Ga naar inhoud

Na 6 weken weer lange onderpool:( Verdrietig...


Mirjana

Aanbevolen berichten

Dag lieve dames,

Bijna 6 weken geleden(29 sept) heb ik een borstlift met prothesen bij dr van der Weij gehad, na 14 jaar met een bottoming out verkleinde borst te hebben gelopen. Ik heb toendertijd echt benadrukt bij hem dat ik doodsbenauwd was voor weer zulke hoge tepels en minder volume aan de bovenkant. Mn tepels vielen overal uit en ik voelde me zo onaantrekkelijk:( Ik vroeg hem of het mogelijk was de borstplooi muurvast te zetten zodat die niet meer kon gaan zakken(het was sowieso een wat apart gesprek, heel afstandelijk).

Uiteindelijk toch de stap gezet en laten doen, en in eerste instantie dolgelukkig. Eindelijk normale borsten! Maar ik merkte al dat mijn tepels toch best hoog stonden. Van der Weij was er zeer content mee en zei dat hij de borstplooi verhoogd had. Dat was ook wel zo, alleen had het voor mij nog wel hoger gemogen.

Nu na 5 weken merk ik dat ik weer steeds ongelukkiger word als ik in de spiegel kijk. Inmiddels is mijn onderpool langer dan mijn bovenpool en meet hij 10.5 cm. En dan kan het alleen nog maar verder uitrekken...en ik begin net...

De blijdschap is omgeslagen in onzekerheid en huilbuien zijn ook niet van de lucht. Mijn man wordt er gek van en begint zijn geduld te verliezen. :102:

Ik was al bij van der Weij langsgeweest vanwege een ontsteking bij het drielandenpunt(die ook nog niet dicht is) en heb het gevoel dat ik bij hem ook niet echt kan aankloppen. De vorige keer werd er naar mijn gevoel niet echt fijn geantwoord op enkele vragen en onzekerheden. Met 5 minuten stond ik weer buiten.

Ik wil zo graag nu mooie borsten, ik ben er echt stuk van. De niet zo bolle bovenpool maakt me niets uit, maar die rare vorm!

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Sowieso is mijn eerste consult pas na 3 maanden, en ik weet toch wel dat ik voor die tijd wel naar huis gestuurd word met "heb geduld"...

Zo, dat is eruit. Even huilen helpt ook wel. Heeft er iemand ervaring met een klacht bij van der Weij?

Ik zal zo een foto plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Jeetje, wat vervelend dat je je zo voelt meid!

Ik heb eens even je foto bekeken die je hier plaatst, maar mijns inziens ziet jouw borst er heel normaal uit... Ik wil niet ongevoelig over komen, maar dat jouw onderpool langer is, is ook omdat er een grotere prothese in zit...

Ik heb zelf prothesen van 450 cc en heb net even voor je gemeten bij mezelf.

Mijn onderpool (gemeten vanaf midden op de tepel, tot borstplooi) is 13,5 cm.

Mijn bovenpool (gemeten vanaf midden op de tepel tot rand prothese bovenkant borst) is 10,5 cm.

Dat is dus helemaal niet erg, dat je onderpool 'langer' is dan je bovenpool.

Kan het niet zijn, zonder dat ik dat rot over wil laten komen, dat je het beeld van je 'oude' borsten steeds voor je ziet, daardoor steeds angstig bent dat je dat deze keer weer overkomt?

Je tepels staan, zoals ik het op de foto zie, echt prachtig, recht vooruit!

Dat je minder bolling hebt aan de bovenkant van je tepel, komt doordat je een moderate plus prothese hebt. Had je meer bolling bovenin gewild, dan had je een high profile, of waarschijnlijk zelfs een extra high profile prothese moeten hebben. Maar was dat je wens van te voren? Dat je een 'niet-natuurlijke' bolling zou krijgen? Niet dat alle high profile en extra high profile een 'niet-natuurlijke' bolling veroorzaken, dat zeg ik daarmee niet, maar was het de bedoeling dat je veel grotere borsten zou krijgen, en daarmee meer bolling?

HP en EHP prothesen, hebben meer projectie met de gelijke breedte die je nu hebt, en dus zou je een stuk grotere borsten gekregen hebben als hij deze gebruikt zou hebben...

Hoop dat je snapt wat ik wil zeggen hihi, want bedoel het alleen maar goed :)

Ik vind je borsten prachtig. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jij ervan vindt, maar probeer eens van een afstandje te kijken, en haal je oude foto's er eens bij. Vergelijk eens. Het is een weeeeeeeeeeeereld van verschil!

En dat niet alleen! Het is nu gewoon supergoed!

Of ga ik nu te ver, door dit te zeggen?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best Boobie, nee ik vind het helemaal niet erg hoor, onderbouwde kritiek is altijd goed!:)

Ik heb alleen 250 cc, niet 450 :141: Zit nu op een grote 75D, DD? (kwam van een 75C)

Het is gewoon zo raar dat mijn borst onderin recht afloopt, en bijna geen plooi heeft. Natuurlijk heb ik al even een beugelbh gepast, en mn tepel zit daar al best hoog in... Weinig bolling bovenin vind ik niet erg, valt ook niet te verwachten met moderate plus(helaas! Wist niet dat bolling zo snel wende, hihi)

De angst zit er natuurlijk goed in, dat is ook zo! Maar ik heb vaak gelezen dat de tepels met de tijd nog verder omhoogkomen en dan wordt het wel onnatuurlijk vrees ik:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke, jij hebt 250 cc maar je had van te voren wel wat meer eigen borstweefsel dan ik. Dat moet je er ook bijtellen... Daarbij, ji hebt het over 10,5 cm aan de onderkant, ik heb 13,5 cm aan de onderkant ;)

Dat is dan ook wel weer een aardig verschil.

Jouw prothesen hebben een breedte van 11,3 cm, de mijne hebben een breedte van 12,5 cm (dat scheelt dus maar 1,2 cm)

De jouwe hebben een projectie van 3,6 cm, de mijne hebben een projectie van 5,2 (dat scheelt 1,6 cm)
Je kunt dit natuurlijk niet zo sec uitrekenen, maar als je het goed bekijkt, heb jij dus meer weefsel, minder breedte en minder projectie, waardoor het uiteindelijk uitkomt op een cm of 3 verschil in onderpool.

Jij komt dadelijk op een 75E uit, en dat heb ik ook. Dus dan heb ik een 3,5 cm langere onderpool dan jij ;)

Deze berekening zal ik wel alleen maar in mijn eentje begrijpen, want zit geen formule achter, maar ik wil maar aangeven, dat ik jouw onderpool echt niet extreem lang vind hihi

Verder is het zo dat mijn tepels niet verder naar boven 'geschoven' zijn in de loop der jaren. Ik heb mijn prothesen nu ongeveer 2,5 jaar, en die rode dingen, die zitten nog precies hetzelfde als 2,5 jaar geleden, echt waar :)

Ik denk... dat je moet gaan proberen met andere ogen naar jezelf te kijken.... Dat zal even tijd nodig hebben, omdat je ook weer vertrouwen moet krijgen in je lijf. Echter.. geef het de tijd. Focus op de schoonheid van je borsten, niet op de angst dat ze anders zijn dan alle andere borsten die je op het forum ziet ;)

Vergelijken doe ik allang niet meer haha, daar werd ik ook steeds doodongelukkig van.

Al die meiden die hun tepels op perfect gelijke hoogte hadden, die perfecte bolling hadden, die zo een enorm mooi spleetje hebben, die zoveel grotere borsten hebben dan ik.. haha..

Uiteindelijk heb ik mijn eigen borsten geaccepteerd, en ben er maar wat blij mee ;)

Ik denk dat het een proces is, maar correct me if I'm wrong :)

:155:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke, jij hebt 250 cc maar je had van te voren wel wat meer eigen borstweefsel dan ik. Dat moet je er ook bijtellen... Daarbij, ji hebt het over 10,5 cm aan de onderkant, ik heb 13,5 cm aan de onderkant ;)

Dat is dan ook wel weer een aardig verschil.

Jouw prothesen hebben een breedte van 11,3 cm, de mijne hebben een breedte van 12,5 cm (dat scheelt dus maar 1,2 cm)

De jouwe hebben een projectie van 3,6 cm, de mijne hebben een projectie van 5,2 (dat scheelt 1,6 cm)

Je kunt dit natuurlijk niet zo sec uitrekenen, maar als je het goed bekijkt, heb jij dus meer weefsel, minder breedte en minder projectie, waardoor het uiteindelijk uitkomt op een cm of 3 verschil in onderpool.

Jij komt dadelijk op een 75E uit, en dat heb ik ook. Dus dan heb ik een 3,5 cm langere onderpool dan jij ;)

Deze berekening zal ik wel alleen maar in mijn eentje begrijpen, want zit geen formule achter, maar ik wil maar aangeven, dat ik jouw onderpool echt niet extreem lang vind hihi

Verder is het zo dat mijn tepels niet verder naar boven 'geschoven' zijn in de loop der jaren. Ik heb mijn prothesen nu ongeveer 2,5 jaar, en die rode dingen, die zitten nog precies hetzelfde als 2,5 jaar geleden, echt waar :)

Ik denk... dat je moet gaan proberen met andere ogen naar jezelf te kijken.... Dat zal even tijd nodig hebben, omdat je ook weer vertrouwen moet krijgen in je lijf. Echter.. geef het de tijd. Focus op de schoonheid van je borsten, niet op de angst dat ze anders zijn dan alle andere borsten die je op het forum ziet ;)

Vergelijken doe ik allang niet meer haha, daar werd ik ook steeds doodongelukkig van.

Al die meiden die hun tepels op perfect gelijke hoogte hadden, die perfecte bolling hadden, die zo een enorm mooi spleetje hebben, die zoveel grotere borsten hebben dan ik.. haha..

Uiteindelijk heb ik mijn eigen borsten geaccepteerd, en ben er maar wat blij mee ;)

Ik denk dat het een proces is, maar correct me if I'm wrong :)

:155:

xxx

Dat heb je weer goed gezegd! Ik denk dat de meeste ( zoals mezelf ook) er de eerste maanden problemen mee hebben gewoon omdat we nog te kritisch kijken. Niet in opzicht van, he wat een verbetering maar wel ik wil de perfectie! Je hebt een bepaald beeld voor ogen en als dit dan niet voldoet ben je teleurgesteld. Het wennen en apprecieren komt na verloop van tijd denk ik. Ik ben nu 10 weken heb bewust geen foto s meer getrokken tot vandaag. Heb ze eens vanuit alle hoeken bekeken en rondgelopen in topje zonder bh. Ineens bedacht ik me dat ze er toch wel mogen zijn! Toen ik vroeger zo rondliep voelde ik me geen vrouw, zag er zooo plat uit! Dus heus wel een verbetering! Hoef me niet meer te schamen en me wegsteken op het strand en zo. Natuurlijk zijn er details die je graag anders gezien had maar dit ligt aan onze bouw. Ook mogen we pas na een jaar oordelen over het definitieve resultaat lees ik hier vaak. Dus geduld meid en ondertussen, besef dat je er enorm op vooruit bent gegaan! Trek mooie lingerie aan en loop es rond zonder bh. Je zal ze wel leren apprecieren geloof me. BB is een hele tijd boos op me geweest omdat ik zo n laag zelfbeeld had en niets anders deed dan hier negatief komen doen. Dat heeft geen zin. Ben mezelf stillaan anders gaan bekijken en leren apprecieren wat ik nu WEL heb. Geduld, er moet nog veel veranderen komt goed! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mirjana,

ik vind het heel vervelend dat je zelf niet blij bent en verdrietig.... en het verhaal begrijp ik niet helemaal met 'bottoming out' ... en onderpool en bovenpool begrijp ik nu wel beetje...

maar wil je even zeggen dat ik je borsten echt héél mooi vind! ik vind ze parmantig, blij en heel goed van vorm

(kijk maar niet bij mij, want ik denk dat je die dan helemaal niet mooi vindt)

kop op en niet te onzeker, je mag er echt trots op zijn hoor!!

X
ella
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mirjana,

Echt supervervelend dat je je zo rot voelt.. :( toen ik je verhaal las dacht ik echt zo en nu gaat het komen (foto's) maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik je borsten (en derest) prachtig vind.

Ik hoop dat je snel kan genieten van je boobs :) denk dat er idd wel wat in zit wat BB zegt ; probeer niet je oude "gebreken" te zien al weet ik dat dat soms erg moeilijk is

X!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB is een hele tijd boos op me geweest omdat ik zo n laag zelfbeeld had en niets anders deed dan hier negatief komen doen. Dat heeft geen zin. Ben mezelf stillaan anders gaan bekijken en leren apprecieren wat ik nu WEL heb. Geduld, er moet nog veel veranderen komt goed! X

Niet waar BB? ;-)

Nou.. Boos op iemand zijn omdat ie een laag zelfbeeld heeft, was niet echt hoe ik het zag. Het uitdragen van negativiteit, dat was waar ik nogal tegenaan liep. Het is heus niet erg als meiden zeggen dat ze niet tevreden zijn, en het graag anders gezien hadden. Verder ben ik echt heel geduldig wat dat betreft, maar ergens houdt het ook op ;)

Ik ga hier verder niet op detail in, dat hebben we in priveberichten besproken, maar het gaat erom dat je vooral geduld moet hebben voor het eindresultaat, en daar helpt het niet bij, als je je dag in dag uit, week in week uit, negatief voelt en uitlaat over je borsten :)

Jij ziet zelf, dat tijd de wonden toch redelijk geheeld heeft.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze prachtig hoor meid! Natuurlijk wilt iedereen de perfecte borsten. Maar ....wat zijn de perfecte borsten. Das gelukkig voor iedereen verschillend. Denk dat jij nog heel erg met het beeld van je oude borsten bezig bent. Daardoor zie je niet hoe prachtig ze zijn. Hier op het forum heeft gelukkig iedereen een eigen mening en die word dan ook gegeven. Of het nu positiefof soms wat negatief is.

Maar lees de mooie reacties ie lieverd en kijk dan zelf eens goed in de spiegel. Misschien zie jij dan ook.wst wij zien.

Dikke knuff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww dank jullie wel! Het doet me echt goed. Als je elke dag met je neus erop zit, draai je soms een beetje door.

Ja ik besef dat het mentaal nogal wat is, zo'n operatie. Het kost tijd om je zelfbeeld aan te passen aan je nieuwe uiterlijk.

Dit weekend had ik een fetishevenement waar ik een show moest lopen en de positieve reacties van de andere modellen waren niet van de lucht! Dat was echt heel lief:)

De angst die er bij mij inzit is dat ik iedereen hier met een prominente borstplooi zie en als dat niet het geval is ,is de bovenpool wel langer dan de onderpool. Bij mij is nu de onderpool al langer, en je hoort zoveel verhalen over dat de tepels met de tijd hoger komen. En dan zit ik echt met de gebakken (hangende) peren:( Ik had liever gehad dat dr van der Weij het "overgecorrigeerd" had(een hele korte onderpool), rekening houdende met mijn stretchy huid en de voorsituatie wetende...

Ik weet ook wel dat ik geduld moet hebben en de tijd het zal leren... Ik hoop alleen dat mocht het toch gebeuren, de Boerhaave Kliniek toeschietelijk zal zijn;)

Ze zijn al wel erg zacht en bouncen mee! En ik heb al een mooie spleet:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Je hebt echt hele mooie borsten!

Ik denk dat je er op een bepaalde manier te gefixeerd op bent, vanwege je voorsituatie. Ik herken dat wel, zie voor de spiegel mijn borsten steeds ook weer in lege langwerpige zakjes veranderen. Zijn ze beslist niet. Toen ik rond de 2 1/2 maand po was deed ik dagelijks een potloodtest (die faalde in mijn pubertijd al :D ) omdat ik meende te zien dat ze alweer hun oude vorm aan het aannemen waren. Koekoek!

Vind het dus niet zo raar dat jij een woest lange onderpool ziet terwijl wij alleen maar prachtborsten zien.

Als je je teveel op 1 onderdeel van je lijf fixeert krijg je gegarandeerd dit soort gedachten. Niemand is 100% perfect, en in je eigen ogen al helemaal niet. Probeer je lijf als 1 geheel te zien.

Juist omdat wij betalen voor onze borsten krijgen we een raar soort idee dat het eindresultaat dan ook 100% "maakbaar" moet zijn. Maar dat is het niet. Elk lichaam is nog steeds anders, en hoe je borsten er uiteindelijk uit gaan zien wordt nog steeds voor een groot deel bepaald door hoe je lijf van nature al in elkaar zit.

Mijn operatie is nu 7 maanden geleden en het verandert nog steeds een beetje. Geef het wat tijd, gun het jezelf ook om een beetje te wennen aan hoe je er nu uitziet. En als je na een jaar nog ongelukkig bent ga je een keer terug en leg je het aan de arts voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, bij mij hielp het toen ik met een paar vriendinnen heb gekeken naar hun natuurlijke borsten. Dan zie je ook een beetje dat elk lijf anders is. Wij gingen met z'n allen bh's passen en toen zag ik ook dat niet iedereen elk soort bh aan kan hebben, terwijl je dat soms helemaal niet verwacht. Ligt gewoon aan hoe je lijf in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.