Ga naar inhoud

Huishoudelijke hulp vanuit de thuiszorg


Gast tvm

Aanbevolen berichten

Nou wat ik nu weer heb...

via mn huurder ben ik aangesloten bij een thuiszorgorganisatie. Zat dat foldertje door te bladeren en kwam ineens thuiszorg voor leden zonder medische indicatie tegen :126: ..

Als voorbeelden werden genoemd: als je man wordt opgenomen en je komt daardoor handen te kort in huis, als je door onverwachte omstandigheden opvang voor je kinderen nodig hebt, als je door je hulp aan zieke ouders zelf extra hulp in het huishouden nodig hebt.

Dus ik bellen met hun ( kon 24 uur per dag )...nu krijg ik binnen 48 uur huishoudelijke hulp thuis!! Gratizz ( maximaal 32 uur ), heb gezegd dat ik maar behoefte heb een 3-4 uurtjes per dag huishoudelijke hulp ivm borstvergroting, nou mevrouw dat is geen probleem zei die man! Nu krijg ik dat 5 dagen lang ( om de dag, dus ziy voor de komende anderhalve week gebakken )

Jeetje wat super! Want nu ( ben maar single mommy ) loopt mn dochtertje van 4 met de stofzuiger rond hahaha ( vrijwillig hoor, omdat mama zo'n au heeft )

Ben wel helemaal happy, kan eindelijk mn badkamer en slaapkamers een goed onder handen genomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja man kan het echt niet geloven!! Ben net gebeld, vanaf morgen komen ze 3 uurtjes per dag, mocht zelf zeggen wanneer dus lekker van 1300-1600 uur ( mocht ook meer, maar heb alleen behoefte aan stofzuigen, boodschappen, schoonmaken etc )...laat ik hun gelijk mn ramen eens goed lappen hahaha

heerlijk...laat vanaf nu ook de afwas staan! hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

informeer je wel even naar een evt eigen bijdrage?

Ja heb ik niet, dit valt niet onder zorg met medische indicatie, heb ook geen CIZ aanvraag nodig.

Dit is puur voor leden van Icare ( kun je ook kraamhulp bij regelen, gratis cursussen bij volgen etc ), het gaat om huishoudelijke hulp ( dus geen zorg / verpleging in huis ) als je even handen te kort komt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook kinderopvang aan huis leveren als dat noodzakelijk is. Max 32 uur en bij meer moet je inderdaad een zorgindicatie aanvragen en zelf gaan betalen, maar ik maak maar gebruik van 5 dagen 2-3 uurtjes.

Heb wel 10 gevraagd of het echt echt echt gratis was en dat is het echt, het is gewoon hulp aan huis als extra dienst voor hun leden ( zo hebben ze ook een klusservice etc, opvoedcoaches en de consultatieburo's vallen hier onder hun ) voor maximaal 32 uur

Dus helemaal super!!

Soms heeft u onverwacht extra steun nodig. Als u of uw partner ineens in bed moet blijven of naar het ziekenhuis gaat, kan het zijn dat u handen tekort komt.

Acute zorg is gratis voor leden en kan bestaan uit huishoudelijke hulp en verzorging. In nood op (kleine) kinderen passen en aanwezig zijn bij een demente oudere als u dat niet zelf niet kunt, vallen hier bijvoorbeeld ook onder.

U krijgt maximaal 32 uur acute zorg, verdeeld over maximaal vijf etmalen. Acute zorg wordt binnen 48 uur geleverd.

Kosten

Acute zorg is gratis en wordt alleen geleverd aan leden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooooo dan! Wat heerlijk zeg!

Dat is nog eens super geregeld. Wordt het door vrijwilligers gedaan?

Want dat is best prijzig als de verhuurder dat zelf moet voorschieten toch?

Ik heb eigenlijk geen idee, zal het eens vragen aan dr. Volgens mij niet wan ik ben gebeld door Zorgplan over wie er zou komen en hoelaat etc en van origine is ze kraamverzorgster. Dit was wel invalwerk voor haar ivm vakantieperiode. Het komt niet voor kosten van de verhuurder, maar ik ben via mijn verhuurder gratis lid van een grote thuiszorgorganisatie die dit bied voor hun leden voor max 32 uur per geval.

Ze kwam netjes om 12u aan de deur, leuk meid van achterin de 20, alleenstaande moeder. In anderhalf uur tijd was ze als een wervelwind door mn huis gegaa. Kamers schoon, gezogen en alles gedweild! Ze heeft mn afwasje nog gedaan en daarna bood ze aan om met de kleine even naar de speeltuin te gaan en zodoende heb ik nog lekker een uurtje kunnen liggen. Maandag komt ze weer, gaat ze mn ramen lappen, boodschapjes doen, badkamertje schrobben. Super! Ben er helemaal happy mee.

Ze komt tot en met donderdag. ( vroeg me of ze dit weekend niet hoefde te komen ivm haar dochtertje ) Oh man het scheelt me zoveel, iedereen is op vakantie en in je uppie met zo'n kleintje ben je in deze situatie toch wel afhankelijk van anderen en zo ben je dan toch alweer een week verder en is je huissie aan kant.

Ladies ik ben helemaal happy, want merk dat ik die dagen ervoor toch stiekem teveel heb gedaan :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.