Ga naar inhoud

Waarom niet boven schouder strekken?


Gast BBA

Aanbevolen berichten

Ik heb al gezocht ook op internet, maar wat is de reden dat je de eerste 6 weken na een bv niet boven de schouder mag komen?

Moet met mijn werk veel omhoogsteken maar dan kan ik wel een opstapje gebruiken tzt.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend toevallig gevraagd aan m'n chirurg en hij zei omdat je dan je borstspier gebruikt, hij zei ook als het geen pijn doet en geen kratten bier is die je van die hoogte moet tillen mag je gerust je armen omhoogsteken om iets kleins te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat er niet steeds aan het kapsel getrokken wordt. Als je je armen strekt naar boven, trekt je borst mee naar boven, (ofwel je prothese) en omdat deze nog ingekapseld wordt, wordt er op dat moment ook aan het kapsel getrokken, zeg maar... Als er scheurtjes in het kapsel ontstaan, groeien die wel weer dicht, maar er ontstaat een soort litteken. Over een tijdje, of over een paar jaar, kunnen deze littekens gaan samentrekken. Dit noemen ze kapselcontractie (kapselsamentrekking)

Als je kapselcontractie krijgt, zul je daar in het begin nog niet zo veel last van hebben, maar naarmate de tijd vordert, worden je borsten harder, en naderhand gaan ze ook vervormen. Het kapsel wordt namelijk steeds kleiner, en zorgt ervoor dat de prothese geen ruimte meer heeft in zijn eigen kapsel.

Daarom is het belangrijk om op te passen met wat je doet. Het is heus niet erg als je een keertje iets moet pakken, als het maar niet te zwaar is, en als het maar niet te vaak is!! Niet dagelijks een paar keer overstrekken. De kans is dan groter op complicaties, dan wanneer je je gewoon aan de algemene adviezen houdt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.