Ga naar inhoud

Welke Medicatie ? | Roken?


CP275

Aanbevolen berichten

Heej iedereen,

Welke medicatie kregen jullie voorgeschreven van jullie chirurg?

Ik heb voor na de operatie Zaldiar en Dafalgan Codeïne als pijnstillers

en dan heb ik nog iets voorgeschreven gekregen dat nog bereid moet worden in de apotheker dat ik morgen moet ophalen

(op het papiertje vn de apotheker staat chloorzoxazone "m41417 gelulen")

dit zou ik 2 weken voor en 1 week na de operatie moeten nemen (soort ontstekingsremmer?)

in het geval dat.. heb ik ook antibiotica op voorschrift.

ben benieuwd wat jullie krijgen/hebben gekregen :) ?

Ik word binnen 2 weken geopereerd en ben sinds gisteren gestopt met roken.

zijn jullie gestopt voor de operatie of zijn jullie blijven roken?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen paracetamol hoeven kopen heb ook niks meegekregen...

heb trouwens ook niks nodig gehad heb in totaal in de afgelopen 4 dagen 4 paracetamols op :blink:

maar ze zijn bij mij voor de spier geplaatst scheelt nogal...

ik was overgestapt op een e-sigaret een week voor de operatie.. zit wel nicotine in dus is nog niet helemaal goed.. maar kan het gewoon niet laten.. s'ochtends rook ik wel gewoon ff een sigaret van me vriend want dat is mijn ochtendritueel..

MAARRRR omdat het mij niet helemaal lukt wil niet zeggen dat jij het ook moet doen !! ;)

het is namelijk slecht voor je wondgenezing maar dat wist je waarschijnlijk al.. DUS VOLHOUDEN! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Diclofenac (ontstekings) gekregen, is een pijnstiller en Diazepam, Valium, spierpntspanner.

De diclofenac neem ik trouw in, valium voor de nacht alleen... Puur ter ontspanning van mijn rug ook!;-)

Oja heb er ook een maagbeschermer bij gekregen.

Roken... Ben er begin dit jaar mee gestopt... Omdat ik in mijn hoofd had ga dit jaar voor mijn bv!! Maarruh mis me Peukie nog steeds en dan eigenlijk die na t eten...

Maar ik hou vol!! Goed van jou hoor!!

@nies had zo'n shishastick eerste week van jan... Gewoon puur om wat in mijn hand hebbe... Ging nergens over! Hahaa dus toen maar helemaal niks meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word maandag geopereerd. Ik heb afgelopen maandag nog twee sigaretten gerookt en nog een vandaag. En ik hou mezelf voor tot de operatie nu niet neer te roken. Ik ben toch wel bang dat het tot complicaties lijdt.

(Ik krijg ook 275cc en ga ook naar een c cup. Dualplane met ronde protheses)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht 4 X per dag 2 Paracetemol 500 , en had voor 5 dagen Meloxicam .(pijnstiller)

Maar de Meloxicam heb ik helemaal niet nodig gehad .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben trouwens mis :P heb nog eens een mailtje gestuurd naar men chirurg om te vragen of ik correct ben ivm de medicatie. want ik vond het nogal raar om voor mijn operatie al spierverslappers te nemen, ook op het werk , ik dacht "komt toch nie goed zo"

dit heb ik gestuurd:

Heej,
Even horen of ik juist zit ivm de medicatie.

Dus,

Dafalgan Codeïne en Zaldiar. -> Mag ik niet tesamen gebruiken

-gebruik ik dan in het begin zaldiar en als de pijn beter is dafalgan?
-of gebruik ik dafalgan overdag en zaldiar als ik ga slapen?
chloorzoxazone -> (volgens apotheker is dit een spierverslapper)
apotheker heeft deze zelf gemaakt.
-Dit moest ik toch 2 weken voor en 1 week na de operatie nemen he ?
-Is dit wel een goed idee ivm mijn werk?
-Hoeveel capsules moet ik hiervan nemen? (ze zijn 250mg dt 60gel)
op het blad met de belangrijke tips vooraf staat homeopatische preventie
ARNICA 5CH en FOSFORUS 5CH dit kan ik bij de apotheker krijgen ?

groetjes Cleo

en dit was het antwoord:

Beste,

Dafalgan en Zaldiar mag je samen nemen (enkel als het nodig is)
Ik zou dafalgan overdag nemen en zaldiar ‚s avonds.
chlorzoxazone: volgens aanraden van de apotheker (na de operatie)
arnica en fosforus een tiental dagen voor de ingreep en een weekje na de ingreep

mvg
Jo vanoorbeek

Danku meneer de chirurg , :D alles is weer duidelijk ^^

Nog 13 keer slapen en het is zover !

en al 3 dagen gestopt met roken :3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

Heb van de kliniek niks mee gekregen, heb alleen paracetamol geslikt en was ook genoeg! Had wel tramadol liggen maar niet nodig gehad!

Ik ben zelf 1,5 week voor de operatie gestopt met roken, cold turkey. En het is echt moeilijk haha maar elke keee dat k t moeilijk pak ik mn meisjes ff beet!

Zo ik zou ook wel valium willen voor 's nachts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rook 11 jaar en ongeveer 12 sigaretten per dag...ik heb wel eens vaker gedacht om te stoppen en ben al eens een jaar gestopt (en weer begonnen....ja ja dom...) maar ik heb met mezelf afgesproken zodra ik de financiering rond heb en ik ga bellen voor een consult ik stop met roken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff makkelijker gezegd dan gedaan , na een aanvaring met men baas vanochtend ben ik hele dag weer gretig gaan roken.. was nu net 3 dagen gestopt.. morgen nog is proberen dan maar x[

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.