. Spannend, je bent al bijna aan de beurt! Leuk bij dezelfde arts. Ik ben erg over hem te spreken. Duidelijk verhaal met antwoord op al mijn vragen. En kan zijn droge humor ook erg waarderen. Met mij gaat het met de dag beter. Ben 's ochtend nog wel stijf als ik mijn bed uitkom, lig wel al op mijn zij. Alleen niet heel lang wat dan gaat het toch wel zeer doen. Heb sinds een paar dagen minder spierpijn maar mn boobs zijn des te gevoeliger! Lekker beurs voelt het ook aan. Maar ben nu al helemaal gelukkig ermee. Ze veranderen wel met de dag, maar ze worden er alleen maar mooier op. Zoals je al gelezen hebt vond ik het de eerste dagen aardig zwaar. Ik vond het best tegenvallen. Maar dat waren vooral de eerste dagen. Je krijgt ook voor 4 dagen pijnstilling en 2 dagen slaappillen mee naar huis, daar was ik erg blij mee. Vantevoren heb ik niks geslikt. Daar heb ik dr Koopmann ook niet over gehoord.

De dag zelf ben ik erg verwend in de Bergman kliniek. Je krijgt je eigen kamer waar je je kunt omkleden en waar je je spulletjes laat. Na de operatie kom je ook weer in dat kamertje terug. Ook had ik de hele dag dezelfde verpleegster die erg gezellig en lief voor me was. Ik werd om 11 uur geopereerd en mocht om 4 uur mee naar huis. Ik was best gespannen voor de operatie, eigenlijk maakte ik me nog het meeste druk om het aftekenen. Dat leek me nou een naar idee, iemand die zo lekker met een stift op je tekeer ging. Dat viel natuurlijk reuze mee, maar toen dat gebeurd was, was ik toch wel opgelucht. Eenmaal op de OK werd ik op de behandeltafel gelegd die lekker verwarmd was. Ik kreeg ook nog een badjas als dekentje over me heen. Ik lag daar wel prima! Moet ook wel zeggen dat ik helemaal niet bang was voor de narcose. Ik had dat nog nooit gehad maar was er eigenlijk wel nieuwgierig naar. Eerst kreeg ik een middeltje waar ik een beetje licht van in mijn hoofd werd, niet eng ofzo, maar ik merkte wel dat ik me anders voelde. Toen diende ze nog een middeltje toe, toen zei de anesthesist nog "denk maar aan iets fijns". Toen schoot ik in de lach, ik dacht "huh waarom zegt ze dat nou?". En toen was ik vertrokken.

Toen ik mijn ogen open deed lag ik alweer in mijn kamertje, lekker met een warm dekentje over me heen. Ik ben helemaal niet misselijk geweest. Het voelde alsof ik even geslapen had. Heb wel wat morfine gekregen omdat het toch wel voelde alsof er een stelletje olifanten de salsa op me aan het dansen waren. Daarna ging het een stuk beter. Ik heb het nog wel een tijdje koud gehad, zelfs met twee dekens. Kon al aardig snel zelf plassen en heb ook braaf mijn thee opgedronken. De dokter is nog twee keer langs geweest om te kijken hoe het met me ging en hoe de nieuwe prammen erbij stonden. Voordat ik weg ging werden de drains eruit gehaald. Was niet een heel prettig gevoel, maar ze deden beide drains tegelijk en het is maar heel even een naar. Dus dat was eigenlijk ook zo gebeurd. De rit naar huis was ook prima te doen, maar het was voor mij maar 10 minuten rijden. En de morfine zat ook nog lekker in mijn systeem, zal er ook vast iets mee te maken hebben gehad ;-)

Hoe ik de eerste avond heb ervaren heb je al kunnen lezen. Ben wel benieuwd hoe jij het gaat vinden. xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mar88,

Ontzettend bedankt voor je hele verhaal! Vind het fijn in dit te lezen zodat ik me een beetje kan voorbereiden op wat me te wachten staat :1: Het stelt me ook gerust om te horen dat het je allemaal goed bevallen is bij de kliniek!

Ben blij voor je dat het al beter met je gaat! De eerste dagen waren idd zwaar las ik, maar gelukkig elke dag een stukje beter en mooier! Heb je wel wat steun en hulp thuis? En ben je tevreden met het resultaat tot nu toe?

Gelukkig hoef ik ook maar 10 minuutjes in de auto naar huis, heerlijk! Dat lijkt mij het 'engste' straks na de operatie: dat ik heel voorzichting moet zijn met alles wat ik doe. En dat ik in m'n slaap niet vanzelf op m'n zij ga liggen :16:

Ik hoop voor je dat het beurse gevoel ook snel verdwijnt en je echt helemaal kan gaan genieten!

Fijn weekend nog en ik hou je op de hoogte hoe het mij verder verloopt!

Liefs Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Moontje, jij heel veel succes de 2de!

Steef fijn dat je er wat aan hebt. Dat is goed om te horen. Ook lekker dat je ook dichtbij woont en niet zo ver met de auto hoeft. Heel leuk om te horen hoe het jou allemaal vergaat en hoe je het gaat beleven.

Ik ben tot nu toe echt zo gelukkig als een klein kind in een snoepwinkel! Mag eigenlijk nog niet, maar ben gister toch BHs gaan passen. Ik studeer nog maar werk voor erbij bij een lingeriezaak. Dan is de verleiding wel erg groot, helemaal als je allemaal nieuwsgierige collega's hebt. Nou echt ik kon wel dansen van blijdschap als die prammen niet zo beurs voelden :-)) Je moet me gaan vertellen hoe jij je eerste BH passessie gaat ervaren, vind ik trouwens ook leuk om van andere meiden te horen! Ik vond het zo bizar leuk! Alles stond gewoon nu al goed! Ik kan nu gewoon alle modellen proberen omdat ik het mooi vind, ben niet meer gebonden aan de modellen die mijn mini tietjes nog een beetje schappelijk voor de dag lieten komen. Echt zo fijn! Ik ben tot nu toe al heel gelukkig met het resultaat. Moet zeggen dat ze nog wel hoog zitten hoor, maar ook daarin zie ik per week verschil.

Ik ben trouwens een zijslaper, maar dat ging de eerste dagen echt niet gebeuren. Ik was allang blij als ik eenmaal weer van de bank op bed lag. Zelfs met een slaappil op ben ik niet op mijn zij gerold. Je lichaam waarschuwt je wel. Heb je al zenuwen of ben je lekker relaxed?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het vandaag met je?

Wat leuk dat je in een lingeriezaak werkt, beter kun je niet hebben! Nieuwe BH's passen en kopen lijkt me ook geweldig! Eerst al die oude de deur uit en allemaal mooie nieuwe uitzoeken :D!

Wel heb ik al een nieuwe bikini gekocht, ben benieuwd hoe die me staat over een paar weken!

Ik ben trouwens best zenuwachtig, maar probeer zoveel mogelijk van te voren klaar te hebben (wassen, schoonmaken, opruimen, boodschappen enz). Dat geeft mij de meeste rust in m'n hoofd.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha herkenbaar! Ik had zelfs mijn vitrages nog gewassen! Hoe verzin je het hè? Maar moest ook allemaal schoon zijn. Ik heb een hele lieve partner maar ook wel een echte vent in hart en nieren, schoonmaken zit hem niet in het bloed zeg maar ;-) Hij heeft wel enorm zijn best gedaan toen ik echt helemaal niks kon hoor! Maar toen mijn moeder een dagje langs was gekomen om me te helpen was het toch net iets grondiger geboend allemaal.

Vandaag gaat het wel prima, ben lekker aan het luieren maar we willen vanmiddag toch wel gaan wandelen met de hond. Dat gaat al erg goed allemaal. Nog wel lekker gevoelig en beurs!

Hoe staat het er met jou voor? Ik hoop dat je je niet te zenuwachtig maakt. Wel erg begrijpelijk. Anders maak je een foto van jezelf in je bikini die je alvast hebt gekocht. Haha dan ga je straks helemaal stuk als je jezelf dan ziet met die bikini en je nieuwe boobs!

Ik had ook echt iets van 50 setjes, die zet ik beetje bij beetje op marktplaats, hier kan ik natuurlijk meer niemand gelukkig maken met een 70A, of een 75A!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Mar88!

Superfijn om jouw topic zo even te lezen! Vandaag over een maand ben ik aan de beurt, ook bij dr Koopmann! Het is voor jou iets meer dan een maand geleden, heb je nog last van steken of pijntjes? Hopelijk niet! Zo te lezen is je herstel goed verlopen! Ik kan zelf ook niet wachten om EINDELIJK de Hunkemoller in te lopen en weten dat ik elk model bh zal passen! Wat moet dat gevoel euforisch zijn!!! Als het goed is, mag je ze over 2 weken gaan dragen toch? Of heb je stiekem al gesmokkeld?:P

Liefs, Boobie87

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai boobie87,

Spannend! Ik vind Dr Koopmann een erg fijne arts. Denk dat het bij jou ook wel klikte, anders laat je je niet door hem opereren :-) Met mij gaat het nu echt wel goed. Vrijdag zit ik op 5 weken. Van spierpijn heb ik nauwelijks last meer, heel soms als ik een rare beweging maak. Borsten zijn wel erg gevoelig, als ik me afdroog moet ik het bijvoorbeeld echt heel voorzichtig doen. Dit verschilt wel per dag. De ene keer is dat veel erger dan de andere keer. Ik werk in een lingeriezaak dus ik kon me niet bedwingen :-) Nog 1 week en 2 dagen en dan mogen die band en sport BH uit! Heel veel meiden hier op het forum vinden het wel veilig, ik heb er jammer genoeg al vanaf dag 1 genoeg van! Het zit me in de weg. Maar ik merk wel dat die band echt werkt dus ik hou hem heel braaf om, doe hem alleen uit tijdens douchen. Bij Dr Koopmann moet je de sport BH 2 weken dag en nacht aan, en dan 4 weken alleen overdag. De band 6 weken dag en nacht. Heb je al zenuwen?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mar!

Fijn he, dat gevoel dat het wel goed zit. Dat had ik ook heel erg met het consult. Ook beter dat je zo goed als geen last meer hebt! Ik kan niet wachten tot ik 1 maand po ben :) Thanks over de info mbt de band+sportbeha! Wat voor kleur heeft de bh die je meekrijgt van de kliniek eigenlijk? Ik heb zelf alvast een witte van Triumph gekocht dus hoop eigenlijk op een zwarte hihi.

Heb je ook dingetjes geslikt of gesmeerd om het herstel te bevorderen? Ik heb arnica en vitamine c aangeschaft! De zenuwen beginnen zeker wel te komen nu hoor! Nog 31 dagen Hihi!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Boobie87,

Ik heb trouwens nog een tweede band aangeschaft. Omdat je dat ding dag en nacht om moet is het heel onhandig met wassen om er maar 1 te hebben. Op de eerste controle na een week heb ik meteen om een tweede gevraagd. Misschien ook een idee? Ik denk trouwens niet dat je ze perse bij de kliniek moet kopen hoor, maar had geen zin om te zoeken. De BH kon ik kiezen tussen zwart of huidskleur. Je begrijpt denk ik wel dat het zwart geworden is ;-) Goed gegokt met je witte Triumph!

Je krijgt na de ingreep diclofenac (pijnstiller) voor 4 dagen mee, en temazepam (inslaper) voor 2 dagen. Daar heb ik ook dankbaar gebruik van gemaakt! Ook krijg je litteken crème mee, maar dat mag je pas 2 dagen nadat de hechtingen eruit zijn gehaald gebruiken.

Hahaha spannend he? Ik ging hem pas echt knijpen toen ik het tijdstip van de operatie te horen kreeg.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo blij! Ik was vandaag voor de laatste keer bij de chirurg om alles te laten checken, en nou mocht ik ook al mijn band af! Ik voel me helemaal opgelucht :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.