Ga naar inhoud

ervaring Dr. Kappel/ hydrogel monobloc


Madampje

Aanbevolen berichten

Hey lieve ladies,

Toen ik net begon te overwegen, wel of niet vergroten? Kwam ik op veel sites tegen dat je na een borstvergroting na een jaar of 10-15 toch wel terug moet komen om ze ff te laten vervangen. Zelfs 'mijn' ziekenhuis waar ik heen belde om te informeren zei dit.

De klinieken in Amsterdam die ik belde, Boerhaave, MC Amstelveen , zeggen juist levenslange garantie te bieden.

Wat is dit? Begrijp ik het dan goed dat je de rest van je leven 'goed zit'? Op de controles na natuurlijk...

Ik zie het namelijk niet zitten om na zo'n heftige en dure operatie na een jaartje of tien weer opnieuw onder het mes te gaan samen met mijn portemonnee hehe..

Hoop dat iemand hier meer over weet xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik zou het niet durven zeggen... ik heb ook levenslange garantie op mijn prothesen, maar als mijn lichaam gaat veranderen zal ik waarschijnlijk wel weer een nieuwe operatie moeten ondergaan.

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het antwoord op jouw vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Miranda80-03

Zoals mijn pc aangaf, zolang er geen scheuren inzitten of beschadigingen hoeven ze er niet uit. Dat houdt ik dan maar aan. Ik ga ervan uit dat hij het wel weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Madampje!

Ik heb van dr. van der Weij bijvoorbeeld gehoord dat hij meedeed met een call back onderzoek waar vrouwen werden gecontrolleerd die door hem werden geopereerd. Velen hadden ze al 10-15-soms zelfs 20 jaar erin zitten. En zolang ze niet stuk zijn en je er nog blij mee bent kan je ze er in principe in laten zitten. En er zijn genoeg vrouwen die rondlopen met de eerste protheses die ze hebben gekregen van hem.

Maar als je het aan mij vraagt, het lijkt me toch verstandig om al na te denken of je ze laat vervangen na 10-15 jaar. Ik ga er natuurlijk niet van uit dat ze gaan scheuren, maar het zou toch een domper zijn als je verast wordt later. Ik vind mijn gezondheid dan toch belangrijker dan de tijd die het kost en het geld. Want een wissel met nieuwe, als dat pakweg 4-5 duizend euro zou zijn, het geld dat ik heb neergetikt voor mijn schoenen collectie is meer dan dat. Dus waarom besparen op iets wat in je lichaam zit?

Het is natuurlijke een heftige commitment, en hopen dat de nieuwe generatie protheses langer en beter meegaan. Maar ik zou er zelf helaas niet op rekenen nu.

Kus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey madampje

De levenslange garantie word door de meeste fabrikanten gegeven en geld als je prothese bijv lek is etc , maar over het algemeen moet je er toch wel vanuit gaan dat je na 10 tot 15 jaar een nw operatie moet ondergaan, en dus altijd geld opzij moet zetten voor een eventuele nw operatie, ook al zijn er ook wel vrouwen bij wie ze langer zitten hoor.

protheses zijn toch onderhevig aan slijtage( ook al zijn de protheses aan de dag van vandaag van veel betere kwaliteit dan jaren geleden) met de jaren neemt ook de elasticiteit van je huid af, de huid word slapper en hierdoor gaan natuurlijk ook de borsten meer hangen, en je weet nooit of je dan nog steeds tevreden kan zijn met het resultaat

Dus hou in je achterhoofd dat je misschien te maken kan hebben met een her operatie na een x aantal jaren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die levenslange garantie die artsen aanbieden heeft een hoop haken en ogen, dat is alleen maar in speciale gevallen. Voor de rest zou ik er zeker mee houden dat je ze in ieder geval een keer in je leven moet vervangen, om wat voor reden dan ook. Of dat nu voor je eigen gemoedsrust is of omdat je ze niet mooi meer vindt. Ik denk niet dat er veel meiden zijn die in hun hele leven maar een keer iets aan hun borsten laten doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van pc ook begrepen dat die levenslange garantie waar sommige nu mee adverteren. Meer pr promotie is.

Pc adviseert om tussen de 10~15 jaar te wisselen.

Idd van wege de wrijving en slijtage beginnen ze op den duur toch te lekken.

Probleem is dat met de huidige vastere vorm van siliconen je het niet meer met apparatuur in kaart kunt brengen.

Ondertussen is je lichaam/Witte bloedplaatjes continue bezig is met proberen op te ruimen ca vechten tegen.

Dus voorkomen is beter dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van pc ook begrepen dat die levenslange garantie waar sommige nu mee adverteren. Meer pr promotie is.

Pc adviseert om tussen de 10~15 jaar te wisselen.

Idd van wege de wrijving en slijtage beginnen ze op den duur toch te lekken.

Probleem is dat met de huidige vastere vorm van siliconen je het niet meer met apparatuur in kaart kunt brengen.

Ondertussen is je lichaam/Witte bloedplaatjes continue bezig is met proberen op te ruimen ca vechten tegen.

Dus voorkomen is beter dan..

Wow.. dat wist ik dus helemaal niet. Ik dacht ook 20 jaar garantie en alleen eruit als ik ze idd niet meer bij mijn lichaam vind passen oid.. Dus eigenlijk over 15 jaar zou je het merken dat je steeds niet lekker in je vel zit enz en dat komt dan omdat je lichaam constant in soort strijd is tegen de loslatende silicone deeltjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook siliconen en ben toen heel veel gaan lezen. Toen ben ik uitgekomen op zoutwater siliconen monobloc hydrogel. Ben op consult geweest maar uiteindelijk besloten om het niet te doen, na zoveel tijd zal je toch weer eens moeten wisselen. Moet je dus weer een operatie en kost weer geld. Als ik rijk zou zijn zou de keuze makkelijker zijn. Heb ook veel gelezen over vrouwen die serieus ziek zijn geworden van siliconen.. Stel dat ze er dan uit moeten dan zijn mn borsten helemaal niet meer 'mooi'. Ik vind mn borsten mooi alleen mogen ze iets groter maar ach, het is niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook siliconen en ben toen heel veel gaan lezen. Toen ben ik uitgekomen op zoutwater siliconen monobloc hydrogel. Ben op consult geweest maar uiteindelijk besloten om het niet te doen, na zoveel tijd zal je toch weer eens moeten wisselen. Moet je dus weer een operatie en kost weer geld. Als ik rijk zou zijn zou de keuze makkelijker zijn. Heb ook veel gelezen over vrouwen die serieus ziek zijn geworden van siliconen.. Stel dat ze er dan uit moeten dan zijn mn borsten helemaal niet meer 'mooi'. Ik vind mn borsten mooi alleen mogen ze iets groter maar ach, het is niet anders.

3100 : 15 jaar = 206 pj : 12= 17,- per maand...

17,- pm hoef je niet rijk voor te zijn toch ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En per chirurg is idd verschillend,

maar ik ga er niet op gokken en het "afwachten"

Met 10 à 15 jaar neem ik nieuwe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc die ik sprak heeft mentor erop aangesproken dat ze ineens met levenslang adverteren.

Schijnveiligheid

Problemen kun je beter voor zijn.

Gaf wel aan dat de huidige vaste siliconen niet? belastend voor je lichaam zouden zijn. Echter je afweersysteem ziet het als lichaamsvreemd dus gaat het te lijf.

Bovendien zei hij dat je tegen die tijd qua vulling/zwaartekracht aan een anderé prothese toe bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nio zei tegen mij dat ik niet hoef te wisselen zolang je zelf geen last hebt , oid.

Ik heb hydrogel, en als ze lek zijn,merk je dat direct in tegenstelling tot silliconen,...

Volgens mij was het daarom veiliger om 10-15 jr te wisselen met sillcionen , je merkt het niet als er een scheur in zit..

En de levenslange garantie is vaak tot 10 jr dacht ik, je krijgt dan alleen nieuwe prothesen , de OK kosten zijn voor je zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hoeft niet rijk te zijn zeg je. Maar complicaties of als ze eerder kapot gaan of vaker? Stel ze gaan 2x stuk in 5 jaar tijd ik zeg maar wat..

Nio zei tegen mij dat ik niet hoef te wisselen zolang je zelf geen last hebt , oid.

Ik heb hydrogel, en als ze lek zijn,merk je dat direct in tegenstelling tot silliconen,...

Volgens mij was het daarom veiliger om 10-15 jr te wisselen met sillcionen , je merkt het niet als er een scheur in zit..

En de levenslange garantie is vaak tot 10 jr dacht ik, je krijgt dan alleen nieuwe prothesen , de OK kosten zijn voor je zelf.

Als ik zou moeten kiezen ging ik dus ook voor hydrogel dan weet je meteen als er iets mis is want dan merk je meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hoeft niet rijk te zijn zeg je. Maar complicaties of als ze eerder kapot gaan of vaker? Stel ze gaan 2x stuk in 5 jaar tijd ik zeg maar wat..

Als ik zou moeten kiezen ging ik dus ook voor hydrogel dan weet je meteen als er iets mis is want dan merk je meteen.

prioriteiten stellen ;) Ik kan elke week stappen en 50 euro uitgeven of een jaar het geld opsparen, ik kan elke maand kleding kopen of dat geld hierin zetten. Het lijkt mij dat als je iets graag wilt en je die commitment aangaat dat je dan ook serieus geld opzij zet. Dat is heel anders dan iets willen maar dan toch niet door te willen zetten. Ik vind financieel het niet kunnen doen op een hele andere zwaarte meewegen als het niet willen doen omdat je niet weer je lichaam willen traumatiseren bijvoorbeeld. Het geld ophoesten in 1 keer kan bijna niemand van ons denk ik, maar als je zoals ik hier al 5 jaar over hebt lopen dubben, dan lijkt me het ook niet te veel gevraagd om bijvoorbeeld een jaar niet op vakantie te gaan. :)

Kijk, je kan natuurlijk altijd vette pech hebben, maar dat lijkt me ook weer een hele slechte insteek. Er zijn ook meisjes die een wissel willen vrij kortop hun protheses, of dat er iets anders gewoon niet goed zit en ze moeten geopereerd worden. Zijn allemaal hele redelijke risico's waar je over na moet denken. Maar om te zeggen dat je ze niet wil want ze gaan mogelijk 2 keer stuk in 5 jaar lijkt me ook erg uit de lucht gegrepen.

Ik zou zeggen; bereid je mentaal en financieel voor op een wissel ergens in de komende 10~15 jaar. Maar jij gaat het toch helemaal niet meer doen, meen te hebben gelezen dat je toch blij was met je C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hopen dat de meesten die een BVG ondergaan , zeker nog geld genoeg over houden om evt op korte termijn herkosten te kunnen betalen..

Er kunnen ook complicaties op treden die niet onder garantie of wat dan ook vallen en die zelf bekostigd moeten worden, dan heb je er niks aan om te gaan sparen voor over 10-15 jr.., ik kan me voorstellen dat sommige meiden dit in hun overweging meenemen, want het zal je maar gebeuren dat je met verminkte tieten loopt en geen geld meer hebt om er wat aan te laten doen...

En ik zou zeker geen lening af sluiten voor tieten , maar dat terzijde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mogen dan wel slijtage plekken ontstaan na 10-15 jaar waardoor een 'breuk' in de buitenschil kan ontstaat, maar dit moet toch geen probleem zijn met cohesive gel implantaten? Leeglekken is toch onmogelijk?

Over veiligheid, waarom zijn implantaten met een zout oplossing zo zelden gebruikt? Alleen omdat minder natuurlijk aanvoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silliconen waar een scheur cq breuk in zit , lekt ook, ondanks de cohesieve gel.. De deeltjes silliconen verspreiden zich in je lichaam..

Zout oplossing , daar bedoel je hydrogel mee?

Ze worden (denk ik) minder gebruikt omdat ze relatief duurder zijn dan silliconen en je minder keus in projectie en cc's hebt bij die prothesen , je leest er idd minder over.

Aldanniet werkt mijn arts er al ruim 10jr mee ( dr.nio)

Waarom voelen ze minder natuurlijk aan? Volgens mij zijn ze heel natuurlijk , de inhoud is heel zacht en soepel, nog soepeler dan cohesieve 1. Naarmate ze langer in je lichaam zitten word de gel ook wateriger.

De envelop is het zelfde als bij andere silliconen prothesen, dus dat moet niks uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pech gehad.. Binnen 1,5 jaar kon ik voor een wissel.

Maar had 1,5 jaar de tijd om hetgeld bij elkaar te krijgen.

Dus was prima te doen, sneu geld maar het is niet anders.

Wat Linapinda ook zegt prioriteiten stellen..,

ff niet te veel geld uit geven, niet zalando leeg kopen (is m'n specialiteit)

en gek genoeg vernam ik het geld niet eens zoveel..

Kijk nu ga ik gewoon weer sparen voor over 15 jaar.

En Hydrogel dat zijn prachtige dingen maar die zijn ze er niet in 800 cc met ferme projectie.. Voor minder dan 800 wou ik ditmaal niet onder het mes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hopen dat de meesten die een BVG ondergaan , zeker nog geld genoeg over houden om evt op korte termijn herkosten te kunnen betalen..

Er kunnen ook complicaties op treden die niet onder garantie of wat dan ook vallen en die zelf bekostigd moeten worden, dan heb je er niks aan om te gaan sparen voor over 10-15 jr.., ik kan me voorstellen dat sommige meiden dit in hun overweging meenemen, want het zal je maar gebeuren dat je met verminkte tieten loopt en geen geld meer hebt om er wat aan te laten doen...

En ik zou zeker geen lening af sluiten voor tieten , maar dat terzijde..

Heey L-girl...

nadat ik van alles heb gelezen en gehoord heb ik een mailtje gestuurd naar mijn zorgverzekeraar.

ook betreft dat veel vrouwen met protheses geen mammogram kunnen laten maken maar een echo. Hoe die kosten worden gedekt.

Ik heb namelijk ook gelezen bij complicaties zoals kapsel baker 3 en 4 vier dat de ziekenhuiskosten wel worden gedekt maar de nieuwe protheses wel betaald dienen te worden.

Ik hou het even in het midden en wacht CZ ff af.

Wel fijn om te weten.

Kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst.. (paar maandjes geleden) last van een borst... Pijnlijke plek...

Daarmee naar huisarts gegaan, en zij voelen.. Ja.. toch maar ff mammografie laten maken..

Ik gezegd dat ik daar niet zo fan van ben, ivm de implantaten.. Nou zegt ze.. waarschijnlijk is een echo genoeg..

Dus ik vol hoop (en zeker wetende dat ik absoluut geen mammografie ging laten maken :P ) naar het diagnostisch centrum.. In het omkleedhokje zei die mevrouw: u komt voor een mammografie? Ik zeg nee, voor een echo.. Zegt die vrouw: daar hebben we het zo wel ff over :45:

Ja, duh, dan voel je de bui al hangen he...Opeens had ik dus klamme handjes toen ik me aan het uitkleden was... Jak, toch die mammografie???

Nou ja.. ik daar naar binnen, en idd, ik moest toch een mammografie.. Dus ik uitleggen dat ik borstprothesen heb, en dat ik die graag heel zou laten :P

Ja zegt die mevrouw, we hoeven niet zo hard te drukken als bij een gewone mammografie.. Oke dan maar....

Nou.. ik kan jullie vertellen... Ik doe 1000 keer liever een mammografie MET implantaten, dan zonder implantaten!!! Ik heb er niks van gevoeld! En ze drukken die plet-dingen helemaal niet hard aan! JE moet dus wel aangeven dat je implantaten hebt, maar ze stellen iets bij aan de belichting (omdat anders het implantaat overbelicht raakt en ze je weefsel niet goed kunnen zien) en ze drukken dus echt bijna niets 'plat' !!! Echt super!

Daarna een aanvullende echo, en uitslag was dat ik mastopathie had.. Niks om je zorgen over te maken, en ook niet gerelateerd aan het hebben van prothesen. (mastopathie is te googlen ;) )

Oke.. een lang verhaal weer, maar om even aan te geven dat een mammografie dus toch kan.. ondanks dat ik altijd dacht: no way, geen mammo meer bij mij hihi

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw bedankt allemaal voor alle interessante reacties!! Pff dit laat me wel een beetje schrikken zeg!! Over zwetende siliconen en siliconendeeltjes die zich verspreiden door je lijf, brrr... Oja en niet te vergeten kapselvorming...

Ik zou een moord doen voor mooie borsten, die hoef ik niet eens eigenlijk, ik wil gewoon zooo graag normale boobies :( Maar als ik het zo lees........... En ben wat info gaan zoeken over Lipofilling, daar heb je al die problemen niet mee. Maar dat kan maar tot max 1 cup ??!!!

Ohh ben erg verdrietig nu :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.