Ga naar inhoud

Masseren/inwrijven van de borsten


Liezelotteke

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen, 16 dagen po, zijn mijn littekens volledig genezen, ook geen korstjes meer :)

Ben nu begonnen met de littekens in te wrijven met speciale zalf, cicalfate van avene, met zeer goede resultaten.

En de borsten zelf met bio oil. Nu lees ik tegenstrijdige berichten over het masseren van borsten. Ikzelf heb er persoonlijk veel deugd van om mijn borsten zacht te masseren met deze olie. Soms zijn ze echt hard na een tijdje gerust te hebben en voelen ze pijnlijk aan. Na een zachte massage is de pijn volledig weg en voelen ze ook een pak zachter.

De ene pc zegt dat masseren nu nog niet zou mogen, de andere zegt van wel. Ik snap er niks meer van.

Wat denken jullie dames? Iemand ervaring hier mee?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij geruwde prothesen: niet doen!

Het heeft niets te maken met wat pc's vinden, maar heeft alles te maken met het glad wrijven van kapsel dat overmatig kapsel weer bevorderd. Als je er pas na drie weken mee begonnen bent, is het misschien niet zo heel erg, maar zou ik er toch weer mee stoppen..

Misschien heb je het geluk dat je lijf gewoon niet te veel kapsel aanmaakt, maar je zult maar pech hebben...

Harde borsten tijdens het herstel is meestal een teken van het lichaam dat je rustig aan moet doen. Een massage is niet wat je Lichaam vraagt op dat moment ;)

Wat zei jouw PC over masseren?

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC vrijdag gebeld, ik stuur hem vandaag nog foto's door voor de evolutie op te volgen. Hij zei vrijdag al wel dat ik de borstband overdag mocht uit laten, enkel nog snachts dragen of bij hef en til werk.

Maar het is niet zo dat ik ze echt zit te kneden, eerder inwrijven met een beetje druk daar waar de spier harder aanvoelt. Met name aan de onderkant en zijkanten.

Dus best enkel litteken inwrijven, en borsten nog niet dan?

Mijn borsten zijn ook enorm aan het vervellen en jeuken ook erg. Vandaar dat ik de olie sinds 2 dagen aan het aanbrengen was. En ik merkte door het inwrijven van de borst zelf dat de hardheid/spanning op die plaatsen verminderde en ik daar ook minder pijn van had.

Alvast bedankt voor de info, maar kan jij mij ff concreet laten weten wat ik nu juist allemaal wel of niet moet doen?

Momenteel zie ik een heel mooi resultaat dus maak mij ineens wat zorgen na uw antwoord. Sorry daarvoor, beetje ongerust meer niet

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil natuurlijk niemand onnodig ongerust maken :)

En gewoon insmeren om vervellen en jeuk te verhelpen is ook geen probleem.

Ik geef ook alleen aan wat ik aan info vergaard heb de afgelopen jaren, en ook via onderzoeksresultaten gelezen heb.

Wat je wel en niet mag, heeft de PC waarschijnlijk wel aangegeven, zoals het niet hoger heffen van je ellebogen dan je schouders, geen zwaar huishoudelijke werkzaamheden enz. Daarbij hoort ook dat je je borsten niet te hard moet kneden/masseren idd. Dat is wat ik versta onder masseren.

Je borsten inwrijven, zonder uitoefening van druk, hoort niet tot massage :)

Waarschijnlijk heb je dan niet echt iets fout gedaan, maar ik ben altijd liever voorzichtig.. De informatie die een PC geeft wordt vaak met een korreltje zout genomen (want ik voel me toch goed!!) en naderhand lees je dan dat ze terug komen op het forum ivm harde borsten of kapselcontractie.. Als er dan gezegd wordt: ja maar je hebt ook erg veel gedaan in het begin van je herstel van zwaarder dingen, dan kreeg ik wel eens een antwoord terug als: waar bemoei je je mee :P

Nou.. Vandaar dat ik liever alleen nog vooraf waarschuw.

Probeer je nu niet druk te maken, want je kunt er niks aan veranderen. Enige wat je kunt doen is vanaf nu voorzichtig inwrijven :)

Succes!! Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Vind zeker niet dat jij je bemoeid, ik vind jouw raad zelfs heel handig en echt waar mijn borsten inwrijven met bio oil tegen de jeuk is echt een zalige oplossing! ;)

Maar idd echt masseren doe ik niet hoor dat zou trouwens te pijn doen!!!

En heb er ook al op gelet dat ik mijn ellebogen niet hoger hef dan mijn schouders :)

Enorm bedankt vr alle info!

Heffen doe ik zeker niet, is start pas volgende woensdag met werken en ik werk maar 20u aan de balie van een sauna dus heffen en tillen no problem for me!!!

Ik heb wel enkel harde borsten na het slapen is dit normaal ?

En tot wanneer kan of komt kapselvorming voor????

Sry vr al mijn vraagjes eh :/

Alvast bedankt BB

Liezelotteke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde borsten na het slapen heb ik ook nog een tijd gehad. En als je dan opstaat is het net of ze ff hun plek zoeken ( bah haha)

Gaat over... Hoelang dat geduurd heeft. Sja.. Zo een dingen vergeet je hihi. Denk misschien wel een week of 8...

Kapselcontractie kan ook na jaren nog ontstaan. Ieder lichaam maakt kapsel aan. Het ene wat meer dan het andere.. Vandaar ook dat de een er meer kans op heeft dan de ander... En dan is 1+1 2. Dus stel je hebt een lichaam dat niet veel kapsel maakt en je doet te veel in het begin, dan heb je mazzel. Maak je veel kapsel en je doet niet veel in het begin, dan kun je alsnog pech hebben...

En zo heb je dus alle varianten :)

Echter, na de eerste 6 weken is er niets meer waarmee je het kunt voorkomen. Dat is iets wat je alleen in de eerste weken kunt proberen :)

Goed herstel verder :35:

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.