Ga naar inhoud

HELP! Wie heeft hier ervaring mee? Wondbeslag/ eiwitbeslag?? Drielandenpunt


Gast shwen

Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ik heb sinds anderhalve week op het drielandenpunt van mijn hechtingen (na borstlift) een open soort van gaatje..

Volgens mij heet het wondbeslag en dat witte eiwitbeslag.. in ieder geval het ziet er heel naar uit maar schijnt vaak voor te komen op zulke punten en moet binnen 1 a 2 weken over zijn met het zalfje wat ik heb gekregen.

Toch blijf ik het maar eng vinden helemaal omdat het genezen verder zo goed en mooi gaat... ik vroeg me dus af of er iemand is die hier ervaring mee heeft en mij hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen of gerust zou kunnen stellen?

Zou heel fijn zijn te horen van mensen die hier ervaring mee hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Komt idd vaker voor en duurt vaak een paar weken voor het weer dicht gaat.

Twee keer per dag ff uit douchen, geen te harde straal uiteraard. Daarna droogdeppen of met een lauwe föhn drogen. Dan de zalf erop en naar gelang je tijd hebt, eerst nog even laten drogen, anders meteen een gaasje erop.

Even in de gaten houden dat het niet roder, warmer of groter wordt en dat je gaasjes niet gaan doorlekken.

Moet je je pc ook op de hoogte houden via mail of zo?

Dit is balen, maar gaat in de meeste gevallen weer gewoon dicht.

Welke zalf heb je gekregen? Fucidine? Bactroban? Er zijn ook nog anderen, maar dit zijn de meest bekenden.

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vroeg ik me inderdaad af of ik het nu ik dat zalfje heb (fucidine inderdaad) ook nog met de douche uit moet spoelen, mijn eigen idee is namelijk dat het dan niet dicht gaat groeien maar misschien is dat wel een heel dom idee. Voor ik dat zalfje kreeg werd me door een andere medewerker van de kliniek aangeraden om het twee keer per dag schoon te spoelen maar dat moet met die zalf dus alsnog? Ik hou het elke dag in de gaten zit maak steeds foto's zodat ik het kan vergelijken maar misschien overdrijf ik haha.

Sinds ik die zalf heb (vanaf dinsdag) heb ik het dus niet meer uitgespoeld maar 2x per dag die zalf erop gedaan en een schoon gaasje erop gedaan. Sinds die tijd is het wel witter geworden daarvoor leek het wel dieper en kon je ook bloed zien.

Ja ik heb een nummer van een vrouw van de kliniek in Amstelveen die je gewoon de hele dag kunt bellen of foto's kunt appen en ze reageert gelukkig vrij snel. Dus als ik wat zie veranderen of erger zie worden dan ben ik er wel snel bij.

Maar dankjewel voor je reactie in ieder geval!

Alleen ik moet het dus nog wel schoonspoelen voor ik de zalf erop doe?

Thanks! :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ..

Heb je ook al een pb gestuurd ..

Ik zelf heb goede ervaring gehad met het 2 x per dag douchen met de originele Badedas ...

Dat houd het wondje schoon , verder heb ik geen zalf gebruikt ..alleen na iedere douche beurt een

schoon gaasje erop .

Binnen een weekje was het dicht ...foto,s daarvan staan ook in mijn gallerij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over badedas verschillen de meningen hihi. Ik ben er zelf geen voorstander van, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan helpen bij mensen :)

Twee keer per dag uitsouchen en goed drogen, dan zalf erop, is de beste methode idd.

Als het witter wordt gaat het de goede kant op. Het geel moet er eerst uit, dan daarna kan het wondje van binnenuit dichtgroeien.

Fijn dat je iemand van de kliniek achter de hand hebt :)

Succes!!

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zelf ook gehad ben nu ruim 4 weken po

Begin vorige week zag t er nog zo uit als bij jou maar nu paar nachten zonder bh geslapen, douchen droogdeppen veder niks erop en toen zat er binnen no time een korstje op en word nu steeds kleiner dus komt goed!

Ik maakte me ook zorgen maar gewoon schoonhouden liefst gewoon snachts zonder bh( als je dat al mag weet niet hoever je bent) en dan kan het goed drogen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat gat bij mn drielandenpunt ook met dat fibrinebeslag. Ik heb flammazine gekregen(antibioticazalf) wat 2 x per dag gesmeerd moet worden op de uitgespoelde wond. De pc benadrukte het uitspoelen! Nu na twee weken is de wond steeds mooier roze, helaas nog niet dicht:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.