Ga naar inhoud

Sporten


ximo

Aanbevolen berichten

Hi !!

Zijn er hier intensieve sporters?

Zoja, na hoelang konden jullie na de bv weer zoals vanouds sporten? :136:

Ik zelf doe namelijk veel krachttraining en was toch wel benieuwd naar ervaringen na een bv..

Dankje alvast hihi =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laurakrijgtboobies

Hoi Ximo,

Ik trainde voor mijn BV - 6 keer per week intensief. Nu ben ik 3 weken PO en ik ben vandaag weer begonnen met benen. Ging best goed. Nu ga ik langzaam opbouwen. Ik heb overigens dual-plane (achter de spier) en dan mag je je borstspieren minimaal 6 weken niet trainen. Met voor de spier is het weer anders geloof ik.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb achter de spier en mocht 6 weken niet trainen. Erg frustrerend vond ik dat. Uiteindelijk wilde het allemaal niet snel genezen en kon ik 10 weken niet trainen. Luister naar je chirurg en je lichaam, dan komt het vast goed!

En hoe je het vol gaat houden: geen idee. Ik vond het erg moeilijk. Heb veel gewandeld en gefietst..maar dat is niet wat je wilt natuurlijk :121:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gisteren bij de pc om mijn hechtingen eruit te laten halen en hij zei dat ik nu de aankomende 4 weken niet mag sporten (6 weken in totaal) dus ook nog geen buikspieroefeningen en nog geen benen trainen.

En wanneer ik weer wilde gaan sporten dat ik dan het liefste nog geen borst of rug spieren wilde doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken minimaal en goed naar je lichaam luisteren. Je bent volop aan het herstellen en ook al heb je geen pijn, er gaat toch veel energie naar het genezen van de wonden etc.

Ik heb zelf 8 weken niet getraind en daarna heel rustig weer opgebouwd, eerst alleen cardio op de fiets en crosstrainer en langzaam weer het bovenlichaam. Ik heb voor de spier en kan nu eigenlijk alles weer zonder pijn te hebben, push ups en planks enzo is geen probleem. Alleen veel springen dan gaan m'n boobs een soort van tintelen, heb ik ook bij paardrijden.

Het is kut dat je even niks kan doen en je conditie gaat echt achteruit maar het is allemaal de moeite waard. Probeer niks te forceren anders kan je straks nog veel langer niet sporten.. Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed onderwerp, ben zeer fanatieke sportster:):)

Eind november als het goed is mijn BV, ik denk dat ik het maar bij wandelen op de loopband houd, blijf ik tenminste wel een beetje in beweging..

Wordt al gek na een week niet sporten!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi Ximo! Ik sport niet heel fanatiek 4 dagen in de week max. Ik heb wel acht weken gewacht met sporten.

Na die acht weken kon ik alles weer normaal trainen behalve krachttraining waar ik mijn borstspieren intensief moest gebruiken. Dit heb ik dan niet gedaan, omdat het pijn deed. Ik heb alles weer opnieuw opgebouwd, omdat het voor mij toch anders aanvoelde met mn nieuwe borsten. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje allemaal!

@flow88 ja ik vind het ook echt verschrikkelijk dat NIET sporten.... :103:

heb in oktober een consult dus ga ik er direct naar vragen etc. maar goed, ga sws van zes weken minimaal uit.

Dan maar heel veel wandelen een tijdje haha, succes met je bv!!! ik ga je even toevoegen :L

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ximo,

ik kreeg ook het advies om twee maanden van te voren mijn borstspieren niet meer te trainen. Dat zou inhouden dat ik vanaf 16 oktober tot aan half februari geen body pump, HIIT training en krachttraining meer mag doen. (operatie 16 dec)

Ik heb dat advies overigens hier nog niet gelezen bij andere meiden.

Zijn andere hier bekend mee?

Bij het trainen van de borstspier zou de spier te strak komen te staan en hij moet juist soepel zijn in mijn geval; dual plane methode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samster1985

Oh echt!!! Ik zat daar nog aan te denken, maar wist niet dat het echt zo zou zijn.. Heb daar zelf ook nergens iets over gelezen..

Ik wacht het consult af, en dan weet ik ook wat meer hoe en wat ik eventueel zal krijgen en of het inderdaad daar ook voor geldt...

Dankjewel iig!!! en alvast succes met je operatie en herstel hih

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.