Ga naar inhoud

Wat voor bh mag je dragen na je herstel?


Becky

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje (met name) voor de dames die al voorbij hun 'officiele herstel' zijn: hebben jullie meteen na de 6 weken je sport-bh aan de wilgen gehangen? Of nog even lekker aangehouden? Het lijkt mij zo'n grote overgang namelijk.

Ook krijg ik geen duidelijkheid over of je nu wel of niet een beugel - of push-up bh mag dragen na je bvg. De een zegt pas na 1 jaar mag het, de ander gewoon na 6 weken. Heeft iemand hier een antwoord op, en waarom dat zo is?

Bedankt alvast, ik ben heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Ik heb na 6 weken ècht die sport-bh niet meer gedragen, hahaha!

Ik mocht na 4 weken gewoon een beugel-bh of voorgevormd dan dragen, een push-up

heb ik het niet over gehad met mijn PC, maar dat vond ik in het begin gewoon echt niet

lekker zitten...

Nu kan het wel, maar dan ook liefst maar een paar uurtjes en ik voel me dan net Lolo F., ze

zijn echt zo groot in een push-up! Ik heb ook gelezen dat je het 't beste het eerste jaar niet

kunt doen.... tja, je moet even kijken denk ik, ligt ook een beetje aan de mate van push-up

denk ik...

Ik vind je foto's trouwens erg mooi, je kwam echt van heel klein en nu is het toch al een hele mooie maat die goed bij je past?! :D

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Op de site van Mentor(waar ik de protheses ook van heb) staat t volgende:

Wanneer kan ik weer een beugelbeha dragen?

Frequently Asked Questions

De meeste dokters vragen vrouwen na de operatie drie maanden te wachten voordat ze weer een beugelbeha gaan dragen. De vorming van littekenweefsel rond het implantaat duurt ongeveer drie maanden. Tijdens deze periode zou de druk van de steunbeugel ertoe kunnen leiden dat het littekenweefsel zodanig wordt gevormd dat de inkeping die door de steunbeugel wordt veroorzaakt, permanent zichtbaar wordt. Na deze genezingsperiode kunnen beha's met steunbeugel slechts af en toe worden gedragen, zodat geen permanente inkepingen ontstaan.

In een ander topic heb ik hier ook al eens een vraag bij gezet hoe bovenstaande nu precies in de praktijk gebracht wordt/moet worden

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Ik vind je foto's trouwens erg mooi, je kwam echt van heel klein en nu is het toch al een hele mooie maat die goed bij je past?! :D

Liefs Nina

Hoi Nina,

Bedankt voor je compliment! Ik vind jouw foto's ook erg mooi trouwens! Wat gek he, dat jij toch best een grote maat hebt gekregen met 275 cc, als ik t even vergelijk met mijn 255 cc kom ik denk ik op B of C uit, en dat is maar 20 cc minder. Het lijkt bij jou echt wel of ze daarna nog gegroeid zijn!

Bedankt voor je tips ook over wel/geen push up :-)

Groetjes,

Judith.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Becky,

Op de site van Mentor(waar ik de protheses ook van heb) staat t volgende:

Wanneer kan ik weer een beugelbeha dragen?

Frequently Asked Questions

In een ander topic heb ik hier ook al eens een vraag bij gezet hoe bovenstaande nu precies in de praktijk gebracht wordt/moet worden

Liefs fjo

Hoi Fjo,

Bedankt voor de info!

Ergens vind ik het wel jammer... heb je eindelijk borsten en kun je (bijna) geen beugel-bh's meer dragen! Dat is toch wat er het meest te koop is volgens mij. Ik zou het zonde vinden om voor altijd een vormeloze katoenen bh aan te moeten, haha.

Wel goed om te weten van die eerste 3 maanden!

Groetjes,

becky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Becky,

ja mag dan heus wel beugelbh's dragen hoor.

is idd een beetje raar maar ieder advies van een pc is anders.

zoals je zegt;je hebt haast alleen maar leuke bh's mét beugel.

bij de meeste pc's mag je na 6 weken weer "normale" bh's aan.

en 3 maanden wachten kan zeker geen kwaad. doen waar jij je fijn bij voeld

ik mag nu snachts zonder bh slapen maar draag hem gewoon de 6 weken dag en nacht. geeft me veiliger gevoel.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon niet wachten tot het uit mocht, ik had denk ik al wel een keer of 4 even een andere bh aan gehad, ik ben namelijk in juli geopereerd en op mijn verjaardag en een paar andere snikhete dagen vond ik het wel ff genoeg geweest hoor, dat ding met band was super heet en zweterig bah haha.

Maarem.. na 6 weken heb ik dus gelijk beugelbh's gedragen. 's Nachts heb ik nog wel een paar keer de sportbh aan gehad (zonder band). Het voelde eerst verschrikkelijk, maar na 6 weken ook wel weer 'vertrouwd' (komt vast raar over) en vond ik het nog wel een fijn en stevig gevoel om de sportbh aan te hebben in de nacht.

Toevallig draag ik hem nu ook, en ben nu al bijna een maand of 5 verder :D Soms op zondag doe ik het even aan, het zit wel lekker stevig. Geen idee waarom ik dat doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee meis,ik snap dat heel goed. het geeft je idd een veilig gevoel...

maakt toch nix uit?! als het maar fijn is haha. ik denk dat het ook goed is of geen kwaad kan,zo af en toe of vaak als je wilt je sportbh aan te doen of houden.

lijkt me steviger dan een gewone bh voor je borsten. helemaal als je wat grotere borsten hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.