Ga naar inhoud

maria1981 (Siliconen vervangen door Monobloc)


Maria1981

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb me al een keer eerder aangemeld maar de forum naam was door de forum beheerster aangemaakt en ik weet niet meer wat dat was, dus nu maar zelf wat aangemaakt.

Wat is er allemaal gebeurd sinds maart 2014.

Voorgeschiedenis:

In 2006 McGahn 280 CC laten implanteren bij van der Weij (ver vanaf blijven van deze prutser). Uiteindelijk 2000 euro schadevergoeding gekregen omdat ze (en dat had ik zelf nog niet gezien, scheef zaten (geconstateerd door de 2nd opinion chirurg) en dat de littekens veel te breed en te lelijk waren geworden. Met dank aan Kliniek Klein Rozendaal (dus niet).

Toen ik in 2012 wat voelde aan de linkerzijde van mijn linkerborst ben ik naar de huisarts gegaan, die heeft de borsten onderzocht en verder niets vreemds geconstateerd. De klachten gingen toen weer weg. In de 2013 voelde ik op dezelfde plek weer pijn en ben ik weer naar de huisarts gegaan. Omdat het de 2e keer was ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een Echo gemaakt, maar omdat daar niets op te vinden was is ook een Mammografie gemaakt. Dat was begin december 2013. Rond de kerst van 2013 (dus een week of 3 later) kreeg ik ineens veel lichamelijk klachten, de belangrijkste waren dat ik aan de linkerzijde van mijn lichaam in alle gewrichten pijn kreeg. Schouder, elle boog, heup, knie, enkel. Daarnaast ook nog een branderig gevoel in met name de linker borst. Aan de rechterkant had ik die klachten ook, echter veel minder.

Zelf gaan kijken op Google (en me dus ook op deze site aangemeld) en toen werd het voor mij wel duidelijk dat er iets niet goed was met de implantaten. Over Dr. Kappel gelezen, en ook in contact gekomen met Professor Dr. Cohen uit Maastricht. Daar ben ik inmiddels 2 * geweest en de uitkomst van het onderzoek was dat ik geen auto-immuun ziekte had, maar dat mijn immuunsysteem wel geactiveerd was. Omdat ik weinig Vit D had ben ik gestart met het slikken van vit. D tabletten.

In dezelfde tijd ben ik weer terug gegaan naar het ziekenhuis waar een MRI scan is gemaakt van mijn borsten. Op de foto's bleek alles in orde. Omdat ik inmiddels overtuigd was van het feit dat er iets niet goed was met de implantaten (desondanks de goede MRI beelden) heb ik toen besloten mijn implantaten te laten verwijderen en te vervangen door de Monobloc. Door de vele goede berichten over Dr. Kappel ben ik daar begin oktober op consult geweest en gisteren ben ik geopereerd.

Ervaring operatie Dr. Kappel Instituut: Het is een TOP TEAM. Wat een prima ondersteuning heb ik de gehele dag gehad. Gisteren, vandaag en morgen heb ik contact gehad met Dr. Kappel om eventuele problemen / vragen te bespreken. (uiteraard heb ik ook een 24h noodnummer gekregen). Ik heb redelijk goed geslapen, heb wel wat pijn maar slik daar de pijnstillers nog 3 dagen voor.

Maar nu komt het: De McGahn implantaten die er op de MRI goed uitzagen zijn voor een flink gedeelte leeg (ik schat een 20%). Eenieder die implantaten wel eens heeft gezien weet dat het een bolstaand zakje is met siliconen. Nou bij mij zien ze er uit alsof ze voor een deel zijn leeggelopen. En die rommel heb ik nu dus in mijn lijf en ik vraag me af of dat er ooit uit gaat komen, ik ben al blij als ze in het lymfe kliersysteem worden vastgehouden en dat mijn lichamelijke klachten stoppen. Maandag gaan de drains eruit en dan is het verder genezen voor een week of 2, na 3 maanden het eindresultaat.

Blijft nog even de vraag of en wat we vergoed gaan krijgen, maar we hebben de implantaten meegenomen en mijn man gaat proberen de diverse betrokkenen aansprakelijk te stellen voor de geleverde slechte kwaliteit / dan wel onvolledige voorlichting (En dan hebben we het over KKR) en mogelijk dat we nu ook meer vergoed gaan krijgen door onze zorgverzekering, want zoals het er nu voor staat moeten we alles zelf betalen, maar goed, als de klachten daardoor stoppen, prima.

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn ervaringen.

groet

Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, wat een verhaal zeg! Nou hopen dat het nu allemaal goed komt! Ik hoop dat mensen die een borstvergroting willen laten doen dit meenemen en gewoon een goede en bewuste keuze maken.

Ik ben gisteren ook geopereerd door dr. kappel! Hoe laat moest je gisteren? Bij mij heeft ze ook bloed afgenomen voor onderzoek dat mensen die gelijk monobloc hydrogel nemen geen klachten ontwikkelen daar is het voor dus vond ik wel mooi dat ze dat onderzoek nog verder uitbreid. Ik ben echt bang geworden door siliconen door alle verhalen en ik wil eigenlijk ook nooit door iemand anders geopereerd worden dan door dr. kappel maarja dat zit er helaas niet in, aangezien ik pas 20 ben.

Succes met je herstel!

Groetjes Rosinha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hallo Rosinha, dan heb ik tegenover jou gelegen..., ik werd om 1030h geopereerd. Ook ik heb idd bloed afgegeven voor dat onderzoek. Doen we er nog een goed werk mee. Hoe gaat het verder met jou? Met mij gaat het best goed, alleen wat pijn, en het is wat onhandig om met die flessen rond te lopen, maar goed, maandag gaan de drains eruit. Beterschap en laten we hopen dat we snel weer de oude zijn.

groetjes Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij kwam jij net binnen van de OK toen ik me moest omkleden. Ik heb alleen mee gekregen dat de vorige operatie was uitgelopen dus moest eigenlijk 11:30 maar ik werd pas 12:00 opgehaald en 12:20 lag ik in de OK.

Ik snap je helemaal! wel pijn maar is niet zo heel erg en ik word ook gek van de flesjes, heel vervelend ook als ik naar de wc ga zitten ze heel erg in de weg haha. Ik ben blij als ik er maandag vanaf ben, wel ben ik stiekem beetje bang om te kijken, dalijk zijn ze toch niet zo als gehoopt ofzo maarja maandag ga ik het zien, en jij ook :) hoeveel cc heb je gekregen?

Ik ben wel heel benieuwd naar het onderzoek, ik vind het echt goed dat ze daar mee doorgaat.

Ja jij ook beterschap!

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal! Eng idee dat die rommel nog in je lijf zit. Kon ze niet wat verwijderen of was het echt weg? Ik krijg 7 nov ook Hydrogels. Alleen dual plane, mijn arts wil ze niet voor de spier plaatsen ivm rimpeling! Wat zegt dr Kappel daar over?

Succes met jullie herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr. Kappel wou bij mij niet dual plane of achter de spier vanwege verhoogde kans op double bubble omdat ik tubulaire borsten heb. Dus daarom voor de spier. Rimpeling krijg je als je relatief grote prothese neemt in verhouding met je borstkas en ligt ook aan hoeveel eigen weefsel je nog hebt. met een 75B kan het makkelijk maar 75A ga je het misschien wel zien. Dat is wat ik ervan begrepen heb.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Suus, ja, de siliconen is echt weg, tenminste weg van het implantaat en god weet waar het ergens rond zweeft. Siliconen kan verder niet afgebroken of uitgescheiden worden dus wat er in je lichaam zit blijft daar de rest van je leven zitten. Het is dan aan het immuunsysteem om er een oplossing voor te vinden zodat de klachten weg gegaan en blijven. Succes met je operatie en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan.

Groetjes,

Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig verhaal Maria! Sterkte met je herstel. Ik hoop heel erg dat je klachten achterwege blijven.

Goed om te weten dat Dr Kappel met een lopend onderzoek bezig is. Moeten jullie over een aantal maanden dan weer bloed afstaan ter controle?

Groet,

Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rosinha, hoe gaat het met jou? Tevreden over het resultaat? Bij mij zijn de drains er uit, dat was wel een heel raar gevoel toen ze er uit getrokken werden. 10 november ga ik voor de volgende controle, en dan zal het meeste leed al wel geleden zijn hoop ik. Vannacht in ieder geval weer een keer lekker geslapen, zonder die flessen om me nek.

Groetjes,

Maria


Bedankt

Heftig verhaal Maria! Sterkte met je herstel. Ik hoop heel erg dat je klachten achterwege blijven.

Goed om te weten dat Dr Kappel met een lopend onderzoek bezig is. Moeten jullie over een aantal maanden dan weer bloed afstaan ter controle?

Groet,

Floor

Bedankt Floor, Dr. Kappel is goed bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maria

Vervelend dat dit je overkomen is.

Ik kan echter nergens uit opmaken waarom van der Weij een prutser is? Oke, je implantaten zaten iets scheef en je had brede littekens, maar brede littekens heeft niets te maken met gepruts van de chirurg?.....

En als een pocket niet heel precies op maat gemaakt wordt, of implantaten meer ruimte krijgen in de pocket omdat ze volume verliezen (zoals je zelf schrijft) dan kunnen deze gaan draaien...

Dus op basis waarvan noem jij hem een prutser?

Ik wil je niet aanvallen hoor, maar vraag het me gewoon af. De dingen die jij beschrijft zijn namelijk erg makkelijk te verklaren. Niet iedereen zn huid herstelt op dezelfde manier, en een simpele littekencorrectie kan vaak al een hoop verbetering geven.

Dat de implantaten lek zijn, heeft niets met van der Weij te maken toch? Van Natrelle implantaten zie je wel vaker dat ze lek raken... Heel vervelend dat dit je overkomen is, maar waar komt de aversie tegen van der Weij vandaan?

BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rosinha, hoe gaat het met jou? Tevreden over het resultaat? Bij mij zijn de drains er uit, dat was wel een heel raar gevoel toen ze er uit getrokken werden. 10 november ga ik voor de volgende controle, en dan zal het meeste leed al wel geleden zijn hoop ik. Vannacht in ieder geval weer een keer lekker geslapen, zonder die flessen om me nek.

Groetjes,

Maria

Bedankt .

Heyy,

Ja met mij alles goed :) resultaat is erg mooi maar moet er erg aan wennen dat ze nog zo hard zijn. Die drains eruit halen voelden inderdaad zo eng, ik werd er echt beetje misselijk van! Vandaag eindelijk de deur uitgeweest was wel vermoeiend. Ik moet ook 10 november om 14:30 en jij? En ben je ook al tevreden over het resultaat? Is eigenlijk nog te vroeg om te oordelen maarja :P ik heb vannacht ook stuk beter geslapen maar ik had ook sinds vannacht minder pijn en ik denk echt dat het door die drains kwam, blij dat we er vanaf zijn :P

Groetjes Rosinha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maria

Vervelend dat dit je overkomen is.

Ik kan echter nergens uit opmaken waarom van der Weij een prutser is? Oke, je implantaten zaten iets scheef en je had brede littekens, maar brede littekens heeft niets te maken met gepruts van de chirurg?.....

En als een pocket niet heel precies op maat gemaakt wordt, of implantaten meer ruimte krijgen in de pocket omdat ze volume verliezen (zoals je zelf schrijft) dan kunnen deze gaan draaien...

Dus op basis waarvan noem jij hem een prutser?

Ik wil je niet aanvallen hoor, maar vraag het me gewoon af. De dingen die jij beschrijft zijn namelijk erg makkelijk te verklaren. Niet iedereen zn huid herstelt op dezelfde manier, en een simpele littekencorrectie kan vaak al een hoop verbetering geven.

Dat de implantaten lek zijn, heeft niets met van der Weij te maken toch? Van Natrelle implantaten zie je wel vaker dat ze lek raken... Heel vervelend dat dit je overkomen is, maar waar komt de aversie tegen van der Weij vandaan?

BB

Dag BB,

ja, dat is idd allemaal heel persoonlijk, maar als je een Ferrari koopt dan verwacht je topkwaliteit, en dat hadden we bij KKR / de Weij verwacht. Gelukkig hebben we middels een second opinion wel ons gelijk gekregen, en het had de professionaliteit van vd Weij gesierd als hij zijn fouten zelf toe had gegeven. Je hebt gelijk, het blijft de natuur hoe iets zich herstelt maar dit was toch echt richting prutswerk.

Er zullen vast mensen zijn die er wel goed ervaringen mee hebben, mooi, maar voor mij nooit meer.

Groet,

Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy,

Ja met mij alles goed :) resultaat is erg mooi maar moet er erg aan wennen dat ze nog zo hard zijn. Die drains eruit halen voelden inderdaad zo eng, ik werd er echt beetje misselijk van! Vandaag eindelijk de deur uitgeweest was wel vermoeiend. Ik moet ook 10 november om 14:30 en jij? En ben je ook al tevreden over het resultaat? Is eigenlijk nog te vroeg om te oordelen maarja :P ik heb vannacht ook stuk beter geslapen maar ik had ook sinds vannacht minder pijn en ik denk echt dat het door die drains kwam, blij dat we er vanaf zijn :P

Groetjes Rosinha

Hallo, ik ben er om 14h. Ben tevreden, vermoeidheid valt mee, maar ik slaap gelukkig wel veel, ik hoef over 2 weken pas weer naar mijn werk, du sik heb nog even om weer de oude te worden. De drains eruit is idd wel een hele verbetering.

Groetjes,

Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.