Ga naar inhoud

Sporten.. Paardrijden met bv


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb misschien een rare vraag.
Maar hoe ervaren jullie hevig sporten na een bv?
Hoe lang duurde het voor jullie weer naar hartelust konden sporten?
Ik wil namelijk een bv laten doen, maar ik ben mijn paardje min of meer aan het opleiden.
Sinds kort ben ik ook begonnen met hem te springen en ik zou graag weten of dit allemaal geen probleem is met een bv.
Zo zal ik ongetwijfeld nog wel eens tussen de balken belanden en mogelijk nog wel wat vallen.
Kan dit kwaad? Niet tijdens de genezingsperiode bedoel ik dan, maar daarna?

Want eerlijk gezegd zou dat bij mij wel een verschil kunnen maken.
Ik wil absoluut nog blijven sporten en bewegen en kunnen vallen zonder dat dit kwaad kan.

Groetjes

Chinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou zeker rekening met 6 weken even geen sport !

Ik ben ook een fanatieke sporter , helaas is het voor mij ook even afzien .

Ik ben nu 1 week PO , en ik kan je vertellen dat je sporten wel even uit je hoofd zet na de operatie :48:

Herstel is dan het belangrijkste !

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sowieso.. maar mijn paardje moet ook rijden he ^^

Nu daar bestaan wel oplossingen voor.. ben vooral bang voor een scheur achteraf bij een valpartij.. kan dat gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Chinky,

Paardrijden mag je echt 6 weken niet doen!

Mijn paardje wordt gelukkig 3keer per week doorgetraind door een vriendinnetje! Rijdt m2 dressuur en van helemaal stilzetten wordt hij vaak niet beter! Dus super fijn dat ik het zo kon regelen.

Kan je niet ook zoiets regelen? Of dat iemand wil longeren ?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan wel een Bvk gehad , maar ben ook na 6 weken pas weer te paard gegaan .

Heb een sport BH van Moving Comfort ...

Ben wel niet meer zo.n hele fanatieke amazone ...beetje just for fun .

Met mijn senior heb ik vroeger wedstrijden gereden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit ook echt het lastigst. Mag waarschijnlijk 2 maanden niet rijden van m'n pc, en daarna alleen met een stevige sport BH (zal wel even wennen zijn). Maarja longeren enzo gaat de eerste tijd natuurlijk ook niet, hij wil nog wel eens trekken en dat lijkt me niet verstandig.

Met vallen enzo, tja, ik zou me niet teveel zorgen maken, maar ik zou zeker wel wat langer wachten met springen! Je borsten zijn ook na de 6 weken nog aan het veranderen en springen geeft een aardige impact natuurlijk.

En ook kijken naar hoe je je voelt, luister naar je lichaam en dan zal het wel goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties :7:

Ja ik denk dat het zoeken wordt naar een oplossing dan..
Want mijn paardje is een niet zo alledaagse Engelse volbloed dat uit het racemilieu komt.. Dus dat wordt nog zoeken naar een geschikte ruiter.
Gelukkig kan mijn vriend wel longeren.. Springen zal ik nog eventjes uitstellen lijkt me :56:
Maarja.. First things first!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hier ook een fanatieke amazone! Hoewel mijn herstel super tegen viel zat ik er na 6 weken er weer op. Ik moest van mezelf echt 6 weken rust houden, ben wel na 2 weken weer gaan longeren. Rustig begonnen en zo'n 3 keer in de week gaan rijden, met 2 sportbhs baha dat voelde veiliger. Springen zou ik echt even niet aan gedacht moeten hebben, je komt echt hard neer soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.