Ga naar inhoud

Pff angst narcose


Vlinder22

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

het duurt nog 3maand alvorens ik geopereerd word, maar djeezes ik zit nu al met dromen!

Het meeste heb ik angst voor die narcose.. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en laat naalden nu ook weer niet mijn beste vrienden zijn.

Mijn hart slaat op zo'n momenten zo snel, dat ik hoop dat dit niet nadelig is om zo een narcose in te gaan..

Ik ga er echt voor want wil mijn BV al zooo lang, maar ik wil het ook niet laten verpesten door mijn angst.

Iemand ideeën, tips hoe ik hier al misschien aan kan werken? Of hoe ik het in mijn hoofd moet relativeren?

Alvast bedankt!! xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vlinder, ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik was ook super bang voor de narcose, ik dacht steeds.. wat als ik niet helemaal weg ben of ineens wakker word tijdens de operatie. Serieus ik kon nergens anders meer aan denken. Maar toen de dag zelf, ik ben geen enkel moment zenuwachtig of bang geweest. Ik heb het wel aangegeven toen ik het infuus kreeg, maar hun zeiden ook dat het echt niet nodig is om bang voor te zijn. En geloof me, ik heb zo heerlijk geslapen. Zou het zo weer doen.

Dus.. no worry's;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je angst, had tot het moment dat ik in slaap viel ook gigantisch last ervan, maar het is me 100% meegevallen!!! Ik viel makkelijk in slaap ondanks de zenuwen en toen het wakker werd leek het alsof ik maar 1 min. Had geslapen terwijl het 4 en half uur was... Er zit een anesthesist bij die je constant in de gaten houdt (je hangt ook aan de hartbewaking) en mocht er iets zijn hebben ze je zo weer wakker. Komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan je maar moeilijk voorstellen hoeveel dokters eigenlijk kunnen met narcose! Persoonlijk heb ik een open hart operatie gehad (>8 uur narcose), waarbij ze je hart stil zetten en kunstmatig je bloed rond pompen en nouja... je hele borstkas is open. Je kan je voorstellen dat er dan heel wat met je lijf gebeurt! En het meest bizarre?! Ze vertellen je dat ze het middel ingespoten wordt via het infuus.... en een seconde later wordt je wakker op de verkoever. Alsof er geen tijd voorbij is gegaan. (Je familie en vrienden daarentegen... die hebben wel echt de tijd van hun leven ;-))

Tijdens iedere operatie wordt er vanalles door de anesthesist / anesthesie assistent in de gaten gehouden: je ademhaling, je hartslag, het zuurstofgehalte van je bloed, etcetera. Zoals je misschien wel weet... als je stress hebt gaat je hartslag omhoog, je gaat sneller ademhalen.... (trillen, zweten, onrustig gevoel)..... De dokters zullen dit zien en erop reageren. Ze hebben het meteen door als de narcose te licht is (daar zul je zelf niets van merken) ....... en in het mega onwaarschijnlijke geval (dit gebeurt echt nooit) dat iemand wel voelt maar niet kan bewegen... is dit meteen duidelijk door de hartslag en ademhaling. Echt, dit zijn de best gemonitorde uren van je leven!

(Ik zal niet weer het verhaal over de legale drugs helemaal houden..... Maar: denk aan iets waar je heel erg blij en gelukkig van wordt voordat je in slaap gaat.... dan is dat het gevoel waar je wakker mee wordt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vlinder22,

Wees gerust: jij bent niet de eerste die jouw anesthesist onder narcose zal brengen. Daarnaast, het is één van de moeilijkste en langste opleidingen dus ze weten écht waar ze mee bezig zijn! Kabeltjes hier, kabeltjes daar.. En die computer? Registreren maar! Geen enkele seconde van jouw leven zal op dat moment ongemerkt voorbij gaan. De kleinste verandering in je hartslag, je bloedtoevoer, ... Je bent in zéér goede handen! En anders: een angstpil kan je steeds vragen en kan geen kwaad!

Veel succes en niet piekeren, je zal erna nog genoeg piekeren of je die beweging of dit mag tillen of doen.. En al die dames hier zijn er ook uitgekomen en allemaal met een prachtig stel boobies, dus jij zeker ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.