Ga naar inhoud

wiske1 : 19 mei 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Het is alweer achter de rug! Vreemd gevoel. Toen ik net uit narcose kwam heb ik zitten huilen omdat ik het zo mooi vond. Nu lekker bijkomen, er word goed voor me gezorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Wiske! En wat super dat je t resultaat meteen al mooi vindt ( en het word alleen maar mooier volgens mij) begrijpelijk dat je moet huilen, is n hele omschakeling.

Rust goed uit en laat je lekker verzorgen.

Je kunt maar 1x goed herstellen..

Als jij er klaar voor bent lezen we je verhaal hier wel.

Beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik niet kan slapen zit ik maar even te iPadden :D

Ben zo blij dat ik het gewoon gedaan heb! Kan het nog bijna niet geloven. Zelfs met de pleisters erop vind ik ze al mooi en het is een enorm verschil met eerder. Het voelt ook vreemd om twee gelijke borsten te hebben, de ene was altijd best wat groter dan de andere. Nu dus niet meer. Nooit meer scheef trekkende bh's!

Ik heb ze even mogen bekijken in de spiegel toen ik net uit de ok kwam. Maar toen was ik nog aardig wappie van de narcose. Later heb ik dus op het toilet nog een keer gespiekt. Ze zien er heel mooi uit! Nog wel een beetje gezwollen natuurlijk. De verpleging is heel lief voor me, en ik heb weinig pijn, goede pijnstillers gekregen.

Voel me nog wel draaierig als ik een tijdje rechtop heb gezeten, of als ik naar het toilet ga, maar verder voel ik me heel goed (behalve dat ik nu wakker ben haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiske!,, wauw!!!! Wat een geweldig resultaat!

Het lijkt net echt! Oh wacht, komt dat gek over? Ik bedoel dat ze er vet mooi uitzien, het ziet er gewoon qua borst niet geknutseld/nagemaakt uit... Over een tijdje lijken dit gewoon echt je eigen borsten! Ja zijn t natuurlijk ook, ik druk me helemaal verkeerd uit!

Ik bedoel gewoon te zeggen: wat een super resultaat!!!! ( mag ik vragen wT voor maat je nou hiervoor had? ) en wat t nu is? ( het lijkt helemaal niet of er heel veel huid is weggehaald. Ik vind de vorm echt mooi hoor! T huilen is voorbij! Nu lekker gaan genieten van je boobs ( als je wat meer hersteld bent, zo'n operatie hakt er toch in denk ik)

Weinig zwelling en blauwe plekken zie ik? ( dus makkelijker herstel dan met n vergroting erbij?!)

Nou meid, het zit erop, je hebt het gedaan! Ben trots op je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he? Ben er ook ontzettend blij mee. Het is dat ik die sportbh aanmoet anders bekeek ik ze 3x per dag haha!

Ze zijn nu nog wel groter dan ze straks zullen zijn hoor, ik ga uiteindelijk op een B uitkomen. Kan ik goed mee leven, ze zijn nooit groter geweest dan dat. Mocht ik ze over een jaar toch te klein vinden kan ik altijd nog voor siliconen gaan.

Het gekke is dat ik me eigenlijk altijd meer aan de vorm dan aan het formaat heb gestoord. Maar als je dan gaat nadenken over een operatie word het ineens een heel groot ding en dat bracht me aan het twijfelen. Vd Weij raadde me expliciet af om prothesen te nemen ik ben blij dat ik zijn advies heb opgevolgd.

Aan de ene kant vind ik heel raar om foto's van mijn borsten op internet te zetten, maar aan de andere kant heeft het bekijken van foto's mij ook enorm geholpen om een goede afweging te maken en dat gun ik een ander ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hou die sportbeha aan hoor! Over een tijdje kun je hele dagen naakt voor de spiegel staan om ze te bekijken ;)

Lijkt me ook gek om foto's online te zetten hoor, maar toch goed dat je het doet want ik ben echt bijna over de streep hoor :P

Vooral omdat je vrij weinig foto's van borstliften ziet heb ik er even geen beeld bij hoe het er quavorm uit komt te zien ( omdat je toch uitgerekte huid weghaalt en weer op een nieuw punt aan elkaar zet) maar die van jou zijn echt mooi geworden.. Ben benieuwd hoe jij je herstel ervaart... Heb jij ook dat beurse gevoel waar borstvergroting meiden ook over praten? Of denk je dat het " makkelijker" voor je is omdat je lichaam niet aan implantaten hoeft te wennen?

Ik vraag dit omdat ik alleenstaand ben met 2 kinderen en ik wil inschatten hoe het ongeveer zal gaan. En wanneer ik de operatie het beste in kan plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstel valt me ongelooflijk mee. Ik heb vandaag al geen pijnstillers meer genomen. Ik ben wel heel moe, moet het echt even rustig aan doen en als ik teveel doe voel ik mijn borsten wat trekken. Ik voel geen beperking in beweging, kan zonder pijn mijn armen strekken etc. Volgens mij is dat anders als je ook protheses neemt. Probeer wel te voorkomen dat er kracht op komt te staan, dus til geen dingen etc. Had voor de operatie mijn huis nog flink willen poetsen maar dat schoot er bij in, nu laat ik maar een schoonmaakster komen deze week. Weet niet hoe oud je kinderen zijn, moet je ze nog veel tillen etc?

Ik vond het zo lastig omdat mijn borsten altijd die vorm hebben gehad die je op de foto kunt zien. In mijn pubertijd al. Het is niet dat ze ooit mooi vol waren of zo. Ik lees hier wel eens "heb mijn oude borsten terug", voor mij is het meer of de borsten van iemand anders nu op mijn lijf zitten. Kan me zo voorstellen dat als je borsten ooit groter zijn geweest en nu "leeg" dat je dan ook ander soort afweging maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een van 4 en n baby van bijna 1 . Dus die moet je wel echt nog tillen en verzorgen. Verder werk ik in de kinderopvang dus ook nog eens lichamelijk zwaar werk; tillen, bukken, verschonen, spelen enz. Niet dat ik even lekker rustig kan zitten en veel typen ofzo :D

Ik heb/ had ook nooit zulke grote borsten, gewoon een b cupje, maar was er gewoon tevreden mee, vorm goed, hoogte goed, maar na de 1e al is m'n huid uitgerekt en hNgt m'n borst als t ware in dat lege vel, echt n stuk lager dus.. Vind t vooral lastig met douchen ofzo, dan heb je geen bh aan dus 'hangen' ze echt zo naar beneden.

Dat gevoel is nu zo irritant aan het worden, mijn borsten 'zitten' gewoon niet lekker aan/op m'n lijf meer. Dus je voelt je wel geremder. Zwemmen doe ik bijna niet meer en qua kleding durf ik ook niet alles meer.

Zit nu al heel lang in zo'n fase van: er moet wat aan gebeuren, maar het is veel geld/ komt nu even niet uit/ vind het eng.

En ik denk als ik gewoon eens n afspraak maak en het laat doen dat ik dan zeg; dit had ik eerder moeten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een van de redenen dat ik voor explantatie en lift ga. De vorm is nu eindelijk mooi, maar ik heb nog steeds wel een bh aan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Het lijkt me heerlijk als het strak en licht is. Ook al had ik een B cup, je hebt idd toch last van een trekkende huid aan de bovenkant. Mijn borsten waren ook nooit heel rond, maar de huid blijkt toch sterk te zijn als het gewicht van de prothese nog geen doorhang heeft veroorzaakt. Dus dat geeft hoop voor de lift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happymom, dat gevoel herken ik wel. Heb ook niet voor niets de operatie een paar keer verzet. En nu denk ik soms "had je jaaaaren eerder moeten doen" maar dan herinner ik me dat gevoel van afgelopen najaar weer en dan was ik er toen toch nog niet helemaal klaar voor. Hoe zweverig dat misschien ook klinkt. Misschien gewoon eens een consult plannen? Dan kan je ook wat vragen kwijt en word het misschien al wat meer concreet?

@Lodieke, een F cup klinkt voor mij enorm groot, maar misschien valt het in de praktijk mee? Zoals met alles zal je er ook wel aan wennen natuurlijk. Heb jij al een operatie gepland?

@Niceday, hoe is het nu met jou? Jij zit al bijna aan 3 maanden?

Vandaag weer op controle geweest. De pleisters zijn er af en de knoopjes van de hechtingen zijn losgeknipt. Het is nergens blauw, echt bizar eigenlijk. Als de hechtingen eruit gaan en de littekens gaan vervagen word het alleen maar mooier. Als ik iets moet vinden om over te zeuren dan is mijn linker tepel iétsjes groter dan de rechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je boobies er zo goed uitzien, niks beurs. Kan die ene tepel ook groter/kleiner zijn door vocht? Ik begrijp het "er klaar voor zijn" zeker, hoor. Heeft me 8 jaar gekost om aan die lift toe te zijn :97: . Maar ik heb nog geen operatiedatum, consult is pas volgende maand. Die F oogt niet zo groot als een natuurlijke F, omdat siliconen compacter zijn dan borstweefsel. Even goed liegt mijn bh er niet om en voelt het best zwaar. In bepaalde shirts ogen ze wel echt groot, en in andere weer minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oogt misschien kleiner maar uiteindelijk heb je hetzelfde volume anders hoefde je die bh toch ook niet in die maat te dragen? (of zeg ik nu iets doms?) Lijkt me wel een lastige afweging, want het litteken van een lift is best heftig, maar hele grote borsten is ook een hele verandering.

De chirurg zei dat het nog kan veranderen van de tepel, gewoon even afwachten. Ik merk ook dat je niet teveel op de details moet gaan zitten staren, dan maak je in je hoofd de dingen heel groot. Gewoon naar het geheel kijken. Zal morgen even een foto maken hoe de littekens nu zijn, ik ben verbaasd over hoe rustig het er al uit ziet.

Hoe lang duurt het eigenlijk voor de hechtingen gaan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een natuurlijke F heeft meer volume, maar past wel in dezelfde bh, omdat je borstweefsel meer kunt samendrukken. Na acht jaar die sili's meeslepen slaat de balans wel door naar een lift. Ik was eerst bang voor de littekens, maar ik weet nu hoe littekens bij mij herstellen. Ook zal ik niet terugverlangen naar koude, stugge borsten die te groot zijn uitgevallen naar mijn smaak (veel dames hier gaan juist voor de F), als ik mijn warme, zachte borstjes weer heb, maar dan wel stevig. Ik denk als ik meteen de lift had gedaan, ik me misschien had afgevraagd hoe het met implantaten was geweest. Destijds wilde ik ook wel wat meer volume, maar die wens is nu ondergeschikt aan het gevoel van "eigen" en de andere voordelen die natuurlijke borsten hebben. Fijn dat de littekens rustig zijn. Je kunt idd pas over een tijdje bepalen of je tepels voldoende gelijk zijn, waarschijnlijk stoor je je er niet aan als het totaalbeeld verder klopt. Ik weet niet meer wanneer de hechtingen oplossen na doorknippen van de knoopjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op die manier. Siliconen zijn toch anders dan natuurlijk weefsel. Ik lees het hier heel vaak maar kon me er niet zoveel bij voorstellen.

littekens is een lastige afweging, je kunt dat alleen maar voor jezelf bepalen natuurlijk. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik vooral de vorm die zo enorm verbeterd is en kijk ik niet zo naar de littekens. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn. Kan me ook voorstellen dat het anders is als je borsten door bijvoorbeeld zwangerschap een tijdje groter zijn geweest.

Het is wel vreemd verdeeld hier op het forum, haha. De ene groep wil ze graag laten verkleinen en de andere groep ziet ze het liefst zo groot mogelijk! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook voornamelijk voor de vorm, daarom baalde ik ook zo dat ze zo groot uitvielen. Ik zal eens een foto maken van mijn borstplooilitteken. Is best zichtbaar. Misschien heb ik medische tatoeage nodig, maar dat zie ik dan wel. Verheug me *zo* op kleine, lichte bh'tjes, kleding maatje S die overal mooi zit. Een push up voor soms, maar niet altijd.

Smaken verschillen! Ik vind grote borsten wel mooi, maar zachtheid is ook zo belangrijk. Liever klein en zacht dan groot en hard. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Wiske,

Fijn dat de wonden rustig zijn! Ik hoop dat alles dicht blijft voor je !

Mijn borsten gaan oke :) De littekens zijn alleen nogal heftig, vooral onder mijn borst. Ook omdat de wondjes niet vlekkeloos zijn genezen en daardoor zijn de littekens breder. Het is nog erg rood en dik. Maar ja, niks aan te doen en tijd geven.

Ik ben benieuwd naar je foto's zonder pleisters! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer van je littekens. Maar dat trekt vaak ook pas echt weg als het helemaal rustig en genezen is denk ik? Het duurt wel een jaar voordat het wegtrekt.

Ik heb een foto zonder pleisters geplaatst. Op sommige stukjes zie je de snede al helemaal niet meer? Op de foto zie je dat niet zo goed, nog steeds een rood lijntje natuurlijk. Heb creme meegekregen waar ik mee moest gaan smeren dus dat doe ik nu braaf.

Vandaag heb ik een beetje een off-day. Ik word het stilzitten zat, heb zin om te gaan sporten. Ik doe mijn best heel gezond te eten maar heb het gevoel dat ik helemaal dichtgroei. (wat onzin is, ik heb vrijdag nog op de weegschaal gestaan en toen woog ik net zoveel als voor de operatie) en toen ik de foto maakte vond ik mijn borsten er plat uitzien. Het vocht trekt er nu een beetje uit. Ik weet dat het allemaal vooral in mijn hoofd zit, maar: AAAAAARGHH!! :93:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wiske!

Heb even je nieuwste foto bekeken, ik 'snap' wat je bedoelt, maar ik vind t echt minimaal hoor!! Jij noemt dat platting, maar ze zijn wel stevig? Lijkt mij heerlijk ( maar ja t gras aan de andere kant is altijd groener hè?! ;)

Maar eeh t is ook nog maar heel kort na je operatie toch? Je borsten moeten ws nog wennen aan dat t vocht weg is en dat litteken zit nog ff in de weg zeg maar, dus ik denk dat ze gewoon ff hun plek nog moeten vinden. Vergeet niet dat er heel veel gebeurt is in die buurt. En 'borsten zijn altijd in beweging toch' ( vlak voor je menstruatie zijn ze toch ook net even wat voller en tijdens weer even n beetje leger?) dus dit zegt nog niets over t uiteindelijke resultaat toch? ( zeg ik niet om te troosten, dat denk ik ook even echt) als je je alweer wat beter voelt denk je vaak dat je alweer heel wat bent, maar eigenlijk is je lijf nog druk bezig met de nasleep van het hele gebeuren....

Ik vind ze er nog steeds geweldig goed stevig uitzien hoor! Geef het even tijd.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gereageerd op je foto, ziet er echt supergoed uit!

Off days horen er bij en helemaal niet vreemd ook. Ik snap je zorgen, had ik zelf ook. Maar probeer je op je herstel te richten. Waarschijnlijk kom je niet aan, en als dat wel zo is, gaat dat er ook weer af straks. Ik ben zelf niks aangekomen, eerder iets af. En nog steeds niet echt sporten opgepakt ;)

Creme alleen smeren als de wonden dicht zijn he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.