Ga naar inhoud

Spinning na BV


Ruitje

Aanbevolen berichten

Dag dames

Ik word over 3,5week geopereerd en begin nu toch na te denken over het sporten.

Wekelijks sport ik toch 7-9u gaande van Zumba, bokwa piloxing en yoga.

Nu lijkt het me wel logisch dat ik deze sporten niet mag doen de eerste 4-6weken, maar hoe zit het met spinning? Zit je eigenlijk maar op een fiets en spring je niet waardoor boobies op en neer vliegen hahaha!

Ik zou graag ni volledig stil vallen want ben bang super veel bij te komen haaaa!

Tips? Wat deden of deden jullie zeker niet na jullie operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gewoon je 6 weken rust en wees niet eigenwijs ;)

Het gaat er niet alleen maar om dat je boobs dan bewegen, een operatie is niet niks en je bent in die tijd nog volop herstellende. Zelfs na de 6 weken is het genezingsproces niet ineens over, dit kan een jaar duren! Ook andere ellende als kapselvorming ligt op de loer als je te snel teveel doet. Ik heb ook 8 weken niks kunnen doen, jammer maar helaas.

Als je het er niet voor over hebt moet je er niet aan beginnen, er zijn echt veel teveel meiden die het wel 'even' doen en bij heel veel gaat dit goed maar je zal maar net bij dat kleine aantal zitten waar het helemaal fout gaat.

Ongetwijfeld dat er hier meiden gaan reageren die zeggen dat het allemaal prima kan en uiteindelijk is het je eigen keuze, maar denk er wel even over na..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste 5 weken echt helemaal niks gedaan en toevallig heb ik gisteren voor het eerst 20 minuutjes voor de tv op de spinningbike gezeten. Ik heb wel gewoon heel rustig gefietst en niet op mijn armen geleund op het stuur maar rechtop gezeten met de handen in mijn broekzak. Aangezien je van de pc na een paar weken ook alweer mag fietsen zal het ws niet zo'n probleem zijn denk ik, dit is hetzelfde maar dan nog veiliger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil absoluut niet eigenwijs zijn hahaha

Maar lijkt me wel een hel zo lang nix te doen!!

Maar als het echt echt niet mag leg ik me der wel bij neer.

Vandaar ff de vraag of er enige mogelijkheden zijn wat misschien toch wel kan zonder risico's te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik ben niet zo'n fanatieke sporter als jij, maar heb er ook veel moeite mee, niet sporten... Heb t nog nagevraagd bij mijn pc, maar 6 weken NIET sporten... Ga lekker wandelen of fietsen (normaal tempo), maar niks intensiefs zei hij.

Ben t met bono eens Hoewel ik echt ook denk wat zou t nou voor kwaad kunnen, maar als je straks wat mankeert denk je had ik nou maar niet...

Er zijn al zat dingen die onbewust gaan die eigenlijk niet mogen, hoe beter je je voelt hoe sneller je per ongeluk iets tilt of je arm eens te ver omhoog doet, dat lijkt me al genoeg om te hopen dat t geen kwaad kon. Ik neem t risico liever niet, maar ieder zijn keus. Ik zou t advies van je eigen pc opvolgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben idd ook bang dat als ik nix voel ik te veel ga doen!

Wa ben wel van plan me (bewust) aan de voorschriften te houden.

Als echt nix van sporten mag zullen we maar wat met de hond gaan wandelen he (los in het bos zodat hij niet trekt) en geen complicaties uitlokken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.