Ga naar inhoud

Plaatsing via de tepel. Ervaringen?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik krijg binnenkort (hopelijk in november, morgen weet ik dat zeker) een BV en weet al dat ik Monobloc Hydrogels wil, de maat is redelijk zeker (rond 300 cc) en dat het dual plane zal worden geplaatst. De plaatsing zou via de borstplooi gaan, echter ik heb nu bij twee mensen gezien dat ze het via de tepel hebben laten doen en dat zag er echt heel mooi uit! Ik heb Nio gemaild en gevraagd of hij dat ook kon doen en wat daar de voor/nadelen van waren, en hij heeft me dat keurig uitgelegd per mail.

1) de tepelhof moet groot genoeg zijn om het implantaat erdoor te laten (maar da's meestal wel het geval)

2) als het litteken niet mooi heelt of breed wordt, valt dat meer op dan wanneer dat gebeurt onder je borst

3) plaatsing via de tepel is technisch iets lastiger, aangezien het moelijker is de juiste positie te creeren van de implantaten en komt het iets vaker voor dat er lichte asymmetrie ontstaat en/of iets te hoog of te laag geplaatste implantaten. Hij schreef letterlijk: "bij plaatsing via de tepel kun je geen 100% garantie geven op een perfect resultaat".

Ik heb nog niet gereageerd en ga ook nog een keer langs voor een laatste pasmoment, dan zullen we het er nog even over hebben. Ik was echter sterk geneigd terug te mailen "nou dan ga ik voor 100% garantie op een perfect resultaat via de borstplooi" haha :101: Ik kan me voorstellen dat zo'n chirurg het het liefste op de makkelijkste manier doet, maar hoe groot is die kans op asymmetrie denken jullie? Ze zetten je toch even rechtop tijdens de operatie neem ik aan? Of heeft dat er niets mee te maken.

Maar goed, alvorens de keuze te maken, ik zou graag wat reacties willen lezen van vrouwen die het via de tepel hebben laten doen. Positieve maar ook mindere verhalen zijn welkom. Ik kan er niet zoveel over vinden op dit forum? Alvast bedankt!

Groetjes Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je eens op dit forum kijken, in de US worden meer borstvergrotingen gedaan via de tepel dan hier (ik lees er daar in ieder geval meer over), dus daar zal je vast wat ervaringen kunnen vinden. ;)

Voor mij is/was het helaas geen optie, want ook ik zag hele mooie resultaten met bijna onzichtbare littekens!

Aan de andere kant heb je natuurlijk de nadelen die Nio noemde, en Hydrogels kunnen geloof ik door een kleinere incisie onder de borstplooi geplaatst worden dan silicone implantaten, wat dus resulteert in een smaller litteken dan 'normaal'.

Goed, ik kan je verder niks uit eigen ervaring vertellen, maar volgens mij zitten hier ook wel een aantal dames die ze via de tepel gekregen hebben dus die kunnen je daar vast meer over vertellen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Suus,

Ik heb kortgeleden een prothesewissel gehad via de tepel. Ik heb nu 600 cc gekregen. Ligt inderdaad aan hoe groot de tepels zijn. Bij mijn zijn ze best klein en begreep dat het nog aardige klus was, maar is gelukt. Hoe litteken eruit ziet weet ik Nog niet want pleister zit er nog op. Maar wat ik beetje zag is dat t er goed uit ziet.

Kijk anders even bij de foto's van Zara zij heeft ook via tepel en op haar foto is echt geen litteken te zien en ook borsten mooi symmetrisch. Bij mij zijn mijn borsten nog zo gezwollen dat het nog geen goed resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is verteld (door dr. Blecourt) dat als je het laat doen via de tepel, dit na 15 jaar niet meer kan. Dan moet het onder de borst.

Dus dan heb je na je wissel (+/- 15 jaar) 2 littekens. Ik heb daarom gekozen om het gewoon onder mijn borst te doen en het ziet er netjes uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb inmiddels mijn borstvergroting gehad en het is via de tepel gegaan! De pleisters zitten er nog op en de hechtingen zitten er nog in, dus ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Heb nu weinig tot geen gevoel in mijn tepels. Maar het resultaat van de borstvergroting langs deze weg vind ik nu al ronduit prachtig! Dat wou ik nog even kwijt. Maandag pleisters eraf, dan weet ik meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.