Ga naar inhoud

Help! Hechting laat los


Lesley81

Aanbevolen berichten

Hoeveel wondvocht komt eruit? En welke kleur heeft het?

Heb je verhoging of koorts? Pijn?

In principe in zulke gevallen altijd je PC even bellen! En niet, echt NIET wachten tot na het weekend!!

Het kan heel onschuldig zijn, maar als het dat niet is, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk gezien of gehoord wordt door je pc. Dus even bovenstaande vragen voor jezelf beantwoorden en PC bellen.

Altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen!!

Succes!!!

X BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dus omdat het weekend is en ik geen koorts heb dat ik dan beter niet kon bellen. En dus afwachten maar ik ben toch erg geschrokken. Het is best een groot gat. Het ruikt vies, maar het is helder van kleur en doet niet pijn. Ik heb wel een email gestuurd naar de kliniek met een foto. Maar durf niet zo goed zomaar de pc te bellen. Ik voel me een soort van "te" bescheiden om dat te doen. Stom he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is stom want het gaat om je gezondheid!!

Ik wil je echt niet nodeloos ongerust maken, maar jouw gezondheid gaat vóór de weekend rust van je PC!! Je hebt dat noodnummer niet voor niks gekregen... En als iets vies ruikt: bellen!!

Niet schamen, gewoon doen. Daar is dat telefoonnummer voor :)

Hup hup

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel wondvocht komt eruit? En welke kleur heeft het?

Heb je verhoging of koorts? Pijn?

In principe in zulke gevallen altijd je PC even bellen! En niet, echt NIET wachten tot na het weekend!!

Het kan heel onschuldig zijn, maar als het dat niet is, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk gezien of gehoord wordt door je pc. Dus even bovenstaande vragen voor jezelf beantwoorden en PC bellen.

Altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen!!

Succes!!!

X BB

Wat ben je altijd geweldig in je advies gegeven , je bent echt onze dokter van dit forum :59:

En Lesley81 sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat ik niet te hard overkomen soms.... Maar aan aaien heb je niks in dit soort situaties, toch? Hihi

Je bent super ! Heb je soms medische achter grond ? je weet zo veel !

Je kan iedereen altijd zo geruststellen . Dat mag ook wel eens gezegd worden toch ! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat een service bij de kliniek zeg. Ben door de pc teruggebeld en gerustgesteld. Als je veel wondvocht hebt wat door het lichaam niet opgelost wordt gaat het soms door de hechtingen heen omdat het de eerste beste plek is om eruit te gaan. Klinkt logisch, mja daar denk ik niet aan. Ik dacht shit de boel valt eruit!!! Helemaal in paniek om niks dus. Maar mocht ik koorts krijgen, rode plek bij de wond of abnormaal veel vocht verliezen dan moet ik nog een keer bellen. En als de wond na het weekend nog niet dicht is ook bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verpleegkundige.. Al werk ik al enkele jaren niet :)

Echter sommige kennis houd ik bij hier op het forum ;)

Xx

Zie je wel :) dacht ik het niet ! Dus toch onze forum dokter !

Fijn dat we jou kennis mogen delen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat een service bij de kliniek zeg. Ben door de pc teruggebeld en gerustgesteld. Als je veel wondvocht hebt wat door het lichaam niet opgelost wordt gaat het soms door de hechtingen heen omdat het de eerste beste plek is om eruit te gaan. Klinkt logisch, mja daar denk ik niet aan. Ik dacht shit de boel valt eruit!!! Helemaal in paniek om niks dus. Maar mocht ik koorts krijgen, rode plek bij de wond of abnormaal veel vocht verliezen dan moet ik nog een keer bellen. En als de wond na het weekend nog niet dicht is ook bellen.

Oke , hou het in de gaten ! Sterkte .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames,

Ben nu 3 weken po en vorige week lieten mijn oplosbare hechtingen aan de eindes los waardoor ik een klein scheurtje had aan beide kanten. Advies van de pc was schoonhouden en afdekken. Helaas trek ik ze steeds weer open en komt er soms vuiligheid uit maar al met al wordt het niet rood en blijf ik koortsvrij. Nu heb ik vandaag omdat ik al een week verder ben en het maar niet over gaat vettige gaasjes gekocht met daarover heen waterdichte afdekpleisters in de hoop dat de hechtingen nu gewoon rustig de tijd krijgen om dicht te gaan. Ik dacht ik deel dit zodat mochten er anderen zijn met deze klachten ik jullie kom hulpen met deze oplossing. Tevens vroeg ik mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem en of jullie het anders hebben opgelost dan ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk ook dat je ze bloot moet houden.

Anders gaan ze zweten ..

En ik zou proberen ze juist een beetje droog te houden.

Of na het douchen zorgen dat ze echt droog zijn voor je iets aantrekt.

En afentoe luchten gewoon lekker ff zonder bh ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het wel met nies en vancnaar eens, al vraag ik me af hoe het eruit ziet... Sommige wondjes kun je beter afdekken, anderen juist niet...

Zou je misschien eens een foto willen plaatsen of me er een privé sturen? Dan wil ik er wel eens naar kijken..

Kun je de 'vuiligheid' die eruit komt beschrijven? Welke kleur heeft het? De hoeveelheid? Ruikt het?

Goed dat je huid niet rood is en je geen koorts hebt :35:

Slik je nog pijnstillers?

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat Lief dat ik een foto mag sturen alleen zijn ze nu echt goed afgedekt ik heb nog geen nieuwe pleisters. De vuiligheid is wittig dik net pus maar daarna helderrood bloed een paar druppels. Afdekken was het advies van pc. De vettige gaasjes heb ik zelf toegevoegd omdat ik met droge gaas en pleisters steeds de boel opentrek.

Oh ja en ik slikte alleen de eerste week pijnstillers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vette gaasjes en daarover een waterdichte pleister is idd wel goed hoor, maar niet te lang bij blijven.... Van zodra ze niet meer open liggen en er niets uitkomt deze niet meer gebruiken en dan komt alles wel in orde!

OW ja, over je vette gaasje wel een gewoon ook leggen, anders gaat je waterdichte pleister loskomen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hangt wel tegen een ontsteking aan dus ik zou iig vd zekerheid een antibiotica vragen ,en dus een gesprek aanvragen bij je chirurg zodat hij kan kijken....

zou zeker niet gaan klooien zelf.

dat bloed is alleen maar goed dat doet de ontsteking/bacterie naar buiten duwen lijkt mij.

Ik denk dat luchten beter is dan alles dichtplakken trouwens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.