Ga naar inhoud

Mezelf netjes even voorstellen


Mcflurry

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een 32 jarige vrouw met twee kindjes. Al sinds mijn puberteit worstel ik met de gevolgen van te grote borsten. Eerst enkel psychisch en daarna ook lichamelijk. Ik dacht niet in aanmerking te komen voor een verkleining maar na een reportage op tv gisteren ben ik beginnen zoeken op internet en het lijkt erop dat ik wel kans maak op een vergoeding van het ziekenfonds. En ineens ging er een schok door me heen: wat zou het zalig zijn om geen 90H meer te moeten meesleuren!

Dus heb ik nog meer opgezocht en ik ben ondertussen hoopvol maar twijfel ook een beetje: er zijn risico's, hoe gaan ze reageren op mijn afwezigheid op het werk, wat als ik eindig met heel ongelijke borsten,...

Toen ik dit forum tegenkwam heb ik me dan ook onmiddellijk geregistreerd want hier zal ik al wel wat antwoorden kunnen vinden denk ik...

Groetjes

Mcflurry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb 12 jaar geleden op 19 jarige leeftijd ook mijn borsten laten verkleinen. Ik zat ook op de 90 G/H

En ik was er dolgelukkig mee, met mijn nieuwe kleinere borsten (90D).

Weer leuke kleding aan.

Niet meer schamen.

Totdat ik 2 kindjes kreeg en daarna ruim 20 kilo was afgevallen.

Vandaar dat ik vorige maand ze weer heb laten vergroten.

Dus mijn advies is wel, zorg dat je een beetje op het gewicht zit waar je op wil blijven wanneer je een verkleining overweegt.

Want als je na de verkleining veel gewicht verliest hou je niet veel over.

Maar anders zou ik er zeker voor gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat had ik al gedacht. Ik moet/wil nog een 14 kg kwijt dus dat is mijn eerste prioriteit! En als de verkleining achter de rug is, moet ik echt wel zorgen dat ik stabiel blijf. Want mijn borsten zijn enorm gevoelig aan gewichtsschommelingen.

Bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Even een vraagje welke reportage zag je en waar was die op?

Dan kan ik die even terug kijken.

Ik kan nog geen antwoorden geven op je vragen want ik moet/ga nog.

Wel ben ik net als jou aan het twijfelen over hoe ik het met werk ga doen omdat je toch wel een ruime tijd niks kan en mag. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor werk je doet.

Je geeft aan dat je nog 14 kilo wil/moet afvallen, is dat zodat je onder de BMI van 30 zit of voor jezelf? Ik ben ook eerst afgevallen (32 kilo) maar dat was omdat het vergoed wordt en het meestal pas gedaan wordt als je onder de BMI van 30 zit.

Succes met het maken van de keuzes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Je heb inderdaad een behoorlijke bh maat en kan me voorstellen dat je hier iets aan wil laten doen. Ik begrijp dat je nog wil gaan afvallen? Het is inderdaad wel verstandig om dit dan voor de operatie te doen. Zou zonde zijn van het resultaat straks. Er zijn hier meer meiden die een verkleining hebben gehad. Je kan evt zoeken via de zoekbalk hier rechts boven.

Heel veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom ophet forum!!

Ik snap heel goed dat als je er echt last van hebt datje deze keus overweegt!! Ik weet niet of je uit Nederland of uit Belgie komt, maar indien je zorgverzekering het vergoed (dus medische noodzaak) mag je je op je werk ziekmelden, is in Nederland de regel..

Je kunt het natuurlijk altijd ff overleggen met je leidinggevende en anders bij de bedrijfsarts aangeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de verwelkoming!

Even kijken of ik alles onthouden heb om op te reageren...

Gewicht: ik ben van belgie en weet niet of er hier een grens is qua BMI? Iemand hier die dit weet? Doe het vooral voor mezelf en mijn gezondheid. Al wil het momenteel niet goed lukken.

Reportage: was op Vitaya en heet 'het spreekuur'. Was een vrij kort item maar ineens kwam er een klik bij mij hierdoor.

Werk: ik denk inderdaad dat je hiervoor een ziektebriefje krijgt maar heb eerder schrik voor afkeurende reacties en onbegrip.

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik dit wil. Nu het weer wat warmer is begint het zweten en schuren weer :-(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.