Ga naar inhoud

Poison Ivy : 11 augustus 2014 : Dr. Jacobs : HH. Ziekenhuis Lier


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen en heb nu besloten om mezelf te laten 'horen'.

Op 11 augustus wordt ik geopereerd door dokter Walter Jacobs in Lier. Ik heb al veel verhalen gelezen maar nog niets dat aansluit bij mijn eigen verhaal. Misschien heeft er iemand al wel iets over geschreven maar ik geef toe dat ik nog niet alles heb gelezen. :-p Ik geef toe dat ik me enorm schaam en er zijn vijf mensen in mijn omgeving die mijn verhaal kennen. Daarentegen ben ik er wel van overtuigd dat jullie mijn verhaal zullen begrijpen en me steunen. Dat heb ik al wel gemerkt in de verhalen die ik hier heb gelezen.

Mijn borsten zijn niet gelijk geëvolueerd tijdens mijn puberteit. Ik weet dat geen enkele vrouw van nature even grote borsten heeft maar bij mij is het verschil echt extreem. Rechts heb ik een AA en links een mooi B cup. Al jaren stop ik rechts een uitwendig hulpstukje in mijn bh om het verschil zo veel mogelijk te verbergen en de buitenwereld merkt het echt helemaal niet. Ongeveer 11 jaar geleden had ik al beslist om langs de plastische chirurg te gaan. De operatie was al volledig gepland maar toen heb ik toch te veel schrik gekregen en heb alles afgezegd. Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en ga ik er voor. Elf jaar geleden vond je ook nog niet de informatie over dit soort zaken zoals je die nu kan terugvinden.

Rechts krijg ik een implantaat en links wordt mijn borst gelift om het resultaat mooi te laten uitkomen. De vorige keer had ik toelating van de ziekenkas om dit volledig terug betaald te krijgen en nu wacht ik op een nieuwe toelating. Hopelijk komt dit ook in orde.

Ik heb geen idee wat soort implantaat ik ga krijgen maar ik hoop gewoon op een mooi resultaat. Kan er iemand zeggen hoe het voelt aan de binnenkant? Voelt het eng? Vies? Raar? Hoelang voor het went?

Alle tips en adviezen of links naar verhalen zijn meer dan welkom!

Groetjes,

Ivy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivy, ik voel helemaal niets engs of wat dan ook binnen in mijn borst. Heb het gevoel dat ik terug zwanger ben. Ze zijn nog heel gevoelig, nog hard, ik kan ze nog niet bewegen zeg maar. Gespannen borsten dus die eigenlijk moeten leeggedronken worden. Weet niet of je kinderen hebt, dan begrijp je het misschien. Hoe dan ook ben ik nog maar 18 dagen po en ben ik super tevreden dat ik het gedaan heb. Ga ervoor meid zou ik zeggen. Wat houdt je tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik heb eerder een zelfde verhaal gelezen hier op het forum, zal straks voor je kijken of ik het terug kan vinden.. Dit lid wil namelijk ook graag in contact komen met iemand een zelfde situatie, dus misschien wel leuk als jullie in contact kunnen komen..

Ik heb helemaal geen eng of vervelend gevoel in mijn borsten.. eigenlijk voel ik zo helemaal niet dat er iets in zit... Voordat het went gaat er wel een tijdje overheen hoor, dat is niet met 2 weken gebeurd... Nog steeds als ik bepaalde bewegingen is het een naar gevoel en dan ben ik toch wel een half jaar po.. maar ik heb mijn protheses op de dual plane methode gekregen, dus half achter de spier..

Heel veel succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zazoeke en bedankt voor je reactie! De operatie is nu zeker gepland en dit keer wil ik er helemaal voorgaan. Alle verhalen hier hebben zeker geholpen maar ik zit zeker nog met vragen hoor. Ik denk dat ik elf jaar geleden gewoon nog te jong was. Toen was ik nog maar vooraan de twintig. Ik heb een geweldige vriendenkring maar die bestaat voornamelijk uit mannen maar de laatste jaren zijn er veel meer vrouwelijke vrienden bijgekomen. Ze dragen leuke jurkjes en ik voel me daar te onzeker voor - waarschijnlijk omdat ik me geen 100% vrouwelijk voel. Ook ben ik altijd verschrikkelijk gek geweest van zo'n jurken films met corsetten. Misschien dat ik dat niet kan dragen na een borstvergroting omdat het niet goed is voor het implantaat of omdat de rest van mijn figuur het niet toelaat, maar het feit dat het niet kan omwille van mijn borsten is gewoon te jammer.

Ik heb geen kinderen dus nog geen ervaring op dat vlak. :-)

Ik ben misschien een beetje aan het zeuren of misschien zijn er dames die hetzelfde gevoel hebben/hadden.

Na wat gelezen te hebben merk ik dat velen van jullie last hadden met slapen en rugpijn en dat tillen niet zo gemakkelijk is. Ik woon alleen maar heb zeker de steun van mijn ouders en dus zou ik zeker daar kunnen logeren. Is het verstandig om voorbereidend werk te doen? Mijn borden, glazen en tassen staan bijvoorbeeld in de hoge keukenkastjes, is het dan belachelijk om ze al klaar te zetten op een tafel niveau om alles bereikbaar te hebben? Hebben jullie voorbereidingen getroffen op eender welke manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindytje, ook bedankt voor je reactie! Het zou inderdaad fijn zijn om met iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten in contact te komen. Ik ben onlangs een Brits forum tegen gekomen en het is opmerkelijk hoeveel meisjes dit probleem ook hebben. Vaak gaat het bij hen gepaard met scoliose maar dat heb ik dan weer niet.

In elk geval tel ik nu de dagen af tot ik die rottige vulling niet meer moet gebruiken en gewoon kan gaan bh-shoppen zoals andere vrouwen! Nu doe ik dat liefst alleen zodat niemand zou kunnen merken wat er aan de hand is. Vorig jaar ben ik met een paar meiden op vakantie geweest en deelden we een kamer. Wel, thuis slaap ik zonder bh maar die paar nachten heb ik altijd met geslapen puur uit angst dat ze zouden merken dat mijn borsten niet kloppen. Moest ik het kunnen, ik zou die vulling na de operatie ceremonieel verbranden. :-p Het ding is natuurlijk gevuld met één of andere gel dus dat zou best onverstandig zijn. :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Super dat je deze stap neemt meid. Natuurlijk is het een hele beslissing, maar vele denken hier achteraf toch dat ze het veel eerder hadden moeten doen. Ik voel mijn protheses niet zitten. Als ik aan mijn borsten zit of ga duwen ofzo dan kan ik ze voelen, maar dit is geen raar of vies gevoel. Met de dagelijkse dingen voelen mijn borsten niet anders dan voorheen.

Heel veel leesplezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo ladies,

Het is ondertussen nog maar 18 dagen voor de operatie en ik ben zowel nerveus als benieuwd. Hoeveel pijn zal ik nadien hebben? Hoe lang zal dat duren? Wat zal ik een tijdje niet kunnen of mogen doen? Dat soort praktische zaken. Als er nog iemand daar wat meningen kan over delen, tips kan over geven of eender wat ik nog kan meenemen is dat natuurlijk altijd welkom!

In elk geval ben ik binnen drie weken op deze dag al terug uit het zieknhuis met beautiful boobs.:-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Poison Ivy,

wat goed van je dat je zo open bent in je stukje .al nerveus voor over 18 dagen.?

Ik zit ook met die praktische vragen wat voor sport bh (maat) moet ik halen, wanneer kan ik weer sporten,

hoe ga ik het hier op het thuis front regelen,maar laat het maar beetje los en komt vanzelf op zn pootjes terecht :71:

grtj ilona

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wel dames, tijd voor mijn verslagje. Ik wist niet goed of ik een nieuw topic moest beginnen en ik zou niet weten waar ik het moet plaatsen! Ik heb namelijk één lift en één vergroting gehad. :-p

Ik ben om 11:50u maandag geopereerd en was om half 2 alweer wakker. Nog even blijven liggen op recovery en dan ben ik terug naar mijn kamer gebracht. Ik had een hele band rond mijn borsten wat wel speciaal aanvoelde maar eigenlijk had ik best weinig pijn of ongemak. Dinsdagochtend is dan alles er af gegaan en mocht ik een sportbeha aandoen. Ik moet zeggen dat het zicht van mijn gevulde borst wel heel raar was. Het voelde niet zo maar het was vooral het zicht. Ik ben er van overtuigd dat ook de psychologische gewenning aan mijn nieuwe borsten z'n tijd nodig heeft.

Ik heb enkel last van het slapen en dan vooral van mijn rug. Ik ben het helemaal niet gewend om zo te slapen maar ik ga vanavond proberen om op een luchtmatras te slapen. Tot en met woensdag heb ik pijnstillers genomen en had ik voornamelijk last van de dwarslijn onder mijn borsten. Ik denk dat het mijn buikspieren zijn van me telkens met behulp van die spieren weer recht te brengen. Met de arm aan de kant van mijn vergrote borst kan ik nog niet alles zoals druk zetten of reiken maar ik behelp me en laat me helpen waar nodig. :-)

Verder kan ik deze ingreep vooral aanraden aan andere dames die ook tubulaire borsten hebben. Ik heb er zeker nog geen spijt van gehad en eens alles volledig genezen is zal ik er helemaal van kunnen genieten denk ik. Let er wel op dat het nog even psychologisch wennen is maar dat komt zeker ook nog wel!

Dank aan de mensen die aan mij gedacht hebben en mij gesteund hebben. Wie nog verdere vragen voor mij zou hebben over dit specifieke onderwerp mag mij zeker een privé berichtje sturen.

Lieve groet,

Ivy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivy

Ik lees dit topic net voor het eerst, en wil je in ieder geval een goed herstel wensen!!!

Fijn dat je nu 'completer' bent door je nieuwe borst. Het zal zeker even wennen zijn, maar ik denk dat dat allemaal wel goed komt ;)

Laat je inderdaad zoveel mogelijk helpen, want het is wel belangrijk dat je goed herstelt. Rijk niet te hoog, liefst niet hoger met je ellebogen dan je schouders en niet te zwaar tillen.

Een heel goed herstel!! en gefeliciteerd met je mooie gelijke voorgevel :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, dames! Qua pijn mag ik zeker niet klagen. Er begint nu wel terug wat leven in mijn tepels te komen maar dat noem ik eerder gewoon wat lastig en ongemakkelijk dan pijnlijk.

Verder luister ik heel goed naar mijn lichaam. Als ik voel dat iets niet gaat ga ik er mezelf niet toe dwingen en wacht ik tot één van mijn 'hulpjes' langskomt. Het opendraaien van een fles is bijvoorbeeld iets dat ik elke keer vraag omdat die beweging net iets te veel kracht vraagt van mijn rechterarm.

Oh ja, voor de geïnteresseerden, er zit een silicone gel implantaat van 210cc in om een mooi evenwicht te creëren. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte gefeliciteerd! Net je verhaal gelezen ne echt..dit gaat je goed doen! Ik heb er iig nooit spijt van gehad en had eerder ook cub T (theezakje). Ben nu net gewisseld dinsdag dus we zijn met een groepje aant herstellen momenteel! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de nieuwe boobs!

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Heel goed dat je naar je lichaam luistert, want goed herstellen is natuurlijk heel belangrijk ;)

Fijn herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Afgelopen dinsdag ben ik op controle geweest bij de chirurg en dan mochten de hechtingen er weer uit. Aan de kant van de vulling viel dit goed mee maar bij de lift... Damn! Dit is rond de tepel gedaan en die hechting ging er toch iets moeilijker uit. Nadien deed dit absoluut geen pijn meer. Ik ben meteen Nivea beginnen smeren op de littekens en enkele korstjes beginnen toch al vanzelf los te komen.

Nog een maandje niet tillen en de sportbeha blijven dragen en in november opnieuw op controle. Ik ben in elk geval enorm blij met het feit dat wanneer ik naar beneden kijk of in de spiegel kijk, ik weet dat die boobies van mij zijn en geen gezichtsbedrog met een vulling in mijn bh. :1:

Soms lijkt mijn 'gevulde' tepel niet volledig goed te zitten maar het kan zijn dat ik niet de goede sportbh draag. Ik ben niet het sportieve type dus wilde hier ook niet teveel geld aan uitgeven. Ik heb er twee voor de ingreep bij Primark gekocht en nadien nog drie bij Decathlon. Misschien ben ik te gierig geweest?

In elk geval ga ik maandag terug werken en ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo, ik kwam terrecht bij jouw verhaal omdat ik op zoek was naar recensies over Walter jacobs in Lier. Wat knap dat je doorgezet hebt en het verhaal hier wilde delen, is niet makkelijk om zo lang jezelf slecht te moeten voelen over je lichaam. Ik wil zelf een borstvergroting omdat ik twee cupmaten ben verloren door mijn twee zwangerschappen.. ben je tevreden van zijn operatie? Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.