Ga naar inhoud

Wanneer weer werken...?


Amèlie85

Aanbevolen berichten

Hoi ladies!

Ik ben net thuis van mijn consult in de Bergmann clinic bij dr. Koopmann!! Hij vroeg wat heb je nu (B/C) en wat wil je en toen zei ik: GROOT. Haha, dus 520cc afgesproken, omdat ik 600cc in de pasbh had en toen dacht; dit is net tè. Mijn vraag aan jullie: Ik dacht dat ik 6 weken vrij moest nemen van mijn werk, maar dr. Koopmann raadde 2 tot 3 weken aan. Hierdoor kan ik het dus 12 september al laten doen in plaats van te moeten wachten tot volgend jaar. Helemaal super, maar ik werk in de zorg: na hoe lang konden jullie weer dagelijkse dingen oppakken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging na 3 weken naar school, dit ging prima, al merkte ik wel dat ik heel snel moe was en dat ik door het dragen van mijn tas wel een beetje last had van steken als ik 's middags/'s avonds weer thuis zat. Ik heb dual-plane geplaatst gekregen, krijg je dual plane of voor de spier? Dit maakt namelijk ook wel uit qua herstel normaal gesproken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er ook een beetje aan hoe je ze laat plaatsen, als ze voor de spier gaan dan kun je veel sneller de dingen weer oppakken. Als je ze dual plane laat plaatsen dan duurt het iets langer. Ik ben na een dag of 10 weer wat gaan doen. Niet echt doorwerken, maar een beetje de draad oppakken... Niet tillen, trekken of duwen in de eerste 6 weken en niet te vaak je armen omhoog...verder kun je alles op je dooie akkertje makkelijk weer oppikken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zorg is wel wat anders, moet je ook echt mensen optillen etc dan? Ik weet dat cindytje1985 van het forum in de zorg werkt en die heeft geloof ik echt 6 weken ofzo vrijgenomen.

Ik ben na 2 weken weer gaan werken, maar ik heb dan ook een kantoorbaan. Ging wel oke, maar achteraf was een derde week vrij wel echt fijner geweest. Ik was sneller moe, ik had meer pijn en steken, en moest dus 's avonds echt rustig aan doen! Het is ook pas sinds een week ongeveer niet meer vervelend om mijn handtas te dragen, daarvoor kreeg ik toch een naar gevoel in mijn borstspieren. Operatie is voor mij 4 weken geleden en bij mij zijn ze dual plane geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 2,5 week weer gaan werken (horeca)

Had de eerste week erg veel last van vermoeidheid. En nu kan ik gewoon alles weer doen. Het is heel belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Rustig aan doen en niet te zwaar tillen ook al heb je geen last of pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan een Bvk gehad , geen Bv en ben na twee weken weer gaan werken .

Maar goed ik heb een leidinggevende functie en hoef geen zwaar werk te doen .

Maar ik merkte wel dat ik de eerste 3 dagen s,middags echt een dipje kreeg .

Maar nu gaat het prima , ben nu 3,5 dag weer aan het werk .

En vandaag precies 3 weken geleden dat de OP was .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na een week weer gaan werken! Ben secretaresse dus veel zittend werk. Prima te doen!

In de zorg ben je natuurlijk best veel bezig met mensen helpen dus zou, als je genoeg dagen hebt, extra een week erachteraan plakken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word op een vrijdag geholpen en ben daarna dus 3 volledige weken vrij (dus 3 weken en 3 dagen met operatiedag erbij). Ik kan dagdiensten draaien waarbij ik 's morgens eventueel medicijnen uitdeel en dan lichte bewoners zou kunnen ondersteunen met de ochtendzorg (dingen klaar leggen enz.) Dus ik kàn wel wat lichtere werkzaamheden doen, maar kan dan geen bewoners naar het toilet helpen bijvoorbeeld omdat ik dan moet tillen. Dus ik zou dit op m'n werk moeten bespreken dat ik dan nog 2 en een halve week rustig aan moet doen... Denk dat m'n collega's er wel begrip voor zullen hebben. Ik krijg ze ook dual-plane, deels achter de spier. Ik hoor graag nog meer ervaringen, bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in de zorg en heb 3 weken vakantie opgenomen. Ze zijn op de hoogte dat ik daarna 3 weken nog geen zware dingen handelingen mag verrichten.

Nou scheelt het dat ik maar gemiddeld 16 uur per week werk en een dagdienst van half 8 tot half 3 is.

Ik verwacht dat ik na die 3 weken zat andere dingen kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik werk in een verpleeguis op een pg afdeling.. ik heb in totaal 7,5 week vakantie opgenomen..

Ik weet niet op wat voor afdeling jij werkt of wat je werkzaamheden zijn.

Ik heb er bewust voor gekozen om zolang vakantie te nemen omdat je snel geneigd bent om je werkzaamheden te hervatten als je je goed voelt, dus dan doe je al snel te veel.. medicijnen delen was voor mij al geen optie omdat wij met het baxter werken dat vrij hoog staat dus moesten mijn ellwbogen hoger dan mijn schouders en dat mag niet..

De bewoners die ik heb zijn onvoorspelbaar en ik heb veel met agressie te maken.. nou een klap op mijn nieuwe boobs zag ik niet zitten..

Hoe zie jij lichte bewoners?? bv een steunkous aantrekken mag al niet.. daarvoor heb je te veel kraxht nodig.. een bewoner in een rolstoel duwen is ook al te zwaar..

Beaef je goed dat je je herstel maar 1 keer doet en als het fout gaat dan zul je een her operatie moeten ondergaan waarbij je nog eens moet herstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik werk in een verpleeguis op een pg afdeling.. ik heb in totaal 7,5 week vakantie opgenomen..

Ik weet niet op wat voor afdeling jij werkt of wat je werkzaamheden zijn.

Ik heb er bewust voor gekozen om zolang vakantie te nemen omdat je snel geneigd bent om je werkzaamheden te hervatten als je je goed voelt, dus dan doe je al snel te veel.. medicijnen delen was voor mij al geen optie omdat wij met het baxter werken dat vrij hoog staat dus moesten mijn ellwbogen hoger dan mijn schouders en dat mag niet..

De bewoners die ik heb zijn onvoorspelbaar en ik heb veel met agressie te maken.. nou een klap op mijn nieuwe boobs zag ik niet zitten..

Hoe zie jij lichte bewoners?? bv een steunkous aantrekken mag al niet.. daarvoor heb je te veel kraxht nodig.. een bewoner in een rolstoel duwen is ook al te zwaar..

Beaef je goed dat je je herstel maar 1 keer doet en als het fout gaat dan zul je een her operatie moeten ondergaan waarbij je nog eens moet herstellen...

Wij hebben ook het baxter systeem, maar ik ben 1.82 en hoef mijn ellebogen dus niet boven mijn schouders te houden als ik medicijnen deel.... Lichte mensen vind ik spullen klaar zetten en mensen mondeling begeleiden waarbij ze de zorg dan zelf kunnen. Ik werk op een screening en observatie afdeling, mix van lichte en zware (PG) cliënten dus, tijdelijke opnames. Ik wil ook zeker niks forceren, dus zal tegen die tijd gewoon moeten beoordelen of ik wat kan, kan het een dag proberen en me anders gewoon ziek melden dan maar. Of in overleg dan mijn vakantie verlengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.