Ga naar inhoud

Laura86 : september 2014 : Dr. Lichtenegger : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hi :)

Ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die ervaringen hebben met Dr Lichtenegger?
Over 3 weken wordt ik geopereerd en ik vind het heel spannend.
De keren dat ik haar heb gezien was ze heel lief en kwam ze deskundig over :).
Ik ga van 70H naar 70D. Ze zei eerst C maar ik voelde me daar toch iets twijfelachtig over... dat zou 5 maten kleiner zijn!
Is iemand weleens te klein gegaan? En ze kunnen nooit echt een cupmaat garanderen natuurlijk maar komt het altijd een beetje uit zoals ze het uitleggen/laten zien in het gesprek?
Ik denk vaak aan lichaamsverhouding en ze zal het natuurlijk mooi bij m'n lichaam maken, maar vraag me soms af of je dan als je borsten kleiner zijn je opeens hele brede heupen hebt ofzo haha...

Hoe verliep jullie herstel? Ik ga uit van een maand a 1,5 afhangende van hoe het gaat geen actief werk verrichten, ik heb twee weken na de operatie een event waar ik heen wil. Dit is vrij grappig ik wil daar een jurkje naartoe aan, maar dit moet natuurlijk met sportBH en hoe vindt je iets voor je lichaam waarvan je nog niet weet hoe dat gaat zijn haha... dus dat wordt wat!

Ik hoor graag jullie ervaringen! :)

PS: ik ga naar de Bergman kliniek in Bilthoven daar lees ik vooral goede verhalen over. Ik was er laatst en het is in dat oude klooster met al die dames die er werken alsof je in een James Bond film zit!




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Laura ..en gefeliciteerd met je datum .

Ik heb zelf in maart in Bilthoven geopereerd maar dan door dkt Maas .

ben van 85/F naar 85/B gegaan , en ben er super tevreden mee .

Verslag en foto,s van de operatie staan hier op het forum .

Mij is de operatie heel erg mee gevallen , het herstel verliep ook heel erg goed .

Heb ook zo goed als geen pijn gehad , alleen 2 dagen paracetemol genomen .

Het oude klooster in Bilthoven is echt gaaf ...je komt zeker op de refter te liggen die ene nacht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Hi,

Ik had een 80G en ben naar een 80C gegaan. Als je denkt dat je D te groot zou vinden, kan je ook een "grote C" vragen, dat heb ik ook gedaan! :)

Lijkt optisch wel wat tussen C en D, maar als je gaat shoppen zit je wél nog in de C.

Het is allemaal wat moeilijk om te kiezen en al die maten, maar komt allemaal wel in orde!

Er zal een grote last van je rug afvallen erna (letterlijk). Ik ben - 1kg kwijt. Dus je kan je al voorstellen...

Voor ervaringen kan ik je het beste doorverwijzen naar de operatieverslagen: daar zal je veel informatie terugvinden over hoe zo'n herstel verloopt! Maar weet, van iedereen is dit anders. Na 3,5 dag voelde ik mij opnieuw tiptop en stond ik hier al rond te huppelen.. Maar sowieso: alles komt wel goed! :)

Veel succes en als je vragen hebt, laat maar horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha de refter in het klooster, dat heb ik al een paar keer voorbij zien komen!
Ik overnacht er wel, dus ik hoop het! :)

Wat snel deze reacties, zo lief :). Ik heb naar de afbeeldingen gekeken, dat is heel mooi geheeld en ook best snel dan, iig volledig volgens de richtlijnen. Zo fijn!

Jaa ik ben heel erg benieuwd watvoor last er letterlijk van je schouders afvalt. Je bent toch gewend om ermee te leven ofzo, dus kan me er niet zoveel bij voorstellen... ik kijk er wel naar uit en ben benieuwd of er opeens schouder en rugklachten na sporten/werk zullen minderen :).
Can't wait! Zo spannend, want ze gaan toch echt in je snijden het is best een ingreep... maar aan de andere kant kijk ik er ook zo naar uit!

Ik ga door de operatie verslagen bladeren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 3 weken PO en ook in dat "James Bond klooster" geopereerd, het is mij super goed bevallen en ik merk nu al heel veel verschil!!! Ik voel me goed, ben alleen nog snel moe, maar dat is waarschijnlijk een combi van de operatie en fibromyalgie, dus komt als ik straks weer alles mag helemaal goed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Door dr lichtenegger geopereerd 4 weken geleden maar dan voor een borstvergroting van 80A naar 80D. Dit is ook wat ze van tevoren gezegd had. Een super arts en heel deskundig en aardig!

Succes alvast en dat klooster was idd erg mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even een update, een paar dagen na de borstverkleining:

Lichtenegger is echt geweldig, zo vrolijk en lief en professioneel.
M'n ervaring met de Bergman clinics Bilthoven is tot nu toe heel goed, lieve zusters en een fijne kamer waar m'n moeder na de operatie nog tot heel laat mocht blijven.
Had wel veel pijnstillers nodig erna, ze hebben aan een kant 400gr weggehaald en aan de andere kant 290 gr en op rechts de spier opgerekt om plaats te maken dit maakte het extra gevoelig.
Ik heb drie dagen met drains rondgelopen, gelukkig mochten ze er net voor het weekend uit! Maar door de lange tijd van het 'meesleuren' van de drains had ik geen zwellingen of bloeduitstortingen - tot nu toe, knocks on wood-

Ik mocht gelijk de dag erna al douchen, dit heel voorzichtig een dag erna op een krukje gedaan, ik houd me braaf aan elke 6 uur 1000 gr paracetamol en alhoewel het pijn doet en soms steekt is de situatie verdragelijk. Mede door lieve moeder en vrienden die meeleven.

De dagen verbreng ik met films kijken met ogen dicht, af en toe in de tuin zit/liggen en ben vandaag een klein stukje gaan lopen buiten... alles heel rustig aan.
Als ik langs de spiegel loop is het wel wennen, maar ik ben zo blij met het resultaat zoals het nu is dat ik zoo m'n best ga doen echt rust te houden - ik lees dat door toch niet rust nemen vaak complicaties ontstaan - zodat het zoveel mogelijk zo heelt. Wel bizar hoeveel energie 'gewone' dingen kosten, zoals vrienden over, even rechtop zitten om dit te typen of naar de wc heen en weer.
Heb wel elke keer als ik opzit of net sta het gevoel dat ze eraf kunnen vallen haha, ik check regelmatig of ze er nog zijn... komisch he :).

Maar ben zo blij dat ik het gedaan heb en bij Lichtenegger. Ze gebruikt alleen sleutelgat methode en ze doet iets met weefsel hechten aan de borstspier waardoor het mooi hoog en een bollere vorm krijgt.

Spannend is over 1,5 week als de hechtingen op gaan lossen.

Van een H cup naar een D cup in a day... heftig maar zo'n opluchting en het lijkt ook nog eens mooi te worden :) had het niet durven hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed Laura , blij voor je dat het goed is gegaan .

Maar wat een verschil qua gewicht tussen linker en rechter borst hebben ze weg gehaald .

Drains heb ik zelf 1 week gehad , douchen mocht ik ook meteen de dag erna .

Voor de rest is het idd goed rusten , en bijkomen .

Ga je nog foto,s plaatsen , ben namelijk erg benieuwd naar het resultaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa dat is dus dankzij die weefsel-spier-vasthecht move van Lichtenegger... ik geloof dat niet alle chirurgen het doen, maar wat er precies gebeurt is weet ik niet dat ga ik haar bij de post op vragen haha... maar ik ben ook wel heel blij :).
Rechterborst is meer weggehaald en dus met die spier plek gemaakt dus opgerekt ofzoiets? Maar ik geloof dat de foto niet precies van voren is en beweeg met m'n arm, dus kan wat vertekenend zijn. Ik zal morgen eens een blik erop werpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: de vorm van de borst wordt natuurlijk minder bol en komt wat naar beneden als het weefsel weer wat soepeler is, maar... als je de hele tijd op je rug ligt, groeien je borsten dan beetje naar opzij? hahaha of is dat een hele domme vraag... ze hadden mijn bh maat niet in sportbh dus ik kreeg een te grote mee en nu de zwelling meer weg is, is die helemaal te groot je kan gewoon voor en achter er een hand insteken zonder dat er gerekt hoeft te worden... morgen heb ik m'n eerste post op daar ga ik vragen of ze een andere maat hebben, maar is dit een common probleem?

Toen de drains eruit gingen zei ze dat mensen met een bvk altijd denken dat een sport bh in moet snoeren maar het meer is om alles op z'n plek te houden, maar dit lijkt me iets te los...
hoe was jullie ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn sport BH zat niet super strak , maar ook niet los .

Na een Bvk heb je natuurlijk behoorlijk veel hechtingen waar spanning op komt te staan .Vandaar dat je de

eerste tijd een sport bh moet dragen .

Met name in tijdens het liggen zakt alles naar de zijkanten .

Ik moest mijn sport bh 2 weken dag en nacht dragen , daarna twee weken overdag .

Moet zeggen dat ik hem s,nachts langer gedragen heb omdat ik de boel "netjes" wilde houden .

Vond mijn Pc niet zo.n succes , het verticale litteken was daardoor stijf en niet soepel genoeg .

Daardoor zag de borst er ingesnoerd uit .

Moest de boel laten "hangen" en vaker zonder bh lopen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa, ik kreeg ook mee dat ik niet bang hoef te zijn om het af en toe 'los te laten' maar heb nu wel een 75D meegekregen wat in cup en omtrek kleiner is, lekker strak.
Haha... hechtingknoopjes en steristrips zijn er vanmiddag afgehaald. Zo spannend, haha voelt nu heel onbeveligd - zit tussen m'n oren - :)

Wel een goede ik zou ook de neiging hebben om misschien nog langer met sport bh te slapen omdat het zo onwennig gaat voelen, maar dat is dus niet ok haha.... is het nu wel wat soepeler geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst , fijn dat bij je controle alles goed was ...niet geheel onbelangrijk toch ?

Bij mij is het zeker al veel soepeler geworden ....en ja het zit idd tussen de oren ha ha .

Als je de eerste keren zonder bh slaapt kun je er ook een klein kussentje bij pakken .

Heb ik gedaan ik het begin als ik op de zij lag ...voelt toch wat safer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.