Ga naar inhoud

Pillen slikken en creme smeren, voor en na de operatie


Aanbevolen berichten

Ik lees hier en daar dat er dames zijn die antibiotica krijgen uit voorzorg, vitamines slikken, en allerlei soorten creme smeren.

Dus ik ben wel benieuwd wat jullie geslikt en gesmeerd hebben, waarom en of het geholpen heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi Tietie,

Antibiotica heb ik anderhalve dag via het infuus gekregen.:88:(Mijn huid is er ook heel mooi glad van geworden)

Ik slik vitaminetabletten van centrum voor de zekerheid.

Bij de tuinen hebben ze me Calendulan-gel van vsm aanbevolen (ze wist er veel van). Deze gel mag je al smeren als de wond zo goed als dicht is (vaak blijft het uiteinde van de wond nog een beetje open)

Als de wond geheel dicht is mag ik smeren met Calendula-Balsem van De Tuinen.

De werking van die gel heb ik trouwens zelf al gemerkt. Ik heb die gebruikt na het scheren en ik heb geen rode bultjes gekregen.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Nog effe en jij bent ook aan de buurt. Als je vragen hebt beantwoord ik ze graag voor zover mogelijk.

Als je naar de tuinen gaat, vraag dan evengoed naar de informatie over het product.

Succes! groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

ik zit welke elke dag aan vitamine c 1000mg, anders ben ik bang dat ik ziek word en daar heb ik geen trek in.

maar die calendula masseren jullie daar mee of gebruik je dat voor de littekens?

en wat is het beste voor de littekens?

misschien biodermal litteken creme?

of dat nieuwe bio oil?

wil wel iets goeds hebben

ik werk in de drogist maar heb nog geen reacties over die bio oil gehoord.

veel liefs booty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi Booty,

Ik masseer nog niets. Lijkt me nog wat vroeg. Heb aan de ene kant geen gevoel, en aan de andere kant heel raar gevoel bij aanraking.

Ik heb nog een soort pleister over de 2 sneeen zitten dus ik kan er nog niet veel opsmeren.

Ik smeer het op mijn borsten omdat het "het herstellend vermogen van de huid helpt".

Veel verschil zal er tussen al die cremes niet zitten. Ik geloof dat vitamine E en Calendula de belangrijkste ingredienten zijn.

Er is een onderzoek die beweert dat smeren juist een nadelig effect heeft.

Ik geloof dat zolang je niet te veel smeert (je huid moet het snel en goed op kunnen nemen), je huid soepel houdt en het mooiste resultaat krijgt. Ongeacht de soort creme.

De gel die ik gebruik is eigenlijk voor lichte schaaf en snijwonden. (aangezien ik nog geen litteken heb, maar een wondje.)

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Op de dag van de operatie moest ik met een antibiotica kuur van 5 dagen beginnen (ik geloof dat het Zinnat heette) en ik slik 3 Ester C-plus 500 mg pillen. Het grote voordeel van deze pillen is dat je lichaam gebruikt wat het nodig heeft en het teveel wordt afgevoerd en is dus niet schadelijk.

Voor het litteken gebruik ik Biodermal litteken crème, maar kan je nog niet vertellen wat het resultaat is omdat ik het nog maar sinds kort smeer op de plekken waar geen korst meer zit. Ook ik heb de bio-oil niet gekocht omdat er nog geen resultaten van bekend zijn.

De eerste 2 dagen na de operatie heb ik 1000 mg paracetamol pillen ingenomen tegen de pijn (om de 6 uur) en tussendoor nog 400 mg nurofen. En de pijn was door deze combinatie wel dragelijk Alleen heb ik de nurofen ook een keer 's-nachts op een nuchter maag genomen en dat was niet zo'n succes! Ik ben er heel misselijk van geweest.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.