Ga naar inhoud

Samster1985 : 16 december 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

mijn naam is Sam, 28 jaar oud en trotse mama van twee kindjes. (1.72 en 62 kg) Na mijn laatste zwangerschap + vele kilo's (15 kg) te zijn afgevallen, is het nu absoluut tijd mijn aa cup( <_< ) eens aan te pakken. En wat gaat er dan een wereld voor je open. Wat ben ik blij dat er een forum als deze bestaat.

In een paar dagen van een leek naar een BV kenner veranderd B) Althans.... heb toch nog wel een aantal vragen.

Mijn wens is om geen hele grote onnatuurlijke borsten te krijgen maar wil het passend bij mijn lengte en breedte. Vind het lastig hier een cup maat aan te verbinden. Lees veel verhalen dat de grootte achter tegenvalt en dat wil ik dus voorkomen.

Gisteren ben ik op consult geweest bij de contour kliniek. Ik had een afspraak met een consulent. Het gesprek verliep naar mijn idee gehaast. Ik ging zitten en ze begon meteen over de operatie en met welke implantaten er wordt gewerkt. Ze liet me alleen de anatomische implantaat zien. Daarna meteen de procedure van de operatie en daarop volgend wat voor cup maat ik zou willen. Ik heb helaas weinig weefsel / vet waardoor er niet meer als 350 / 400 cc in zou kunnen. De pas prothese die daarbij hoorde vond ik wel mooi. Zou ongeveer een D cup zijn.

De dame was dus wel aardig maar zat m.i. op hete kolen. (het was ook einde van de dag). Moest zelf een moment kiezen om mijn vragen te stellen. Daardoor vergat ik ook een aantal vragen te stellend die ik op voorhand had bedacht.

Nu denk ik er over om een tweede intake te plannen bij kliniek Heyendael of park medisch centrum. Deze keuze puur op basis van de ervaringen die ik hier op internet lees. Echter zit ik wel vast aan het feit dat ik een paar dagen voor de kerstvakantie geopereerd wil worden. Dit ivm mijn partner die dan twee weken thuis is. Dus hoop dat dit bij 1 van deze klinieken ook mogelijk is,.

Ik zit dus nog met een aantal vragen die door de haast niet zijn beantwoord gisteren.

- Wat is het grote verschil tussen ronde en anatomische implantaten. Waarom heb je voor het één gekozen en niet het andere

- Klopt het dat je veel volume verliest wanneer je een anatomisch implantaat dual plane laat plaatsen?

- Zijn er dames met ervaring bij 1 van bovenstaande klinieken?

- Wat betekent high profile / ultra high profile

- Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken of kan vragen bij de plastisch chirurg?

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden.... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Samster! Ik ben ook 28, heb twee kindjes, kleine cupmaat en zelfde lengte en gewicht! Haha!

Aanstaande maandag vind mijn bv plaats in kliniek Heyendael. Via Diana Gabriels ga ik naar Frans Straten. Ik krijg 425cc mentor rond, high profile, dual plane geplaatst. Erg spannend! Ik ben al sinds mijn puberteit erg ongelukkig met mijn cupje. Erg bizar dat ik straks gewoon borsten heb!!!

Hp houd in meer projectie. Ultra high profile is nog meer projectie. Er is ook nog medium profile. Die implantaten zijn wat breder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen prettig gevoel heb zou ik sowieso nog ergens anders langs gaan. Het is in ieder geval fijn om de chirurg zelf gesproken te hebben, een consulente heeft niet gestudeerd en kan dus absoluut niet bepalen wat jij wel of niet kan hebben. Zo voorkom je dat je tijdens de operatie ineens voor nare verassingen komt te staan en ik neem aan dat je je chirurg wel gezien wilt hebben voordat ie in je gaat snijden?

Ik heb zelf geen ervaringen met de klinieken die je noemt maar je zou de naam van de kliniek rechtsboven in de zoekbalk in kunnen typen. Lees wat operatieverslagen door dan kan je een beetje een beeld vormen. Maar ga je vooral zelf naartoe, jouw gevoel en ervaring is het allerbelangrijkste!

Het verschil tussen anatomisch en rond is vooral de vorm, bij dames met heel weinig weefsel is een anatomisch implantaat een uitkomst omdat die een dunne rand heeft aan de bovenkant. Echter zijn de meeste ronde implantaten tegenwoordig ook al in een halve druppelvorm, ondanks dat ze cohesief zijn kunnen ze wanneer je staat in een soort druppelvorm 'vallen'. Ook heb je met anatomische protheses meer kans op draaien dan bij ronde protheses.

Het hangt ook een beetje van de chirurg af welke ze aanraden, daarom is het ook fijn om naar een chirurg te gaan die beide plaatst of in ieder geval naar verschillende consults te gaan zodat je verschillende meningen hoort en daarbij je eigen oordeel kan vellen. Lees jezelf ook goed in over de mogelijkheden en de risico's, het is bij ronde implantaten echt niet zo dat je ineens twee ballen op je borst krijgt, er zijn hier dames met grote aantallen cc's die er ook zeer natuurlijk uit zien. Kijk gerust rond op het forum dus ;)

Bij dual plane verlies je aan de bovenkant sowieso volume, ongeacht welk implantaat er gebruikt wordt. Dat komt doordat de spier de prothese naar beneden drukt. Dit effect kan verminderd worden door high profile of ultra high profile implantaten te gebruiken, deze implantaten zijn wat ronder en staan meer naar voren waardoor je aan de bovenkant meer bolling krijgt of wel 'projectie'. Er zijn heel veel meiden die deze bolling aan de bovenkant willen en die kiezen dan eventueel voor high of ultra high in plaats voor moderate of moderate plus.

Wat je allemaal aan je pc kan vragen: over het merk protheses, welke cohesie je krijgt, op welke manier hij gaat plaatsen en waarom, wat de hersteltijd is en wat je in die tijd allemaal wel en niet mag doen en waarom, welke maat sportbh's je moet aanschaffen voor na de operatie enzovoort. Maak voor jezelf een lijstje en neem dat mee dan vergeet je je vragen niet te stellen! Er staat hier op het forum ook een handig topic met vragen, die kan je via de zoekbalk vinden.

Heel veel succes en mocht je nog vragen hebben, shoot! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Samster! Ik ben ook 28, heb twee kindjes, kleine cupmaat en zelfde lengte en gewicht! Haha!

Aanstaande maandag vind mijn bv plaats in kliniek Heyendael. Via Diana Gabriels ga ik naar Frans Straten. Ik krijg 425cc mentor rond, high profile, dual plane geplaatst. Erg spannend! Ik ben al sinds mijn puberteit erg ongelukkig met mijn cupje. Erg bizar dat ik straks gewoon borsten heb!!!

Hp houd in meer projectie. Ultra high profile is nog meer projectie. Er is ook nog medium profile. Die implantaten zijn wat breder.

Hoi Cat86, Toevallig ;-) Ik heb overmorgen een consult bij Dr van Straten. Ben erg benieuwd naar wat hij zal zeggen betreft de cup maat. Maar als we, zo te lezen, dezelfde bouw lijken te hebben beloofd dat wat.... Op welke cup maat komt het dan ongeveer uit? En waarom heb je gekozen voor high profile en ronde implantaten? Ik lees veel goede verhalen betreft dr van Straten! Hoe was jou indruk tijdens je consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen prettig gevoel heb zou ik sowieso nog ergens anders langs gaan. Het is in ieder geval fijn om de chirurg zelf gesproken te hebben, een consulente heeft niet gestudeerd en kan dus absoluut niet bepalen wat jij wel of niet kan hebben. Zo voorkom je dat je tijdens de operatie ineens voor nare verassingen komt te staan en ik neem aan dat je je chirurg wel gezien wilt hebben voordat ie in je gaat snijden?

Ik heb zelf geen ervaringen met de klinieken die je noemt maar je zou de naam van de kliniek rechtsboven in de zoekbalk in kunnen typen. Lees wat operatieverslagen door dan kan je een beetje een beeld vormen. Maar ga je vooral zelf naartoe, jouw gevoel en ervaring is het allerbelangrijkste!

Het verschil tussen anatomisch en rond is vooral de vorm, bij dames met heel weinig weefsel is een anatomisch implantaat een uitkomst omdat die een dunne rand heeft aan de bovenkant. Echter zijn de meeste ronde implantaten tegenwoordig ook al in een halve druppelvorm, ondanks dat ze cohesief zijn kunnen ze wanneer je staat in een soort druppelvorm 'vallen'. Ook heb je met anatomische protheses meer kans op draaien dan bij ronde protheses.

Het hangt ook een beetje van de chirurg af welke ze aanraden, daarom is het ook fijn om naar een chirurg te gaan die beide plaatst of in ieder geval naar verschillende consults te gaan zodat je verschillende meningen hoort en daarbij je eigen oordeel kan vellen. Lees jezelf ook goed in over de mogelijkheden en de risico's, het is bij ronde implantaten echt niet zo dat je ineens twee ballen op je borst krijgt, er zijn hier dames met grote aantallen cc's die er ook zeer natuurlijk uit zien. Kijk gerust rond op het forum dus ;)

Bij dual plane verlies je aan de bovenkant sowieso volume, ongeacht welk implantaat er gebruikt wordt. Dat komt doordat de spier de prothese naar beneden drukt. Dit effect kan verminderd worden door high profile of ultra high profile implantaten te gebruiken, deze implantaten zijn wat ronder en staan meer naar voren waardoor je aan de bovenkant meer bolling krijgt of wel 'projectie'. Er zijn heel veel meiden die deze bolling aan de bovenkant willen en die kiezen dan eventueel voor high of ultra high in plaats voor moderate of moderate plus.

Wat je allemaal aan je pc kan vragen: over het merk protheses, welke cohesie je krijgt, op welke manier hij gaat plaatsen en waarom, wat de hersteltijd is en wat je in die tijd allemaal wel en niet mag doen en waarom, welke maat sportbh's je moet aanschaffen voor na de operatie enzovoort. Maak voor jezelf een lijstje en neem dat mee dan vergeet je je vragen niet te stellen! Er staat hier op het forum ook een handig topic met vragen, die kan je via de zoekbalk vinden.

Heel veel succes en mocht je nog vragen hebben, shoot! X

Hoi Boho,

ja dat was ook mijn eerste gedachte. Het is niet zo maar iets. Nu donderdag een afspraak bij kliniek Heyendael en direct met de pc een afspraak. Er was ook nog plek om vlak voor de kerstvak te laten opereren! Spannend! Bedankt voor je duidelijke uitleg over high profile en het effect ervan. Ik denk dat ik dat ook wil. Maar eerst maar eens afwachten wat de pc adviseert. Heb nu in ieder geval wat extra vragen voor nog meer uitleg. Thanks voor je tips. Ik ga even een lijstje maken met vragen.

Liefs, Samster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!

Ik ben zelf bij Park medisch centrum geweest in Rotterdam en kan er alleen maar positief over zijn!

Ik ben door dr. Nio geopereerd (die naam zal je een hoop tegen komen op het forum haha).

Hele aardige man die echt de tijd voor je neemt :).

Als je verhalen er over wilt zoeken kan je ook zoeken op Parkkliniek denk dat je er dan meer over vind..

Ik heb mn boobies nu 2 weken en ben er super blij mee!

Verder zag ik dat al je vragen al uitgebreid beantwoord waren :)

Succes met je zoektocht en pas stoppen als jij je er 100% fijn en vertrouwd bij voelt! Is natuurlijk niet zomaar iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cat86, Toevallig ;-) Ik heb overmorgen een consult bij Dr van Straten. Ben erg benieuwd naar wat hij zal zeggen betreft de cup maat. Maar als we, zo te lezen, dezelfde bouw lijken te hebben beloofd dat wat.... Op welke cup maat komt het dan ongeveer uit? En waarom heb je gekozen voor high profile en ronde implantaten? Ik lees veel goede verhalen betreft dr van Straten! Hoe was jou indruk tijdens je consult?

Ik wilde eerst anatomische maar las toen dat ze sneller konden draaien. (Toen mijn keus al gemaakt was hoorde ik dat die kans even groot is als bij rond???) Ook vond ik heel veel borsten mooi waarvan ik echt dacht dat ze anatomisch waren. Dit bleken toch ronde te zijn. Had eerst bij ronde zo'n "ballen" idee. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Plus dat ik het prijsverschil ook wel groot vond. Al.vind ik dat je niet hierop moet bezuinigen, maar al met al vond ik dat ik voor rond moest gaan.

Frans vond ik heel aardig. Een beetje vaag, maar dat vond ik juist wel leuk. Het passen ging wel wat vluchtig. Op het laatst had ik het idee dat hij het te lang vond duren. Al gaf hij wel advies. Maar zo voelde het een beetje. Frans zal voor mij 400cc bestellen en 425. Dan kan ik op de dag van operatie nog beslissen, maar kan hij ook kijken wat mooier staat tijdens operatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij weet wat mijn wensen zijn en weet wat mooi zal staan. Toch blijft het spannend!

Ik zou zeggen luister goed naar wat je gevoel je zegt. Voor mij voelde deze keuzes goed.

En wanneer dit niet zo is, niet doen en verder zoeken. Is niet niks natuurlijk. Ik had veel vragen op papiet gezet, maar de meeste had hij al beantwoord.

Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.