Ga naar inhoud

Optimisje : 6 februari 2015 : Dr. visser : Wellnesskliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Op 36 jarige leeftijd, zette ik als mama van 2 tieners eindelijk de stap naar mooie, volle borsten :-)

Verleden vrijdag werd ik geopereerd door Dr. visser in de Wellnesskliniek, 380cc van lege B naar volle D? - dual plane

Alles verliep redelijk vlot en de afgelopen 3 dagen had ik niet echt veel pijn. Echter sinds gisteren branderig gevoel in linkerborst, ik heb zo een flauw vermoeden dat ik een sportbeha maatje E ipv D nodig heb...moet die bh nu spannen of comfortabel zitten ?

Qua medicatie kreeg ik een antibioticim (3 pillen, reeds op) - Ibuprofen ( 3 p/d) - Paracetamol (4 p/d)

Ik neem echter snachts een Dafalgan Forte bij...

Neemt iedereen zoveel medicijnen?

Verder deel ik graag mijn foto's met jullie maar ben er nog niet uit hoe ik ze upload :-)

Mijn borsten worden met de dag ook blauwer onderaan....

Gedulde is een schoone deugd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tramadol ken ik niet, denk dat ze dat in België niet gebruiken. Ik heb eigenlijk sinds gisteren pas echt pijn, maar wel verdraagzaam en mijn borsten zien blauw. Je kan de foto's bekijken in de gallery :133:

Profielfoto is voor en na tot nu toe. Ze worden elke dag mooier :-)

Ben wel aan het overwegen og ik een cupmaat groter nodig heb voor de sportbeha?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er toch wel wat negatieve berichten over de Wellnesskliniek rondzwerven, onderstaand mijn operatieverslag.

De keuze van de borstvergroting is een weloverwogen ( ong. 5 jaar) stap geweest.

Mijn uiteindelijke keuze was Dr. Visser, ik kan begrijpen dat ze voor sommige mensen nors en stug overkomt, maar voor mezelf was ze fantastisch. Rechtoe, rechtaan, geen blad voor de mond en een gezonde dosis (sarcastische) humor. Mijn allereerste consult was daags voor de operatie, maar er zijn vele mails aan vooraf gegaan met vragen en antwoorden.

Geen lange wachttijden bij consulten, steeds extra telefonisch advies, bereikbaar... Ik koos voor de next day surgury, we zijn zelfstandigen en al is onze gezondheid belangrijk, onze tijd ook.

Op 5/02/2015 dus op eerste consult. Dit ging zeer vlot, enkel het aantal cc diende nog gekozen te worden en uiteraard de wijze plaatsing. Mijn angst met Dual Plane was, dat de herstelperiode langzamer gaat, en die angst was terecht. Dr. visser zei echter dat indien niet voor Dual plane gekozen werd het behaalde resultaat niet mooi zou zijn. Dual Plane zou het worden.

Ze heeft mijn borsten onderzocht op cystes en knobbels, allemaal prima. Dan passessie :-)

De eerste die ze me gaf wou ik houden! 380cc Perfect! Ik straalde, dartelde door de consultatieruimte, liefde op het eerste gezicht.

Onderweg naar huis in de auto een paar traantjes gelaten, het ging echt gebeuren, morgen zou ik mijn borsten hebben, én mogen houden :-)

Volgende dag om 09,30u aangemeld, meteen naar de kamer, alle personeel vriendelijk, enthousiast, prachtige kamer. Jan was meegkomen kon de laptop installeren, wifi aanwezig en nespresso bij de hand :-)

Dr. visser kwam op kamer, aftekenen, de vraag of ik echt zeker was, nog vragen? Kort gesprek met partner omtrent nazorg: "Je mag er later mee spelen, maar de komende 6 weken zal je ze moeten vertroetelen"

10 min. later werd ik opgehaald, richting operatiekamer. Toffe anesthesist, vragenronde, wie-waarom-door wie, en naar dromenland.

In de verkoeverkamer even wakker geworden, beetje wazig, mijn borsten bekeken....Waaauw....trug in slaap.....even later opnieuw wakker en gekeken maar dan had ik de sportbeha al aan :-( na elka narcose ga ik trillen en beven, geen leuk gevoel. terug op de kamer nog een paar kleine roesjes, na een uurtje was ik volledig wakker, loom maar wakker. De pijn viel mee, je voelt dat het opgezwollen is, trekt, maar echt pijn had ik niet.

Het is zo vreemd omdat ik mijn borsten nooit echt gevoeld heb...ze waren klein en leeg en hingen nooit in de weg...het is leuk om ze nu af en toe tegen te komen..zo van : " Oh ja, hier hangt een borst"

Dr. visser kwam nog op de kamer, infuus werd verwijderd, groot glas cola en beschuit binnen en we mochten naar huis. Een rit van en uur ongeveer, maar ook dit ging vrij vlot, beetje geslapen nog.

Om 09,30u vertrokken met een lege B 75 - om 15,30u thuis met (hopelijk) een mooie D cup.

De eerste 2 dagen thuis verliepen rustig, niet echt veel pijn. Uiteraard ongemak en beperking. Gaan liggen en rechtkomen is de hel :-)

​Het was ook echt zoeken naar een comfortabele positie in de zetel. De eerste 2 nachten geslapen in blokken van 3u, steeds pijnstiller genomen.

Pas vanaf dag 3 begon het branderig gevoel, dat komt en gaat , voornamelijk in mijn linkerborst, deze is ook nog iets gezwollen tegenover de rechter. Op dag 3 werden ook de blauwe plekken zichtbaar.

Dag 4 geen beterschap, toch even Dr. visser opgebeld, vroeg me mijn sportbeha uit te doen en voor de spiegel te gaan staan. na een aantal vragen was het duidelijk dat de sportbeha maat D waarschijnlijk te klein was. Bij ons is er gelukkig een lingeriezaak om de hoek van de straat, sportbeha maat E gaan halen en wat een verademing. Zit beter, knelt niet meer zo. Jan onmiddellijk glunderde oogjes: "is het en e? is het een E?"

Het branderig gevoel is nog niet weg, af en toe venijnige steken, voornamelijk in de linkerborst. hoop dat dit binnen 4 dagen beter is, want dan moet ik aan het werk.

verder tracht ik erop te latten dat ik mijn rug rechtzet....ik betrap mezelf er steeds op te gaan krommen omdat de pijn dan minder lijkt...maar mijn gezond verstand zegt dan, rug recht! die spier moet rekken!!!

​Verder slaap ik alle namiddagen, 3u volledig van de wereld, mijn 2 tieners nemen na school het huishouden over :-) Eerste 2 dagen werd mijn vlees zelfs gesneden. Alles werd op grijphoogte geplaatst, ben overdag alleen thuis en Jan zet s'morgens alles klaar #zolief!

Af en toe heb ik er wel even genoeg van....durf ik zelf heel even te denken "was dit nou echt nodig?" maar dan lees ik de na verhalen op het forum en dan denk ik Ja! Dit was echt nodig!

geduld....hoop toch stilletjes dat ik vanaf maandag met de auto kan rijden...en aan het werk kan....ik rust de komende dagen nog, en tracht de medicatie een beetje af te bouwen.

Wat ik nog het meest mis is de intimiteit tussen jan en Mezelf, het knuffelen het lepeltje slapen, het knus bij elkaar in de zetel zitten, een echt gemis.... Plus, We huwen op 21 Maart!!! D'as nog zo'n 5 weken....geen groot trouwfeest, in intieme kring, maar toch....

We blijven positief!

Ben niet voor niets #optimisje :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goede morgen!

Ik ben nu 15 dag PO, 9 dagen geleden op eerste controle geweest, hechtingen gelost.

Alles zag er goed uit, behalve mijn blauwe plekken :-)

De PC gaf me een borstband mee, die ik 3 weken dag en nacht dien te dragen. Alles moest nog een beetje indalen.

Ik draag de band nu 9 dagen en heb af en toe last van brandende pijn. Wel dragelijke pijn, eerdere ongemakkelijk gevoel, het lijkt wel of mijn borsten "leven" vanbinnen.... Is dit het indalen?

Foto van gisteren op profiel te vinden.

De dag na de operatie ging ik met een sportbeha maat D naar huis, na een weekje werd die vervangen door een E maat. En het lijkt wel alsof ik nu een F nodig heb, alles spant zo....

Ik wacht nog maar even af, misschien mindert het nog? Het kan toch niet dat ik uiteindelijk een F-cup zal hebben? (niet dat ik dat erg vind :-), het klikt alleen een beetje ongelooflijk!) Gisteren met de dochter de omtrek gemeten en uitgezocht welke cup erbij hoorde, en we kwamen uit op F...

Iemand ervaringen mee?

groetjes,

Optimisje

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk verslag

Xx jenette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.