Ga naar inhoud

gedeactiveerd : januari 2015


gedeactiveerd

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik ben een alleenstaande moeder. Heb een dochter van 1,5 die ik toch nog veel moet tillen. Sowieso in en uit bed, kinderwagen,eetstoel etc.. Je kent het wel. Nou ben ik op consult geweest bij Diana Gabriels en hier vertelde ik mijn situatie. Ben alleenstaand en mijn familie woont 3 uur bij mij vandaan. Dus ik ben van plan een nanny te nemen voor de weken dat ik herstel van een bostvergroting. Zij verzekerde mij echter dat dat niet nodig was en ik voor de eerste dagen een vriendin zou moeten regelen en daarna zelf de zorg van m'n kind kan dragen. Graag zou ik jullie ervaring hierin willen horen? Dankjewel alvast!

Ps: ik heb nog geen afspraak gemaakt maar de Bloemingdael kliniek heeft mijn voorkeur en dan bij Joost Staudt. Heeft iemand hier een mommy make over gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow die Diana is weer lekker nonchalant :| volgens mij is een mommy make over een pijnlijke bedoening.. Sommige meiden met alleen een BV kunnen na een paar dagen echt de zorg voor hun kindje nog niet op zich nemen; je mag namelijk niet zwaar tillen enzo.

Je kan rechtsboven in de zoekbalk zoeken op mommy make over :) ik kan je er helaas niets uit ervaring over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je een nanny kunt veroorloven dan zou ik dat zeker doen. Ik heb 5 weken geleden een borstlift en -vergroting gehad en ik heb een zoon v 1,5 en een dochter v drie. De eerste week deed mijn man alles, maar ook na een week vond ik de zorg voor twee kids alleen een hele dag behoorlijk pittig. Veel dingen kun je een mouw aan passen: ik gaf ze te eten aan de koffietafel met een kinderstoeltje, ik ging in zn ledikantje zitten, zodat ie me achterna klauterde en ik verschoonde op de grond. Maar als ie er geen zin in had, of op strat ging liggen krijsen en dienst weigeren, dan moest ik wel en dat kan toch heel vervelend zijn.

Met een mommy-makeover lijkt me dat alleen maar zwaarder. Misschien een week een nanny en een week naar je ouders brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Misook,

Ik ga volgende week voor een mommy make over.. en ik heb het geluk dat mijn man 6 weken vrij (voor mij en onze drie kindjes) kan regelen en dat mijn familie in dezelfde plaats woont. Anders had ik het niet gedaan.

Mijn arts drs. Blecourt gaf juist een heel ander advies, zorg uit handen geven en de eerste 6 weken zo min mogelijk tillen en zorg voor kinderen uit handen geven. Aangezien hij voor de bergman kliniek werkt, neem ik aan dat hij de juiste info geeft (op zijn persoonlijke site kun je zijn nazorg flyer downloaden)

Maar ga je voor een mommy make over "buikwand correctie en borstvergroting" zoals in je titel balk of voor een borstvergroting?

Bij een volledige mommy make over ben je niet na "de eerste paar dagen" in staat om voor een kindje te zorgen ;-) En na een borstvergroting je kleine tillen lijkt mij ook niet verstandig. Je betaalt er flink voor, dus het zou zonde zijn ls je resultaat en herstel minder is door dat je te snel ben gaan zorgen.

Succes met je volgende consult! Groetjes Hert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga niet op het advies van Diana Gabriels af maar vraag het nog eens na bij je chirurg. Voor een borstvergroting alleen al staat 6 weken rust waarbij je absoluut niet mag tillen en je ellebogen niet boven je schouders mag doen.

Als je dan ook nog een buikwandcorrectie hebt kan ik je vertellen dat dit niet in een paar dagen verdwenen is, je zal best veel pijn hebben en rekening moeten houden met die 6 weken hersteltijd!

Denk er dus nog eens goed over na en vraag het na bij de chirurg en niet bij Diana. Als je een nanny kan inhuren zou ik je dat zeker aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diana is geen arts/chirurg en geeft niet echt zo'n hele goede adviezen!

Na een paar dagen zelf de zorg weer kunnen dragen voor je kindje?? Forget it, de eerste paar dagen kun je dus werkelijk helemaal niks en doet lachen nog pijn..

Onderschat een mommy make over niet aub, dit is een behoorlijke zware ingreep waarbij de herstelperiode absoluut niet pijnloos verloopt.. Sowieso de eerste 2 a 3 weken volledige rust!

Ga je voor een volledige bwc incl reven vd spieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoii meiden,

Ik weet niet of ik het bij het goede gedeelte zet maar wil graag mijn ervaring delen met jullie.. bij voorbaat mijn excuus als ik het verkeerd plaats.

Misschien heeft iemand iets aan mijn verhaal! :1:

Voor een ieder die twijfelt zeg ik: Doen! Luister niet naar je omgeving maar naar jezelf. Wat wil jij?!

Ik woog altijd zo rond de 63 kilo. Mooi figuurtje, maar ook met een buikje. In kleding altijd goed te verhullen, in bikini zolang ik rechtop stond zag het er ook prima uit. Maar zittend zag je altijd die rollen.. Toen raakte ik zwanger. Slechte relatie, eenzame zwangerschap. Ging naar de 110 kilo.. Na de bevalling was ik 78 kilo met het geluk dat ik geen enkele striae eraan heb overgehouden.. mijn huid is heel elastisch. Met mijn 78 kilo was ik niet dik. Alleen die eeuwige ellendige buik. Of ik nou 80 of 60 weeg, mijn benen en billen blijven t zelfde, Eerlijk gezegd vind ik het mooier als ik wat zwaarder ben om geen platte billen te hebben..maar ja daar tegenover staat een buik met dikke vette rollen die steeds moeilijker zijn te verhullen in kleding. Met sporten en gezond eten kwam ik op de 68 kilo. Ik werd ongeduldig. Via een vriendin aan de cambridge shakes. Grootste fout ooit.. De kilo's vlogen eraf. In 3 weken tijd was ik 60 kilo. Ik was suuuuuuperrrrr blij!!!! Nog minder dan voor mn zwangerschap. Maar ja.. dat hield ik niet vol. Ik kwam gigantisch snel aan, nog meer dan voor de shakes. Lang verhaal kort te maken.. Jojo!! ik was "dik" en vrat alles wat los en vast zat zonder stoppen en diep ongelukkig hierdoor. Je voelt je lelijk.. En dan voor een feestje of vakantie of iets dergelijks ging ik shaken.. zodat ik er ff tijdelijk goed uitzag. Daarna weer uitgehongerd alles naar binnen stouwen. Dit jojo'en was niet goed voor mij, gaf me stress.. ik voed in mijn eentje een dochtertje op van 1,5. De enige liefde die ze krijgt is van mij en een mama die ongelukkig is heeft zij niet verdiend. Dus personal trainer en normaal eten. Niet stoppen met snoepen en koolhydraten maar wel bewuster met voeding bezig zijn. Maar nooit meer een dieet voor mij, dit kan ik niet een leven volhouden.

Na mijn zwangerschap zijn mijn borsten een beetje gaan hangen, helemaal als ik op de 60 kilo zit zijn ze slap. Nu met 68 kilo hangen ze ietsjes, de tepel kijkt een beetje schuin naar beneden.. niet heel erg maar voor mezelf kan het gewoon mooier. Vetrollen bij mijn buik zijn zeker aanwezig, geen overhangend schort maar toch stoorde het me. Ik besloot een bv te doen om de bovenkant van mij cup C weer wat op te vullen. En een bwc. Kliniek diana gabriels en dr koopman van de bergman kliniek vonden dit onzin, ik had geen overhangend short en striae dus 10 kilo afvallen, terugkomen en een lipo. Platte buik zou het niet worden maar dat was nou eenmaal zo. Daarbij beweerde dr koopman nog dat een borstlift plus vergroting een mooier resultaat zou geven in hoeverre het nog mooi kon worden omdat ik van mijzelf nou niet bepaald de mooiste borsten heb maar dan zou ik een litteken krijgen over mijn borsten. Dit wilde ik niet, prima dan een vergroting kom maar terug als je die kilo's kwijt bent dat is toch niet zo moeilijk? Dit werd in 3 minuten consult medegedeeld zonder een glimlachje en erg uit de hoogte houding naar mij toe. Ik was overduidelijk nummer zoveel en hoppa ik stond weer buiten.. Wat een lul dacht ik, maar ja je hoeft niet aardig te zijn om mooi werk te leveren. Toch voelde het niet goed. Ik wachte geduldig op mijn afspraak bij dr staudt van de bloemingdael kliniek. Door kerst en de jaarwisseling moest ik een paar weken wachten. Toen de dag daar was, 2 weken geleden viel alles op zn plek. Wat een top man! Ik wil jou dacht ik alleen maar. Zo hoort je gevoel te zijn bij je pc. Geen vraag was te veel, of te dom. Er werd aandachtig geluisterd en kundig geadviseerd. Alle mogelijkheden werden doorgenomen. Er werd niet naar de klok gekeken. Hij kijkt je aan, is vriendelijk en er word een gesprek gevoerd. Toen ik hem vroeg wordt het wel mooi een bv kreeg ik als antwoord juist wel omdat je al volle borsten van jezelf hebt kunnen ze goed geplaatst worden en krijg je een natuurlijk effect. Over de bwc werd gezegd dat dit wel degelijk kon, al dan geen overhangend schort maar wel degelijk huid genoeg.. maar wel met het nadeel een groot litteken over je buik.. dit moet je afwegen tegen een Lipo die ook werd besproken. Lipo zou ook mooi worden maar geen platte buik. Plat onder kleding, geen litteken en minder lang herstel. Ik wil al heel mn leven zo graag een platte buik zonder vetrollen dus werd geadviseerd een bwc met lipo flanken. Eigenlijk kon ik pas eind mei terecht omdat hij een paar maand naar het buitenland zou gaan. Ik wilde eerder, zodat ik in de zomer klaar ben. Dan een collega, die is net zo kundig stelde hij voor. Maar nee ik wilde dr staudt zonder enige twijfel. Er werd overlegd, en door een uitval kon ik eerder geholpen worden maar dan wel al over 8 dagen.. Jaaaa kon ik alleen maar zeggen!!!!

Van mijn vriendinnen kreeg ik alleen maar negatieve reacties, een bwc veel te overdreven en je borsten zijn zo mooi dat is zonde. Er werd gezegd, als je nou echt hangtieten zou hebben ok.. of.. ja maar je bent toch moeder logisch dat je een buikje hebt.. blijf trainen gaat vanzelf weg.. in een gezond lijf ga je niet snijden.. doe dan lipo een bwc is echt veel te overdreven hoor.. je bent zo lui.. blablablblaaaa.. allemaal goed bedoeld weet ik. Maar je weet ook dat er toch een beetje afgunst tussen zit omdat je vriendinnen dit ook stiekem zelf wel willen.. Er werd goed op me ingepraat en toen begon ik zo te twijfelen weer. Heel mijn blijheid en enthousiasme verdween ook. Alleen mijn ouders begrepen mij en gunnen me een nieuwe start ook na de afgelopen jaren. Ik mailen en bellen met mn twijfels want het was ook zo snel dat het zou gebeuren. dr Staudt heeft echt engelen geduld gehad met me, niks was te veel. er werd netjes terug gemaild en gebeld. In het telefoon gesprek heeft hij nogmaals alle voors en tegens met me doorgenomen, hij zei denk er goed over na en vrijdag ochtend kunnen we het voor de operatie nogmaals doornemen en anders doen we alleen je borsten. Dit nam mijn paniek weg.

Dag 1: Vrijdagochtend moet ik om 7.15 aanwezig zijn, om 8 uur krijg ik mijn bv plus bwc. Ik kom prima bij uit de narcose, met 4 drains wat wel een beetje eng eruit ziet, Heb pijn aan mn buik, krijg morfine. Heerlijk! Borsten voel ik niets van. Valt me 100% mee. Ook geen spierpijn gevoel. Het is dat je huid wat strak aanvoelt daar anders had k gedacht dat hij ze was vergeten te doen. Daarna een katheter in en word naar mijn kamer gebracht. Heel de dag wat sufjes en slaap veel, dr staudt komt langs en verteld dat het supermooi is geworden. Er is heel weinig vet weggezogen, voornamelijk huid weggehaald, dus de bwc is de beste keus geweest die ik had kunnen maken. Met een lipo was ik niks opgeschoten. Weggegooid geld was dat geweest. Ook de buikspieren zijn gereefd, die bleken niet goed te liggen. 2 weken rustig aan doen luidt het advies.

k deel de kamer met een gezellige vrouw die heeft een facelift gekregen. We kletsen en eten (heb zo'n honger steeds!) de 24 uur door.. en met de superlieve zorgzame zusters die voor ons rennen en vliegen om het ons naar de zin te maken. Heel fijn! Je wordt gepamperd! s Nachts lig ik wakker, kan niet goed slapen op mn rug. En heb een hele pijnlijke druk onder waar de drains zitten plus die katheter. Bah. Daarbij een heel hard snurkende buurvrouw haha.. Maar goed, paracetamol, diclofenac en nogmaals morfine injectie slepen me de nacht door.

Dag 2: De volgende ochtend wordt het verband eraf gehaald en kan ik kijken. Wauww!!!! Geen zwellingen of blauwe plekken. Alleen het litteken over mijn buik maar heel laag gelukkig. En mijn borsten heel natuurlijk dat je er niet aan afziet dat ze nep zijn. Ik krijg een correctie band/korset om en een sport bh. De BH voelt heel fijn, het geeft stevigheid en comfort. Nog steeds geen pijn gelukkig bij mn borsten. Kan ook prima mn armen bewegen en dingen pakken. Geen spierpijn gevoel wat ik had gelezen hier op het forum. Gelukkig maar.. Het korset zit zo strak maar dat hoort vast zo. Doorbijten. Het is een maatje L, terwijl ik een M ben. Zal wel zo moeten voelen en is vast goed voor de genezing van de huid. Wat een akelig gevoel, zo'n dik korset. Al die haakjes en die rits, wat een toestanden. Hoe hou ik dit 6 weken vol?! De arts adviseert me nog een nacht te blijven omdat ik thuis geen hulp heb en toch veel pijn heb bij mn onderbuik. Omdat ik in gedeelte noord lig die dichtgaan in t weekend moet ik over naar locatie zuid. Met de ambulance over.. geen probleem. Nooit verwacht dat het een verschil van hemel en hel zou zijn noord en zuid. Wat een verschrikking. Dit is een echt echt ziekenhuis.. ik kom op een kamer te liggen met 3 vrouwen.. omaatje met een tumor, 2 met een darm ziekte incl stoma infuus en zondevoedingen. Wat sneu en ik voel me schuldig dat ik daar lig met mijn cosmetische ingrepen. Het lijkt dan allemaal zo overdreven en aanstellerig wat je belangrijk vind in het leven. De zusters zijn ook heel anders ingesteld dan bij locatie noord. Overduidelijk dat ze geen plezier hebben in hun werk. Wat voel k me opgelaten. Kom je binnen met je verbouwde lijf, pijn waar je soort van zelf voor hebt gekozen.. deze vrouwen zijn ongeneeslijk ziek en schreeuwen s nachts vd pijn. Weer een nacht niet geslapen. Je durft niks te zeggen, want je voelt je een aansteller. Ik weet wel, morgen hoe ik mij ook voel ik ga naar huis. Desnoods verwijder ik mijn eigen drains haha.. Die nacht zonder morfine, wel diclofenac en paracetamol.

Dag 3: In de ochtend worden dan eindelijk mijn katheter en de drains verwijderd. Serieus wat een ontlading!! Dat was een groot gedeelte van mijn pijn blijkbaar.. Ik kan naar huis! Zonder pijnstilling, ik moet het doen met paracetamol.. Best spannend.. Eenmaal thuis loop ik als een oud vrouwtje.. mijn borsten vind ik prachtig. Hoop dat ze zo blijven, vind ze eigenlijk perfect zo. Maar heb al gelezen hier dat het gaat afzakken en nu opgezet is. Jammer maar het is niet anders. Ik klaag niet. Ben allang blij dat ze geen pijn doen. Zelfs een beetje gek, het is dat ik zie dat ze er zitten maar anders.. of ben ik te voorbarig en komt de pijn nog? De buik daarentegen voel ik wel. Lekker naar mijn eigen bed. Geen verstelbaar bed dus even handigheid krijgen in het omhoog trekken enz.. kussen onder benen helpt. Zo druk je je wond tegen elkaar aan, veilig gevoel geeft dat. Had nog getwijfeld een bed te huren bij de thuiszorg maar goed dat ik dat niet heb gedaan. Mijn eigen bedje is zoooo lekker!! Paracetamol erin en slapen.. Slaap onrustig, kan nog steeds niet op mijn zij. En zweet zo erg in dat korset, heb het zo heet. Tegenvaller, was zo blij met mn eigen bedje..toch weer verder slapen in die hitte. Zal vanzelf wennen. Moet nog 6 weken dus heb geen keus.

Dag 4: Uit bed gaan en lopen gaat heel goed. Loop bijna rechtop. Nog steeds geen zwellingen of blauwe plekken. Vraag me af of dit nog gaat komen? Hoort dat erbij of hoeft dit niet. Hoop het niet natuurlijk. Ga ontbijtje maken, heb nog steeds continu honger. Kan wel blijven eten, dit heb ik sinds de eerste dag vd operatie. Na het eten sta ik op vd bank en wil weer naar bed lopen. Dan gebeurt het.. Alles draait. Paniek!!! Naar bed denk ik alleen maar.. liggen. Shit maakt het alleen maar erger. Alle muren beginnen te draaien en het plafond. ik moet recht op zitten. Ik ga flauwvallen, en overgeven. Begin te kokhalzen, auwwww wat pijnlijk! Stoppen dit mag niet. Zweetaanvallen, niet normaal.. huilen ben bang omdat ik alleen ben. Rotkorset zit zo strak, maar durf het niet uit te doen. Bang dat mijn huid lolslaat.. stom natuurlijk om zo te denken. Kliniek bellen, arts zegt meteen doe je korset uit en haal adem. En ja hoor dat was het, Langzaam aan wordt alles weer normaal gelukkig.. Wat een opluchting. Dus mijn advies aan iedereen.. neem je eigen corrigerende pak mee naar de kliniek. Ik heb van mijzelf een maat m, kreeg vd kliniek een maat L waarvan je denkt moet dan toch goed zijn. Niet dus. Deze sluit aan de zijkant met haakjes en een rits.. en aan de onderkant bij je kruis heeft het ook haakjes. Die sneden meteen al in mn liezen vanaf het eerste moment, de zuster zei nog laat het maar los zitten. Maar ik was onzeker of het dan wel strak genoeg zou zitten om te helen dus liet het toch dichtdoen. Domste keus ooit. Plus de drains er toen nog bij.. niet fijn. Achteraf gezien had ik na de eerste nacht naar huis gekund. Katheter en drains eruit plus een comfortabel zittend pak waar je normaal in kan ademen en de bloedsdoorloop functioneert doet de pijn verdwijnen. Een vriendin haalt bij de bijenkorf een figuur corrigerend pak met lange pijpjes van hele soepele ademende stof. Zonder haakjes en rits. Naadloos, superlekker. In het begin iets pijnlijk omdat je het over je wond moet trekken van je buik maar daar word je handig in. Ik heb een snelle stofwisseling en plas veel en het gaat nu met alle gemak! Geen paracetamol meer nodig gehad. Lopen gaat goed, steeds rechter op. Voor het slapen gaan neem ik toch voor de zekerheid 2 paracetamol. Wat ligt dit lekker zeg, ik kan zelfs op mn zij liggen. Geen claustrofobisch gevoel meer.

Dag 5: Heerlijk geslapen, zonder wakker te worden! Niet gezweet in dit pak, ideaal. Heb kunnen draaien, en op mn beide zij'en geslapen. Borsten voel ik iets meer gespannen staan vandaag. Ik begin me te vervelen, omdat ik me zo goed voel. Morgen maar een rondje lopen buiten vandaag iets te vroeg denk ik. Heel de dag eigenlijk pijnloos. Loop ook al bijna rechtop. Alleen niezen en hoesten doet heel pijn. Pillen tegen kriebelhoest helpen gelukkig meteen en water drinken. Hebben meer van jullie dit? Dat het herstel zo soepeltjes loopt? Mijn dochtertje is 2 weken bij mijn ouders, haar tillen is geen goed idee. Maar zou ik misschien zaterdag wel naar een feestje kunnen als het alleen maar beter blijft gaan? Of is dit weer een hele domme vraag.. :67: Slaap lekker. Hoop op weer zo'n fijne nachtrust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat leuk om je verhaal zo te lezen en ik las dat je bij de bloemingdale kliniek geholpen bent. Ik heb de 29ste daar een gesprek met Ahmed Karim.

Wat fijn dat je bijna geen pijn hebt!!

Ga je nog foto's plaatsen ik ben wel heel beniewd?

Ik heb zelf na 3 zwangerschappen een 75 c ( lege theezakjes) en nu eingelijk de beslissing ook genomen. Ik vind het heel spannend en ben heel benieuwd.

Groetjes Beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat leuk om je verhaal zo te lezen en ik las dat je bij de bloemingdale kliniek geholpen bent. Ik heb de 29ste daar een gesprek met Ahmed Karim.

Wat fijn dat je bijna geen pijn hebt!!

Ga je nog foto's plaatsen ik ben wel heel beniewd?

Ik heb zelf na 3 zwangerschappen een 75 c ( lege theezakjes) en nu eingelijk de beslissing ook genomen. Ik vind het heel spannend en ben heel benieuwd.

Groetjes Beau

Hoi,

Ja zal zo wat foto's erop zetten.. even uitvogelen hoe ik dat moet doen. Het is een super fijne kliniek zoals ik al schreef. Hoop voor jou dat de pijn qua borsten net zo gaat meevallen als bij mij! Succes met je intake!

Groetjes!

Leuk verslag heb je ervan gemaakt.

Een heel voorspoedig herstel gewenst en geniet van je nieuwe lijf

Dankjewel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een uitgebreid leuk verslagje :)
Goed dat alles zo goed gaat, ik ben jaloers dat je zo snel op je zij kon slapen :P zeker door je dubbele operatie.

Veel succes met je herstel, het lijkt idd erg als je daar ligt tussen de echt zieke mensen.
Het heeft me even doen twijfelen omdat ik nu gezond ben en blij mocht zijn.
Maar het moet juist een motivatie zijn om het te doen, het leven kan zo snel voorbij zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een uitgebreid leuk verslagje :)

Goed dat alles zo goed gaat, ik ben jaloers dat je zo snel op je zij kon slapen :P zeker door je dubbele operatie.

Veel succes met je herstel, het lijkt idd erg als je daar ligt tussen de echt zieke mensen.

Het heeft me even doen twijfelen omdat ik nu gezond ben en blij mocht zijn.

Maar het moet juist een motivatie zijn om het te doen, het leven kan zo snel voorbij zijn :)

Heb je helemaal gelijk in! Klopt het dat ik jouw foto's niet kan bekijken? Ben wel benieuwd hoe het er bij jou uitziet.. Je bent nu 4 weken po las ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Wat een mooi verslag!

Een flinke operatie maar volgens mij heel veel waard.

Wat knap idd dat je na 4 dagen al op je zij kon slapen!

Ik heb 6 dagen geleden een (Dual Plane)borstvergroting ondergaan maar slaap nog steeds zittend haha

Vind slapen een ramp!

Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Wat leuk om je verhaal zo te lezen en ik las dat je bij de bloemingdale kliniek geholpen bent.

Ik ben daar ook voor mijn intake geweest. Meteen een super goed gevoel erbij. Ik word 11 mei geopereerd door dokter Ahmed.

Heel veel succes met je herstel.

Xx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

oooh wat ben ik blij om jou verhaal te lezen!

gelukkig dat er ook nog wel positieve verhalen zijn over de mommy make-over!

dat stel me erg gerust omdat mijn consult ook bijna is en ik heel graag deze operatie wil!

Hopelijk kan ik binnenkort ook zo'n verhaal posten! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.