Ga naar inhoud

BV voordelen voor of achter spier?


Aanbevolen berichten

Hoi dames

 

hebben jullie de protheses voor of achter de spier en waarom?

 

ik heb foto’s in mijn album van de situatie zoals deze bij mij nu is en ik twijfel wat ik zal gaan doen. Ik heb 18 mei consult in Veldhoven en zal me dan natuurlijk ook laten adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb ze voor de spier en krijg ze straks ook weer voor de spier. Ik wilde dat ook heel graag om de volgende reden(en):

- een echte borst zit ook voor de spier, dus je veranderd niks wat niet een bepaalde functie heeft;

- (deels) achter de spier vereist snijden in de spier, dat heeft altijd consequenties. Of je daar daadwerkelijk last van hebt hangt van de persoon af natuurlijk;

- achter de spier plaatsen kan een gek gezicht geven als je de spier gebruikt. Ik zag dat niet zitten;

- ik vind de natuurlijke hang van een borst niet erg. Bij Dual plane kan de borst ook wel gaan hangen (als je van nature grote borsten hebt) en dan valt de borst van de prothese. Maar dat geldt voor mij niet 🙂 

- ik heb genoeg weefsel om voor de spier te gaan dus de minst invasieve ingreep. Maar als ik echt hele grote borsten zou willen zou ik denk ik naar dual plane moeten.

 

Het hangt een beetje van de voorkeur van de chirurg af en of je zelf een voorkeur hebt. Sommige chirurgen doen niet graag voor de spier, anderen doen haast niet anders. 
 

lees de voor en nadelen (internet), kijk ook op YouTube en besluit of je het vervelend vindt, die animation deformation (vervorming bij bewegen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een weloverwogen beslissing!

 

ik merk dat mijn grootste zorg momenteel is dat er bij ook gezegd zal worden dat dual plane het beste is. Ik ben behoorlijk mager/slank. Bij dual plane maak ik me veel meer zorgen dat het herstel langer zal duren. Ik kan ongeveer 9 dagen vrije dagen gepland krijgen om te herstellen en zal dan weer naar mijn (kantoor)baan moeten.

dat zal dan naar verwachting in augustus worden, waar dan bijkomende zorg is dat iedereen het ziet aan me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, ik doe veel impulsief maar als ik dan eens ergens over ga nadenken…. 
 

om puur op het herstel een beslissing te nemen voelt ook maar raar. Het is best een ingreep, kost ook wat, en dan wil je het meest optimale. Als dat dan iets langer duurt…

 

Kijk ook eens naar het soort prothese. Ik heb nu anatomisch en krijg ergonomix. Misschien, omdat die anders valt dan een ronde is daardoor minder snel dual plane nodig? Maar ze worden wel dual plane gezet hoor dus wat zegt het eigenlijk. 
 

als je heel dun / slank bent is de kans op dual plane wel heel groot, maar je kunt zelf wat zien door je borsten boven in te knijpen , pak je dan een huidplooi van wel een centimeter zou je wel bedekking hebben. 
 

ik zie het herstel als bijkomend voordeel maar mijn keus is op andere argumenten genomen. Zou die week extra niet een keus waar je jaren mee doet laten beïnvloeden. 
 

heb je een openbaar album ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Confronterend maar waar, de keuze af laten hangen van het herstel is krom.

Alleen voel ik me enorm beperkt in mijn tijd door kaders van de werkgever, beschikbare hulp en aanwezigheid van mijn kinderen.

 

Bedankt dat je de tijd neemt om me tips te geven!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!


Kort geleden ben ik op consult geweest bij Boerhaave dokter Maclennan daar stelde ook voor de spier voor. Ik vind zelf dat ik ook dun van boven ben en ik ben erg plat, maar desondanks vond zij dat het genoeg borst was om de prothese voor de spier te plaatsen.

Misschien kan je ook daar op consult gaan?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Jemapelle zei:

Ik heb je foto’s bekeken, en mijn niet professionele oordeel is dat ze bovenin toch wel wat leeg zijn waardoor je randen gaat zien en dat wil je echt niet. 

Haha dat formuleer je heel attent, zeg maar heel leeg 😆

 

ik ga proberen twee weken herstel tijd te regelen op mijn werk, en dan hopen op geen complicaties!

 

herkennen jullie ook dat je in de aanloop bijna nergens anders aan kunt denken dan aan je nieuwe borsten 🙈

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg 23 mei dual plane omdat ik ook zeer weinig, lees plat ben van boven! Heb ongeveer een a cup nu en krijg 335cc anatomisch extra high profile. Ik ben nogal smal, atletisch gebouwd, gewoon maat M van kleding maar niet super slank. Groter past niet bij m’n lijf in verhouding en ook niet in m’n borst omdat ik dus zo smal ben. Haha
 

het herstel kan idd langer duren, maar ik wil graag een zo natuurlijk mogelijk resultaat en zeker geen opgeplakte borsten zeg maar! 
 

hahaha hou maar op! Ik bekijk iedereens borsten uitgebreid en ik was zaterdag in de sauna, heb maar 2 vrouwen met mooie borsten gezien! M’n vriend zei zelfs, je zit er wel vol van hè! Hahaha 

ik kan niet wachten! Ben erg benieuwd wat jij gaat doen en wat ze je adviseren! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Djonesie zei:

Ik krijg 23 mei dual plane omdat ik ook zeer weinig, lees plat ben van boven! Heb ongeveer een a cup nu en krijg 335cc anatomisch extra high profile. Ik ben nogal smal, atletisch gebouwd, gewoon maat M van kleding maar niet super slank. Groter past niet bij m’n lijf in verhouding en ook niet in m’n borst omdat ik dus zo smal ben. Haha
 

het herstel kan idd langer duren, maar ik wil graag een zo natuurlijk mogelijk resultaat en zeker geen opgeplakte borsten zeg maar! 
 

hahaha hou maar op! Ik bekijk iedereens borsten uitgebreid en ik was zaterdag in de sauna, heb maar 2 vrouwen met mooie borsten gezien! M’n vriend zei zelfs, je zit er wel vol van hè! Hahaha 

ik kan niet wachten! Ben erg benieuwd wat jij gaat doen en wat ze je adviseren! 

Dan ben ik heel benieuwd hoe het bij jou gaat worden! Heb je ook een album? Ik zal je toevoegen aan de mijne. Spannend zeg! 
en heel herkenbaar haha, ik heb al zoveel plaatjes opgeslagen 🙈

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ladybug87 nee ik kreeg opties. Bij Boerhaave geven ze een datum en als die niet past krijg je een andere, dus waarschijnlijk kun je ook zelf kiezen. Maar daar ben je met een week of 2 al aan de beurt. 
nu bij blooming duurt het veeeel langer en is mijn keus denk ik ook beperkt tot nee zeggen op aangedragen alternatieven 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen album, weet niet helemaal hoe ik dat moet doen… zal er eens rustig voor gaan zitten! Maar schaam me nu nog zo voor m’n situatie nu zeg maar! 
draag altijd bh’s met vulling, en zal ook never zonder de straat op! 
 

dat zal straks eindelijk verleden tijd zijn! Ik kijk er zoooo naar uit!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om mee te lezen! Ik ben ook bijna nergens anders mee bezig momenteel. Word waarschijnlijk in september geopereerd door dr van Selms (Jan van Goyen kliniek). Zoek  gelijk even op wat honey birdette setjes zijn. Hihi...

 

Ik heb twee consulten gehad, één zei voor de spier (dr van Selms) en één zei achter de spier. Ik ga er maar vanuit dat van Selms goed is en het wel weet. Hij zegt dat het kan. Ik heb ze nu ook voor de spier en die ik hiervoor had ook voor de spier. Hoewel ik zelf dacht (denk) dat ik als ik grotere prothesen neem te weinig borst van mezelf heb, maar volgens van Selms kan het dus wel. 🤷‍♀️

 

Je moet bij zo'n ingreep wel echt vertrouwen hebben (in de arts, in de operatie, de prothesen, alles eigenlijk.... 🙄 ) en het uit handen geven, omdat wijzelf maar leken zijn... Heel spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Elsa1972 zei:

Leuk om mee te lezen! Ik ben ook bijna nergens anders mee bezig momenteel. Word waarschijnlijk in september geopereerd door dr van Selms (Jan van Goyen kliniek). Zoek  gelijk even op wat honey birdette setjes zijn. Hihi...

 

Ik heb twee consulten gehad, één zei voor de spier (dr van Selms) en één zei achter de spier. Ik ga er maar vanuit dat van Selms goed is en het wel weet. Hij zegt dat het kan. Ik heb ze nu ook voor de spier en die ik hiervoor had ook voor de spier. Hoewel ik zelf dacht (denk) dat ik als ik grotere prothesen neem te weinig borst van mezelf heb, maar volgens van Selms kan het dus wel. 🤷‍♀️

 

Je moet bij zo'n ingreep wel echt vertrouwen hebben (in de arts, in de operatie, de prothesen, alles eigenlijk.... 🙄 ) en het uit handen geven, omdat wijzelf maar leken zijn... Heel spannend!

Ik moest die honey setjes ook googlen haha!

 

dat uit handen geven is wel lastig he, loslaten en vertrouwen op hun expertise.

 

het is zo september! En dan heb je hopelijk niet zoveel last meer van hitte tijdens je herstel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, HRoos zei:

Bij Boerhaave kon ik ook zelf de datum kiezen.

Ik ga nog naar 2 andere klinieken waarvan 1 Jan van Goyen omdat ik toch benieuwd ben of ik dan een ander advies krijg.

Is daar een lange wachttijd Elsa?

Ik geloof dat ie 2 à 3 maanden zei

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.