Ga naar inhoud

Sasja : 28 april 2014 : Dr. Beekman


Aanbevolen berichten

Beste dames,

Aangezien ik al maanden meelees over ieders wel en wee, vond ik het wel netjes een verslagje te maken van mijn operatie gister. Ik lees niet zo heel veel over lift en hervergroting naar iets kleiner. Ik had 12 jaar lang 320 cc protheses onder de spier. Vanwege iets kapselvorming ( en 4 jaar borstvoeding helpt ook niet mee) was het toch echt niet mooi meer. Dus een lift en vervanging prothesen van 320 MM naar 295 MF. Ik wil graag een cupmaatje kleiner uitkomen, had 75E en hoop op 75D. Dat wilde ik 12 jaar geleden eigenlijk ook al, maar ze vielen groter uit. Daarnaast heb ik m'n uitgerekte tepels laten verkleinen. In ieder geval: operatie duurde krap 2 uur. Iets misselijk, maar eigenlijk vrij weinig pijn! Waarschijnlijk omdat ik de 320 ook al onder de spier had. De wonden zeuren, maar meer niet. Alles onder controle met paracetamol. Ik had drains, ook het eruit halen viel mee. Even diep zuchten en klaar! Ik vond het ontsmetten pijnlijker. Wel bloeden de wonden nog wat na. Na een slapeloos nachtje ziekenhuis nu dus thuis op de bank. Ik geloof dat ik t slapen op m'n rug nog het vervelendst vind.. To be continued.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu twee dagen verder. Lijkt allemaal netjes te genezen en jeukt! Heb meer last van m'n rug en obstipatie dan van mijn borsten. Ik lig nu half op m'n zij met een voedingskussen in m'n rug, want anders is slapen toch wel lastig. Neem dus alleen snachts nog paracetamol, vanwege de rugpijn. Vanmorgen voor het eerst gedouched en haren gewassen. Heb een opstapje mee de douche ingenomen om op te zitten. Dan kan ik met m'n hoofd voorover om mijn haren te wassen zonder mijn ellebogen boven mijn schouders te tillen. Bovendien ben ik wel snel moe nog en dan is even zitten bij het douchen ook fijn. Mijn jongste dochter was het helemaaaal niet eens met mijn borstenplannen. Zij is dan ook tot 31/2 jaar aan de borst geweest en moet wennen dat ze echt niet meer van haar zijn. Vanmorgen heeft ze ze voor het eerst gezien. Ze vond ze heul lelijk! Haha. Maar ik zie hoe het word en inderdaad: vaarwel mama borsten, hello sexy boobs😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels zes weken post operatief na een borstlift met prothese wissel. Op zich gaat alles voorspoedig behalve dan dat ik nog steeds een gaatje ter grote van een ' dubbeltje' heb bij het drielandenpunt links. Nou schijnt dat niet erg uitzonderlijk te zijn. Het is ook geen diep gat ofzo. Ik heb alle hechtingen die in de weg leken te zitten en nog niet opgelost waren er al uit gepeuterd en ik smeer er medicinale honing op. Nou vroeg ik me af of er meer meiden zijn die dit hadden en vooral: hoe lang duurde het voor het gaatje eindelijk dicht was? Ik weet, geduld is een schone zaak, maar ik weet graag waar ik een beetje rekening mee moet houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Saja ,

Vanuit mijn ervaring kan ik alleen de volgende tip geven :

-Stoppen met de honing

- 2 x per dag douchen met de Badedas Classic

-wattenpad nat maken , Badedas erop , schuimig maken , 2 x per dag over het open

plekje , afspoelen.

- Niets er op plakken, alleen een gaasje tussen BH en wondje ...

Kijk maar eens in mijn gallerij , heb aan beide kanten open plekken gehad .

Binnen 1 week was het dicht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanette,

Dank voor je antwoord. Ik word er een beetje verdrietig van... Heb nu drie gaatjes! Twee waarschijnlijk door hechtingen die eruit willen. En mijn drielanden gaatje was eerst een korstje. Toen die eraf ging was de huid eronder niet genezen.. T zijn ook oppervlakkige wondjes, maar wel onrustig met wit beslag. Heb volgende week een afspraak met m'n pc voor nacontrole, maar ga m nu morgen maar bellen. Straks ben ik nog gatenkaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er bij mij inderdaad ongeveer uit zoals jouw linker borst. Wat is dat snel en mooi genezen zeg! Geeft mij weer moed. Het is nu al twee weken open nadat t korstje eraf kwam. Overal lees ik dat als er hechtingen inzitten het niet goed kan genezen, maar ik zie echt niks wat ik kan verwijderen..Vind het lastig er af te blijven. Ik kan het wel dicht kijken. Over 4 weken ga ik met vakantie, dan hoop ik wel dat het dicht is en er ook geen nieuwe hechtingen meer naar de oppervlakte meer komen. Anders maar zo'n waterdichte pleister erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er zeker niks aan doen, geen honing zeep of wat dan ook.

Gewoon spoelen en verdr niks.

Zou zeker ff op controle gaan om het te laten zien.

Misschien zit er een hechting idd die er uit wil,

ze hebben daar prachtige lampen en steriel gereedschap.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sasja,

Vervelend he die gaatjes en dat drielandenpunt. Ik heb na mijn borstlift ook lang last gehad van open wonden. Ik heb allerlei methodes gebruikt, want er zijn zoveel verschillende adviezen, en het beste advies kreeg ik van mijn huisarts. Probeer het los te laten, je kent zelf je lichaam het best. Uiteindelijk gaat zo'n wond echt wel dicht, daar hoef je eigenlijk niets voor te doen. Vervelend is het wel!

Succes en op controle gaan lijkt mij ook een goed idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er bij mij inderdaad ongeveer uit zoals jouw linker borst. Wat is dat snel en mooi genezen zeg! Geeft mij weer moed.

Wijd het echt aan de Badedas ...is gewoon super spul .

Gebruik het ook om wonden bij de paarden schoon te houden ...

Succes verder .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb donderdag een afspraak. Het ene moment denk ik dat het beter wordt, het volgende weer niet. Maar mss kijk ik er gewoon ook te vaak naar ;-). Manlief zei: relax t gaat vanzelf een keer dicht... En dat is natuurlijk ook zo. Ik wist niet dat t bestond dat je lijf hechtingen eruit werkt! En dat schijnt tot 12 weken te kunnen duren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.