Ga naar inhoud

BV : krispy71 : Vercoutere en Fresow : Silhouet


krispy71

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Krispy 37 jaar en kom uit eindhoven.

Vorig jaar juni heb ik een BV laten doen bij Silhouet in weert door Vercoutere.

Kreeg 330cc onder de spier (meer als afgesproken). PIP-protheses.

Veel blauwe plekken en pijn gehad. Ook al rimpelingen en deuken na 3 maanden.

geen bevredigende gesprekken over compli gehad, en bedreigt en geïntimideerd toen ik mn medisch dossier persoonlijk op ging halen.

Na 5 maanden (30 okt 2008) zijn mijn protheses na complicaties verwijderd door Dr.Fresow in helmond.

Borsten hadden tever opzij gezeten door de te groot gemaakte pockets (links 5cm en rechts 6 cm), verschillende littekens die redelijk bobbelig waren, rechter prothese bleek ook dubbel te zitten (ondanks de ruimte), botvliesbeschadigingen door techniek van Vercoutere, en veel beschadigt borstweefsel over mijn protheses heen.

Pas als alle pijn weg is kunne er weer nieuwe protheses in.

Ben bezig met een letselschade-advo tegen Vercoutere en Silhouet.

Mensen die ook klachten hebben door dezelfde chirurg of kliniek kunnen contact met me opnemen.

We hebben een groep mensen die elkaar steunen in dit.

Samen staan we sterk.

Groetjes krispy xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Krispy,

Wat een rot verhaal zeg! Kan me echt voorstellen dat je heel erg boos bent, dat zou ik in ieder geval wel zijn in jou situatie. Vooral omdat je nu weer moet gaan wachten tot je een nieuwe bv krijgt. Is de operatie om de prothese er weer uit te halen wel vergoed? Of heb je dit zelf moeten betalen? Het komt dus als ik het goed begrijp allemaal doordat de pockets te groot zijn gemaakt, wat houd dat precies in? Is dat een deel van de borstspier die ze 'los' maken?

Heel veel strekte voor nu, ik blijf je verhaal volgen.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Krispy,

Welkom ook hier op .com! :)

Hoop dat alles goed met je gaat en dat er wat schot zit in de zaak.

Helaas kunnen dit soort zaken vaak erg slepend zijn, dus hou je taai!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey krisp!

langzaam komen er weer wat bekenden!

vind het forum hier no zo leeg!!

heb jij een mail gehad over dat er een nieuw forum was?

Ik wel maar weet dat anderen niets weten over het nieuwe forum die zullen wel denken dat hij er tijdelijk uit ligt het .nl

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ja we hebben nog een lange weg te gaan, maar weten dat we in ons recht staan.... dus dat geeft mij althans hoop en kracht.

Goed nieuws heb ik al gehad en zal nog wel meer volgen ;)

@ Coco:

Het verwijderen van de protheses is door het ziekenfonds betaald/vergoed omdat het een noodzakelijke ingreep was.

Aan de hand van het operatieverslag en de gevolgtrekkingen daaromtrend zouden hun het eventueel weer op de verzekering van Vercoutere kunnen verhalen omdat het het gevolg was van zijn ingreep en methodes.

Een pocket hoort net als een brief in een envelope presies te passen, als die te klein is gaat de prothese vouwen en zit alles te strak ...

als ie te groot is dan heeft de prothese teveel bewegingsruimte en kan door het wandelen spieren/weefsel en zenuwen irriteren. Dan komt er geen (of niet voldoende) rust en kan er langer dan gewenst en normaal is pijn blijven.

Pockets maken is een delicaat en secuur werk.

Bij plaatsing onder de borstspier wordt idd een deel van die spier losgemaakt (losgeprepareerd), ook hier is het zaak dat dat allemaal past, want als de spier te weinig is losgemaakt dan kan die de prothese niet goed vasthouden ... ipv grip te houden en een huisje te zijn, floept de prothese er vaak uit door de druk die de spier uitoeffent als je beweegt.

Bij mij was de spier op de borstkas niet goed en genoeg losgemaakt en raakten mijn spieren en zenuwen overbelast, zelfs met weinig/geringe inspanningen... gevolg was branderig gevoel, steken, zeurende pijnen.

groetjes krisp xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi Krispy,

Ik heb je topic gevonden... ik las in een ander topic dat je op tv bent geweest. Fijn om te horen dat er werk van gemaakt is!

Ik probeer de uitzending op rtl4 nog even terug te zoeken en anders later op de avond nog te zien.

Hoe gaat het nou verder met je, ik zie dat je hier al een tijd niet gereageerd hebt. Sterkte met alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Krispy!

Heel veel sterkte gewenst, ook van mij! Net als bij citykliniek, hoop ik dat de uitzending op tv er voor gaat zorgen, dat alle gedupeerden iig schadevergoeding krijgen!

Liefs en sterkte! :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel excella en Jinx

Nee ben een tijdje niet actief geweest omdat ik niet de indruk wil wekken met laster bezig te zijn.

Ik probeerde ook mn gewone leven weer een beetje op te pakken.

OP zich gaat het nu redelijk en heb ik nog weinig klachten sinds een maand of 2 ...

maar er is aan zenuwen in mn borst veel kapotgemaakt,

en eigenlijk bestaan mijn borsten niet voor me ... ze zijn er vleeselijk wel maar ik heb er ook geen prettig gevoel bij...

ik zou er ook niet aan moeten denken dat er een man met zijn handen of mond aan zou zitten :wacko::24:

De littekens zitten ook verschillend : de 1 in de borstplooi en de ander 1 cm eronder ...

Ik hoop dat de uitzendingen ervoor gaan zorgen dat de arts(en) in kwestie hun verdiende loon krijgen en gestopt worden zodat iig zij geen gedupeerden meer kunnen maken zoals ikzelf en vele anderen.

liefs krispy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis! Wat fijn om je hier te zien op dit forum.

Kan nauwelijks geloven dat jij alweer een jaar terug geholpen bent en dat je dus ook alweer zo lang in de ellende zit :( Blijf het erg vinden voor jullie allemaal.

Wel fijn om te lezen dat je pijn al wat minder word :) Mja, de weg zal nog wel een stukje duren.

Wens je nog steeds alle sterkte toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lijkt me dat vreselijk zeg :139: Je neemt een borstvergroting omdat je je onzeker voelt over je borsten, en dan loopt het zo af.

Ik snap dat je niet gereageerd had maar wel goed dat je er iig iets over gepost heb, want zo kunnen andere vrouwen jouw topic ook lezen.

Even heeel wat anders als dat hier mag, ik zie dat jullie het over het .nl forum hebben, hoe kan het dat die er al zo lang weer uit ligt? Ik begrijp dat een forum wat kuren kan hebben maar dit ligt er vaker uit als dat het online is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat vragen wij ons ook af Excella :(

Voor een paar piek per jaar kun je gewoon in de lucht blijven, net als deze site dus ik snap hun probleem niet.

En tis wel frappant dat het eigenlijk telkens is al er nieuws komt of is mbt bepaalde chirurgen ... maar das maar een wilde gok die ik hier uit dus daar kan je geen waarheid aan vast plakken zeg maar.

Tis iig meer dan vreemd.

Een andere reden dat ik hier niet meer postte was omdat ik enkel dingen kon melden mbt tuchtzaken en advo's en andere instanties die er mee bezig zijn en dat ik dat niet kan verklappen. Want de "andere partij" heeft overal ogen en oren ...

Plus het feit dat ik geen laster een smaad aan mn broek wil hebben hangen van wie dan ook ;) Dus ik had het gevoel dat ik beter kon zwijgen en ff afwachten tot er weer nieuws was wat ik wel openlijk kan en mag delen.

Tis niet gemakkelijk allemaal.

groetjes krisp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo dames

Even een up-date hier.

Gisteren was de zitting van het regionaal tuchtcollege.

Vercoutere had een week ongeveer vantervoren een voorstel ingedient om een gesloten zitting die op het laatste moment afgewezen werd.

Uit zijn begeleidend schrijven interpreteerde ik dat hij bang was dat er een mediaspectakel ging zijn (krant en tv) die zijn reputatie nog meer zou schaden, maar eerlijk gezegt vind ik persoonlijk dat de enige die zijn reputatie geschaad heeft dat dat hijzelf is (door zijn acties) en de kliniek zelf. Maar goed daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.

Ik was er enkel met mijn advo en met mijn vriend, mijn steun en toeverlaat.

Het was een heftige ervaring, maar zal zeker niet de enige worden > want de bewijsstukken van het dubbele en "aangepaste" (veranderde, mogenlijk zelfs fraude...) medische dossier waren niet bij de raad terechtgekomen zoals veronderstelt, dus daar gaan we via een andere weg mee aan de slag. (Ik weet van nog 2 andere vrouwen dat ik niet de enige ben met "plotselinge" veranderingen in het medisch dossier)

De uitspraak van de commissie komt op 28 dec ... nog even afwachten dus.

Ik weet ook van een aantal vrouwen dat hun zaak bij het tuchtcollege begin volgend jaar zal behandeld worden ... spannende tijden dus.

verder zijn de pijntjes (soms zelf pijnen!) nog steeds niet over.

Na een consult bij Dr Fresow in het Elkerliek heb ik nu een doorverwijzing naar deen pijnpolie hier vlak in de buurt zodat ik niet elke keer de trein/busreis naar helmond hoef te maken.

Niet alleen mijn botvlies maar ook mijn klierweefsel/borstbobbel onder de tepel doet zeer. Ik grijp weer regelmatig naar mijn borst omdat ie zeer doet of pijnlijk is. Ik verwacht zelf niet dat het gewoon chronische pijn is omdat het in de zomerperiode bijna weg was op enkele dagen of momenten uitzondering na.

Tot zover weer deze up-date.

Veel succes en sterkte voor iedereen die het nodig heeft

Liefs, krisp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Krispy,

Kl*te om te lezen dat je nog steeds pijnen hebt ten gevolge van de gruwelen die je al hebt moeten doorstaan. Je klinkt iig behoorlijk strijdvaardig en dat lijkt me ook nodig in jouw situatie. Ik vind het heftig allemaal. Maar ben denk ik niet de enige. Hopelijk worden de pijnen snel minder, dan kun je je alleen maar richten op je recht te halen op die schoft. Heel veel sterkte en :71:

Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi krispy

het is inderdaad erg heftig om te lezen. dat je nu in een rechtzaak verwikkeld zit en wordt doorverwezen naar een pijnpoli. zo te lezen is er structurele schade aangericht in je binnenste. is er geen mogelijkheid om geheel pijnvrij te worden? waar denk je dan zelf aan, waar die pijn vandaan komt?

succes in de tussentijd, je geduld wordt aardig op proef gesteld!

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi krispy

het is inderdaad erg heftig om te lezen. dat je nu in een rechtzaak verwikkeld zit en wordt doorverwezen naar een pijnpoli. zo te lezen is er structurele schade aangericht in je binnenste. is er geen mogelijkheid om geheel pijnvrij te worden? waar denk je dan zelf aan, waar die pijn vandaan komt?

succes in de tussentijd, je geduld wordt aardig op proef gesteld!

liefs

Kaatje

Dank je Kaat

Ja het lijkt wel structurele schade ... maar ik wil me niet gewoon af laten schepen met "tis chronische pijn" ... ik weet zelf niet goed waar het vandaan komt, dacht zelf dat het echt allemaal op zijn einde liep omdat ik in de zomer vrij weinig/minimaal last had. Ik weet alleen dat het weer pijnlijker is waar de botvliesbeschadiging was, dat het rondom en onder de tepel zeer doet (van steekjes tot zurig warm tot zeurderig blauwe plekken-achtig) en dat als ik op mn linkerzij lig en mn arm normaal voor mn lichaam hangt en dus tegen de borst dat ik dan regelmatig snachts wakker word van het pijnlijke gevoel in die borst, als ik vanaf de zijkant -die nog gedeeltelijk verdoofd aanvoelt- met mn vingers naar de tepel ga dan is er een scherp trekkend pijnlijk gevoel het stuk vlak voor dicht bij de tepel.

Ik wil niet zomaar wat pilletjes tegen de pijnlijkere momenten, maar ik wil eigenlijk gewoon weten waardoor het komt en hoe het kan ... of het aan een lagere weerstand kan liggen of iets anders. Ik weet iig wel dat ik mijn borsten niet overbelast want zit nog altijd arbeidsongeschikt thuis. Zelfs tandenpoetsen geeft vaak een ongemakkelijk gevoel in die borst (de andere niet). Ik durf mn tuintje niet te doen omdat ik bang ben dat dat teveel gaat zijn (onkruid weg schoffelen bvb of mn hortensia snoeien)

Ik zie geen heil in steeds als ik pijn voel een pcm te nemen, want daarmee pak ik de oorzaak niet aan ... ik wil geen wandelende medicijnkast zijn of worden, ik pak het liefst zo min mogenlijk naar medicijnen en ga liever even slapen of tanden op elkaar zetten.

Ik moet wel zeggen dat het laatste anderhalf jaar toch wel voorbijgevlogen is,

gedult op zich is een schone zaak

maar onzekerheid is slopend enm zwaar.

groetjes krisp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Krispy,

Kl*te om te lezen dat je nog steeds pijnen hebt ten gevolge van de gruwelen die je al hebt moeten doorstaan. Je klinkt iig behoorlijk strijdvaardig en dat lijkt me ook nodig in jouw situatie. Ik vind het heftig allemaal. Maar ben denk ik niet de enige. Hopelijk worden de pijnen snel minder, dan kun je je alleen maar richten op je recht te halen op die schoft. Heel veel sterkte en :71:

Pat

Ja Pat ik ben ook strijdvaardig ;) gelukkig wel. Ik sta er niet alleen voor want ik weet dat ik nniet de enige vrouw ben die dat bij die arts is overkomen. En als ik dan tijdens de zitting weer allemaal dingen hoor die niet kloppen in mijn logica en dat later ook door een andere onafhankelijke arts bevestigt krijg, dan sterkt me dat wel.

Ik heb ook contact met andere meiden die een civiele procedure gestart zijn tegen deze arts en ook daar was de rechter uiterst verbaasd en not-pleased over de uitspraken van de gedaagde ...lol...

De pijnen zijn gelukkig en lang niet zo erg als toen de protheses eruit moesten want dat was HEL toen, maar het geeft me wel ongemak en ongerustheid. Zoals ik ook al zeg bij KAAT hieronder is pijn een indicatie dat er iets aant veranderen is en dat het niet zomaar als chronische pijn beschouwd mag worden en je maar pcmolletjes moet nemen ...

Ik sta in mn recht en hou me daaraan vast.

groetjes krisp xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Krispy, ik heb verhaal gelezen wat je allemaal meegemaakt hebt en nog mee moet maken. Ik wil je laten weten dat ik met je meeleef en dat ik je heel erg veel sterkte en kracht toewens in je strijd. Ook hoop ik dat de pijntjes die zo af en toe de kop opsteekt wegneemt.Uiteraard blijf ik je volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.