Ga naar inhoud

gerda73 : 26 mei 2014 : Dr. Karim : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hoi Meiden,

Ik ga 23 mei voor een borstvergroting bij Kliniek Amstelveen, ik krijg een 350 cc ronde mentor prothese op de borstspier en wordt geopereerd door dr Karim.

Ik heb nu een 85a maar omdat dit vaak niet bestaat in maximazers draag ik een 80 B (met ruimte).

Na de operatie hoop ik uit te komen op een nette C cup, omdat ik al redelijk breed ben wil ik mijn borsten niet te groot want dan ga ik volgens mij heel flink lijken.

Nu lees ik van alles of high/low profile of moderate maar wat is nu precies het verschil en ik heb geen idee wat ik ga krijgen.

Kan iemand mij informeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

High profile heeft meer projectie dan Moderate profile. De prothese komt dus meer naar voren toe, maar is hierdoor dus wel smaller als de beide prothese dezelfde aantal cc hebben.

Weet je zelf al welke profile jou prothese heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister gebeld met de kliniek en ik krijg medium profile plus.

Paste het beste bij mijn lichaam en mijn wensen heeft de PC uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pc heeft de breedte van mijn "borstjes" gemeten en moderate zou ni passen in de breedte daarmee dat ik high profile krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey meiden,

Gister geopereerd alles voorspoedig verlopen. Goed geslapen vannacht en de pijn is te doen.

375 cc op de borstspier in Kliniek Amstelveen door dr Refaat Karim.

Ging naar binnen met een A soms B cup en draag nu sportbeha cup C. Wat ik wilde.

Het resultaat heb ik nog niet goed bekeken, vanavond ga ik even douchen en dan ik samen met mijn man even goed naar het resultaat kijken en ook wat foto's maken.

Wat ik wel moeilijk vind is als mijn kinderen thuis zijn, ze merken toch dat er iets met je is, mijn zoon van 5 heeft het alleen maar over mijn tietjes en of het pijn doet dus ws weet binnen kort de hele straat het;-) en mijn dochter van 2,5 wil alleen maar knuffelen en ik ben als de dood dat ze aan mijn borsten komen.

Gelukkig vandaag helemaal alleen met af en toe koffie visite en morgen komt mijn vriendin die de kids gaat entertainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rose en Gerda,

Gefeliciteerd allebei!!!

@Rose : Druk op je borst is normaal. Ik ben 1 week PO, bij mij viel de pijn heel goed mee.
Alleen slapen vind ik lastig. Gaat al iets beter maar heb toch nog altijd pijn in m'n rug tegen de morgen aan.

Veel succes.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

allereerst gefeliciteerd met de boobs, en hopelijk een rustig herstel :)

Ik ben over precies 2 weken aan de beurt, helemaal spannend dus lees natuurlijk elke nieuwe verslag dat binnenkomt over Dr. Karim.

Misschien een hele stomme vraag maar wat betekend PO ik zie het al weken voorbij komen..hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

Gerda, Rose en Ingetje gefeliciteerd met jullie boobies en Danielle & Lotjekapotje met jullie datum :5: spannend hoor!

Leuk je verslag te lezen Gerda. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden en of je tevreden bent met het resultaat.

Groetjes en fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

PO betekend post operatief (na de operatie)

Net even goed naar mijn boobies gekeken maar vind ze echt wel groot!

Maar het echte resultaat zie je pas na 3 mnd! Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's staan in mijn album als het gelukt is. Alleen zichtbaar voor "vriendinnen".

Probeer iedere week een foto te maken en te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ik ben afgelopen maandag geopereerd, het is nu donderdag, en ik heb sinds gister stekende pijnen in mijn linkerborst. Ik heb geen koorts, maar kan me amper bewegen alles doet pijn.

Mijn rechter borst voelt alsof er niets gebeurd is. Het contrast is zo groot vandaar dat ik me zorgen maak.

Heeft iemand hier ervaring mee? kan het een ontsteking zijn of hoort het er gewoon bij en gaat het vanzelf weg?

Twijfel of ik morgen de kliniek moet bellen.

Fijn avond allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook hoor. En herstel in beide borsten loopt meestal niet precies hetzelfde. Dus vandaar een borst wel andere niet.

Let er vooral op dat je huid niet rood wordt en dat je inderdaad geen koorts krijgt. Ik maakte me toen ook zorgen, maar de kliniek belde toevallig de volgende dag en toen was ik gelijk weer gerust gesteld.

Maar mocht je het niet vertrouwen altijd even de kliniek bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ben gerustgesteld! Hou het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miss B,

Hoelang heeft deze pijn bij jou aangehouden? Ik kan mezelf nog nauwlijks aankleden! Heb de kliniek al gebeld maar daar wordt idd aangegeven dat ik me miet ongerust moet maken! Maar doet echt heel pijn ;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat heeft wel een flink aantal dagen geduurd bij mij. Alles moet zich weer gaan herstellen daar vanbinnen... Aankleden kon ik al wel met 5 dagen PO, maar vraag niet hoe... Het is echt een heftige operatie wat je hebt ondergaan, neem echt de tijd voor je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee meis,

Geduld, het kan idd een aantal dagen duren voor je alles weer zelf kan en de steken minder worden, het hoort er helaas allemaal bij!

maaar je krijgt er iets moois voor terug!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx weer gerustgesteld!!!

Weet je wat nu het gekke is dat als ik maar in beweging blijf dat het dan minder word. Dus wel veel dingetjes doen die toegestaan zijn. Broodjes smeren, wasjes opvouwen ed. De pijn is dan ook het heftigst als ik op moet staan, lijkt dan wel door een hele nacht rust (want slapen doe ik als de beste gelukkig) of alles opnieuw "opgerekt" moet worden....

Kan het heftig trekken en steken van het litteken zijn?

Ga in principe dinsdag weer aan het werk (administratief) dus begin me wel een beetje zorgen te maken als het ochtendritueel zo'n drama is, maar heb gelukkig nog 3 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee meiss de ochtend blijft nog wel drama hoor! kben maandag 4 weken po en heb eigenlijk pas sinds een paar dagen dat ik zonder pijn mn bed uit kom, maar het eerste uurtje ofzo is het allemaal nog wel stram en stijf, zoals als je de dag ervoor flink het geknald met sporten haha!

ik weet dat mijn littekens (ik heb ze onder mn oksels) behoorlijk konden trekken hoor! deed geen zeer maar voelt toch behoorlijk vervelend net als die stuwing doet geen zeer maar lekker voelt het niet.

ik ben zelf met 2 weken aant werk gegaan, kinder opvang, maar had na een week ook wel weer aan de slag gekund.

je moet vooral goed naar je lichaam luisteren en doen wat het toelaat!

ik ben nogal geneigd om er door heen te douwen dat moet je echt niet doen hoor!

daar krijg je zeur tieten van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden, het gaat nu eigenlijk prima, natuurlijk voel ik mijn borsten nog wel maar het is echt al een heel stuk beter en die stekende pijn is weg!

Ik sliep steeds half zittend en ben sinds 2 dagen gewoon helemaal plat gaan liggen. En dat scheelt enorm met opstaan. Ik heb het idee dat doordat ik zittend sliep er dan bij het opstaan heel veel druk op de littekens kwam en daardoor die steken

Heb wel net auto gereden en moet zeggen dat vind ik nog wel even een ding, echt zo gek. Nooit geweten dat een autodeur zo zwaar was om dicht te trekken ;-)

En ik gooi gewoon mijn achterklep open, lekker slim......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiden,

Ik moet volgende week woensdag op 1ste controle, dan ruim 2 wkn PO. Maar wat gebeurt er eigenlijk op zon'n controle.

Neem aan dat je pleisters worden verwijderd maar worden bijvoorbeeld ook je hechtingen verwijderd of lossen deze vanzelf op?

En wat gebeurt er nog meer? Kan een arts ook al voelen hoe het met de kapselvorming gaat?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee meis,

idd de pleisters gaan eraf, als je in nl bent geopereerd ga k er vanuit dat je oplosbare hechtingen heb, en worden de knoopjes losgeknipt, hier heb ik niks van gevoeld.

verder doen ze ff voelen en kijken hoe je borsten erbij hangen.

en stellen ze wat vragen over je herstel.

Ik stond met 5 minuten weer buiten haha!

over kapselvormingen weet ik niet, maar denk niet dat een arts dat echt kan voelen zo vroeg int herstel maar pin me daar niet op vast!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.