Ga naar inhoud

Werken na bv, kapselvorming?


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Over een paar maanden krijg ik eindelijk een borstvergroting. Nou vraag ik me toch af hoe het zit met kapselvorming. Krijg je dit nou als je teveel doet of is dit gewoon pech en kan je het niet voorkomen?

Twee weken na mijn borstvergroting moet ik weer na school. Ik zou dus 2 weken volledige rust kunnen nemen. Alleen het probleem is dat ik in het weekend bij een slager werk waar ik best veel moet tillen.

Het liefst vertel ik niks over mijn borstvergroting maar ik ben toch bang dat ik het niet kan verbergen.

Heb de afgelopen keren eens bijgehouden hoevaak ik meer dan 2 kg til en dat is eigenlijk de hele dag door.

Denken jullie dat het kwaad kan om 1 keer per week bij een slager te werken waarbij ik de hele dag in de weer ben en veel buk en til en heb je dan meer kans op complicaties?

Ik vind het zo ontzettend moeilijk in te schatten wat ik allemaal wel en niet kan na de operatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de eerste 6 weken niet zwaar tillen, volgens mij mag je tot 2 kg tillen. Mij lijkt het echt niet verstandig om bij de slager te werken!! Ik heb een kantoorbaan, heb 2 weken volledig rust gehouden. Ben na 2 weken weer gaan werken maar echt heel rustig aan. Ik ben nu bijna 4 weken po maar ik til nog helemaal niks!! Zelfs een fles cola ofzo doe ik niet. Mijn vent heeft het maar druk met drinken halen en boodschappen doen hahahaha!!

Echt NIKS forceren. Je kan beter eerlijk zijn zodat de mensen om je heem rekening met je kunnen houden dan da je alles zelf doet en complicaties krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zelf niet of het nu komt door te veel beweging of dat het hier helemaal niets mee te maken heeft, maar ik denk dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen en best zo weinig mogelijk doet die eerste weken. Ik had weinig pijn, maar kon helemaal niets!

Het werken in de slagerij gaat ook te zwaar zijn denk ik.
Toen ik net geopereerd was, durfde en kon ik mijn armen ook gewoon niet bewegen.
Een verkeerde beweging en het kan dat je er een hele dag last van hebt.

Na 6 weken ben ik terug beginnen werken in de horeca, ook heel veel tillen en sleuren met bakken.
Dit had geen week eerder gemoeten. Nu ging het, maar bij het opspannen van de spier blijft er toch een raar gevoel in de borst.

Zoals velen hier zeggen, herstellen doe je maar een keer... Die paar weken best zo veel mogelijk rusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon zelfs geen fles cola..

Denk dat ik de herstelperiode dan toch iets te licht inschat.

Maar hoe doen jullie dit dan met de dagelijkse dingen zoals koken, strijken poetsen? Het lijkt mij namelijk echt onmogelijk om 6 weken lang niks zwaarders te tillen dan 2 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er zowieso aan hoe je ze geplaatst krijgt, dual plane of voor de spier.

Voor de spier mag je over het algemeen sneller weer dingen gaan doen,

De eerste 2 weken niet zwaarder dan 2 kilo, en dan daarna mag je het langzamerhand een klein beetje op gaan bouwen, bij dual plane duurt dit allemaal langer en mag je zeker de eerste 6 weken geen repeterende bewegingen maken, zoals strijken, stofzuigen etc. Je ellebogen niet hoger dan je schouders, niet zwaar tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de eerste 6 weken niet zwaar tillen, volgens mij mag je tot 2 kg tillen. Mij lijkt het echt niet verstandig om bij de slager te werken!! Ik heb een kantoorbaan, heb 2 weken volledig rust gehouden. Ben na 2 weken weer gaan werken maar echt heel rustig aan. Ik ben nu bijna 4 weken po maar ik til nog helemaal niks!! Zelfs een fles cola ofzo doe ik niet. Mijn vent heeft het maar druk met drinken halen en boodschappen doen hahahaha!!

Echt NIKS forceren. Je kan beter eerlijk zijn zodat de mensen om je heem rekening met je kunnen houden dan da je alles zelf doet en complicaties krijgt!

Fijn dat je een vent hebt, ik heb die geen en die cola flessen moet ik helaas zelf dragen, hahaha. Dus een tip voor een borstvergroting is ook om een vent te hebben/nemen, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.