Ga naar inhoud

maat bepalen met rijst?


ommekeer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels in de informatie-modus terecht gekomen en de beslissing qua operatie-locatie is gemaakt.

Tijdens het passen zijn we voorlopig uitgekomen op dual-plane anatomisch (natrelle) 475 cc.

Qua hoeveelheid vond ik het nogal wat, maar doordat ik een brede borstkas heb leek het niet heel overdreven.

Zelf heb ik tijdens een ander consult dezelfde protheses maar dan 425 cc als advies gekregen,volgens de arts zou meer onnatuurlijk worden.

Ik heb nu echt een leeggelopen B,het is enkel vel met weinig vetweefsel.

Nu heeft de arts-assistente me geadviseerd om thuis met rijstgevulde zakjes te passen, maar jeetje ze lijken nu juist weer enorm.

Hoe hebben jullie thuis "geoefend"om de twijfels weg te halen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag zeg, vroeg ik me ook af! ik had wel ergens gelezen dat iemand der ijst eerst kookte en die in zakjes deed.
Misschien dat je ze kan passenin de sportbh die je toch moet kopen .. teminste dat lijkt mij wel een goed idee :)

Spannend hoor, waar ga je je laten opereren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb dit niet gedaan. Het is denk ik nogal lastig om te doen ook omdat je eigenlijk niet helemaal een reëel beeld krijgt. Het is moeilijk om de projectie van de prothese te krijgen. Het lijk misschien heel veel het aantal cc, maar ik denk dat het wel meevalt. Als je lege borsten heb moet je natuurlijk je velletje wel goed opvullen en dan heb je al snel wat meer cc's nodig. Zelf had ik ook lege borsten en heb 535cc uhp gekregen. Dit klinkt heel veel, maar het valt wel mee en het was nodig om juist die leegte op te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lotjekapotje: het passen in de sportbh heb ik inmidddels gedaan, maar ik heb er niet zoveel gevoel bij dat het er ook daadwerkelijk zo uit gaat zien.

Esmiralda: jouw verhaal lijkt op het verhaal van de arts, ik heb een brede borstkas en daardoor meer opvulling nodig om de "leegte"te vullen en het natuurlijk te laten zijn, dank je wel voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook geprobeerd maar wat een gestuntel is dat zeg, mn vriend en ik hebben echt staan gieren met zn 2e..

Ik heb samen gekozen met de arts voor 300 cc achter de spier, wat mij toen heel mooi leek

de twijfels slaan nu wel toe, en ben bang dat het te klein wordt

heb nu een 75 B maar heeft iemand enig idee hoeveel cc 1 cup maat is, en waar ik dan ongeveer op uit zal komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd met zakjes water, nou ik kan je vertellen das geen aanrader. De zakjes gingen kapot en ik zat dus helemaal onder het water haha. Thuis oefenen heb ik dus niet echt gedaan, ik heb eigenlijk echt super veel foto's bekeken, vooral hier op het forum om er een beeld van te krijgen hoe het er bij mij uit zou zien. Ik had eigenlijk 375cc gepast maar toen ik wat foto's hier had gezien vond ik dat toch wat te klein voor mij, zeker omdat iedereen ook zegt dat je echt niet te klein moet gaan. Dus heb ik toen tegen de chirurg gezegd dat ik wat groter wilde en toen is het links 450cc en rechts 375cc geworden. En ik vind ze perfect, zelf. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd met zakjes water, nou ik kan je vertellen das geen aanrader. De zakjes gingen kapot en ik zat dus helemaal onder het water haha. Thuis oefenen heb ik dus niet echt gedaan, ik heb eigenlijk echt super veel foto's bekeken, vooral hier op het forum om er een beeld van te krijgen hoe het er bij mij uit zou zien. Ik had eigenlijk 375cc gepast maar toen ik wat foto's hier had gezien vond ik dat toch wat te klein voor mij, zeker omdat iedereen ook zegt dat je echt niet te klein moet gaan. Dus heb ik toen tegen de chirurg gezegd dat ik wat groter wilde en toen is het links 450cc en rechts 375cc geworden. En ik vind ze perfect, zelf. :)

Zie nu ineens dat ik een foutje heb gemaakt, ik heb rechts niet 375cc, maar 425cc :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

We hebben het ook geprobeerd met rijst en water.. en ook nepborsten maar het werkt allemaal niet.

Ik zat ook de twijfelen, want bij ons 1e consult zei de arts 530 cc en dat vond ik nog al veel, maar hij had geen pas protheses bij zich dus we zijn later voor een 2e consult heen geweest, en er werd in een verkeerde maat bh weer wat gefrommeld... dat ik dacht dat weet ik niet. Daarom naar een andere gegaan, en daar was echt max 375.. dus ik twijfel, wat een verschil. Want ik wil ze ook niet te klein, maar echte hele groten wil ook niet.

Bij de laatste weer vd 2e keer geweest en nu komt er 445cc in. En op 'goed geluk' hopen dat ze goed worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.