Ga naar inhoud

Ik heb een vraag aan alle creativelingen hier


Gast Chantal

Aanbevolen berichten

Ten eerste weet ik niet of het mag. Dus zo niet, gooi lekker weg!

Ten tweede is het echt de meest absurde vraag die je kunt hebben. Maar voor mij echt ontzettend usefull!

Misschien lazen jullie in mijn voorsteltopic wel dat ik schrijf. Nu heb ik jarenlang "geoefend" met gewoon fanfiction etc te schrijven (verhalen gebaseerd op film/tv/acteurs, etc). Jaren lang had ik de wens om een gewoon non-fanfic verhaal te schrijven maar dat is me nooit gelukt. Tot nu dan want de eerste is bijna klaar en de tweede staat in de startblokken.

Nu is het zo dat dat tweede verhaal zich afspeelt in Nederland. Grotendeels in een klein polderdorpje, weinig mensen, veel al 65+ers, de plaatselijke supermarkt word bewijs van spreken gerund door Bep van de overkant die niet weet wat haarverf is. Affin.

Ik heb een zelf verzonnen dorpsnaam nodig. Ik kan wel een bestaande nemen maar dan moeten de detailles kloppen en ik vind het veel heerlijker om mijn eigen gedachtegang er op los te laten en zelf het dorp kleur te geven.

Nu schud ik zelf zonder moeite ideetjes uit mijn mouw, maar een dorpsnaam verzinnen lukt me gewoon simpelweg niet.

Dus daarvoor wil ik jullie vragen.

Heeft iemand van jullie leuke suggesties voor dit dorp? Ik hoop namelijk dat jullie op een of andere manier creativer in dit soort dingen zijn dan dat ik dat ben.

Alvast super bedankt!

Enne, nogmaals, als deze vraag dus niet mag, gooi lekker weg :D No heart feelings ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreek je die Ch uit als een G? Dat het Gaamdam is als je het uitspreekt?

Ik vind ze eigenlijk best leuk en ga ze zeker in overweging nemen :D Ik wacht nog wel eventjes of er meer suggesties komen hoor ;)

Thanks voor je ideetjes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hee Chantal,

In een dorp als jij omschrijft werk ik :D

Ben nu heel benieuwd naar je verhaal.

Een buurtsuper heeft dat trouwens niet eens, dat heeft helemaal niks.

Heb ff met je meegedacht maar misschien heb je al een naam.

Zo niet, ik kwam op Sluiskerke. Google kent t niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh echt waar? Wat grappig :D Beetje leuk werken daar?

Ik heb uiteindelijk voor Klepperderken gekozen :D

Maar die jij zegt is ook super :D Ik zet ze gewoon op mijn lijstje van namen erbij :D

Haha en ik ben nog wel eventjes bezig hoor met dat verhaal. Moet zelfs nog beginnen, maar ben eerst met een andere bezig. Die is inmiddels wel af maar moet nu worden doorgelezen, worden verbeterd enz :D

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.