Ga naar inhoud

Even en voorstellen en vraagje ongelijkheid


IsabelPepijn

Aanbevolen berichten

Hoi! Ben al een tijdje aan het meelezen en 'meegluren'.

Ik ben IsabelPepijn 39 jaar en op een dag na 6 weken po van een prothesewissel.

In 2000 kreeg ik mijn eerste borstvergroting, monobloc, 270 cc voor de spier. 14 jaar later, 11 februari 2014, was ik aan vervanging toe. Na 2 zwangerschappen met 2 x 7maanden borstvoeding en wat kilo's minder was het beetje borstweefsel dat ik had helemaal verdwenen. Gevolg rimpeling, balleneffect en harde borsten. Ik kon de prothesen voelen en bijna pakkenen. Nogal gênant vond ik zelf. Na de prothesewissel bleek dat de prothesen aan het leeglopen waren. Gelukkig geen gevolgen voor mijn gezondheid omdat het een monobloc was.

Na lang wikken en wegen, ook over een explantatie, heb ik gekozen voor een prothesewissel met siliconen van mentor, 275cc, dual plane. Qua maat ben ik hetzelfde gebleven, het oogt alleen veel natuurlijker en iets kleiner, wat ik prima vind omdat het het goed bij mijn lichaam past.

Het herstel verloopt goed, zo goed dat ik me wel eens afvraag of ik niet te veel doe. Met 2 kinderen doe je dat al snel.

Over het algemeen ben ik tevreden, maar wat me toch een beetje stoort is het verschil in borsten en de stand van de tepels. Mijn tepels waren al ongelijk voor beide borstvergrotingen en mijn borsten zijn altijd een beetje verschillend geweest, dus ik verwacht niet dat het ooit helemaal symmetrisch wordt, maar toch..

De rechter is groter, (ik ben ook rechts en doe ongeveer alles met rechts) en de linker hangt iets lager en de tepel wijst een beetje naar beneden. Beide tepels wijzen sowieso naar buiten. Soms heb ik het idee dat de rechter nog vocht vasthoudt.

Staan ze nog hoog? En zou het nog meer gaan zakken waardoor er meer bolling komt aan de onderkant en de tepels iets hoger op mijn borsten komen te zitten? Op de foto's ziet het er trouwens erger uit dan in het echt. Ik heb wat foto's geplaatst om te beoordelen. Leuk als je een reactie plaatst :)

Groetjes,

IsabelPepijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw het lijkt wel of iedereen hier opeens dit probleem heeft.

ik heb PRECIES hetzelfde. @Tascha ook al.

precies hoe jij omschrijft. De ene kijkt een beetje naar beneden en oogt kleiner. tepels naar buiten. Ik lees nu opeens dat zoveel meiden het hebben, dus ik begin hoop te krijgen dat het gewoon weg trekt na een tijdje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.