Ga naar inhoud

samantha13 : 18 maart 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zojuist mezelf aangemeld op dit forum en dacht ik stel mij gelijk even voor.

Ik ben Samantha, 37 jaar, 2 kindjes van 5 en 6 en werkzaam als verpleegkundige op de verloskunde/kraam en Gynaecologie.

Al jaren denk ik na over een borstvergroting, maar elke keer niet verder gekomen dan er over na te denken :6: . Nu ik afgelopen jaar 9 kilo kwijt ben geraakt, zijn mijn borsten echt om te huilen. Ze zijn slap, hangen dus naar beneden en bovenaan is het plat en aan de onderkant een zakje. Als ik met vriendinnen erover praat dat ik eigenlijk toch wel heel graag hier iets aan wil doen, zeggen ze vaak huh, maar jij hebt toch voldoende? Ja idd in mijn BH lijkt het heel wat, maar zodra ik deze uit doet, is het om te huilen.

Maar goed, dus nu ben ik mij aan het oriënteren hoe, wat, waar, wanneer. Mijn vriendin is onlangs bij Velthuiskliniek geweest en was daar heel erg over te spreken. Dus ik heb al een lichte voorkeur voor deze kliniek. Maar sta natuurlijk open voor alle ideeën, die zijn van harte welkom :-).

Ik heb van mezelf een ruime cup B (80B). Nu vroeg ik mij af, wat is nu beter, een ronde of een anatomische prothese? Hoeveel cc zou ik moeten doen? Achter de borstspier of voor? ALs je rond doet is dan achter de borstspier ook mogelijk?

Weet iemand toevallig hoe de wachttijden momenteel zijn bij de Velthuiskliniek?

Oh ja en wat ik ook heel graag zou weten, ik werk dus als verpleegkundige op de Verloskunde/kraam. Nu mag je natuurlijk een periode niet veel doen. Hoe zit dat als je verpleegkundige bent? Op mijn afdeling is het niet heel zwaar werk qua tillen, maar een gemiddelde baby is toch wel zo'n 3,5 kilo ;-), mag dit dan wel?

Wat een vragen allemaal he? :-)

Ik wil van de week een consult afspraak gaan maken bij Velthuiskliniek, in de hoop dat zij natuurlijk deze vragen ook kunnen beantwoorden, maar hoop natuurlijk dat ik hier al eerder met jullie over kan kletsen :-).

Nou, volgens mij heb ik alles wel gezegd en anders komt dat vast nog wel tevoorschijn :-)

Bedankt voor jullie tijd en hopelijk tot krabbels :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Ik ben afgelopen maandag geholpen bij de velthuis kliniek in Hilversum door dr Laura Moojen-zaal en ben super tevreden!! Misschien betaal je wat meer dan in andere klinieken in nl of belgie maar ik vind het het helemaal waard! Had zelf een 75B en heb 280cc anatomisch dual plane (half achter de spier). Denk dat ik uitkom op een grote C kleine D. Zou als ik jou was gewoon een afspraak maken en de chirurg kan je het beste adviseren wat bij jouw lichaam past qua maat en prothesen! Je mag 6 weken niet meer dan 2 kg tillen dus dat word wel lastig met het werk dat jij doet.. Bij velthuis krijg je ook fysio en zo zou je sneller herstellen. Ben pas kort PO dus weet nog niet of dat ook echt zo is haha. Zou velthuis zeker aanraden hoor! Succes met alles uitvogelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sophie voor je reactie. Ik vind het ook echt lastig met mijn werk. Ip til ik de baby's alleen uit het bedje naar moeder of in badje. Maar goed ik denk dat de chirurg daar idd wel wat meer over kan vertellen.

Je moet geloof ik een aanbetaling doen van 1000 toch, op het moment dat je de Operatie afspreekt?

Hoe heb jij het ondervonden de operatie? Veel pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zodra je een datum vastgezet hebt betaal je alvast een deel en de rest de dag van de operatie of dat maak je al eerder over! Vond de operatie erg meevallen, super aardige mensen dus dat helpt ook! Verder heb ik de 2 dagen na de operatie echt pijn gehad en hierna was het al stukken minder. Ben nu 5 dagen PO en voel me goed, wel snel moe en veel hoofdpijn maar dat komt denk ik doordat ik de hele dag binnen zit (en dat had ik normaal ook al vaak) alles is me dus erg meegevallen en ben super blij dat ik het gedaan heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb m'n bv ook in de Veldhuiskliniek laten doen, Ben super tevreden over alles, Consult, behandeling, na de behandeling.

Ik ronde voor de spier. Helemaal geen pijn gehad, wel dat het strak aanvoelt/ gespannen, maar dit hoort erbij in het begin.

Je betaalt mss iets meer dan ergens anders, maar ik had bij deze kliniek een goed gevoel, ben ook niet verder gaan kijken, Ik had zelf begin december m'n consult en ben eind december geholpen, lekker snel dus. Ben inmiddels dus bijna 5 wkn po.

Succes met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Ja andere zien niet wat wij zien als we voor het naar bed gaan onze bh's uit doen. Deze reactie is voor vele dus ook heel erg bekend ;)

Wel goed dat je nu voor jezelf gaat rondkijken. Het is sowieso aan te raden meerdere consulten te doen. Je zal dan ook merken dat iedere pc zijn eigen ideeën heeft. Vaak kies je dan voor de pc waar jij je het beste bij voelt. Je kunt evt foto's meenemen van borsten die jij mooi vind zodat de pc hier ook een beeld van heeft. Als je je protheses achter de spier krijgt mag je inderdaad niet meer dan 2 kilo tillen. Na je operatie mag je sowieso je armen niet boven je schouders doen of uitstrekken en ook geen repeterende bewegingen maken. Het is echt belangrijk dat je rustige aan doet. Je hoeft niet stil te zitten ofzo hoor ;) De meeste gaan na 2 a 3 weken weer werken, maar bouwen het rustig op. Het herstellen doe je maar 1x dus het is wel belangrijk en wat is 6 weken op 15 jaar boobie plezier :D

Heel veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi hoi,

Vandaag ben ik 6e dag PO en heb met name als ik lig af en toe gigantische schrijnende pijn in mijn linker borst. Alsof de prothese de binnenkant helemaal open schuurt. Het is eigenlijk ter hoogte van mijn tepel en dan horizontaal in mijn borst.

Ik lees wel vaker dat brandende, stekerige pijn erbij hoort, maar die pijn is soms zo erg dat ik denk is dit wel normaal?? Als ik over mijn linkertepel wrijf, dan voel ik het ook, alleen dan minder erg. Verder

voelt mijn borst normaal aan (niet warm, hard, litteken ziet er ook normaal uit etc.).. De linkerborst heeft wel veel meer bloeduitstorting, dan rechts.

Herkennen jullie dit? Kon er nl. niet heel veel op vinden met zoeken.

Groetjes Samatha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze dual plane. Het beangstigd me dat het zo kan verschillen per borst.

En zulke scherpe pijn, dan denk ik dat kan toch niet goed zijn? ;-). Nu las ik ook weer dat

Het te maken heeft met je zenuwen die moeten herstellen.

Op zich heel logisch hihi. Maar herken jij die scherpe pijn ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heel herkenbaar hoor. Heeft bij mij ook wel even geduurd voor het gevoel in de tepels normaal was. Ben nu 5mnd PO en heb rond de menstruatie nog steeds die steken (had ik voor ook al af en toe).

Voel dan ook dat de klieren rond de tepel iets opgezet zijn. Dit heeft alleen niets meer met de BV te maken, is puur hormonaal.

Het gevoel PO komt door de prikkeling van de zenuwen. Die moeten weer herstellen na de operatie. Als je in mijn topic kijkt heb ik het wel vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik ook alleen aan mijn rechterborst! Dit heb zelfs afgelopen week nog gehad, 3 weken na de operatie. En zo blijven die rare pijntjes wel een beetje, zolang het inderdaad maar niet gaat gloeien, heel rood wordt of pus of bloed uit komt wordt mij ook verteld.

Ik had btw ook een grotere bloeduitstorting aan mijn meer pijnlijke rechterborst en onder de doorzichtige tape zag ik ook dat daar wat meer vocht en bloed was uitgekomen. Litteken van die borst geneest nu ook langzamer. Dit kan blijkbaar allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was toevallig even aan het zoeken op pijnlijke tepels..jeetje ik was afgelopen dinsdag 2 weken PO en ik heb de afgelopen nacht bijna niet geslapen van de stekende/brandende/snijdende pijn in mijn borst en rondom mijn tepels.... Ik ben Maar weer begonnen met de maagbeschermers, naproxen en de paracetamol....voel me echt een vreselijk mietje nu! SOms is het echt niet te houden en moet ik gewoon mijn borsten even vastpakken en goed stilhouden tot de pijn is gezakt...pfff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.