Ga naar inhoud

Mijn bovenooglidcorrectie


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal,

Ook ik heb vorig jaar in december 2013 een ooglidcorrectie laten uitvoeren.

Ik had dit al eerder overwogen, ik denk, 2 jaar daarvoor. Ik kwam dus bij ons in het ziekenhuis terecht en volgens die arts kreeg ik het dan ook vergoed. We zijn goed verzekerd dus het was allemaal geen probleem. Alleen, die arts stond mij gewoon niet aan. Ik had bij hem geen veilig gevoel. Dus ik had het weer uitgesteld.

Nu, na 2 jaar later weer de verwijsbrief mee gekregen van de huisarts, en wilde mij er niet eens voor zien, hadden we afspraak gemaakt bij het Berman Kliniek in Biilthoven.

Ik kwam bij dr. Roland Luijendijk. Geweldige man. We kwamen binnen. Hij keek me aan en ik had nog niks gezegd en hij zie...Ok, ik zie het al. het gaat gewoon gebeuren. Hij kwam voor me zitten, ik moest wat met mijn ogen dingen doen. hij pakte mijn bovenoogleden op en hij zei al, dit is gewoon veel te veel. Ehh ja, klopt. Maar dat heb ik altijd al gehad.

"Maar je wordt ook ouder mama" Dat is waar, Ok..we doen het gewoon. Bibber bibber!

De dag is aan gebroken. 6 weken later mocht ik. My gosh!! Hoe spannend zeg. En hoe meer de tijd dichterbij kwam toen ik daar lag te wachten op het bed, hoe meer ik weg wilde rennen. oeff. Ze hebben alles uitgelegd over het zou gaan. Wat ik wel en niet mocht erna. Ik kreeg een leuk tasje mee met allerlei verschillende flesjes erin. Er zaten oogmaskertjes in voor tijdens het zwellen.

En toen mocht ik naar binnen. Ik had een kort topje aan, want ik haf het zo warm, zweet brak me uit. Badjas van hun aan en slippers van ze. Die mocht ik ook houden als ik dat wilde. Ja leuk! Een aandenken.

Ik mocht op het bed gaan liggen en daar was de arts en een paar lieve assistente's. Er werd muziek aangezet..mijn ogen werden ondertussen afgetekend. De dames probeerde mij wel wat af te leiden...sweet...maar hielp niet natuurlijk :45: . De arts vertelde mij precies wat hij steeds ging doen. Ik zeg tegen hem, maarre...als ik nu met mijn ogen ga knipperen en dan? Zit je dalijk verkeerd :102: . Ach nee joh, maak je niet druk..zegt de arts! *Hilarische!

Ik kreeg mijn spuitjes, 1 linkeroog en 1 rechteroog. Duh! Niet in mijn ogen direct natuurlijk maar op mijn oogleden, aan de zijkant. Ik voelde het zo mijn ogen inlopen. En zo weird! Ze leken wel dichtgeplakt. Oef....echt weird. En het zweet brak mij weer uit. jeetje, ik krijg het me toch warm zei ik. Ohh zegt de arts, doe je je badjas toch half uit. En voordat ik het wist was miijn badjas idd half uit. geweldig!! Ik had er echt plezier.

De arts begon te snijden, en die meiden maar praten. Ohhh wacht hoorde ik 1 van ze zeggen,,Marco Borsato.. Oh stttt gaaf zeg ik..even luisteren dan. Ik kan nooit mijn mond dicht houden dus ik zeg over dit liedje is...zegt de arts ineens tegen mij, Hey jij. hou nu toch eens je mond dicht, ik ken Marco niet en wilde nu wel even luisteren. Ik gierde het uit. Ok Syl, stil liggen aub. Je hoofd wordt wel even vast gelegd met een band hoor, en je ligt in een verlaging met je hoofd. Maar toch.

Op een gegeven moment zie ik ineens de lamp...ahhhhhhhhh de lamp???? Ehhhh hoe kan ik nu toch ineens de lamp zien vraag ik...en de dames proberen mij weer af te leiden. Goh zegt ze,wat heb jij een mooie nagels..Nep?? Ehh nep?? zeg ik. Kijk eens goed dan, je bent steeds over mijn handen aan het wrijven dus dan ga je ze maar eens goed bekijken ook. En ook hierbij moest ik wel denken..jij slimme dame :3: Ik zeg, het zijn mijn eigen nagels maar ik doe altijd een dun laagje acryl erover. Zo...ik dacht echt dat het kunstnagels waren hoor. hahaha geweldig...

Ondertussen door al dat gebabbel waren we al klaar. Ik mocht overeind komen, tijdens het lopen naar de spiegel werd ik niet goed en ze ondersteunde mij op tijd. Ik mocht kijken en dacht ok dan! Dik en verkleurd...Pijn? Nee hoor...totaal niet!

Lekker op bed liggen om bij te komen. Kreeg wat te drinken. En ze deden direct verkoelde gaasjes op mijn ogen. Zalig! Ik denk, na anderhalf uur mocht ik mij aankleden, mijn zus heeft mij toen wel moeten helpen. Mijn husband-lief bleef rustig in de wachtkamer en af en toe wat buiten lopen. We mochten naar huis...jippie....slapen! want ik was best wel moe.

Dom dom dom!! Ik was vergeten paracetamol te vragen. Altijd bij en nu niet natuurlijk. Het was die dag al zo verschrikkelijk mistig en toen we terug moesten dus ook. En "even" van Brabant naar Bilthoven..en dan in de mist waarbij doorrijden onmogelijk was, was verschrikkelijk :85: Of iemand zo op mijn hoofd aan het slaan was. :92: Ik kreeg me toch een hoofdpijn!! Ik ben echt wel gewend om hoofdpijn te hebben. Heb ik al heel mijn leven zolang ik het mij kan herinneren. Ook migraine. Maar dit!! Ik werd gek!! De verdoving was iets eerder uitgewerkt dan de bedoeling was. My gosh! wat duurde de rit naar huis lang. Als ik mij nog kan herinneren ongeveer 3 uur. Of ik last had van mijn oogleden zelf?Nee, absoluut niet. Ook gewoon niet gehad. heel bizar. Blauw? Ja, beetje. 2 of 3 dagen geloof ik. Later werd het wat geel en verder niks.

Slapen is goed gegaan. Ik sliep die 2 weken zelfs elke dag een gat in de dag. Zalig!! Alles kon rustig herstellen. Slapen, wat eten en drinken, douchen en hopla bedje terug in,

Al met al...nooit geen spijt gehad.

Het ergste van al dit al? Mijn hoofdpijn op de terugweg..

That's it :125:

Questions? Ask me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Oef.. Ik heb hier ook over zitten nadenken, maar het lijkt mij zoooooooooooooo helemaal niks dat ze aan je ogen bezig zijn. Dat gepulk en die prikjes, en idd opeens dat licht!! Je voelt ze snijden (ja ik ben bij de tandarts ook geen held haha)

Wat voelde je daar eigenlijk van, van dat snijden?

Ik ga niet naar Luijendijk, want ik vond het totaal geen grappige man haha, maar ben benieuwd hoe het voelt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallootjes...

Ook ik heb er heel lang over moeten denken hoor. Want ik ben wat betreft mijn ogen ook verschrikkelijk bang!! Maar het moest echt gebeuren. Ik had zoveel last van fronsende ogen en mijn lenzen en door dat fronsen nog meer hoofdpijn.

Ok, dat snijden...geloof mij!! Je voelt niks van het snijden. Want kan ik zeggen over dat snijden? Je voelt een soort..jeetje hoe zeg je dat..dat er iets over je oogleden gaat.

Die prikjes? Niks van gemerkt..totaal niet. De naaldjes zijn wel zo klein...die kan je gewoon niet voelen. Heb je je weleens aan een speldeknop geprikt? Dat dus.

Maarrre?? nee?? Vond je het geen grappige man? Ik mocht hem wel eigenlijk. Je moet er een beetje doorheen "prikken"bij hem. Meen ik echt. Maar ik ben nogal een flapuit dus het ijs was zo gesmolten hoor LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief van je om dat te zeggen!! Achteraf vond ik dat ook wel van mezelf hoor. Niet op dat moment. Toen ik daar op het bed lag te wachten wilde ik echt wegrennen. En sprak mezelf toen echt goed aan Hahahaha. meen ik echt. En zei, dit kan je wel en hoeveel mooier zal het zijn als het gedaan is. Ok ok drammer, ik blijf wel liggen...

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voelde je daar eigenlijk van, van dat snijden?

Ik heb anderhalf jaar geleden 'n ooglidcorrectie gehad, en was nog niet goed verdoofd toen Schiettecatte begon te snijden...

wil je het echt weten? :98:

Scherp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een boven en onder ooglid correctie laten uitvoeren. Meteen twee in 1 actie , dacht ik toen ben ik er meteen klaar mee . Was achteraf best wel pijnlijk . En ik was bont en blauw . Tijdens de ingreep was ineens de verdoving uitgewerkt... :133: :133: :133: :5: Zo zeg ..... wah... ik ben toen bij PC de Boer geweest in Haarlem , Mediconsult.

Resultaat .... niet echt wat ik had verwacht :108:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

In 2006 heb ik een boven ooglid laten doen bij dr Vermeylen in Turnhout, met een prachtig resultaat!

Maar in 2012 was het weer zover, dat ik het weer nodig vond.

Ik ging toen voor een afspraak voor een BV, bij Dr Nelissen global care clinic, en tevens voor mijn ogen.

Hij vond toen de beste optie onder en boven oogleden tegelijk, en dit is allemaal in 1 keer gebeurd, samen met een macslift, omdat het totaal plaatje, gewoon veel goedkoper was.

Deze dokter Nelissen van Global care clinic is echt geen aanrader, na de operatie, had ik 2 diepe gleuven naast mijn ogen, toen ik op controle kwam, en hem vertelde dat ik die gleuven toch wel heel erg diep vond, vertelde hij, ja kan ik niks aan doen, moest ergens met de huidoverschot blijven.

Hij vertelde kan het inspuiten met hyaluron, maar kan niet te dicht bij het oog spuiten. Zogezegd zogedaan, weer 700 euro armer aan inspuitingen, met nog geen goed resultaat.

Ook heb ik 2 kleine littekens aan de buitenzijde van ogen, blijkbaar van de onder ooglift..

Moet nu ieder jaar in laten spuiten, met dank aan Dr Nelissen.

Binnenkort ga ik naar dr Vermeylen terug, kijken wat hij kan betekenen, met eigen vet inspuiten, of misschien een nieuwe operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.