Ga naar inhoud

Lizzz : 9 mei 2014 : Dr. Cromheecke : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Heey meiden

25 maart 2011 ben ik onder het mes geweest voor een borstvergroting bij Dr D'hondt, Royal beauty clinic.

Ik heb anatomische Natrelle prothesen, 420 cc achter de spier gekregen.

Helaas heb ik kapselcontractie gekregen in mijn linker borst, deze is ondertussen keihard en vervormd.

26 maart ben ik op consult geweest bij Bergman clinics bij Dr Cromheecke, ontzettend aardige/spontane man, voelde me meteen op mijn gemak bij hem.

Dus besloten om bij hem voor mijn wissel te gaan.

Mijn operatie staat gepland op 9 mei, nog iets langer dan 4 weken wachten.

Ik krijg ronde polyurethaan prothesen van Polytech, 600 cc ongeveer, achter de spier.

Hopelijk gaat het deze keer goed. Fingers crossed!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik wens je allereerst good luck!

Hier ook steeds wederkerend kapsel, pur werd mij ook voorgesteld....

T schijnt inderdaad overmatig kapsel tegen te gaan, dus ben echt benieuwd en blijf je verhaal even volgen....

De afmetingen van de pur waren niets voor mij, dus ik ga verder op zoek naar een mirakel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :116:

Klopt idd, maar ik heb toch ook nog wat vragen over deze prothesen, dus ik heb aankomende maandag een extra consult bij Bergman.

Oke.. Wat is er met die afmetingen, te breed?

De chirurg zou mij nog terug bellen, hij wist zo de afmetingen niet.. Maar dat hoor ik maandag wel dan.

Ik heb net je profiel gelezen, jij hebt al een hele tijd ellende met je boobs zo te zien.. :(

Hoop dat jij ook snel een oplossing vind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lizzz, waarom ga je niet terug naar je eerste pc waar je bv is gedaan, neem aan dat dit garantie is en kosteloos opgelost kan worden.

over de pur prothese kan je ook veel info opzoeken, deze kunnen veel problemen bezorgen mocht je over 10 tot 15 jaar gaan wisselen, ze hechten met kleine haartjes aan de binnenkant van je borsten, zijn ontzettend moeilijk te verwijderen is heel bloederig begreep ik bij iemand die ze had en ze had laten verwijderen.

zou wel even goed info opvragen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval was het enige wat iets of wat in de buurt kwam van het aantal cc's wat ik nu heb de 1010 cc: breedte 15,8 en projectie 7,7

Te breed, heb nu 15 breedte en das al iets te veel eigenlijk.

Enige alternatief was monobloc, deze kunnen op maat gemaakt worden maar kosten dan €7000....

Voor zover ik me ingelezen heb bestaan de purs tot 600 cc als standaard maat, maar de precieze afmetingen ken ik ook niet.

Ik was wat afgeschrikt door iemand die ondanks de pur prothese opnieuw kapsel had, en dan wordt t blijkbaar een heel moeilijke operatie om deze te verwijderen....

En inderdaad, na alle ellende blijven ze nu even van mijn lijf! Mij opnieuw laten opereren zonder garantie dat t weg blijft.... ben er even klaar mee!

Ik ga er van uit dat er ooit wel een oplossing komt, er moeten toch meer dames met dit probleem zijn denk ik dan....

Zolang ik niet te veel pijn heb, blijft het dan maar even zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diaan1980 : ik krijg alles vergoed van het ziekenfonds. Ik zou ook niet weer in België geopereerd willen worden.

is toch te ver weg wanneer er complicaties zijn etc..

En het valt bij de pc waar ik onder het mes geweest ben ook niet onder garantie..

En dat klopt, polyurethaan prothesen groeien vast in je eigen weefsel.

Klinkt behoorlijk heavy.. Had het hier al over gehad met de chirurg, hij zei dat het best mee viel. Dat het kapsel verwijderen wat 9 mei bij mij gaat gebeuren ook een bloederige klus is..

Boob : dat is balen.. Dan komt er dus bijna een cm bij aan beide kanten, dat is best veel..

7000,-??? :( Dat is geen optie lijkt mij.. En al helemaal niet omdat er niet gegarandeerd kan worden dat het dan wel goed blijft gaan.

Dat wat jij dus al zegt.. Dat jij van iemand weet dat het toch terug gekomen is.

Al is het natuurlijk wel zo dat het risico heel veel kleiner word met polyurethaan.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij er na zoveel operaties even helemaal klaar mee bent..

Het is niet niks en je hebt maar 1 lichaam.. Je zou idd zeggenn dat er een perfecte oplossing voor gevonden zal worden omdat er meer vrouwen zijn bij wie kapselcontractie zo hardnekkig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik moest om 07.30 melden. 8 uur de ok ingereden.

Rond kwart over 10 werd ik weer wakker.

Gelukkig geen last van de narcose, was al zo blij dat de narcose via het infuus ging en niet met een kapje zoals de vorige keer.

Moet nog even blijven ivm de drains, in rechts zit veel vocht.

Apart, want links is het hele kapsel verwijderd dus had ik (en de chirurg ook) verwacht dat ik veel last van links zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

Fijn dat het achter de rug is, hoop dat je je een beetje goed voelt. hoop voor je dat je snel naar huis mag, maar is wel goed dat ze geen risico nemen als de drains nog teveel lopen

nou lekker uitrusten en een goed herstel gewenst

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lig nu heerlijk in mijn eigen bed.

Mocht naar huis om 15.45

Ik voel me prima, heb alleen rechts ontzettend veel druk op mijn borst.

Maar het hoort erbij, jij weet er alles van!

xxx :116:

Foto geplaatst in de gallerij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat goed, lekker in je eigen bedje

ja klopt hoort er allemaal bij, maar toch, is niet iets wat je voor je lol doet, en kapsel verwijderen is gewoon niet echt leuk,maar ok het is voor een goed doel :6: heb je foto bekeken en kan me helemaal voorstellen dat je vreselijk blij bent, mooi hoor meid, heel netjes gedaan

nu heerlijk genezen doe rustig aan meid xx xx :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat blijf ik dus raar vinden, van mijn kapsel borst heb ik nog steeds geen last.

Die drains verwijderen vond ik echt hel.. Wat een naar gevoel is dat..

Aww bedankt, ik ga zeker rustig aan doen, al is dat een hele opgave voor mij.

Kan niet zo goed tegen stil zitten :P

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is idd vreemd, dat je kapsel borst tot nu toe geen klachten geeft, maar kan best zijn, dat hij aan die kant de prothese makkelijker kon plaatsen en de andere kant meer last gaf, zou ik de volgende keer eens vragen

ja dat is absoluut geen prettig gevoel om die drains te verwijderen.

snap het wel hoor, helemaal als je dadelijk minder klachten hebt, ben je toch geneigd om sneller dingen te doen,

dus lekker beetje rusten, tv als je daar zin in hebt, en dan hoop ik dat je vannacht een beetje goed kan slapen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, want rechts lijkt bovenaan ook veel vocht vast te houden.

Heb jij drains gehad bij al je wissels?

Eerste nacht ging goed.

Verbaasd mij dat ik van deze chirurg zoveel al mag doen..

Armen boven het hoofd mag (dit mocht van de vorige pc 6 weken niet)

Volgende week maandag op nacontrole, mag dan gewoon zelf auto rijden zei de chirurg.

Maar probeer alles toch maar voorzichtig te doen.

Beter voorkomen dan genezen..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorgen,

gelukkig een goede nacht gehad fijn meid

Ja zag idd op je foto veel vocht, hoop dat dat snel wegtrekt, is toch niet echt een fijn gevoel

idd vreemd dat je al zoveel mag,zeker armen boven je hoofd,is wel heel snel, kan me er iets bij voorstellen dat deze protheses sneller op zijn plekkie blijven en het normale inkapselen sneller doen, maar wat ik er van hoor is dat 2 weken, dus zou toch maar heel voorzichtig doen de eerste tijd, wat je zegt, beter voorkomen, de ellende van weer complicaties is iets wat je niet meer wilt

Nu zijn de richtlijnen van alle pc's behoorlijk verschillend ,dat blijkt nu maar weer

Hoeveel cc is er nu uiteindelijk in gegaan?

Ik heb bij 2 wissels drains gehad, de laatste keer heb ik er een week mee gelopen omdat ze bleven lopen.

Ik krijg nu ook weer drains.

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister een goede nacht gehad. Maar zo ziek geweest de rest van de dag door diclofenac. Hele dag moeten spugen, meteen gestopt met die troep!

Ik doe zeker voorzichtig de komende tijd.

Ook al kan iets goed voelen, je weet nooit of je het herstel ermee verstoord.

Er is 675 cc in gegaan. Hij kon niet op korte termijn aan 690 komen.

Dus ik ben heel blij met dit aantal cc's.

Anders was het 620 geworden en ik wou ze toch echt groter hebben.

Jeetje... Een hele week drains? Dus dat was een hele week onhandig doen met 2 flesjes?

Hoop voor jou dat jij na je volgende operatie niet weer een week moet :(

Maar aan de andere kant, als dat nodig is om het nu na 5e operatie goed te laten gaan.

Dan is een week niks vergeleken bij de ellende die jij nu steeds mee moet maken..

Ik ga hard voor jou duimen :116: xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah dat is vervelend dat je zo ziek bent geweest, dan voel je je toch zo rot als je steeds moet overgeven, en de druk is ook niet echt een lekker gevoel op je borsten, ik hoor wel vaker dat diclofenac toch een heleboel mensen ziek maakt. Hoop dat het nu weer over is nu je gestopt bent,

gebruik je nu nog wel andere pijnstillers?

nou dat is toch een heel mooi maatje, ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit gaat komen.

precies, je kan niet voorzichtig genoeg zijn, beter nu toch rustig aan,met dadelijk een resultaat zonder complicaties, die paar weken rust kan je uiteindelijk ook alleen maar goed doen

was idd heel onhandig met die flesjes, ze zaten wel in tasjes die ik over mijn schouders kon hangen, maar het was lastig, maar als ik het nu weer zo lang zou moeten, heb ik dat er voor over hoor, een week is zo voorbij

thanks meid, jij relaxen, en dadelijk heerlijk genieten van je nw borsten

prettige zondag

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die druk voelt zeker heel vervelend..

Ben dan wel gestopt met diclofenac, maar voel me nog misselijk.

Maar dat zal wel door de narcose komen nog.

Ik heb net mijn laatste paracetamollen gehad, ga het vanaf nu zonder pijnstillers doen.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Heb net mijn prothesen opgezocht op internet, zie ik dat ik extra high profile gekregen heb.

En ik zou high krijgen. Ik ben er blij mee :)

Klinkt ook heel onhandig, maar de eerste 1 a 2 weken ben je toch vooral thuis, dat scheelt.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal idd een combinatie van nawerking narcose en diclofenac zijn, is allemaal troep wat je lichaam toch moet verwerken, enige is veel drinken, water en groene thee, ook weer goed voor de zwelling te laten wegtrekken.

maar hoop wel voor je dat je je snel beter gaat voelen, want je gammel en misselijk voelen is niet fijn

Ga je het redden zonder pijnstilling? zou wel netjes zijn.ook weer iets beter voor je maag

dat is dan een leuke verrassing die je hebt gehad extra high i.p.v. high, dat scheelt weer :6:

onhandigste was dat ik regelmatig met die slangetjes achter mijn keukenla bleef hangen, en dat is geen lekker gevoel moet ik deze keer maar iets op gaan verzinnen, en is waar , in het begin ben je veel thuis, moet dan alleen naar buiten om op controles te gaan, en dan doe ik die flessen in een schoudertas, vest eroverheen en niemand die het ziet

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi liz ik denk of weet het bijna wel zeker dat ik flink kapsel aan het aan maken ben de borsten worden steeds harder en lijkt alsof de protheses steeds hoger gaan zitten en pijnlijk als ik er tegen druk aan de bovenkant ze zijn ook elke dag vervelend aanwezig bah! maar nu zei winters dat er weinig aan te doen was,ja die is lekker!! maar eigenlijk wil ik helemaal niet meer geopereerd worden daar ik heb een flinke knauw van gehad van 2 operaties achter elkaar en zou dit de derde moeten worden nou pppfff dat overleef ik niet

het liefst zou ik gewoon hier fijn naar het ziekenhuis gaan maarja dat gaat niet natuurlijk ,maar ik begrijp dat jou zorgverzekeraar het vergoed heeft of heb ik het fout?

ik ga morgen naar mijn huisarts en wil dit met hem doornemen.

gr annoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo. En ik onderschat het.. Wil van alles doen, maar moet zitten tijdens het douchen en aankleden pfff.

Zo frustrerend.. Heb gewoon geen energie, slaap overdag veel.

Dus nu klaarwakker natuurlijk :(

Ja, ik trek het zonder pijnstillers, want pijn heb ik bijna niet.

Auww.. Ik voel met jou mee! Dat moet idd een heel naar gevoel zijn met die slangentjes...

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ noesja : klinkt idd als kapselvorming... Waarom kan jij niet naar het ziekenhuis gaan?

Ik heb het idd vergoed gekregen. En het zou ook vergoed worden als ik bij een ziekenhuis onder het mes zou gaan.

Even contact opnemen met je zorgverzekeraar.

Begrijp heel goed dat jij niet weer geopereerd wil worden, maar als het kapselvorming is en het word steeds erger.. Dan wil je er uiteindelijk toch aan geholpen worden..

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik snap hoe frustrerend het is, je wilt van alles doen, maar mag of kan het niet ggrrrr, maar het enige wat je kan doen is luisteren naar je lichaam,en veel slapen is alleen maar goed, en ja als je overdag veel slaapt , dan zit je 's nachts hier :6: maar dat is nu even niet anders, komt vanzelf weer goed, nog even doorbijten

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.