Ga naar inhoud

Mijn ervaring met sportbh's


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Ik ben inmiddels bijna 19 dagen geleden geopereerd, ik heb links 450cc / rechts 425cc Mentor high profile dual plane gekregen. Mijn voorsituatie was een 75A, met links een iets kleinere borst dan rechts (ongeveer 25cc kleiner dus).

Voor mijn operatie was ik me suf aan het zoeken naar informatie over welke sportbh ik moest nemen voor na de operatie. Daarom maak ik dit topic om jullie mijn ervaringen te vertellen. Misschien help ik zo wel meiden die de operatie nog moeten ondergaan. Wel zal iedereen weer een andere ervaring hebben. Dat zal aan de grootte liggen van de implantaten, maar ook de maat van de bh's, denk ik zelf.

De plastisch chirurg Frans Straten zei tegen mij, neem maar een maat C en maat D mee op de operatiedag. Ik had e.e.a. gelezen hier van andere vrouwen en geloofde daarom niet dat een C wel zou passen (te klein). Daarom heb ik toen via Wehkamp een Fila 75D besteld. Ook had ik goede verhalen gehoord over de Carefix Anna. Op basis van verhalen hier, heb ik een maat L besteld. De Fila 75D hebben ze meteen na de operatie in de verkoeverkamer bij mij aangedaan. Hij zat perfect. Hierbij mijn ervaringen met beide bh's:

Fila: goede, stevige BH, je hebt echt het gevoel dat je borsten niet kunnen bewegen, waardoor je je zeker voelt. Het heeft een voorsluiting, wat erg fijn is. In het begin was een achtersluiting bij mij echt niet mogelijk. Op een gegeven moment kon ik wat meer vooruit en toen vond ik het zelf erg fijn dat ik zelf de bh open kon doen om in de spiegel even naar mijn borsten te kijken of er een foto van te maken. Het nadeel vond ik wel, zeker in het (pijnlijke) begin, dat de sluiting met haakjes is. Ik had veel pijn en het was echt heel erg pijnlijk en moeilijk om de haakjes 'open' en 'dicht' te doen. Vandaar dat ik toen twee dagen na de operatie de Carefix Anna heb aangedaan. Ook kreeg ik wat last in mijn nek / schouders van deze bh. Dit heb je sowieso ook door de operatie, het liggen en je houding maar ik merkte bepaalde drukpunten van de bh zeg maar, waardoor ik wat last kreeg. Van sommige meiden hoor ik dat deze bh knelt bij de wonden, dit was bij mij niet het geval. Ik denk omdat de 75D voor mij precies de goede maat was.

Carefix Anna: na twee dagen dus de Carefix Anna aan. Wát een verademing was dat! Wat zit deze bh heerlijk bij je rug en schouders, en vooral ook bij je wonden. Het is een lossere, meer comfortabele bh. Daarentegen geeft deze bh wel minder steun, dit voel je goed. Dit maakt me soms onzeker dus vandaar dat ik nu constant wissel tussen de Fila en de Anna. Thuis doe ik de Anna aan. Als ik meer ga bewegen, doe ik de Fila aan. Een ander, heel groot, voordeel van de Anna vond ik de ritssluiting voor. Je hebt ook twee haakjes die je vast moet maken maar dat is erg makkelijk. Ook kreeg ik de Anna veel makkelijker zelf aan. De Fila kreeg ik moeilijker over mijn schouders heen, in het begin deed het nog pijn om mijn schouders naar achter / meer omhoog te doen, en dat moet wel meer als je de Fila aan wil doen. De Anna is wat minder stug en meer elastisch.

Ik wissel nu dus tussen de Fila en de Anna. Vandaag liep ik in de Hema en heb ik ook de Hema Heavy Sports 80D gekocht. Lijkt bijna identiek aan de Triumph Tri-action, voelt ook hetzelfde vind ik. Een prima bh, wel met achtersluiting. Heb 'm nu aan (met de borstband) en hij geeft een goede ondersteuning. En dat voor € 17,50. Ik had al twee bh's en wilde niet veel geld uitgeven aan een derde bh, dus dit was een goede optie. Ik heb trouwens de 80D, eigenlijk heb ik qua omvang 75 maar die hebben ze niet van de heavy sports. Maar de 80D zit ook prima.

Van andere leden hier heb ik ook goede verhalen gehoord over de Shockabsorber en de Lipoelastic PI Extra new.

Misschien maakt dit de keuze voor andere meiden wat makkelijker, ik heb er namelijk erg over getwijfeld en wist niet goed wat ik moest doen. Ohja, nog een ding, achteraf had ik graag ook een witte sportbh gewild. Ik heb nu alleen zwarte en dat staat niet onder witte/lichtere shirtjes.

Groetjes,

Mangata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk je topic!

Ik heb de triumph wat me geadviseerd is aan

Heb care fix anna liggen

Maar ik vind het niks, of het is iets te klein kan ook.

Maargoed eerlijk is eerlijk

Kan jij ze onderhand wel niet verbranden?

Vedomme zeg liep vandaag door de stad winkelen

Voel me net zo ouwe troela die geen gevormde bhs meer aan wil

Loop de hunkemoller in 3e bh gratis ...

En ik mag pas over 4 weken uberhaupt eenbh kopen hahaha

Ken je die frustratie van die sportbh?

Oh en bedankt voor de heavy sport die was online er niet meer was mij ook geadviseerd, maar die wil ik dan ook nog aanschaffen!

Leuk topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk je topic!

Ik heb de triumph wat me geadviseerd is aan

Heb care fix anna liggen

Maar ik vind het niks, of het is iets te klein kan ook.

Maargoed eerlijk is eerlijk

Kan jij ze onderhand wel niet verbranden?

Vedomme zeg liep vandaag door de stad winkelen

Voel me net zo ouwe troela die geen gevormde bhs meer aan wil

Loop de hunkemoller in 3e bh gratis ...

En ik mag pas over 4 weken uberhaupt eenbh kopen hahaha

Ken je die frustratie van die sportbh?

Oh en bedankt voor de heavy sport die was online er niet meer was mij ook geadviseerd, maar die wil ik dan ook nog aanschaffen!

Leuk topic!

Ja ik vind het ook shit die bh's! Het scheelt dat ik vrijgezel ben en niemand me nu ff in mijn ondergoed hoeft te zien, hahaha! Niet dat ik nooit een vriendje heb, maar ik wil nu ff geen 'actie' haha. Had vandaag de Fila aan overdag, met een shirtje met een wat diepere decolleté, en het fijne aan de Fila is ook dat die niet zo hoog zit. Dus vandaag voelde ik me wel heel goed, ik had ook een decolleté en wilde die aan iedereen laten zien. :P

En ja ik heb eerder dus ook voor de Heavy sports gekeken bij de Hema, was niks te vinden! En vandaag hadden ze die ineens. Ik had wat dingen gelezen over dat het klittenband in de bandjes irritant was, maar volgens mij heeft Hema de BH vernieuwd want er zit geen klittenband meer, de bandjes zijn gewoon op de normale manier verstelbaar.

Deze heb ik vandaag gekocht:

http://www.hema.nl/winkel/dames-en-heren/dames/ondergoed-en-lingerie/behas/sportbeha-cup-b-e-%2899000244%29

Op de website staat ook nog dat het met klittenband is, maar dat is dan denk ik ook verouderd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic! Ik ben bijna aan beurt voor mijn bv (10 april) en weet nog niet welke bh ik ga kopen. Niet simpel eigenlijk... Dus lees even mee wat jullie ervaringen zijn.

Hoi Lucia,

krijg jij niet een bh van de kliniek? Bij mij zat de bh bij de prijs inbegrepen en die had ik dus ook aan toen in wakker werd uit de narcose. Ik ben wel in Venlo in de Arenborghoeve geopereerd door dr. Visser en niet in de Wellnesskliniek. Misschien dat ze dat daar niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lucia,

krijg jij niet een bh van de kliniek? Bij mij zat de bh bij de prijs inbegrepen en die had ik dus ook aan toen in wakker werd uit de narcose. Ik ben wel in Venlo in de Arenborghoeve geopereerd door dr. Visser en niet in de Wellnesskliniek. Misschien dat ze dat daar niet doen.

Ik kan er eentje kopen na de operatie in de kliniek. Zoals ik het begreep moet je er ook eentje daar kopen :-) maar had mss ook graag een andere om af te wisselen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kreeg geen BH van de kliniek.. Ben door Frans Straten bij Kliniek Heyendael geopereerd. Was nog een hele zoektocht op internet om erachter te komen welke bh ik moest kopen!

De Hema bh heb ik trouwens niet meer aangedaan, dat ging op een of andere manier enorm kriebelen op m'n huid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Handig zo'n topic!

Ik was al aan het rondzoeken namelijk :)

Ik krijg 350/375cc en Diana zei dat ik de fila sportbh moest halen in maat 75C.

Via haar site natuurlijk maar ik dacht, laat ik eens verder zoeken en vond hem (denk ik) bij de bijenkorf.

Ik heb nu 2 opties gevonden die er op lijken, een goedkopere en iets duurdere.

Het liefst ga ik voor de goedkopere omdat je hem toch niet lang aan zult hebben, maar het scheelt eigenlijk niet veel..

Kunnen jullie mij zeggen of ik een van deze 2 kan bestellen en hebben jullie nog andere tips qua maat of merk?

http://www.debijenkorf.nl/fila-sport-bh-met-voorsluiting-3004090005

http://www.debijenkorf.nl/action/ViewProduct-Start?SKU=3005070001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jou was een d cup bestellen, of bij de wehkamp een c en een d en dan kan je degene die niet goed is retourneren, zo heb ik t gedaan.

Ik heb zelf de lipoelastic new en die is speciaal voor naar de bv, kan je kopen bij online care eu, even googlen ;) fantastisch ding, draag em nu in de nacht, heb ook carefix anna, die geeft weinig ondersteuning dus draag ik nog niet. En de fila heb ik. Mijn maat was 80a en daar kwam 400cc bij, de 80c was een lachertje ging met geen mogelijkheid dicht haha, dus dat werd een 80d, die gebruik ik straks in de sportschool.

succes!

diana adviseer altijd c, maar bh hoeft niet te knellen moet wel comfortabel zitten, vlak na je bv is alles opgezet dus niet lekker als je bh knelt.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik ben gelijk ff op de site van online care eu wezen kijken, want ga denk ik dan voor een lipoelastic zodra ik hem moet halen... maar moet je nou echt de eerste 2 weken de extra new dragen en daarna 6 weken de PI unique... ik bedoel je kan toch ook gewoon 6 weken die extra new dragen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie misschien nog naar mijn bijenkorf linkjes hierboven kijken en zeggen welke ik het beste kan bestellen van de 2 soorten?

Dan bestel ik daar de 75C en de 75D van :)

volgens mij zijn het dezelfde.

De goedkopere bij de bijenkorf heb ik ook bij wehkamp gekocht voor 39,95 en is superfijn.

Ik zou hem snel bestellen voor hij op is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beiden besteld :D

Gerrie van Amstelveen belde net over de echte tijd en nog wat regels/tips voor die dag *spannend*

Ik vroeg toen gelijk over de bh's en ze zei, neem ze gewoon allebei mee.

Mocht het alsnog niet goed zitten dan hebben we hier ook nog wel een voorraad haha

Want heel veel ladies met een omvangmaat 75, hebben dan ineens 80.

Dus ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik ben gelijk ff op de site van online care eu wezen kijken, want ga denk ik dan voor een lipoelastic zodra ik hem moet halen... maar moet je nou echt de eerste 2 weken de extra new dragen en daarna 6 weken de PI unique... ik bedoel je kan toch ook gewoon 6 weken die extra new dragen???

ik heb em 6 weken gedragen hoor, dus je heb aan deze genoeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diana adviseerde mij ook 75c en Gerie 80D. Gelukkig naar Gerie geluisterd 80D zit perfect. Met en 75 had ik nu echt niet blij geweest, had helemaal afgekneld. Terwijl ik normaal 75 heb.

Ik heb de Fila met voorsluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig zo'n topic!

Ik was al aan het rondzoeken namelijk :)

Ik krijg 350/375cc en Diana zei dat ik de fila sportbh moest halen in maat 75C.

Via haar site natuurlijk maar ik dacht, laat ik eens verder zoeken en vond hem (denk ik) bij de bijenkorf.

Ik heb nu 2 opties gevonden die er op lijken, een goedkopere en iets duurdere.

Het liefst ga ik voor de goedkopere omdat je hem toch niet lang aan zult hebben, maar het scheelt eigenlijk niet veel..

Kunnen jullie mij zeggen of ik een van deze 2 kan bestellen en hebben jullie nog andere tips qua maat of merk?

http://www.debijenkorf.nl/fila-sport-bh-met-voorsluiting-3004090005

http://www.debijenkorf.nl/action/ViewProduct-Start?SKU=3005070001

Hoi, heb vandaag mijn nieuwe boobs gekregen. 350cc en heb de fila met voorfluitend maar 80d! Hiervoor had ik een kleine cup a!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.