Ga naar inhoud

Borstvergroting met MS


Louboutin22

Aanbevolen berichten

Vanwege het feit dat ik nergens kon lezen dat er dames waren die MS hadden en een borstvergroting deden wil ik bij deze een topic openen zodat ik misschien andere MS patiënten hiermee kan helpen.

Ik heb zelf anderhalf jaar MS met ups en downs. Desondanks wou ik die verschrikkelijke ziekte niet de kans geven om mijn droom te verpesten. Het is wel sterk aangeraden om een borstvergroting te doen als je geen schub (MS aanval) hebt. Niet dat je daar veel zin in hebt dan maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Bespreek dit ook goed met je neuroloog zodat hij/zij op de hoogte hiervan is.

In de kliniek waar ik werd geopereerd is naar voren gekomen dat je een grote kans hebt op een terug val wat ik persoonlijk het waard vond aangezien ik met bepaalde dingen mijn MS niet de baas te laten zijn!

Ikzelf ben kort geleden onder het mes gegaan. De narcose was geen probleem. Maar ik heb nu wel een flinke schub. Omdat mijn neuroloog op de hoogte was van dit, is er besproken om een prednison kuur te ondergaan.

Maar dat mag absoluut niet snel, aangezien prednison zo sterk is, kan het ernstige complicaties geven voor je na behandeling. Daarom mag ik pas een kuur 4 weken na de operatie.

Onthoud wel dat niet iedereen met MS hier zo op reageert, maar houd er ook rekening mee!

Het is al zwaar genoeg om hiermee te leven en waarom zou jij je niet gelukkig mogen voelen met een borstvergroting, net als iedereen?

Als iemand hier vragen over heeft dan mag diegene ze gerust aan mij stellen.

Ik hoop hiermee mensen te kunnen helpen, zeker omdat ik nergens op internet kan lezen wat het precies met je kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw echt alle respect voor jou!

Dat je de stap toch genomen hebt ondanks de mogelijke gevolgen. Sowieso dat je zo sterk staat met zo'n verschrikkelijke ziekte!

Ik hoop voor je dat je een goed herstel hebt, ook met de prednison.

Liefsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Maris :) het is niet altijd even makkelijk en nu ook, ik wist dat ik een aanval zou krijgen, maar toch laat ik de MS niet over mijn leven bepalen! Ik hoop dat andere dames met MS zich hierin kunnen vinden en weten dat het mogelijk is!

En ik kan niet wachten op de prednison kuur! Het is echt paarden middel, als iemand heel ziek is, voelt diegene zich normaal, als je je normaal voelt, voel je je als super man :) dus er zijn altijd alternatieven voor als je na een bv heel ziek wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa en zo is het! Heel goed dat je ondanks dat je wist dat je aanval ging krijgen je het toch gedaan hebt. Super goed ! :)

Nog een paar weekjes en dan ga je je hopelijk wat beter voelen met de prednison

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me heel goed voorstellen dat je toch een leven wilt ondanks MS. Zelf heb ik ME en ook implantaten. Alleen, nu blijkt dat ASIA veel overeenkomsten heeft met ME, en Natrelle, waar ik mijn implantaten van heb, de veiligheid van prothesen niet vast heeft gesteld voor vrouwen met autoimmuunziekten. Dat risico heb ik er dan weer niet voor over, dus ik laat ze verwijderen. Heeft jouw neuroloog daar nog iets over gezegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lodieke,

Wat erg voor je! Ik snap heel goed dat je ze om die rede laat verwijderen. Je gezondheid hoort namelijk ook op nummer 1 te staan. Mijn neuroloog heeft hier op geantwoord dat de kans klein is en zodra ik symptomen ondervind ik ze ook per direct moet verwijderen.

Desondanks heb ik het toch doorgezet. Het klinkt misschien heel vreemd in iemand anders oren, maar ik ben een jaar depressief geweest over de diagnose en de problemen die ik onder vond door de MS zelf. Ik ben hier bewust in gestapt en als ik er ooit problemen mee krijg heb ik daar wederom voor getekend.

Dat laat wel zien hoe belangrijk ik nieuwe borsten vind. Ik ga liever ook jonger dood, met het idee dat ik er alles uit heb gehaald, dan altijd voorzichtig te hebben geleefd.

Ik wens jou heel veel sterkte toe en hopelijk lijd je hier niet te veel aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me je standpunt goed indenken. Als je ziek bent ben je al beperkt, dan wil je juist uit het leven halen wat erin zit. Depressie over de ziekte komt me ook bekend voor. Gek genoeg wil ik ze nu verwijderen met dezelfde redenen waarom ik ze liet plaatsen. Ik dacht toen; ik heb al zo lang klachten, ik wil nu wel eens iets leuks. Nu denk ik: ik heb al zo lang klachten, ik wil met de mogelijkheden die ik over heb niet gokken. Wat ik heel vervelend vind aan ai klachten is dat ze kunnen blijven bestaan na de verwijdering van de oorzaak. Ze kunnen ook niet alle siliconen verwijderen als die buiten het kapsel zijn gekomen. Wel uit de oksel, maar ze kunnen ook naar andere plekken. Anders zou ik geruster zijn nu ik nog moet sparen voor de operatie. Ik kan pas in 2016 onder het mes en ze zijn dan negen jaar oud, helaas verloopt het leven van prothesen niet altijd even voorspelbaar. Soms komen ze er na 10+ jaar uit zonder veel gezweet te hebben, soms zijn ze na drie jaar al stuk. Jij ook veel sterkte! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoewel ik erg opzie tegen een operatie vanwege mijn ziekte. Het is voornamelijk een geldkwestie. Oorspronkelijk was het plan om elke tien jaar onder het mes te gaan voor een prothesewissel, tot de lift "nodig" was. Alleen zijn mijn inkomsten door mijn ziekte veel lager geworden, waardoor ik niet meer zo makkelijk geld opzij leg. Ik ben dan nog wel binnen de tien jaar in 2016, maar nu dat ASIA meespeelt, wil ik liever eerder. Het is lastig dat je met een echo niet zeker bent van de staat van je implantaten. Zelfs met een MRI niet, en dat lijkt me ook geen pretje voor mijn gestel. Destijds werd er nog keihard gezegd dat ze niet meer zweten/lekken/scheuren, maar ik lees het erg vaak nu over de Natrelle implantaten, en meestal gaan de scheuren onopgemerkt, blijkt pas bij echo/MRI/operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk voor je. "Gelukkig" krijg ik elk half jaar een MRI van mijn hersens/rug dus hopelijk dat als dat gebeurd, een scheur snel wordt opgemerkt alleen zeker ben je nooit.

Kun je geen aanvraag doen voor vergoeding? Aangezien dit wel een ernstige gezondheid kwestie is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames!

Wat heb ik een respect voor jullie allebei zeg!

Ik weet dat je, als je een scheur in je implantaat hebt of een andere reden waardoor het medisch noodzakelijk is om je prothese te verwijderen de verzekering dit dekt. De dekking is dan echter wel alleen voor de ok, en niet voor bijvoorbeeld nieuwe prothesen ( die betaal je dan dus zelf ). Ik werk zelf bij een zorgverzekering en spreek vaak met de adviserend geneeskundige en medewerkers van de afdeling machtigingen die dit soort machtigingen beoordelen. Heb het voor mezelf ook even nagevraagd voor ik mijn bv liet doen ;)

Lodieke het lijkt me dat dat stukje van je operatie dus best wel eens vergoed kan worden. De borstlift gaat vast onder cosmetisch vallen en zou je dus wel zelf moeten betalen, maar ik denk dat er best kans is dat je een deel vergoed zou kunnen krijgen?! Waarom laat je je chirurg geen machtiging indienen bij je verzekering? Als het goed is ontvang je dan schriftelijk bericht van je verzekering meteen kosten plaatje. Wie weet is het dan eerder mogelijk?

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat scheuren toch in 89% van de gevallen door een MRI worden opgepikt, dat is alweer veel beter dan een echo. Heeft een MRI effect op jouw gestel, of voel je er naderhand niets van? Momenteel wordt het risico op ASIA of verwijdering wegens genegeerde contraindicatie nog niet gezien als "medisch". Best wel zot, als de fabrikanten van prothesen (Natrelle en Mentor in elk geval) het zelf melden als contraindicatie. Maar heel weinig pc's geven dat door aan hun patienten, de brochures waar het in staat zie ik zelf nu pas. Een scheur is wel reden tot vergoeding van operatie, maar die moet dan wel opgemerkt worden. Omdat mijn klachten al van voor de bv zijn, heb ik met moeite een verwijzing naar de pc gekregen van mijn ha. Die kan dan evt. een echo laten maken. Het is dus belangrijk dat ik nu naar een pc ga die die klachten erkent, want anders is 8 jaar prothesen nooit een reden voor een echo.

Marieke, ik ga wel vragen of de pc een aanvraag in wil dienen, ook als er geen echo wordt gemaakt of als er niets op te zien is. Ik heb wel al gelezen dat als je geen scheur of kapselcontractie hebt, de kans op vergoeding zo klein is, dat pc's de aanvraag niet altijd in willen dienen. Ook weer gelezen dat het iemand wel gelukt is, maar ik kon niet achterhalen hoe. Haar implantaten kwamen eruit zonder veel gezweet te hebben en ze had geen ASIA, dus misschien heeft de aanvraag zelf ingediend. Ik heb wel een vraagje, Ginny op dit forum informeerde bij haar verzekeraar en die zei dat explantatie wel vergoed wordt als er geen nieuwe implantaten worden geplaatst, plus het fatsoenlijk maken van de borst zou dan ook vergoed worden. Dit zou een regel zijn van de NZA, maar ik kan het niet terugvinden. Weet jij hier iets van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je arts zeker duidelijk laten aangeven wat de reden is, eventueel met die brochures die je hebt er bijgevoegd. Ik durf niet te zeggen hoe dat zit maar kan van de week best even informeren hoor, zonder aan te geven dat ik dat voor jouw doe uiteraard. Kan natuurlijk ook per verzekering verschillen maar zou gewoon eens navraag doen.

Wie weet kunnen zij me gewoon die stukken geven van de NZA!

Ik ga eens even subtiel informeren voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Marieke :).

Nee Lodieke, totaal geen effect op mijn gestel!

Ik hoop dat je het vergoed krijgt en wat tof van je Marieke om eens subtiel navraag te doen.

Ik ben blij dat dit niet alleen over ms gaat maar ook over andere auto immuun ziektes en het risico over mogelijke ziektes wegens siliconen.

Niet dat iedereen ze krijgt (gelukkig maar!) maar je leest er hierover niet zoveel wat ik toch miste op een forum als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik ook overwogen, zeker omdat mijn vader wou dat ik het in New York liet doen (hij komt daar vandaan en woont daar). Maar heb toch besloten om het hier te doen en om voor siliconen te kiezen. Het heeft namelijk ook siliconen uiteinden dus het maakt niet of het nou siliconen zijn of hydrogel, komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

Vergeten toe te lichten: in de VS word er weinig siliconen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt om de vulling te gaan bij prothesen. Bij doorzweten en lekken komen er siliconen vrij bij de ene prothese en hydrogel bij de andere. De envelop zelf schijnt geen siliconen af te geven, en er wordt bij hydrogel ook minder kapsel aangemaakt omdat het lichaam de prothese meer als "eigen" ziet. Wellicht is er dan dus ook verder minder afweeractie in het lichaam. Of er echt helemaal geen siliconen van de envelop afslijten in kleine deeltjes, weet ik niet, maar hydrogel geeft minder tot geen ASIA klachten. Alleen, hydrogel prothesen bevatten methyleenblauw, wat niet samengaat met medicijnen voor pijnonderdrukking die veel ai patienten gebruiken.

Bedankt voor het starten van dit topic. Laatst was er iemand die vroeg naar fibromyalgie en bv, dus wie weet komt die ook nog hier langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje dat wist ik dus niet! Ik dacht omdat het envelopje dus van siliconen is gemaakt heeft het het zelfde effect. Had ik toch naar mijn vader moeten luisteren!

Graag gedaan, ik ben blij hoe deze topic een andere wending heeft gekregen, super veel informatie staat hier nou op!!

Ik duim voor je dat je operatie vergoed wordt. Dit is namelijk wel een kwestie van ernstige gezondheidsklachten.

Ik ga ook heel diep hierover nadenken over hoe ik verder ga. Ik ben 9 dagen PO en een nieuwe operatie met hydrogel zit er niet in. Hopelijk over een jaar want deze topic heeft mij echt wakker geschud! Jij ook bedankt met het delen van je verhaal, hopelijk gaan er meer meiden nadenken over dat siliconen ook fikse nadelen heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist het ook niet. Pas toen ik las dat er minder kapsel gemaakt wordt om een hydrogelprothese, ging bij mij een lichtje branden. Ik dacht dat kapsel alleen te maken had met de ruwing van de envelop, maar een hydrogel heeft een gladde envelop volgens mij, en kun je toch op de spier plaatsen. Je bent pas heel kort po, een prothese cohesief 3 zoals de jouwe gaat meestal niet meteen al zweten. Je vader dacht waarschijnlijk aan zoutwaterprothesen, die zijn weer anders dan hydrogel. Dus mocht je bepaalde pijnstillers of SSRI's gebruiken, dan kun je die volgens mij wel nemen. Die hebben wel weer andere nadelen, maar dat hou je toch.

Hoe meer ik nadenk over de risico's van siliconen bij ai klachten, hoe meer ik vind dat verzekeraars een explantatie moeten vergoeden als je niet bent voorgelicht bij je bv, of als je later een diagnose krijgt. De gezondheidszorg moet vrouwen ook beter informeren en erop toezien dat pc's hun patienten informeren. Die hele Natrelle brochure moet samen met de patient doorgespit worden. Ik las trouwens van iemand die na twee afwijzingen van de verzekeraar het toch vergoed heeft gekregen, hoewel de prothesen alleen gezweet hadden en niet stuk waren. Dat zou ik dus ook nog kunnen doen als ik niets vergoed krijg, en ik daar de energie voor heb. Dan krijg ik het wel pas achteraf terug, maar er zijn al vrouwen die voor hetzelfde strijden, en wellicht helpt dat met nieuwe regels opstellen voor explantatie.

Destijds dacht ik dat ik bij klachten meteen tot explantatie over zou gaan, maar nu wil ik echt die lift erbij. In die Natrelle brochure staat ook dat het dragen van prothesen blijvende schade aan je weefsel kan veroorzaken, dus bijvoorbeeld dat je bij explantatie deuken hebt die niet meer weggaan. Het is niet alleen maar de holte die dichtgroeit in een aantal maanden en dat het dan weer als vanouds is. Teruggaan naar een ongelijk slap cupje met de eventuele deuken en onregelmatigheden lijkt mij te moeilijk. Ik heb die operatie ook niet voor niets gedaan. Het was echt lift of prothesen. Als mijn kapsel dun was en de prothesen zouden niet veel gezweet hebben, dan zou ik in principe nu wel al de explantatie kunnen betalen. Maar dat weet ik dus niet van tevoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt je hebt gelijk, hij bedoelde zoutwater oplossing (saline). Ik wist niet dat dat weer anders was. Maar gladde envelopjes draaien toch ook makkelijker?

Verder heb je helemaal gelijk met het feit dat er weinig voorlichting wordt gegeven.

Op zich heb ik (nog) geen spijt ook omdat ik er zo blij mee ben hoe het er nu uitziet alleen ligt het toch wat gecompliceerder dan de meeste mensen denken.

Ik hoop dat je een hele mooie lift krijgt! Ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om aan een lege cupmaat te denken, zeker omdat je weefsel waarschijnlijk is aangetast en dat je deuken kan hebben.

Oh bah meid, ik duim voor je dat alles goed komt!

Verder qua pijn medicatie gebruik ik lyrica (voor zenuwpijn). Ik heb dit ook besproken met de chirurg en ze zei dat het geen probleem was, zelfs de anesthesist had geen problemen ermee dus ik ga ervan uit dat het geen schade zal opleveren.

Ook ben ik met je eens betreft de voorlichting. Er wordt te luchtig over gedaan terwijl het toch echt wel een serieus probleem is!

Ik kijk het persoonlijk nog even aan. En misschien ga ik wel voor een wissel die minder schadelijk is. Alleen merk ik wel dat er weinig chirurgen zijn die voor saline kiezen. Weet jij waarom dat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ah ik dacht dat je nog moest. Het gaat idd om de vulling en die is bij de hydrogel 'veiliger' voor je lichaam! Zou het nu gewoon aankijken en er van genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

De saline implantaten hadden veel problemen met lekkage vanwege het ventiel en voelt wat harder aan (als ze vol staan) en naar het schijnt klotst het water.

De hydrogel is zeg maar een combi tussen saline en siliconen. Zoutwatervulling met suiker waardoor het als gel (en dus natuurlijk) aanvoelt en je het niet voelt klotsen, meer vergelijkbaar met siliconen maar wel veel soepeler. wel een siliconenenvelop om kans op lekkage te verminderen. Word weinig gebruikt door pc's, vele zeggen vanwege de lekkagekans. Maar ze lekken helemaal niet sneller, alleen als ze lekken merk je het gelijk en bij siliconen kan je gerust jaren doorlopen met een scheur. Siliconen zijn in opspraak geweest en het aanbieden van deze prothese kan gezien worden als een bevestiging daarvan, of zo denkt men. Dat staat haaks op het aanbieden van siliconen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijnstillers en andere medicatie is alleen schadelijk bij hydrogel prothesen, vanwege de interactie met methyleenblauw. Saline prothesen met ventiel kregen makkelijk lekkage, inderdaad, er waren toen ik destijds op borstenforums zat veel die ermee terugkwamen bij de pc. Ik weet niet wat de scheurpercentages zijn voor hydrogel, ik heb ze alleen gevonden voor Natrelle 410.

Bedankt voor al je goede wensen, dat helpt me zeker. :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die Natrelle brochure staat ook dat het dragen van prothesen blijvende schade aan je weefsel kan veroorzaken, dus bijvoorbeeld dat je bij explantatie deuken hebt die niet meer weggaan. Het is niet alleen maar de holte die dichtgroeit in een aantal maanden en dat het dan weer als vanouds is. Teruggaan naar een ongelijk slap cupje met de eventuele deuken en onregelmatigheden lijkt mij te moeilijk. Ik heb die operatie ook niet voor niets gedaan. Het was echt lift of prothesen. Als mijn kapsel dun was en de prothesen zouden niet veel gezweet hebben, dan zou ik in principe nu wel al de explantatie kunnen betalen. Maar dat weet ik dus niet van tevoren.

Hoi Lodieke,

Kan ik die informatie die je hier schrijft over schade aan het weefsel ergens terugvinden op internet?

Dat de holtes dichtgroeien wist ik niet, maak me ook zorgen over hoe het er straks uit gaat zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.