Ga naar inhoud

Rond of anatomisch?


Gast suffie

Aanbevolen berichten

Ik had de vraag ook al elders gesteld maar kreeg maar 1 reactie, probeer het hier ook even uit.... In de Arenborghoeve prijst Dr Visser volgens mij altijd de ronde protheses aan. Haar uitleg kwam ook heel goed op mj over en ik vertrouwde er helemaal op (bij rond maakt het niet uit of de prothese eventueel zou gaan draaien, als je rechtop staat ontstaat er een natuurlijk effect omdat de inhoud wat naar beneden zakt). In eindhoven bij de vethuis kliniek prezen ze juist wel de anatomische aan (dat draaien kon alleen een fout van de chirurg zijn, dan was de pocket niet nauwkeurig genoeg gemaakt, en een ronde blijft van boven altijd rond). Heeft iemand een andere verklaring of advies?? Ervaringen met ronde e/o anatomische protheses, zou het met de prijs te maken hebben? Of met het merk protheses?

Alles is welkom!

Liefs, Suffie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Suffie!

Mijn pc heeft me uitgelegd dat anatomische protheses voornamelijk worden gebruikt bij vrouwen met weinig tot geen borsten. Ik had voldoende borstweefsel voor ronde protheses. (en ik had cup A)

En je zult het waarschijnlijk nooit doen, maar mocht je ooit op je handen gaan staan, dan zul je zien dat anatomische borsten blijven 'staan' en ronde protheses mee gaan hangen.

De prijs van anatomische protheses was bij ons ziekenhuis ook duurder dan ronde.

Volgens mij is er met ronde protheses net zo'n natuurlijk effect te verkrijgen als met anatomische mits je voldoende borstweefsel hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ronde protheses zijn altijd zo'n €1000 goedkoper dan anatomische.

Helaas ben ik het niet met je eens IK72, als je op je hoofd gaat staan met anatomische protheses, gaan ze wel degelijk hangen. Ik spreek zelfs uit ervaring, want ik heb er 9 jaar mee rondgelopen en met die kleine heb ik al heel wat op me kop gestaan.

Ik heb zelf al 2 keer anatomische gehad, de eerste keer omdat ik zo vreselijk mager was en met bijna geen borstweefsel zou ik dan een balleneffect krijgen, dat heb je dus niet met anatomische.

En de tweede keer omdat ik zoveel CC kreeg en smal ben, hoe meer cc, hoe meer je de randen gaat zien en dat is heel lelijk. Zo zei mijn pc.

En het is absoluut een fout van de pc als je protheses gaan draaien. De pocket is dan idd niet goed gemaakt.

Dus ik denk dat het gewoon een persoonlijke voorkeur is wat een pc gebruikt.

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier schrik ik dan wel weer van want ik ben zelf, zeker mijn bovenlichaam, ook erg mager (geloof dat ze in eindhoven 0,3 cm vet gemeten hebben op mijn borst). En ik krijg dus wel ronde. Weliswaar split pocket, of dual plane maar goed......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc had 't me op deze manier uitgelegd...

Maar zoals Mols1234 beschrijft, komt het wel aardig overeen. Bij weinig vetweefsel gebruiken ze meestal anatomische (of bij veel cc's). Ik had met mijn 400 cc toch nog net voldoende vetweefsel. Ik ben ook niet heel erg mager meer (na 4 zwangerschappen :D) Ik ben 1.73 en ong. 63 kg. Ik weet zo niet meer hoeveel vet ze gemeten hebben.

Hoeveel cc zou je krijgen, Suffie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Toch nog even reageren. Mijn PC heeft me uitgelegd en laten zien door foto's dat ook ronde protheses kunnen draaien. Als ze draaien, draaien ze achterste voren dus niet met de klok mee of tegen de klok in... haha. Je borst oogt dan plat ipv rond! Je ziet dan dus de achterkant van de prothese.

Anatomische protheses worden idd vaak gebruikt als je zelf bijna geen borstweefsel hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi !lse,

Dat is niet compleet waar hoor, hij kan ook gewoon wel met of tegen de klok in draaien, heb het zelf meegemaakt... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit vind ik eng om te hooren. zo vlak voor de operatie.haaa als maar allees goed gaat. maar de keus voor van de prothesse licht ook aan de wens van de persoon. hoe wil je de resultaat. de druppelforming heeft een natuurlijk resultaat vind ik. en inderdag als je kinderen heb gekregen of niet is de resultaat ook anders , dat ze dan wat natuurlijk er uit zien of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Liesjemulti83

ikzelf heb 245 cc anatomisch gekregen, dit, zei de dokter, zou het meest natuurlijke resultaat geven;

dan heb je een druppelvorm , dus dat je borst natuurlijk een beetje afzakt, bij ronde heb je, vind ik, echt zo , het bolleneffect, wat ik zeker niet wou.

dus ik denk als je niet te grote protheses neemt dat het niet zoveel uitmaakt, ligt eraan wat je zelf wil x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, ik heb voor de tweede keer ronde protheses. Ik vind niet dat mijn borsten echt heel rond zijn.

Kijk maar even bij mijn foto's.

Ikzelf zou het soort prothese dat voor jou het meest geschikt is gewoon bespreken met de pc.

ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd niet zo dat je bij ronde protheses echt 'bollen' krijgt, haha.

Vaak heeft het te maken met je eigen borsten en het aantal cc dat je neemt. Het is ook ieders eigen keuze en die van de pc.

Je kunt iig met ronde protheses net zulke natuurlijke borsten creeeren als met anatomische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal! Ik heb zeker al heel veel mooie èn natuurlijke resultaten gezien met ronde protheses.

Ik ben het met esj eens dat je hierover gewoon advies moet vragen aan de PC, die zou het 't beste moeten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Toevallig heb ik gisteren een intake gesprek gehad en bij Via Sana in Mill gebruiken ze 'bijna altijd de druppelvormige als je de 1ste keer borstvergroting doet' zeiden ze letterlijk.

Omdat het er, volgens hun, natuurlijk uitziet maar dat is wat de chirurg me vertelde, zelf heb ik er nog geen ervaring mee maar krijg dus wel de druppelvormige.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Wat denk ik een groot verschil maakt is of de ronde prothese voor of achter de spier worden geplaatst.

Voor de spier zullen ze ronder ogen. Achter de spier zorgt de spier zelf ervoor dat het een natuurlijk effect krijgt door de druk die er op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Nu las ik op internet dat ronde(die heb ik want ik wilde volleborsten)in t begin super mooi en vol ogen,maar dat na een tijdje ze gaan zakken door de zwaartekracht,en dus de bolling bovenin wegtrekt,en met anatomische gewoon op zn plek blijven en dat dat natuurlijker oogt..m ik weet nie hoor, het leek mij een goede keuze die ik had gemaakt,maar raak beetje in de war van alle verschillende verhalen overal,zucht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even duidelijk maken dat een draaiende prothese niet enkel door een te grote pocket komt.

En dus niet een fout van je pc is..

De pc's zijn nu zo ervaren ermee dat dit meestal niet het geval is.

Een draaiende prothese komt door psuedokapsel, psuedokapsel komt ongeveer in 5% na bv's voor en is een laagje vocht die om het kapsel komt en daardoor kan de prothese draaien/zwemmen.

Zoals bekend moet de prothese verkleven met de laag er omheen en als er vocht tussen blijft zitten kan dat niet.

Een prothese die dan gaat kantelen of draaien gaat niet meer vastgroeien.

Dit kan natuurlijk ook allemaal gebeuren met ronde alleen met ronde zie je het draaien niet.

Vloeibaar zakt in maar ook cohesieve protheses zakken in der loop der jaren wat in, een prothese is nooit voor 100% afgevuld.

Je zou dan keiharde tennisballen hebben ;)

Ze zijn nu voor zo een 96% afgevuld dus is er altijd nog 4% waar de vulling mee kan inzakken.

Ik heb hier in huis een stel mcghan 410 liggen van 9 jaar oud en die zijn toch aardig ingezakt hoor ;)

Iedere pc heeft meestal wel een eigen voorkeur.

Maar die wordt ook behoorlijk beïnvloed door de marketingstrategieën van de prothesefabrikanten.

De anatomische is duurder en brengt dus meer geld in het laatje!

En de hele mediatoestand over lekkende protheses van jaren geleden (de oude generatie zachte protheses) speelt dit nog eens extra in de kaart.

Gelukkig zijn er ook pc’s die door de jaren heen weer terugvallen op de ronde protheses, en alleen anatomische plaatsen als de klant dat zelf liever wil.

Of bij heel erg weinig basis.

En natuurlijk na bortkanker, waar dit product in eerste instantie voor gemaakt is (borstreconstructie).

Aan een anatomische prothese houd een arts/kliniek simpelweg meer geld over.

Ze verkopen ze voor een hogere prijs dan eigenlijk nodig is.

Er zijn inderdaad zelfs artsen die hier extra provisie over krijgen ;)

Maar goed dat is met ronde ook hoor ze krijgen van fabrikanten een heel mooi kado als ze hun product verkopen.

Net als medicijnen bij een arts zeg maar, zo werkt de farmaceutische industrie (helaas).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...
Op ‎5‎/‎06‎/‎2009 om 09:23 zei Gast Liesjemulti83:

ikzelf heb 245 cc anatomisch gekregen, dit, zei de dokter, zou het meest natuurlijke resultaat geven;

dan heb je een druppelvorm , dus dat je borst natuurlijk een beetje afzakt, bij ronde heb je, vind ik, echt zo , het bolleneffect, wat ik zeker niet wou.

dus ik denk als je niet te grote protheses neemt dat het niet zoveel uitmaakt, ligt eraan wat je zelf wil x

Hallo

10 mei wordt ik ook geopereerd met 245 cc anatomisch. Toch ben ik bang dat dit klein zal zijn want ik heb nu maar klein Atje.

Zou u in prive geen fotos willen doorzenden dat ik eens een beeld zie van hoe 245 cc eruit zie?

Dank u hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Heb ook zitten zoeken voor je 

anotomishe protese vergt meer kundigheid vd chirurg maar je kunt er beter mee shapen ,dit omdat je kunt kiezen waar je hoogte en breedte wil er zijn veel soorten maten dus je kunt wat meer op maat maken zeg maar .

hoop dat je wat hebt aan de info

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.